بازار‌ها و مراکز خریدتجربه سفر

بهترین بازارها و مراکز خرید مشهد | از لوکس‌ترین مراکز خرید تا قدیمی‌ترین بازارها

مشهد یکی از شهرهای زیارتی و سیاحتی ایران است که در مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد. این شهر با ۳۵۱ کیلومتر مربع مساحت و جمعیتی بالغ بر 3 میلیون 100 هزار نفر دومین شهر پهناور ایران پس از تهران از نظر وسعت است. این شهر تاریخی و مذهبی به خاطر وجود حرم مطهر امام رضا (ع) به عنوان پایتخت معنوی ایران شناخته می‌شود و سالانه میزبان میلیون‌ها نفر از مسافران داخلی و خارجی است که برای زیارت و تماشای جاذبه‌های دیدنی و تاریخی راهی این شهر می‌شوند. سفر به مشهد بدون خرید سوغاتی انگار چیزی کم دارد به همین دلیل در جای‌جای این شهر بازارها و مراکز خرید متعدد و متنوعی قرار گرفته‌اند که دست خالی از آنجا بر نخواهید گشت. اگر قصد سفر به مشهد را دارید و می‌خواهید با بازارها و مراکز خرید این شهر آشنا شوید، در این بخش از مجله گردشگری اتاقک با ما همراه باشید.

برای آشنایی بیشتر با این شهر می‌توانید مقاله مشهد کجاست را بخوانید.

لوکس‌ترین و مدرن‌ترین مراکز خرید مشهد

مدرن‌ترین‌ها و لوکس‌ترین‌ها همیشه جذابیت‌های خاص خودشان را دارند اگر در سفر به مشهد به‌دنبال خرید برندهای خاص و مدرن هستید خوشبختانه در جای‌جای این شهر پاساژها و مراکز خرید لوکسی قرار گرفته‌اند که با داشتن کالاهای متنوع و امکانات مختلف، خریدی لذت‌بخش را برای شما به ارمغان می‌آورند. ازجمله لوکس‌ترین مراکز خرید مشهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

اجاره هتل آپارتمان در مشهد نزدیک حرم
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

مجتمع تجاری الماس شرق مشهد

مجتمع تجاری الماس شرق مشهد
عکاس: سعید عزیزی

مجتمع تجاری الماس شرق یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید مشهد است که در منطقه تجاری گردشگری سپاد واقع شده است. این مرکز خرید دارای معماری مدرن و منحصربه‌فردی است و در بخش گنبدی خود شکلی شبیه الماس دارد به همین دلیل این مرکز خرید، الماس نام‌گذاری شده است. مجتمع تجاری الماس شرق 6 طبقه و 950 واحد تجاری دارد. علاوه‌بر فروشگاه‌های عرضه کننده پوشاک، لوازم آرایشی، لوازم ‌خانگی و غیره وجود دارند. این مرکز خرید دارای امکانات رفاهی و تفریحی فراوانی ازجمله رستوران، کافی شاپ، فست فود، سالن اجتماعات، پارکینگ، نمازخانه، شهربازی سرزمین عجایب، سینما 6 بعدی و غیره است که خریدی جذاب را در کنار تفریح و سرگرمی را برای بازدیدکنندگان و گردشگران به همراه می‌آورد.

آدرس مجتمع تجاری الماس شرق مشهد: ایران، مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 9 شب

شماره تماس: ۰۵۱۳۷۱۱۳۱۱۱

مرکز خرید آرمیتاژ مشهد

مرکز خرید آرمیتاژ مشهد
عکاس: محمدرضا شاه پسند

مرکز خرید آرمیتاژ در 34 طبقه با معماری زیبا و چشمگیر و سالنی به ارتفاع 150 متر ساخته شده است. در طبقه‌های منفی یک تا مثبت سه، بخش‌های تجاری این مرکز خرید قرار گرفته‌اند. در طبقه منفی یک، لوازم الکترونیکی، لوازم آشپزخانه، هایپر مارکت و کافی شاپ برای مشتریان در نظر گرفته شده است. طبقه همکف این مرکز خرید به مغازه‌های فروش عطر، پوشاک، جواهرات و عینک اختصاص داده‌شده است. در طبقه دوم مغازه‌های مبلمان، تزئینات منزل و غیره قرار دارند و طبقه سوم نیز به بخش کودک و نوجوان اختصاص داده شده است و انواع پوشاک کودکان، کالای خواب، اسباب بازی و غیره در آنجا به فروش می‌رسد.

اگر می‌خواهید خستگی خرید را از تنتان دور کنید می‌توانید سری به رستوران‌ها، کافی شاپ و فودکورت این مجتمع تجاری نیز بزنید.

آدرس مرکز خرید آرمیتاژ مشهد: ایران، مشهد، نبش هفت تیر هشت، خیابان گلشن.

ساعت کاری: روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 تا 22 و روزهای پنجشنبه، جمعه و تعطیل نیز از ساعت 10 تا 23 شب

شماره تماس: ۰۵۱۳۱۹۰۵

مجتمع تجاری وصال

مجتمع تجاری وصال
عکاس: Azar I

مجتمع تجاری وصال در مجاورت مجتمع تجاری الماس شرق قرار دارد و با داشتن معماری خاص و منحصربه‌فرد در شمار مدرن‌ترین مراکز خرید مشهد قرار گرفته است. این مجتمع تجاری از 6 طبقه تشکیل شده و دارای 400 واحد تجاری و مغازه است و در آن‌ها انواع کالاها و محصولات از معتبرترین برندها به فروش می‌رسد. طبقه اول تا چهارم این مرکز خرید به وسایل چوبی منزل و مبلمان اختصاص داده شده و در دو واحد دیگر آن نیز مغازه‌های فروش لوازم آرایشی، کیف و کفش، انواع پوشاک، خشکبار و غیره قرار گرفته‌اند. وجود امکانات رفاهی متنوع همچون رستوران، آسانسور، پارکینگ، مجموعه علمی و تفریحی و غیره در مجتمع تجاری وصال نیز بر جذابیت‌های آن افزوده است.

آدرس مرکز خرید وصال: ایران، مشهد، بلوار خیام شمالی، منطقه گردشگری سپاد، بلوار بهارستان، بهارستان ۶

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 20 شب

شماره تماس: ۰۵۱۳۷۱۱۵۵۵۵

مجتمع کیان سنتر مشهد

مجتمع کیان سنتر مشهد
عکاس: رضا عسکری پور

مجتمع تجاری کیان سنتر مشهد یکی از مدرن‌ترین و لوکس‌ترین مراکز خرید مشهد است. این مجتمع تجاری در واقع از دو شعبه کیان سنتر 1 و 2 تشکیل شده است که روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند. مجتمع تجاری سیتی سنتر یک از 6 طبقه تشکیل شده است و دارای 83 واحد تجاری است که انواع پوشاک، لوازم آرایشی و غیره در آنجا به فروش می‌رسد. مجتمع تجاری سیتی سنتر دو نیز از پنج طبقه تشکیل شده است که در سه طبقه اول آن 150 واحد تجاری قرار گرفته است. در این مرکز خرید انواع و اقسام محصولات لوکس و کاربردی نظیر پوشاک، مبلمان، زیورآلات، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره باکیفیت بالا و قیمت مناسب باب هر سلیقه‌ای عرضه می‌شود. علاوه‌بر مراکز خرید، در طبقه پنج این مجتمع تجاری فودکورت با فضای سرپوشیده و باز قرار گرفته است. فضای باز این مرکز خرید علاوه بر چشم‌اندازی زیبا دارای دو پرده سینما است که فیلم سینمایی و مسابقات فوتبال در آنجا پخش می‌شود. وجود هایپر مارکت، شهربازی، سینما، سالن بیلیارد، بولینگ، بازی‌های رایانه‌ای، کافه‌ و رستوران‌ و غیره نیز از دیگر ویژگی‌های مجتمع تجاری کیان سنتر است که آن را از دیگر مراکز خرید مشهد متمایز کرده است.

آدرس مجتمع تجاری کیان سنتر مشهد: ایارن، مشهد، بلوار جانباز، تقاطع بلوار شهید فرامرز عباسی

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 11 صبح الی 23 شب

شماره تماس سیتی سنتر یک: ۰۵۱۳۶۱۴۴۳۶۲

شماره تماس سیتی سنتر دو: ۰۵۱۳۶۱۴۴۴۱۴

مرکز خرید پروما مشهد

مرکز خرید پروما مشهد
عکاس: حسین حبیبی

مرکز خرید پروما یکی از معروف‌ترین مراکز خرید مشهد است که با زیربنای 25 هزار متر در سال 1383 تاسیس شده است. این مجتمع تجاری شیشه‌ای از 4 طبقه و 250 واحد تجاری تشکیل شده است. در این مرکز خرید انواع ساعت، عطر و ادکلن و انواع پوشاک از بهترین برندها باب هر سلیقه‌ای عرضه می‌شود. علاوه‌بر مراکز خرید، وجود امکانات رفاهی و تفریحی متنوع همچون شهربازی، بیلیارد، بولینگ، پارکینگ، سوپر مارکت، فودکورت و غیره نیز از دیگر ویژگی‌های مرکز خرید پروما مشهد است.

آدرس مرکز خرید پروما: ایران، مشهد مقدس، ضلع شمال شرقی میدان جانباز

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 12 شب

شماره تماس: ۰۵۱۳۷۶۳۷۴۰۱

نزدیک‌ترین مراکز خرید مشهد به حرم امام رضا (ع)

اگر در سفرتان به مشهد فرصت کافی برای رفتن به مراکز خرید دور و خرید کردن را ندارید می‌توانید روی بازارها و مراکز خرید نزدیک حرم حساب باز کنید. در اطراف حرم بازارها و مراکز خرید متنوعی وجود دارند که به دلیل تنوع اجناس و قیمت مناسب همیشه مورد استقبال زائران و مسافران قرار می‌گیرند، ازجمله معروف‌ترین بازارهای اطراف حرم مطهر رضوی:

بازار رضا

بازار رضا
عکاس: سیما فلاحی

بازار رضا ازجمله بازارهای قدیمی و معروف مشهد است که کمتر کسی پیدا می‌شود در سفر به مشهد سری به این بازار نزند. این بازار قدمتی طولانی دارد و در سال 1355 در دو طبقه ساخته شده است. در طبقه اول این بازار انواع سوغاتی‌ها ازجمله مهر و سجاده، زعفران و غیره به فروش می‌رسد. در طبقه دوم نیز کارگاه‌های انگشترسازی، صنایع دستی، گلدوزی، طلاکاری و غیره قرار گرفته‌اند. بازار رضا دارای معماری سنتی زیبا و ساده‌ای است و از دو راهرو تشکیل شده است که در هر راهرو مغازه‌های متعدد قرارگرفته‌اند. این بازار از مراکز خرید مشهد نزدیک به حرم است و دسترسی به آن آسان است. با قدم زدن در میان دالان‌ها و حجره‌های این بازار علاوه‌بر تماشای تاریخ می‌توانید سوغاتی‌های متنوعی را نیز با بهترین قیمت خریداری کنید.

آدرس بازار رضا: ایران، مشهد، ضلع شرقی خیابان امام رضا، حد فاصل میدان بیت المقدس و ۱۷ شهریور

ساعت کاری: از ساعت 9 صبح تا 24 شب

مرکز خرید آرمان

مرکز خرید آرمان

مرکز خرید آرمان یکی از مدرن‌ترین مراکز تجاری، اقامتی، اداری و تفریحی در مشهد است که در نزدیکی حرم امام رضا واقع شده است. این مرکز خرید 13 طبقه دارد که در سال 1394 به بهره‌برداری رسیده است. فضای داخلی مرکز خرید آرمان یک تفرجگاه 15000 متری است که جلوه‌های بصری بسیار زیبایی دارد. مجسمه‌های متحرک، تندیس‌ها، غار سنگی، صخره‌های عظیم، آبشارهای بزرگ و کوچک که از میان صخره‌ها جاری می‌شوند، گونه‌های گیاهی متنوع و نخل‌های طبیعی، اِلمان‌ها و نورپردازی‌های زیبا و غیره تنها بخشی از شگفتی‌های این مرکز خرید هستند که همگی در کنار هم ترکیبی زیبا و حیرت‌انگیزی را به وجود آورده‌اند. در این مرکز خرید انواع پوشاک، اسباب بازی، لوازم آرایشی و غیره باب هر سلیقه‌ای عرضه می‌شود. همچنین جهت رفع خستگی در این مرکز خرید رستوران نیز وجود دارد که با ارائه غذاهای متنوع آماده پذیرایی از میهمانان و زائران است.

آدرس مرکز خرید آرمان: ایران، مشهد، خیابان نواب صفوی، نرسیده به وحدت، جنب هتل سروش

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب

شماره تماس: ۰۵۱۳۳۳۹۰۳۳۳

بازار غدیر

بازار غدیر
عکاس: Abdulla Alsebea

بازار غدیر یکی از بازارهای قدیمی و شناخته شده مشهد است که متصل به حرم مطهر رضوی است. تنوع کالاها، قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه و همینطور نزدیکی به حرم مطهر رضوی باعث شده این بازار در زمره بهترین بازارهای مشهد قرار بگیرد. در این بازار انواع پوشاک، کیف و کفش، خشکبار، شال و روسری و غیره به فروش می‌رسد و برای خرید سوغاتی مکان مناسبی به شمار می‌رود.

آدرس بازار غدیر مشهد: ایران، مشهد، ابتدای خیابان شیرازی (حرم مطهر، ورودی صحن غدیر).

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 8:30 صبح الی ۱۰:۳۰ شب و روزهای پنجشنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا 9:30 شب.

شماره تماس: ۰۵۱۳۲۲۵۰۲۲۸

بازار بزرگ مرکزی مشهد

بازار بزرگ مرکزی مشهد
عکاس: Feras Jawad

بازار مرکزی یکی از بازارهای قدیمی مشهد است که در سال 1377 در دو فاز راه‌اندازی شده است. این بازار مرکزی در نزدیکی میدان شهدا و در قسمت غربی حرم مطهر واقع شده و از جمله پر رفت‌وآمدترین بازارهایی است که بیشتر زائران برای خرید سوغاتی به آن سری میزنند. فاز اول بازار مرکزی دارای معماری سنتی با دالان‌های قدیمی بسیار زیباست و از دو طبقه منفی یک و مثبت یک تشکیل شده است. در طبقه اول این بازار انواع سوغاتی‌ها، ازجمله پوشاک، تسبیح و جانماز، زرشک، زعفران، انگشترهای عقیق و فیروزه، بدلیجات، فرش و غیره به فروش می‌رسد و در طبقه دوم آن نیز مغازه‌های عمده‌فروشی قرارگرفته‌اند.

آدرس بازار مرکزی مشهد: ایران، مشهد، چهارراه شهدا به سمت حرم مطهر رضوی

ساعت کاری: همه روزه از 9 صبح تا 11 شب

شماره تماس: ۰۵۱۳۲۲۲۲۵۷۱

بازارهای ارزان قیمت مشهد

برای خریدی مقرون‌به‌صرفه در مشهد شناخت ارزان‌ترین مراکز خرید این شهر و اطلاع از موقعیت مکانی آنها اهمیت فراوانی دارد. در ادامه ارزان‌ترین مراکز خرید مشهد را به شما معرفی خواهیم کرد:

بازار امین مشهد

بازار امین مشهد
عکاس: کوثر طوس

بازار امین یکی از بازارهای ارزان قیمت مشهد است که به دلیل نزدیکی به حرم و همچنین برخورداری از کالاهای متنوع با کیفیت و قیمت مناسب به یکی از اصلی‌ترین مراکز خرید مشهد برای خرید سوغاتی تبدیل شده است. این مرکز خرید از سه طبقه تشکیل شده و پارگینگ هم دارد که فقط روزها قابل استفاده است.

آدرس بازار امین مشهد: ایارن، مشهد، شهید نواب صفوی، نواب صفوی 4.

ساعت کاری: همه روزه به غیر از روزهای جمعه از ساعت 8:30 تا 9 شب.

شماره تماس: ۰۵۱۳۳۶۸۰۲۰۴

بازار مولوی

بازار مولوی
عکاس: علی اکبری

بازار مولوی یکی از مراکز خرید عمده فروش مشهد است و بیشتر برای خرید شهروندان مشهدی مکان مناسبی به شمار می‌رود. این بازار در سه کیلومتری حرم مطهر رضوی قرار دارد و انواع کالاها نظیر اسباب‌بازی، لوازم خیاطی، لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع پوشاک، لوازم تحریر و غیره با قیمت مناسب و عمده در این بازار به فروش می‌رسد.

آدرس بازار مولوی: ایران، مشهد، بلوار مصلی، مصلی ۷/۱، صدوقی ۲۶

ساعت کاری: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 7 عصر و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 1 بعد از ظهر. روزهای جمعه تعطیل است.

شماره تماس: ۰۵۱۳۳۶۶۳۰۱۰

بازار جنت

بازار جنت
عکاس: احمد رضاییان

بازار جنت یکی از بهترین مراکز خرید مشهد است که به دلیل نزدیکی به حرم مطهر رضوی و همچنین یکی از بوستان‌های قشنگ مشهد یعنی باغ ملی در زمره پربازدیدترین بازارهای مشهد قرار گرفته است. این بازار هیچ شباهتی به دیگر مراکز خرید مشهد ندارد و در واقع یک خیابانی است که مغازه‌های مختلفی در آن قرارگرفته‌اند. مغازه‌هایی که انواع کالاها و محصولات متنوع در زمینه پوشاک، کیف و کفش و غیره با قیمت و کیفیت مناسب در آن‌ها به فروش می‌رسد. قدم زدن در این خیابان و خرید کردن از مغازه‌های رنگارنگ آن خریدی خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

آدرس بازار جنت: ایارن، مشهد، خیابان چمران، نرسیده به میدان سعدی، خیابان جنت

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 10:30 شب

بازار گوهرشاد

بازار گوهرشاد
عکاس: behnam mohitkhah

بازار گوهرشاد یکی از شناخته‌شده‌ترین بازارهای مشهد است که در فاصله ده دقیقه با حرم مطهر واقع شده است. این بازار دارای 84 مغازه است و انواع و اقسام محصولات نظیر پوشاک، مبلمان، زیورآلات، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره باکیفیت بالا و قیمت مناسب باب هر سلیقه‌ای عرضه می‌شود. تنوع اجناس این بازار زیاد است؛ بنابراین اگر در سفر به مشهد قصد خرید سوغاتی را دارید حتما سری به بازار گوهرشاد بزنید که دست خالی از آن بیرون نخواهید آمد.

آدرس بازار گوهرشاد: مشهد، بلوار شهید صادقی، بین صادقی 9 و 11

ساعت کاری: شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 9 صبح تا 1 بعد از ظهر و از ساعت 4 تا آخر شب. روزهای جمعه از ساعت 9 صبح تا ظهر فعالیت دارد.

شماره تماس: ۰۵۱۳۷۲۵۳۷۴۴

بازار هفده شهریور

بازار هفده شهریور

بازار هفده شهریور یکی از متنوع‌ترین و ارزان قیمت‌ترین مراکز خرید مشهد است که پاساژها و فروشگاه‌های متعددی دارد. در این بازار سنتی با طراحی مدرن اجناس متنوع نظیر پوشاک، لباس‌های مجلسی، مانتو، روسری با قیمت مناسب و ارزان به فروش می‌رسد؛ به همین دلیل این بازار نه تنها در بین مشهدی‌ها بلکه در بین زائران و مسافران نیز بسیار پرطرفدار و محبوب است. یکی از ویژگی‌های بارز این بازار نزدیکی به حرم است و می‌توانید برای خرید سوغاتی سری به این بازار بزنید و از حضورتان در این منطقه نهایت استفاده را ببرید. اگر به دنبال خرید اجناس از بهترین برندهای دنیا هستید این بازار نمی‌تواند پاسخگوی شما باشد؛ چرا که در هیچ یک از فروشگاه‌های این بازار اجناس برند دیده نمی‌شود.

آدرس بازار هفده شهریور: ایران، مشهد، میدان هفده شهریور

ساعت کاری: از ساعت 9 صبح الی 23

سخن آخر

خرید سوغاتی و آوردن ارمغانی از سفر برای خود یا عزیزان از بازارها و مراکز خرید مشهد همیشه لذت‌بخش و جذاب است. بازارها و مراکز خرید مشهد به‌اندازه‌ای متنوع و زیاد هستند که در این مقاله تنها به معرفی برخی از بهترین آن‌ها پرداختیم تا در سفرتان به مشهد دست خالی از آنجا برنگردید.

گذشته از این بازارها و مراکز خرید، هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، اقامتگاه‌های بومگردی و سوئیت‌های متعددی نیز در جای‌جای این شهر قرار گرفته‌اند تا اقامت شما را نیز مانند هر تجربه‌ی دیگری در این شهر لذت‌بخش و به‌یادماندنی کنند. اگر قصد سفر به مشهد را دارید، برای رزرو سوئیت و انواع اقامتگاه کافی است به سایت اتاقک مراجعه کنید و تمامی محل‌های اقامت این شهر را همراه با تصاویر و اطلاعات کامل مشاهده و متناسب با بودجه و نیازی که دارید اقامتگاه موردنظر خود را انتخاب و رزرو کنید. حال می‌توانید سفرتان را با خیال راحت به پایتخت معنوی ایران آغاز کنید.

4.6/5 - (10 امتیاز)

اتاقک

سلوا طاحونی

سلوا هستم، پر انرژی، برونگرا و عاشق یادگیری، از نوشتن مقالات جدید لذت می‌برم و می‌توانم چیزهای جدیدی برای گفتن داشته باشم. محتوا خلق می‌کنم تا همه بتوانند سریعتر به چیزی که می خواهند دسترسی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *