شهرها

آشنایی با دیدنی های شهرستان تاکستان

شهر تاکستان کجاست ؟ معرفی جاهای دیدنی تاکستان

شهر تاکستان کجاست ؟ در این مطلب از جاهای دیدنی تاکستان و جاذبه های گردشگری تاکستان برایتان گفته‌ایم. تاکستان در استان قزوین قرار دارد. با شنیدن نام تاکستان ذهن ما ناخودآگاه به یاد باغ‌های انگور این شهر می‌افتد. شهرستان تاکستان تا قبل از سال ۱۳۷۵ از توابع استان زنجان بود و پس از آن با شهر قزوین استان قزوین را تشکیل دادند. آثار تاریخی شهر تاکستان نشان از وجود این شهر در دوران پیش از اسلام دارد. سفر به تاکستان و گشت‌و‌گذار در باغ‌های انگور و آثار تاریخی آن تجربه‌ای وصف‌نشدنی است.

شهر تاکستان
عکس از گوگل

روستای خورهشت یکی از جاذبه های گردشگری تاکستان

روستای خورهشت یکی از منطقه‌های باستانی تاکستان است. با توجه به اشیاء و آثار کشف شده مشخص شد که قدمت این روستا به دوران اشکانیان بازمی‌گردد. در مورد معنی نام روستا گفته شده که خور به معنی مهر و هشت اشاره به هشت آتشکده‌ای که در روستا بوده‌اند دارد. قسمتی از روستا بافت قدیمی خود را حفظ کرده و قسمتی دیگر تخریب شده و ساختمان‌های جدید در آن ساخته شده است.
شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در شهرستان تاکستان و نزدیک به روستای خورهشت در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

نوشته های مشابه

 

قلعه دختر تاکستان

قلعه دختر یا قز‌قلعه بقایای قلعه‌ای بزرگ متعلق دوران ساسانی است که بالای کوهی سنگی در نزدیکی روستای آبکلو قرار دارد. دیوارهای عریض و مستحکم قلعه نشان می‌دهد که این دژ دفاعی بوده و ساختمانی محکم در برابر عوامل طبیعی و حمله بیگانگان داشته است. نزدیک به قلعه سنگ‌هایی شبیه به سکو وجود دارد که شاید در گذشته از آن‌ها به‌عنوان پله استفاده می‌کردند.

قلعه دختر تاکستان
عکس از گوگل

منطقه شکار ممنوع خراسانلو

منطقه شکار ممنوع خراسانلو زیستگاه اصلی قوچ و میش وحشی است اما جانوران دیگری مثل پلنگ، سیاه‌گوش و خرس قهوه‌ای نیز در آن زندگی می‌کنند. پوشش گیاهی این منطقه شامل ۱۷۰ گونه گیاه است که پسته وحشی، گون، بومادران، چوبک و سیاه تلو بخشی از آن گیاهان‌اند. خراسانلو منطقه‌ای کوهستانی است و نزدیک به ۱۰ سال است که به منطقه‌های حفاظت‌شده پیوسته و نقش موثری در محافظت از گیاهان و جانداران منطقه دارد.

 

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر تاکستان

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره سوئیت در تاکستان و یا اقامتگاه، ویلا و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

2.8/5 - (13 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *