رستوران‌گردی

بهترین رستوران های پلور | لذت صرف غذا با چشم‌انداز دماوند

اگر نام روستای پلور را در گوگل جستجو کنید، تصاویری می‌بینید که حتماً دلتان را می‌برد و طبیعت زیبای موجود در این عکس‌ها، خبر از هوای خوب و سالم می‌دهد. اگر اهل طبیعت‌گردی باشید، حتماً می‌دانید که هوای سالم اشتهای آدم را باز می‌کند و روستای پلور هم از جاهایی است که هنگام غذا خوردن در آن از اشتهای عجیب‌وغریب خود تعجب می‌کنید. به همین دلیل بهتر است سراغ آن دسته از رستوران های پلور بروید که غذای باکیفیتی دارند و لذت صرف غذا در هوای پاک را دوچندان می‌کنند.

در این مقاله می‌خواهیم 5 مورد از بهترین رستوران های پلور را معرفی کنیم که تمامی آن‌ها در حاشیه جاده هراز قرار دارند. با وجود قرارگرفتن در حاشیه جاده، این رستوران‌ها چشم‌انداز زیبایی از کوه و دشت دارند که در لوکس‌ترین رستوران‌های پایتخت هم پیدا نمی‌شود.

رستوران روگلی

رستوران روگلی پلور
مثل بیشتر رستوران‌ های پلور، رستوران روگلی هم بیشتر غذاهای سنتی ایرانی را سرو می‌کند. – عکاس: فرشید علی‌محمدیان

رستوران روگلی از مشهورترین رستوران‌های جاده هراز و روستای پلور است که 2 شعبه در این روستا دارد. البته در این بخش قرار است شعبه 1 این رستوران را معرفی کنیم که شهرت بیشتری دارد. بسیاری از مسافران دائمی جاده هراز شعبه 1 رستوران روگلی را به پاتوق خود تبدیل کرده‌اند و بعید است در مسیر خود به شمال در این رستوران توقف نکنند و دلی از عزا درنیاورند.

مثل بیشتر رستوران های پلور، رستوران روگلی هم بیشتر غذاهای سنتی ایرانی را سرو می‌کند که شامل کوبیده، جوجه‌کباب، باقالی‌پلو با ماهیچه و … می‌شود و برای وعده صبحانه هم می‌توانید خودتان را به املت و نیمرو با نان تازه مهمان کنید. نان‌ها در خود رستوران پخته می‌شوند و لذت خوردن نان گرم با صبحانه ایرانی و تماشای چشم‌انداز دماوند، وصف‌ناشدنی است. راستی اگر به این رستوران رفتید حتماً جوجه فسنجانی آن را امتحان کنید که بسیاری از مشتریان روگلی از آن تعریف می‌کنند.

آدرس رستوران روگلی پلور: مازندران، آمل، لاریجان، روستای پلور، پایین‌تر از ورودی جاده لار در سمت تهران به شمال

تلفن: 01143342419

ساعت کاری: همه‌روزه 5 صبح تا 12:30 شب، چهارشنبه‌ها تا 2 بامداد

برای اجاره اقامتگاه در نزدیکی بهترین رستوران های پلور و دسترسی بهتر به آن‌ها، می‌توانید وارد صفحه اجاره روزانه سوئیت، ویلا و خانه در پلور شوید.

رستوران پلور

رستوران پلور
رستوران پلور یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های پلور و جاده هراز است. – عکاس: مصطفی عرفانی

رستوران پلور یکی از شیک‌ترین و لاکچری‌ترین رستوران های پلور است که اگر حواستان به جاده باشد، حتماً قبل از دوراهی دشت لار نمای رومی این رستوران توجهتان را جلب می‌کند. این رستوران 2 طبقه هم مثل بیشتر رستوران‌ها پلور بیشتر غذاهای سنتی ایرانی مثل انواع خورشت، چلو کباب کوبیده، جوجه‌کباب را با چاشنی‌های محلی (زیتون پرورده، ماست محلی، سیرترشی و …) سرو می‌کند.

رستوران پلور یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های جاده هراز هم هست و به ادعای مدیریت مجموعه، قدمت آن به سال 1342 برمی گردد. در این رستوران می‌توانید چشم‌انداز خوبی به پل زیبای لار (پل سنگی رضاشاهی) و کوه دماوند داشته باشید.

آدرس رستوران پلور: مازندران، آمل، لاریجان، کیلومتر ۷۰ جاده هراز از تهران به سمت آمل، ۲۰۰ متر قبل از دوراهی جاده لار

تلفن: 01143342413

ساعت کاری: همه‌روزه 5 صبح تا 12 شب

رستوران پاسارگاد پلور

رستوران پاسارگاد پلور، ار ارزانترین رستوران های پلور
به عقیده مسافران، غذاهای این رستوران نسبت به رستوران‌های اطراف قیمت کمتری دارند. – عکاس: علی ایرانی

رستوران پاسارگاد از جمله رستوران های پلور است که کمی از این روستا فاصله دارد و برای رسیدن به آن (از سمت تهران) باید روستای پلور و خروجی روستای لاسم را هم رد کنید. این رستوران هم بیشتر انواع و اقسام غذاهای سنتی ایرانی را سرو می‌کند و اگر برای صرف غذا یادتان رفت در پلور توقف کنید، نگران نباشید؛ چون غذاهای این رستوران هم مثل بیشتر رستوران های پلور کیفیت خوبی دارد. همچنین به عقیده مسافران، غذاهای این رستوران نسبت به رستوران‌های اطراف قیمت کمتری دارند.

آدرس رستوران پاسارگاد پلور: مازندران، آمل، لاریجان، جاده هراز، بعد از روستای پلور و خروجی هراز-لاسم

ساعت کاری: 24 ساعته

رستوران آدم و حوا

رستوران آدم و حوا پلور
این رستوران در همان اوایل پلور قرار دارد. – عکاس: حمیدرضا اسلامی

رستوران آدم و حوا یکی از باکیفیت‌ترین رستوران های پلور است که به نان‌های مستطیلی و خوشمزه خود شهرت دارد. این رستوران در همان اوایل پلور قرار دارد و برای رسیدن به آن، باید تونل امامزاده هاشم را رد کنید. تنوع غذاهای این رستوران نسبت به سایر رستوران‌های منطقه پلور بیشتر است و به جز غذاهای سنتی ایرانی، شامل غذاهای دریایی و دسرهای مدرنی مثل چیزکیک، ترافل و … می‌شود. علاوه بر این در این رستوران می‌توانید صبحانه ایرانی را با نان تازه نوش جان کنید.

رستوران آدم و حوا دکوراسیون به‌روز و شیکی دارد و اگر به دنبال صرف غذا در فضایی مدرن هستید، حتماً در مسیر خود به آمل و لاریجان سری به این رستوران بزنید.

آدرس رستوران آدم و حوا پلور: مازندران، آمل، لاریجان، جاده هراز، ابتدای روستای پلور

تلفن: 09128899471

ساعت کاری: 24 ساعته

برای اقامت در پلور و سایر مناطق ییلاقی شمال، می‌توانید وارد صفحه اجاره ویلا شمال شوید و اقامتگاه موردنظر خود را رزرو کنید.

رستوران کاردیچال

رستوران کاردیچال پلور
این رستوران امکان صرف غذا در آلاچیق و لذت بردن از هوای تازه و چشم‌انداز دماوند را برای مشتریان خود فراهم کرده است. – عکاس: جلیل پورهاشمی

رستوران کاردیچال یا قدس سابق هم یکی از قدیمی‌ترین رستوران های پلور و جاده هراز است که انتخاب اول بسیاری از مسافران گرسنه این جاده محسوب می‌شود. این رستوران هم فضایی به‌روز و شیک دارد و مثل بسیاری از رستوران‌های منطقه پلور، صبحانه ایرانی و کباب را با نان دست‌پخت خود سرو می‌کند.

در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای سنتی ایرانی مثل انواع خورشت، کباب و غذاهای دریایی را نوش جان کنید. صبحانه‌های کاردیچال هم شامل املت، نیمرو، سوسیس تخم‌مرغ، لوبیا، عدسی، سرشیر محلی و … می‌شود. این رستوران امکان صرف غذا در آلاچیق و لذت بردن از هوای تازه و چشم‌انداز دماوند را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

آدرس رستوران کاردیچال پلور: مازندران، آمل، لاریجان، جاده هراز، به 2 راهی جاده لار

تلفن: 01143342241

ساعت کاری: 5:30 صبح تا 12 شب

سخن آخر

در این مقاله 5 مورد از بهترین رستوران های پلور را معرفی کردیم، رستوران‌های باکیفیتی که تمامی آن‌ها در حاشیه جاده هراز قرار دارند و فارغ از این که مقصدتان خود پلور است یا آمل، می‌توانید از صرف غذا در آن‌ها لذت ببرید. پلور هم مثل بسیاری از مناطق شمال در آخر هفته و تعطیلات حسابی شلوغ می‌شود و اگر می‌خواهید در این ایام بدون سرپناه نمانید، بهتر است سری به سایت اتاقک بزنید و نسبت به اجاره ویلا و سوئیت در این منطقه اقدام کنید.

سؤالات متداول در مورد رستوران های پلور

بهترین رستوران های پلور کدامند؟

رستوران روگلی، رستوران آدم و حوا، رستوران کاردیچال، رستوران پلور

رستوران روگلی کجاست؟

مازندران، آمل، لاریجان، روستای پلور، پایین‌تر از ورودی جاده لار در سمت تهران به شمال

رستوران پلور کجاست؟

مازندران، آمل، لاریجان، کیلومتر ۷۰ جاده هراز از تهران به سمت آمل، ۲۰۰ متر قبل از دوراهی جاده لار

4/5 - (3 امتیاز)

اتاقک

مسعود تاجیک

مسعود هستم، شیفته نوشتن، ادبیات و سینما. تولید محتوا برای من یک لذت دوجانبه دارد، هم روح خودم را جلا می‌دهد و هم باعث می‌شود حس مفید بودن داشتi باشم. این‌که نوشته من بتواند جواب سؤالات کسی را بدهد یا او را از سردرگمی نجات دهد، لذت وصف‌ناپذیری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *