شهرها

جاذبه های گردشگری و تاریخی اسکو

تسکو کجاس؟ دیدنی های اسکو

اسکو کجاست؟ شهر اسکو، با آب‌وهوای مطبوع و کوهستانی، در دامنه غربی کوه سهند و استان آذربایجان شرقی قرار دارد. در این شهر رودخانه‌های کندوان چای، اسکو چای و ملا حیدر آرخی جریان دارند و کمک زیادی به سرسبزی طبیعت این منطقه کرده‌اند. یکی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی اسکو روستاهای این شهر است که هر‌کدام ویژگی منحصر‌به‌فرد خود را دارد. بهترین زمان برای سفر به شهر اسکو فصل تابستان است. شما می‌توانید با اجاره خانه در تبریز روزانه یک مکان مناسب از اتاقک رزرو کنید و با خیال راحت منطقه را بگردید. در ادامه از جاهای دیدنی اسکو و جاذبه های گردشگری اسکو بیشتر می‌گوییم.

اسکو
عکس از گوگل

روستای حیله ور یکی از جاذبه های گردشگری اسکو

روستای حیله‌ور در ارتفاعات کوه آتشفشانی سهند قرار دارد. ویژگی قابل توجه این روستا خانه‌هایی است که در دل کوه و زیر زمین ساخته شده‌اند. طبق بررسی‌های انجام شده مشخص شد که محل زندگی انسان‌ و دام در روستای حیله‌ور نزدیک به یکدیگر بوده. طبق برخی از بررسی‌ها قدمت این روستا به دوران ماد‌ها برمی‌گردد.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در اسکو و نزدیک به روستای حیله‌ور در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

روستای حیله ور
عکس از گوگل

روستای کندوان اسکو

کندوان روستایی صخره‌ای و شبیه به کندوی زنبور عسل است که در شهر اسکو قرار دارد. خانه‌های این روستا در دامنه کوه سلطان‌ داغی و در میان صخره‌هایی که بر اثر آتشفشان به وجود آمده بنا شده‌اند. خانه‌های روستای کندوان «کران» نام دارند. بیشتر کران‌ها دو طبقه‌اند اما بعضی از آن‌ها به چهار طبقه هم می‌رسند. برای دیدن این روستای منحصر‌به‌فرد باید از جاده تبریز به سمت اسکو بروید، بعد از شهر اسکو روستای کندوان قرار دارد. فرصت اجاره خانه در کندوان تبریز هم در سایت اتاقک برایتان فراهم است. 

روستای کندوان اسکو
عکس از گوگل

برکه گوگلی یکی از جاهای دیدنی اسکو

برکه گوگلی دریاچه‌ای زیباست که در دامنه کوه چانگیل قرار دارد. از آب این دریاچه برای امور کشاورزی و دامداری در روستای مجارشین، روستایی پلکانی و زیبا از توابع شهر اسکو، استفاده می‌کنند. آب برکه گوگلی از ذوب شدن برف، بارش باران و چشمه آغ دره تأمین می‌شود.

برکه گوگلی
عکس از گوگل

حمام میلان

حمام تاریخی میلان در روستایی با همین نام قرار دارد و در دوران صفویه ساخته شده است. یکی از ویژگی‌های معماری این حمام برقرار کردن دمای مناسب بین محیط داخل و خارج حمام است. طراحی هشتی و ورودی‌های حمام به‌گونه‌ای است که حرارت داخل حمام خارج نشود. ورودی، دالان، سربینه و گرم‌خانه اجزای تشکیل‌دهنده حمام میلان‌اند. این حمام در سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

برای گردش و وقت‌گذرانی در اطراف اسکو می‌توانید به سراغ جاهای دیدنی تبریز هم بروید از حضور در شهر اولین ها لذت ببرید.

حمام میلان
عکس از گوگل

اجاره خانه در اسکو تبریز و راهنمای اجاره روزانه ویلا، سوئیت ارزان و آپارتمان مبله برای اقامت

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره روزانه خانه در اسکو و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.2/5 - (6 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. از تهران به اسکو رفتم. با دیدن شهر بسیار مجذوب آن شدم. به همه تهرانی‌ها توصیه میکنم برای فرار از مشکلات تهران و رسیدن به آرامش حتما اسکو را ببینند

  2. شهر اسکو در شهرستان اسکو استان آذربایجان شرقی مرکز اصلی تجمع کارگاه‌های چاپ باتیک یا چاپ کَلاقه‌ای و قطب اصلی این هنر-صنعت در کشور محسوب می‌شود. شهر اسکو به شهر باتیک در ایران شناخته می شود.
    محصولات چاپ باتیک و پارچه های کلاقه ای در بازارچه صنایع دستی اسکو به معرض نمایش و فروش گذاشته شده است.

  3. شهر اسکو در شهرستان اسکو استان آذربایجان شرقی مرکز اصلی تجمع کارگاه‌های چاپ باتیک یا چاپ کَلاقه‌ای و قطب اصلی این هنر-صنعت در کشور محسوب می‌شود. شهر اسکو به شهر باتیک در ایران شناخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *