اطلاعات عمومی

ضرورت رعایت نکات بهداشتی در اماکن اقامتی

رعایت نکات بهداشتی در اماکن اقامتی چقدر اهمیت دارد؟ چگونه می توانیم نکات بهداشتی را در سفر رعایت کنیم؟ مهم ترین نکات بهداشتی که هنگام سفر باید در نظر داشته باشیم کدامند؟ این پرسش ها و پرسش هایی مانند این به شدت ذهن مسافران را به خود مشغول کرده است. همان طور که می دانید تنها راه پیشگیری از کرونا، قطع زنجیره انتقال بیماری از طریق کاهش تردد های غیرضروری و عدم حضور در اماکن پرخطر است.  به همین خاطر بهتر است که از سفرهای تفریحی و غیرضروری تا حد ممکن پرهیز نمود؛ گرچه برای برخی سفر اجتناب ناپذیر است. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم چند نکته ضروری برای رعایت نکات بهداشتی در اماکن اقامتی را با هم مرور کنیم. با  ما همراه باشید.

  • ضرورت رعایت نکات بهداشتی در اماکن اقامتی
  • آلوده ترین سطوح در هنگام مسافرت
  • پروتکل های بهداشتی اقامت در اماکن اقامتی
شستشوی دست ها در سفر
ضرورت رعایت نکات بهداشتی در اماکن اقامتی

ضرورت رعایت نکات بهداشتی در اماکن اقامتی

از آغاز همه گیری بیماری کرونا بسیاری از کسب و کارها با مشکل روبرو شده اند. صنعت توریسم و گردشگری نیز در این میان بی نصیب نمانده است و از چند جهت تحت تاثیر قرار گرفته است. اما هر چقدر که سفرهای تفریحی و غیرضروری محدود شده باشد، سفرهای کاری و ضرروی همچنان ادامه دارند و مسافران را مجبور به اقامت در اماکن اقامتی می کنند. البته بدیهی است که مسافران ملزم به رعایت نکات بهداشتی در اماکن اقامتی هستند.

نوشته های مشابه

در این که رعایت نکات بهداشتی همیشه و همه جا ضروری است، شکی نیست اما ضرروت رعایت نکات بهداشتی در اماکن اقامتی چند برابر است. زیرا ممکن است در هر روز مهمان ها از شهرهای مختلف وارد اماکن اقامتی شوند، و همان طور که می دانید ریسک انتقال آلودگی در محیط های پررفت و آمد بالاتر است. اما با رعایت چند نکته بهداشتی در اماکن اقامتی می توان ریسک خطرات را کاهش داد و با امنیت سفر کرد.

آلوده ترین سطوح در اماکن اقامتی

سرویس بهداشتی

جای هیچ تعجبی نیست که گفته شود سرویس های بهداشتی آلوده ترین بخش اماکن اقامتی و یا هر مکان عمومی هستند. البته در اماکن اقامتی که به نظافت اهمیت داده می شود، این بخش ها مرتب نظافت می شوند. اما شما به این نظافت ها بسنده نکنید و به خصوص شیرهای آب را قبل از استفاده ضدعفونی نمایید.

سرویس بهداشتی تمیز
سرویس بهداشتی تمیز اقامتگاه

کنترل و تلفن

کنترل ها و گوشی تلفن می توانند منبع انتقال انواع میکروب و ویروس باشند. برای جلوگیری از انتقال بیماری، هنگام استفاده از کنترل ها و یا تلفن در اماکن اقامتی حتما از دستمال و یا پوشش پلاستیکی استفاده نمایید و یا در صورت امکان، آنها را ضدعفونی نمایید.

روتختی و بالش

خطر بیماری های پوستی ویا انگل ها در هنگام استفاده از روتختی و روبالشی آلوده به حدی زیاد است که بسیاری ترجیح می دهند در اماکن اقامتی ملحفه های شخصی خود را به همراه داشته باشند و از آنها استفاده نمایند. گرچه اماکن اقامتگاه های پاک از ملحفه های ضدعفونی شده استفاده می کنند. در نظر داشته باشید که با رعایت نکات بهداشتی در اماکن اقامتی می توان از تمام خطرات دوری کرد.

روتختی و روبالشی تمیز
تخت به همراه روتختی پاکیزه

فرش و موکت

این نکته نیازی به یادآوری ندارد که فرش و موکت می توانند آلودگی در خود داشته باشند. به همین خاطر بهتر است که برای رفت و آمد در اتاق از صندل و دمپایی روفرشی استفاده نمایید. و به خصوص اگر با کودکان سفر می کنید، از آنها بخواهید که کف اتاق بازی نکنند.

فرش اقامتگاه
فرش تمیز در اقامتگاه

پروتکل های بهداشتی اقامت در اماکن اقامتی

رعایت نکات بهداشتی در اماکن اقامتی هم از سوی مسافران و هم از سوی اماکن اقامتی الزامی است. گرچه اماکن اقامتی قبل و بعد از ورود و خروج مسافران نظافت می شوند، اما مسافران هم بایستی با رعایت نکات بهداشتی در اماکن اقامتی مانع از انتقال آلودگی و بیماری شوند.

اقدامات امنیتی از سوی اماکن اقامتی

رعایت موارد ضدعفونی کردن اقامتگاه

بسیار ضروری است که اماکن اقامتی قبل از ورود مهمانان کاملا نظافت و ضدعفونی شوند. همچنین در صورتی که محل اقامت مورد نظر شما دارای بخش پذیرش باشد، بایستی در این بخش نیز محلول های ضدعفونی کننده وجود داشته باشد. همچنین در صورتی که نگهبان و یا پرسنل حضور داشته باشد، بایستی از ماسک و دستکش در برخورد با مهمانان استفاده نماید.

ضدعفونی کردن اقامتگاه
اقامتگاه های پاک و ضدعفونی شده

رزرو آنلاین اماکن اقامتی

امروزه تقریبا تمام اماکن اقامتی معتبر در سایت های رزرو آنلاین حضور دارند و شما می توانید تمام مراحل رزرو و پرداخت را به صورت اینترنتی و کاملا امن انجام دهید. تنها کافیست به وبسایت یکی از سایت های معتبر مانند اتاقک مراجعه نمایید و امکانات هر ویلا، سوئیت و آپارتمان مبله موجود را مشاهده نمایید و پس از تصمیم گیری نهایی، اتاق مورد نظر را در بازه زمانی دلخواه رزرو نمایید و هزینه آن را به صورت اینترنتی پرداخت نمایید.

اقدامات امنیتی از سوی مسافران

انتخاب اماکن اقامتی امن و مطمئن

مهمترین نکته ای که باید برای پیدا کردن یک محل اقامت مناسب و پاکیزه در نظر داشته باشید، این است که تا جای ممکن سعی کنید تا از اماکن شلوغ دوری کنید. در این شرایط اقامت در آپارتمان های مبله، ویلا و سوئیت گزینه مناسبی است، زیرا به این ترتیب با مهمانان و یا پرسنل برخورد نخواهید داشت و ریسک انتقال آلودگی بسیار کاهش می یابد.

استفاده از لوازم شخصی و یک بار مصرف

همان طور که پیش از این  گفته شد، با وجود اینکه اماکن اقامتی اقدام به نظافت می کنند اما برای کمتر شدن ریسک انتقال آلودگی بهتر است که تا جای ممکن از لوازم شخصی و لوازم یک بار مصرف استفاده نمایید. به این صورت امنیت خاطر بیشتری خواهید داشت.

رعایت فاصله اجتماعی

در صورتی که در مکان اقامت شما، مهمانان و یا پرسنل حضور دارند، همواره فاصله اجتماعی امن را با آنان رعایت نمایید. در صورتی که محل اقامت شما دارای آسانسور است، هنگام سوار شدن به آسانسور به ظرفیت آن توجه نمایید. همچنین بهتر است که برای لمس دستگیره ها و کلید و پریز از دستکش یا دستمال یک بار مصرف استفاده نمایید و یا پس از هر بار تماس، دست های خود را ضدعفونی نمایید.

آپارتمان تمیز
اقامتگاه و آپارتمان تمیز

کلام آخر

شکست دادن کرونا نیاز به عزم ملی و همبستگی جمعی دارد. رعایت نکات بهداشتی در اماکن اقامتی نه تنها سلامت شما را حفظ خواهد کرد، بلکه شما با رعایت نکات بهداشتی در اماکن اقامتی زنجیره انتقال را قطع خواهید کرد و سلامت را به هموطنان خود هدیه خواهید داد. امیدواریم که با توجه به مطالب گفته شده اقامتی امن و آسوده خاطر را تجربه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *