چه جوری سفر برم؟برنامه سفر

برنامه سفر دو نفره مشهد | شروعی شیرین برای زندگی خاطره‌انگیز

برنامه سفر دو نفره مشهد چیزی است که شاید در وهله اول به آن فکر نکنید؛ اما باید بدانید که مشهد دیدنی­‌های زیادی دارد که بازدید از آن­ها می‌­تواند خاطرات زیبا و عاشقانه­‌ای را برای شما رقم بزند؛ بنابراین برای بازدید از اماکن دیدنی باید برنامه­‌ریزی منسجمی داشته باشید.

مشهد، شهری محبوب برای شروع زندگی

سفر به مشهد یکی از مهم‌ترین مقصد‌های انتخابی برای گذران به یادماندنی‌ترین ماه‌های اول زندگی مشترک زوج‌ها است. این شهر را بسیاری برای سپری کردن ماه عسل و اولین سفر مشترک انتخاب می‌کنند. زوج‌ها علاوه بر زیارت حرم مطهر امام رضا (ع)، می‌توانند زندگی مشترک خود را یک سفر زیارتی، مقرون به‌صرفه شروع کنند و البته در کنار آن از جاذبه‌های دیگر مشهد نیز بازدید کنند.

بهترین فصل سفر به مشهد

سفردو نفره مشهد

مشهد شهری است که پیش از هر چیز به برکت حرم امام هشتم شیعیان محبوبیت دارد. به این ترتیب همه ساله و در اعیاد مختلف میلیون­‌ها زائر و مسافر با خرید بلیط هواپیما مشهد و یا با قطار و خودروی شخصی راهی این شهر می‌­شوند تا مدتی را در جوار ملکوت این حضرت سپری کنند. درنتیجه با توجه به این ویژگی نمی­‌توان فصل خاصی را برای سفر مشهد تعیین کرد. لازم به ذکر است که مشهد آب و هوایی چهار فصل دارد و اگر در فصل‌­هایی غیر از تابستان به این شهر می­‌روید، بهتر است هم لباس گرم و هم خنک به همراه داشته باشید.

دسترسی به مشهد

دسترسی به مشهد

اگر ماشین شخصی دارید، می‌توانید خود را با ماشین شخصی به مشهد برسانید. مشهد به دلیل محبوبیت دسترسی جاده‌ای خوبی دارد و همین امر باعث شده که سفر جاده‌ای راحت و بدون دردسر باشد. اما راحت‌ترین و سریع‌ترین راه برای سفر به مشهد، هواپیما است. تقریبا از تمام فوردگاه‌های کشور به فرودگاه مشهد پرواز وجود دارد.

اگر اهل سفرهای هوایی نیستید و از سفرهای ریلی لذت می‌برید، نگران نباشید. از تمام ایستگاه راه‌آهن ایران به ایستگاه قطار برنامه سفر وجود دارد. اگر در تهران زندگی می‌کنید، روزانه بیش از بیست قطار به سمت مشهد حرکت می‌کند و برخی از این قطارها، سریع‌السریع هستند.

روز اول سفر دو نفره به مشهد

وقتی به مشهد رسیدید، بعد از کمی استراحت برنامه سفر خود را شروع کنید. در ادامه برنامه سفر روز اول که می‌توانید اجرا کنید آورده شده است.

حرم امام رضا(ع)

برنامه سفردو نفره مشهد

برای شروع سفر دونفره به مشهد، زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) انتخاب مناسب و عالی خواهد بود. حرم مطهر علاوه بر فضای معنوی، به لحاظ معماری و تاریخی نیز بسیار جذاب و زبان‌زده است. آینه‌کاری‌ها، مقرنس‌کاری‌ها، کاشی‌کاری‌ها و آجرکاری‌های حرم می‌تواند هر لحظه شما را شگفت‌زده کند. برای زیارت حرم مطهر عجله نکنید، می‌توانید بعد از زیارت به گوشه‌های دیگر حرم نیز بروید.

  • هزینه ورود: رایگان | فاصله تا جاذبه بعدی: در حدود ۵ دقیقه

 مسجد گوهرشاد

مسجد گوهرشاد

یکی از زیباترین قسمت‌های حرم مطهر، مسجد گوهرشاد است. این مسجد در زمان تیموریان و به دستور گوهرشاد بیگم همسر شاهرخ شاه ساخته شد. معماری بنا به لحاظ کاشی‌کاری بسیار ارزشمند و زیبا است. علاوه بر این، مسجد گوهرشاد جزو شلوغ‌ترین مسجد‌های ایران محسوب می‌شود. مسجد گوهرشاد به سبک مساجد چهار ایوانی بنا شده و صحن آن به شکل مربع است که چهار ایوان در اطراف آن قرار دارد.

  • هزینه ورود: رایگان | فاصله تا جاذبه بعدی: در حدود ۵ دقیقه

موزه‌های آستان قدس رضوی

برنامه سفر مشهد

یکی از بزرگ‌ترین موز‌ه‌های ایران در حرم مطهر امام رضا قرار دارد. این موزه‌ها ۱۶ گنجینه تخصصی در چهار ساختمان شامل موزه قرآن، موزه مرکزی، موزه تخصصی فرش و موزه مردم‌شناسی قرار دارند. این موزه بیش از هشت هزار قطعه نفیس را نگهداری و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده و می‌تواند تجربه جذابی برای سفر دونفره‌تان باشد.

  • هزینه ورودی: موزه فرش و مرکزی نفری ۵ هزار تومان/باقی بخش‌ها نفری دو هزار تومان | فاصله با جاذبه بعدی: حدودا ۵ کیلومتر

پارک ملت مشهد

پارک های مشهد

برای عصر می‌توانید به یکی از جذاب‌ترین پارک‌های مشهد بروید. پارک ملت مشهد یکی از زیباترین و البته محبوب‌ترین پارک‌ها در میان گردشگران محسوب می‌شود. در این پارک امکانات رفاهی متعدد از جمله زمین بازی، آلاچیق‌های برای استراحت، مسیر پیاده‌روی و کافه وجود دارد.

  • هزینه ورودی: رایگان

روز دوم سفر به مشهد

برای روز دوم می‌توانید به اطراف مشهد سفر کنید و کمی در حال و هوای طبیعت این شهر قرار بگیرید.

چالیدره

طبیعت زیبای مشهد

یکی از ییلاق‌های اطراف مشهد، چالیدره است. این مجموعه تفریحی در اطراف سد چالیدره قرار دارد و امکانات رفاهی مناسبی برای تفریح دارد. چالیدره در ۲ کیلومتری جاده نقندر قرار گرفته است. در این مکان می‌توانید بانجی‌جامپینگ، تله سیژ، قایق سواری و زیپ لاین را تجربه کنید و خاطره‌ای عالی از سفره دونفره خود بسازید. در این مجموعه رستوران و کافه‌های متعدد قرار دارد که می‌توانید ناهار را نیز در این مجموعه میل کنید.

  • هزینه ورودی: نفری ۱۰ هزار تومان | فاصله با جاذبه بعدی: حدودا ۵ کیلومتر

طرقبه

طرقبه مشهد

پایان روز زمان خوب و مناسبی برای بازدید از طرقبه است. در این منطقه خوش آب و هوا می‌­توانید به پیاده­‌روی بروید یا یکی از بستنی فروشی‌­ها یا کافه­‌ها را برای صحبت­‌های دونفره انتخاب کنید. برای عصرانه یا شام می­‌توانید از غذاهای بین‌راهی مانند سوسیس، کالباس و قارچ کبابی یا بلال نیز انتخاب و میل کنید.

  • هزینه ورودی: رایگان | فاصله با جاذبه بعدی: در حدود ۵ کیلومتر

حرم مطهر

برای آخر شب می‌توانید بار دیگر به زیارت حرم مطهر بروید. حرم مطهر در شب نیز زیبایی‌های خاص خود را دارد و همچنین نسبت به ساعات روز، فضاها و صحن‌ها بسیار خلوت می‌شوند. در بخش‌های از حرم می‌توانید دونفره زیارت کنید و در کنار هم خاطره سفرتان را کامل کنید.

  • هزینه ورودی: رایگان

روز سوم سفر به مشهد

روز سوم سفر را می‌توانید از زیارت حرم مطهر شروع کنید و بعد به سراغ جاذبه‌های تاریخی برویم.

خانه تاریخی داروغه

خانه تاریخی داروغه

یکی از جاذبه‌های تاریخی اطراف حرم مطهر، خانه داروغه است. معماری خانه به سبک قاجار است اما در ساخت خانه از معماری روس الهام گرفته شده است. دستور ساخته خانه را یوسف خان هراتی، آخر داروغه مشهد و اولین رییس نظمیه بعد از مشروطه داد. خانه داروغه اولین جایی بود که در مشهد حمام خصوصی داشت. از فضاهای جالب دیگر خانه داروغه، نانوایی و سرداب آن است. در میان حیاط حوض و باغچه‌های اطراف آن دیده می‌شود که می‌توانید عکس‌های زیبایی ثبت کنید.

  • هزینه ورودی: نفری ۳ هزار تومان | فاصله با جاذبه بعدی: کمتر از یک کیلومتر

باغ موزه نادری

باغ نادری مشهد

بعد از خانه داروغه می‌توانیم به باغ موزه نادری برویم. این باغ در کنار آرامگاه نادرشاه افشار قرار دارد. این باغ فضای بسیار آرام و دلنشینی دارد. معماری بنا در سال‌های حکومت قوام‌السلطنه و دوران قاجار بنا شد. در کنار مقبره نادرشاه، دو تالار موزه دیده می‌شود که یکی موزه اسلحه دوره‌های مختلف تاریخ و دیگر موزه اسلحه و ادوات جنگی دوران افشاری است.

  • هزینه ورودی: نفری ۳ هزار تومان | فاصله با جاذبه بعدی: حدودا ۷ کیلومتر

شهر تاریخی توس و آرامگاه ابوالقاسم فردوسی

مقبره فردوسی

یکی از دیدنی‌­های مشهد که هیچ مسافری بازدید از آن را از دست نمی­‌دهد، زیارت آرامگاه فردوسی و شهر زیبای توس است. این شهر قدیمی و دوست داشتنی یکی از اصلی­‌ترین مکان‌­های گردشگری مشهد محسوب می‌شود. می‌توانید با تاکسی‌های این مسیر خود را به توس برسانید و در کنار حوض زیبایی این فضا کمی استراحت کنید. معماری زیبایی آرامگاه را تماشا کنید و بعد به فضای زیر مقبره رفته و از حکاکی‌های داستان‌های شاهنامه دیدن کنید.

  • هزینه ورودی: نفری ۳ هزار تومان

رستوران معین درباری

تست یک غذای خوشمزه در یکی از خاطره­‌انگیزترین رستوران‌­های مشهد می­‌تواند برنامه سفر مشهد شما را جذاب‌­تر کند. اگر خوردن غذاهای لذیذ و خوشمزه در بهترین رستوران­‌های مشهد را دوست دارید، پیشنهاد می­‌کنیم در سفر خود به یک رستوران معین درباری مشهد سر بزنید. این رستوران یکی از باکیفیت‌­ترین و خاص‌­ترین رستوران‌های مشهد محسوب می‌شود. این رستوران تمام ایام هفته از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب آماده خدمت‌رسانی به مسافرین است. قیمت غذاهای این رستوران به نسبت کیفیت آن، بسیار مناسب و به‌صرفه است.

روز آخر سفر دو نفره

پیشنهاد می­‌کنیم آخرین روز برنامه سفر مشهد خود را بعد از زیارت حرم مطهر به یکی از مهیج‌ترین تفریحات مشهد اختصاص دهید.

شهربازی سرزمین آفتاب

شهر بازی آفتاب

اگر شما زوجی اهل تفریح ​و هیجان هستید قطعا بازدید از شهربازی‌­های مشهد را در اولویت خود قرار دهید. پارک­‌های تفریحی برای زوج­‌های جوانی که از خطر و هیجان لذت می­‌برند، عالی هستند. خوشبختانه این شهربازی‌­ها در سرتاسر مشهد وجود دارند و در هر کجای شهر که باشید می‌­توانید این حس جذاب را تجربه و ساعت خوشی را در آنجا سپری کنید. شهربازی سرزمین خورشید با بیش از ۲۰ امکانات بازی و سرگرمی ایمن و مطمئن، در کنار محیطی وسیع و امکاناتی نظیر پارکینگ اختصاصی، سینمای تابستانی، پیست اتومبیل رانی و نمایشگاه محصولات فرهنگی، فضای مناسبی را برای سرگرمی و ثبت خاطرات دلنشین دونفره فراهم کرده است. ساعت بازدید این شهربازی از ده صبح الی یازده شب است.

  • هزینه ورود: رایگان

اقامتگاه‌های مشهد

محبوب­‌ترین پیشنهادها برای اقامت در برنامه سفر دو نفره، اجاره سوئیت‌ها و هتل آپارتمان‌های ارزان نزدیک حرم در مشهد هستند. اجاره سوئیت این مزیت را دارد که کنترل کامل خانه را داشته باشد. سوئیت‌­ها و آپارتمان­‌ها برای اقامت بسیار راحت هستند و به دلیل داشتن آشپزخانه و وسایل آشپزی، دست شما را برای یک رژیم غذایی سالم باز می­‌گذارند. مهمان‌پذیرها گزینه­‌های ارزان­‌تر و مقرون به‌صرفه­‌تری نسبت به هتل‌­ها و ویلاها برای اقامت در مشهد هستند.

مشهد و سفر دو نفره

برنامه سفر مشهد، فرصتی برای ثبت خاطرات دونفره

مشهد پس از تهران دومین شهر بزرگ و پرجمعیت کشور است. این شهر دیدنی­‌ها و جاذبه­‌های متنوعی از جمله طبیعت‌گردی، بازدید از اماکن تاریخی، شهربازی و… دارد که برنامه سفر دو نفره شما را به یادماندنی­‌تر می­کند. این شهر بهشتی همیشه با آغوشی گرم پذیرای مسافران است.

4.7/5 - (3 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *