شهرها

معرفی مناطق دیدنی شهر تکاب، شهری عجیب و دیدنی

آشنایی با جاذبه های گردشگری تکاب

تکاب، که شهری با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان است، در استان آذربایجان غربی قرار دارد. این شهر  یکی از قطب‌های گردشگری این استان است که در دوران قاجار ساخته شده است. کوه‌زندا‌ن‌های متعدد، چمن متحرک و بسیاری آثار تاریخی در این شهر قرار دارد. سفر به شهر تکاب مانند قدم گذاشتن در سرزمینی افسانه‌ای است که متأسفانه بسیاری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهر ناشناخته مانده‌اند. در ادامه از جاذبه های گردشگری تکاب و جاهای دیدنی تکاب بیشتر می‌گوییم.

تکاب
عکس از گوگل

مجموعه تخت سلیمان

مجموعه آثار تاریخی تخت سلیمان در شهر تکاب قرار دارد. این مجموعه عظیم و ارزشمند چهارمین اثر تاریخی ایران است که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده. این مجموعه روی تخته‌‌سنگی که از رسوب‌های آهکی دریاچه تشکیل شده است قرار گرفته. تخت سلیمان متعلق به پنج دوره از تمدن بشری است. در این مجموعه باقی‌مانده قلعه‌ها، کاخ‌ها و محل سکونت موبدان و مردم در دوران‌ مادها، هخامنشیان، اشکانیان، ساسانیان و ایلخانان مشاهده می‌شود.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در تکاب و نزدیک به تخت سلیمان در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

تخت سلیمان
عکس از مرتضی هاشمی

زندان سلیمان

کوه‌زندان سلیمان، در شهر تکاب، کوهی مخروطی‌شکل است که درون آن خالی است و در اثر گاز و بخار چشمه‌ای در کوه به‌ وجود آمده. برای صعود به بالای کوه باید از تجهیزات کوهنوردی و صخره‌نوردی استفاده کرد. ساکنان تکاب این کوه را به نام زندان دیو هم می‌شناسند و معتقدند که حضرت سلیمان دیو‌های سرکش را در این کوه زندانی می‌کرده و هر کسی داخل حفره آن سقوط کند توسط دیوها کشته خواهد شد.

زندان سلیمان
عکس از گوگل

آبشار قینرجه

آبشار قینرجه در روستایی با همین نام قرار دارد و از جاذبه‌های طبیعی شهر تکاب است. این آبشار از قسمت غربی کوه بلقیس سرازیر می‌شود و منبع آب مناسبی برای آبیاری زمین‌های کشاورزی اطراف است. قینرجه از آبشارهای فصلی منطقه است و در روزهایی‌ که جریان دارد زیبایی محیط اطرافش را دو چندان می‌کند.

آبشار قینرجه
عکس از گوگل

پل ساروق

پل ساروق در مسیر رود ساروق، که یکی از شاخه‌های زرینه‌رود است، ساخته شده. قدمت این پل متعلق به دوران صفویه است. پل ساروق سه دهانه طاقی بزرگ و دو دهانه کوچک دارد. پایه‌های پل سنگی است و بدنه آن از آجر ساخته شده و روی آن با سنگ‌های رودخانه‌ای پوشیده شده است. پل ساروق در سال ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

پل ساروق
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر تکاب

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در تکاب و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.2/5 - (44 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. شهرستان تکاب دیدنیهای قشنگی دارد مخصوصا در اردیبهشت و خرداد ‌وتابستان می تواند بهترین گزینه برای سفر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *