تجربه سفرتعطیلات

نوروز ۱۴۰۳ کجا بریم خلوت باشه؟ | معرفی ۱۰ مقصد نوروزی خلوت و کم ترافیک

تعطیلات عید نوروز 1403 یک فرصت عالی برای سفر و شناخت جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی است؛ اما شلوغی جاده‌ها، صف طولانی جاذبه‌ها، مشکلات در اسکان و… باعث می‌شود خیلی‌ها از خیر سفر نوروزی بگذرند و تمام تعطیلات را در خانه بمانند. اگر شما هم جزو این دسته هستید و از سفرهای عید گریزانید، برایتان خبر خوبی داریم. مقاصد گردشگری جذاب و دوست‌داشتنی بسیاری هستند که هنوز جزو شهرهای خلوت و کم ترافیک عید محسوب می‌شوند. مقاصدی شگفت‌انگیز، با آب‌وهوای بهاری که می‌توانید دور از شلوغی‌ مسافران نوروزی، به سراغ‌شان بروید و تعطیلاتی متفاوت را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید. در این مطلب، گفته‌ایم خلوت ترین شهرهای ایران در نوروز کدامند و از مقاصد خلوت و آرامی برایتان گفته‌ایم که می‌توانید آغاز سال نو را در آن‌ها جشن بگیرید.

سمنان و سفر به قلب تاریخ

استان سمنان

اگر به دنبال مقصد خلوت برای نوروز هستید، استان سمنان، برایتان پیشنهادهای بسیاری دارد. سمنان، استانی کویری است که در بهار آب‌وهوایی خوش و دلچسب دارد. از آنجا که این منطقه از دیرباز در مسیر پادشاهان، بازرگانان و مسافران بوده، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. برای شروع سفرتان، می‌توانید وارد گرمسار و معادن نمک شوید. دریاچه‌های متفاوتی را ببینید و در کاروانسراهای کهن، غذا بخورید یا اقامت کنید. نقش اژدها که یک عارضه زمین‌شناسی است، روی کوه منتظرتان است و تپه‌های مریخی، شما را به رویاهای دور و دراز خواهند برد.

پس از جاده‌ای متفاوت، از کنار روستاهای کویری متروکه خواهید گذشت. دشت‌های وسیع، پوشش گیاهی جذاب که با بارش‌های بهاری زنده شده و اشکال زمین‌شناسی که هر کدام قصه‌ای دارند، شما را تا شهر سمنان همراهی خواهند کرد. در سمنان، به بازار و مسجد کهن این شهر سر بزنید و سراغ شیرینی‌های خوشمزه‌شان را هم حتما بگیرید. اگر عاشق تاریخ و باستان‌شناسی هستید، باید مسیرتان را به سمت دامغان ادامه دهید. شهری که یونانی‌ها به آن هکاتم پلیس می‌گفتند و روزگاری پایتخت تمدن‌های کهن بوده است. اینجا مسجد تاریخانه، برج‌های قدیمی، بازار و البته تپه حصار دامغان را نباید از دست بدهید. تپه‌ای که سفالینه‌های چندهزارساله، تن خشک آن‌ را پوشانده‌اند و اسکلت‌های قدیمی، هنوز رازهای سربه‌مهر زیادی دارند.

حالا وقت آن است که به سمت شاهرود و کویر اسرارآمیز رضاآباد بروید. در رضا آباد، آسمان به زمین رسیده و شب‌هایش آنقدر ستاره در آسمان می‌درخشد که حتی ممکن است ماه را هم گم کنید. اقامتگاه‌های کویر رضا آباد در فاصله کمی از رمل‌های کویری قرار دارند، به همین دلیل تجربه‌ای ناب و متفاوت را در اینجا خواهید داشت. جالب است بدانید، پوشش جانوری این منطقه آنقدر متنوع است که به آن آفریقای ایران می‌گویند. پس باید منتظر دیدن حیات وحش متفاوت و جذابی هم باشید. رویدادی که شاید در هیچ جای دیگری، تجربه‌اش نکنید.

چهار محال و بختیاری، بام ایران
گل های سرخ در طبیعت سبز چهار محال و بختیاری

سفر نوروز 1403 می‌تواند یک ماجراجویی تمام‌عیار باشد، اگر چهارمحال و بختیاری را به عنوان مقصد انتخاب کنید و بخواهید دنیایی متفاوت را بشناسید. اینجا بام ایران است. منطقه‌ای مرتفع که با گذشتن از میان کوه‌ها، به آن خواهید رسید. سرچشمه زاینده رود در این استان است و در نتیجه باید منتظر دیدن دشت‌هایی سبز و دلربا باشید. طبیعت این استان در نوروز واقعا زیباست. رودهای پر آب، گل‌ها، سبزه‌ها و یخچال‌های طبیعی که هنوز دست آفتاب به آن‌ها نرسیده است.

پل زمانخان، با معماری و داستان عجیبش از دیگر دیدنی‌های سفرتان است. بعد از آن می‌توانید به قلعه چالشتر بروید. جایی که علامه دهخدا، مدتی در آن ساکن بود و حالا هر تکه‌اش دیدنی است و داستانی برای روایت دارد. می‌توانید در خانه آزاده که متعلق به دوران زندیه و همسایه قلعه چالشتر است، اقامت کنید و از فضا و غذاهایش لذت ببرید. اگر کمی  از شهر دور شوید، استراحتگاه‌ها و اقامتگاه‌های دیگری را خواهید دید. کنار رودخانه، با چتری از شکوفه‌های بادام، برایتان ماهی کبابی یا کباب بره، با برنج محلی آماده می‌کنند تا بیشتر از سفرتان لذت ببرید.

گورهای بختیاری با شیرهای سنگی، گرداب بن، آبشارها و غارها و در نهایت لباس‌ها و آداب و رسوم بختیاری برای سفر عید نوروز پیشنهادی است که می‌توانید به آن فکر کنید و دیگر دنبال شهرهای کم ترافیک و خلوت عید نگردید.

کویر مصر، دریای شن

کویر مصر در شب

اگر سال 1402 برایتان سخت و پرتنش گذشته و می‌خواهید تعطیلات نوروز 1403 را در آرامش و سکوت سپری کنید، کویر مصر یک پیشنهاد عالی است. این کویر در استان اصفهان قرار دارد. در کویر مصر می‌توانید خانه‌های زیبای کویری، قلعه‌های کهن، رودهای کویری، نخلستان‌های زیبا و… را ببینید. اگر دوست دارید تجربه شترسواری داشته باشید یا غذاهایی متنوع و جالب را امتحان کنید، کویر مصر یک انتخاب عالی است. وسعت کویر مصر آنقدر زیاد است که می‌تواند جمعیت زیادی را در خود جای دهد؛ با این حال پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر حتما یکی از اقامتگاه‌های کویر مصر را رزرو کنید.

اقامتگاه‌های کویر مصر در نوع خود بی‌نظیرند. خانه‌هایی آرام که با معماری متفاوت و احترام به حریم مهمان، راحتی‌تان را تضمین می‌کنند.  در کویر مصر، زمانی را به دیدن آسمان پرستاره اختصاص دهید و در این جهان بی‌جنگ و بدون مرز، غرق شوید. اگر به کویر مصر سفر کردید، حتما با خودتان لباس‌های رنگارنگ فراوان ببرید؛ چرا که این مقصد پر از لوکیشن‌های عکاسی جذاب و بی‌مانند است.

اجاره سوئیت اصفهان با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

ترکمن صحرا، سرزمین اسب و گندم

طبیعت ترکمن صحرا

گندم‌زارهای فراخ و سرسبز، اسب‌های ترکمنی، صدای نوازنده‌هایی که از عشق و خاطرات معشوق می‌گویند و دیدن ده‌ها جاذبه‌ی دیگر، از تجربیاتی است که در سفر ترکمن صحرا به‌دست خواهید آورد. ترکمن صحرا در استان گلستان قرار دارد و مقبره خالد نبی، از شاخص‌ترین جاذبه‌های آن است. این مقبره در جوار منطقه‌ی هزاردره و چند اثر باستانی دیگر از جمله گورستان تاریخی با اشکال عجیب، قرار گرفته است. مورخان عمر آثار ترکمن صحرا را مربوط به بیش از 5000 سال قبل می‌دانند و معتقدند که یکی از قدیمی‌ترین نشانه‌های زندگی بشر در این منطقه قرار دارد.

جزیره آشوراده در نزدیکی منطقه ترکمن صحرا قرار دارد. این جزیره، در تاریخ ایران و حمله مغول‌ها، نقش مهمی دارد و اکنون با شن‌های سفید، پوشش گیاهی و جانوری متفاوت و سکوت وهم‌انگیزش، منتظر گردشگران ماجراجوست.

در ترکمن صحرا زیرساخت‌های مناسبی برای حضور و اسکان مسافر تعبیه شده است، به‌همین خاطر می‌توانید در شهر و روستا، اقامتگاه‌های شنی، خانه‌های روستایی و حتی هتل‌ها اقامت کنید. اگر دوست دارید نوروز 1403 سفری متفاوت و پر از ماجرا داشته باشید، ترکمن صحرا پیشنهادی است که می‌توانید به آن فکر کنید و جواب این سوال که “عید کجا بریم خلوت باشه” را در این منطقه بیابید.

اجاره ویلا در گرگان با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

خوزستان، سرزمین عجایب

طبیعت سبز استان خوزستان

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که در میان شهرهای جنوبی عید کجا بریم؟ در تعطیلات نوروز، بسیاری از گردشگران راهی کیش، قشم و یا جزیره هرمز می‌شوند؛ چراکه شرایط آب‌وهوایی جنوب در بهار عالی است و کمی بعد هم به علت گرمای هوا، نمی‌توانید این مقاصد را برای سفر انتخاب کنید. اگر شما هم دوست دارید تعطیلات نوروز 1403 را در جنوب بگذارنید ولی از شلوغی‌ها دور باشید، برایتان پیشنهادی دیگری داریم. می‌توانید وارد استان خوزستان شوید. اینجا سفرتان را از سد کارون 4 و دشت هلن آغاز کنید. در کرانه کارون کمپ بزنید یا اقامتگاه‌های خوزستان را قبل از سفرتان رزرو کنید. پس از آن می‌توانید به ایذه بروید. اینجا دیار بختیاری‌هاست که با آثار فرهنگی ارزشمند و دشت‌های پرگل و سرسبز، به پیشواز نوروز رفته‌اند.

بعد از آن مسیرتان را به سمت شوش و شوشتر ادامه دهید و آثار ارزشمند ایران که به ثبت یونسکو رسیده‌اند را ببینید. اگر به تاریخ علاقه دارید، حتما سفرتان را تا «معبد چغازنبیل» ادامه دهید. ساختمانی عجیب که در روزگار خودش یعنی حدود 5000 سال پیش، آسمان‌خراش محسوب می‌شده و اطرافش پر از نشانه‌هایی است که تاریخ قوم عیلام، از قدیمی‌ترین اقوام ایران را بازگو می‌کند.

در جاده‌های خوزستان، قهوه‌های تلخ که با دله روی آتش دم کشیده‌اند را خواهید چشید. می‌توانید بستنی‌ گاومیش را امتحان کنید و حتما چند عروسی محلی را هم در کنار جاده خواهید دید. خوزستان با خاک گرم، مردم مهمان‌نواز و آب‌وهوای معتدلش، یک مقصد متفاوت برای سفرهای نوروزی است. مقصدی که ترافیک ندارد و دور از هیاهو، خاطرات خوبی را برایتان می‌سازد.

 کرمانشاه، دیدار با پادشاهان

بنای تاریخی کرمانشاه

اگر تا به‌حال غرب کشور را برای سفر انتخاب نکرده‌اید و می‌خواهید به یکی از شهرهای خلوت و کم ترافیک عید بروید، نوروز 1403، فرصت مناسبی است که سرزمین‌های جدید را بشناسید. برای این منظور می‌توانید از کرمانشاه شروع کنید. شهری پر آب، زیبا و خنک که بهارهایش شاعران زیادی را پرورش داده است. در کرمانشاه، به بیستون و معبد آناهیتا سفر کنید. همراه با فرهاد عاشق، کوه‌ها را ببنید و کتیبه قدیمی هخامنشی را پیدا کنید. در شهر کرمانشاه، طاق بستان با سنگتراشی از پادشاهان کهن در انتظارتان است. حتما سری به بازار کرمانشاه بزنید و شیرینی‌های خوشمزه آن ‌را برای کنار چای عصرانه تهیه کنید.

اگر اهل ماجراجویی هستید، مسیرتان را تا غار قوری قلعه ادامه دهید و این غار توریستی را از دست ندهید. دوست دارید به جایی متفاوت و خلوت‌تر بروید؟ به سمت سر پل ذهاب حرکت کنید. دامنه‌های دالاهو و آبشار ریجاب که چلچله‌های بسیاری پشت آن لانه گذاشته‌اند را ببینید. اگر فرصت داشتید، حتما کتیبه «آنوبانی‌نی» را نیز به دیدنی‌های سفرتان اضافه کنید

می‌توانید مسیرتان را تا قصر شیرین و مرز ایران و عراق ادامه دهید و بنایی که به شیرین و خسرو تعلق داشته را هم مشاهده کنید. بعد چهارطاقی‌ها و آرامگاه‌های متفاوت این شهر را پیدا کنید و در آخر سری به گوردخمه «دکان داوود» بزنید.

دلت‌تان شکوفه و سرسبزی بهار را می‌خواهد؟ در راه بازگشت به «صحنه» بروید و از جاده‌ای پرشکوفه به نهر و محوطه سرسبزی برسید که گوردخمه شیرین و فرهاد را در قلب خود جای داده است.

کرمانشاه، شهری بسیار تمیز و خوش آب‌وهواست. هتل‌ها و اقامتگاه‌های کرمانشاه برای هر سلیقه‌ای مناسب‌اند و در تعطیلات نوروز میزبانی عالی برایتان خواهند بود.

از ماه نشان تا تکاب

ماه نشان و تکاپ

سفرهای نوروزی می‌توانند فرصتی برای کشف ناشناخته‌هایی باشند که شاید کمتر کسی حتی اسم‌شان را شنیده است؛ مثل جاده ماه نشان که از استان زنجان شروع می‎شود و به تکاب در استان آذربایجان غربی می‌رسد. وقتی وارد جاده ماه نشان می‌شوید، گویی از همه مردم دنیا دور شده‌اید. اطرافتان را تپه ماهورها و صخره‌هایی عجیب خواهند گرفت و بیدارشدن پوشش گیاهی متفاوت این منطقه را خواهید دید. کمی بعد می‌توانید عارضه‌های زمین‌شناسی خاصی مانند هودو یا «دودکش جن» را پیدا کنید. در ادامه جاده، به قلعه بهستان می‌رسید. یک بنای تاریخی که در دل صخره‌هایی رفیع و محکم ساخته و با یک رودخانه از جاده اصلی جدا شده بوده است. بعد از دیدن قلعه، راهتان را تا تکاب ادامه دهید.

در تکاب، یکی از مهم‌ترین آثار دوره ساسانی یعنی «تخت سلیمان» در انتظارتان است. جاذبه‌ای که به ثبت یونسکو رسیده و شامل یک دریاچه عمیق و اسرارآمیز در بالای کوه و ساختمان‌هایی باستانی است که در اطراف این دریاچه شکل گرفته‌اند. این بناها شامل آتشکده، محل تاجگذاری پادشاه، موزه، طاق‌ها و محوطه‌های کاخ ساسانی می‌شوند. کمی آنطرف‌تر، می‌توانید یک کوه توخالی را ببینید که به زندان سلیمان شهرت دارد. بعد هم چشمه‌های آب‌ گرم با پروش ماهی را پیدا خواهید کرد. جایی که می‌توانید بعد از ریلکس شدن در حوضچه‌های مطبوعش، یک ناهار مفصل و خوشمزه را با قیمت عالی تجربه کنید. اقامتگاه‌های تکاب فراوانند و می‌توانید با توجه به تعدادتان حتی یکی از آن‌ها را کاملا دربست برای خود و خانواده‌تان اجاره کنید.

اگر دل‌تان یک تجربه ناب می‌خواهد، پیشنهاد می‌کنیم دریاچه و چمن متحرک چملی گل را هم ببینید. چملی گل از عجایب خلقت است. جاذبه‌ای که شاید فقط در قصه‌های جن و پری مانندش را دیده باشید. یک دریاچه با جزیره‌ای از جنس چمن متحرک، که از ساحل دور می‌شود و باز به آن برمی‌گردد. ماه نشان تا تکاب، از بخش‌های خلوت و کم ترافیک عید است و دیدنش برایتان خاطراتی عالی به جا خواهد گذشت.

تهران، پایتخت آرام

شهر تهران

آرام آن هم تهران؟ بله درست خواندید. اگر تعطیلات نوروز به تهران سفر کنید، جز در ساعات خاص و چند خیابان محدود، دیگر خبری از شلوغی و ترافیک نیست. نوروز 1403 فرصت مناسبی است که تهران را بگردید و آن ‌را بیشتر بشناسید؛ مثلا می‌توانید به بازار بزرگ تهران بروید. در رستوران‌های معروفش مثل رستوران مسلم یا رستوران شرف الاسلام، غذایی عالی را تجربه کنید. کاخ گلستان نیز در همین محدوده است و در نوروز واقعا دیدنی است.

کمی بالاتر از بازار، خیابان سی تیر را می‌بینید. اینجا موزه ایران باستان، آتشکده، کلیساها و رستوران‌های نوستالژیک، حسابی سرحال‌تان می‌آورد. بعد هم می‌توانید به موزه آبگینه بروید یا در تئاتر شهر، یک نمایش عالی را ببینید. اگر دوست دارید به فضاهای لوکس‌ تهران سری بزنید، دربند، تجریش، زعفرانیه و درکه، انتخاب‌های خوبی هستند. از کاخ‌ها و موزه‌ها گرفته تا رستوران و سورتمه‌سواری را در اینجا پیدا خواهید کرد و بی‌شک از آن لذت خواهید برد.

برج میلاد، از نمادها و دیدنی‌های مهم تهران در تعطیلات نوروز به‌شمار می‌رود و برنامه‌های مهیجی دارد که می‌توانید از آن‌ها هم استفاده کنید. نگران اقامت در تهران هم نباشید. آپارتمان‌های تهران، هاستل‌های تهران و اقامتگاه‌های اطراف تهران را می‌توانید از اتاقک رزرو کنید و برای ماندن در تهران، از آنها بهره‌مند شوید.

در کنار جاذبه‌های تهران، خوب است که به دیدنی‌های «شهر ری» هم اشاره‌ای کنیم. ری، روزگاری آباد و پر رفت‌وآمد بوده است. در نتیجه آثار ارزشمند و متفاوتی را در این شهر پیدا خواهید کرد.

شاه عبدالعظیم، بارگاهی کهن و زیباست که در خود مقبره، موزه، ساعت آفتابی قدیمی و… را جای داده است. از قدیم کباب‌های اطراف این بارگاه مشهور بوده‌اند و شما هم اگر اهل شکم‌گردی هستید، می‌توانید آن‌ را امتحان کنید.

آتشکده ری که هنوز کاوش‌های باستان‌شناسی در آن ادامه دارد، بنایی مهم و تقریبا سالم است که می‌توانید در تعطیلات نوروز آن ‌را ببینید. برج طغرل، یک برج آرامگاه است و قبرستان ابن بابویه که افراد مهمی چون جهان پهلوان تختی را در آن به خاک سپرده‌اند، از دیگر دیدنی‌های ری محسوب می‌شوند.

چشمه علی ری، باروی ری، دژ رشکان و بخشی از اولین ماشین دودی ایران نیز در ری قرار دارد و دیدنش در نوروز می‌تواند تجربه‌ای متفاوت باشد.

اجاره روزانه خانه تهران با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

طبس، سرزمین نخل‌ها

کال جنی طبس

نوروز، بهترین فصل برای دیدن طبس است. شهری که به نگین زمردی کویر شهرت دارد و این صفت را مدیون نخلستان‌هایی است که از دیرباز در این شهر کاشته و نگهداری شده‌اند. طبس پر از دیدنی است و به علت وسعت منطقه، اگر تورهای نوروزی هم به سراغش بروند، شلوغ و غیرقابل تحمل نمی‌شود. با این حال اگر می‌خواهید اقامت در طبس برایتان عالی و پرخاطره باشد، بهتر است زودتر اتاق‌های خوب اقامتگاه‌های طبس را رزرو کنید.

از مشهورترین دیدنی‌های طبس می‌توان به چشمه مرتضی علی اشاره کرد. این چشمه به داشتن دو جریان آب گرم و سرد همزمان، شهرت دارد. یعنی وقتی که در رودخانه راه می‌روید، از روی یک پایتان آب گرم و از روی دیگری آب سرد می‌گذرد! در انتهای این رود یک سد قوسی جذاب به نام «طاق شاه عباسی» قرار دارد. سدی که در عین نازکی، بسیار مقاوم است و شدت جریان آب را از بالا دست کنترل می‌کند. باغ گلشن، از دیگر دیدنی‌های طبس است. پرنده‌های آزاد و پیر در آن گردش می‌کنند و درختان کهنسال و نخل‌های زیبا، فضایی جذاب را خلق کرده‌اند. کال جنی، از دیگر دیدنی‌های این منطقه است. دره‌ای متفاوت که فرسایش آبی، چهره‌ای عجیب به آن بخشیده و در راهروهای باریکش می‌توانید صحنه‌های زیبایی را شکار کنید.

در سفر به طبس خوب است به روستای اصفهک نیز سری بزنید. این روستا پس از یک زلزله مرگبار، جانی تازه گرفته و روی آوارهایش، زندگی نویی ساخته‌اند. با تمام این‌ها بخشی از روستای زلزله زده نیز حفظ شده. جایی که شب‌ها با فانوس‌ها، روشن می‌شود و یاد کسانی که در زلزله طبس جانشان را از دست داده‌اند را زنده می‌کند.

خواف و نشتیفان، اعجاب خراسان

خواف خراسان

آخرین جایی که در این مطلب به سراغش رفته‌ایم و آن ‌را به عنوان یک مقصد خلوت و کم ترافیک عید معرفی کرده‌ایم، بخشی از استان خراسان رضوی است. این منطقه به خواف و نشتیفان شهرت دارد و به سبب موقعیت جغرافیایی و سیاسی‌اش، آثار خاصی را در خود جای داده است. وقتی قدم در مسیر خواف می‌گذارید، هنوز صدای کاروان‌هایی که از چین، ابریشم به یونان می‌بردند را خواهید شنید. می‌توانید در کاروانسراهای کهن اقامت کنید. به مدرسه غیاثیه بروید و در بین دست‌نوشته‌هایی که روی دیوارها جای گرفته‌اند، آثار افراد مشهور چون تیمور را هم پیدا کنید.

در تایباد، برجی متفاوت را می‌بینید که همتایش درست آنطرف مرز و در کشور افغانستان است. اگر اهل جستجو باشید اطراف این برج تکه‌هایی از صدها سفال رنگین و حتی زرین را پیدا می‌کنید. تکه‌هایی که نباید آن‌ها را بردارید یا جابه‌جا‌شان کنید.

در این منطقه حتما باید آسبادهای صفوی خواف را ببینید. سازه‌هایی که با باد کار می‌کنند و از قدیم برای آرد کردن گندم کاربرد داشته‌اند. پشت آسبادها، گورهای بزرگ و قدیمی وجود دارد که در قصه‌های مردم محلی نقش موثری را بازی می‌کنند.

بعد نوبت مسجد زوزن و شهر تاریخی آن است. طاقی رفیع در میان بازمانده‌های یک شهر متروک، انتظارتان را می‌کشد. قصه این شهر آنجا جذاب‌تر می‌شود که بدانید در زمان حمله مغول، سلطان محمد خوارزمشاه که از سپاه دشمن می‌گریخت، به پشت دروازه‌های این شهر رسید.

سلطان بر در کوبید و کوبید تا حاکم در را باز کند. اما او چنین نکرد و سلطان خوارزمشاهیان مجبور شد به مسیرش ادامه دهد. اینجا نقطه‌ای است که اگر آن در باز شده بود، شاید تاریخ ایران دستخوش تغییرات بسیاری می‌شد.  سفر به عجایب خراسان در اینجا تمام نمی‌شود و اگر زمان کافی برای شناخت این سرزمین بگذارید تعطیلات نوروزتان را در آن بگذرانید، داستان‌های جذاب دیگری را پیدا خواهید کرد.

سخن پایانی

اگر دلتان یک سفر نوروزی می‌خواهد اما به خاطر جاده‌های پر از ماشین، صف‌های شلوغ و اقامتگاه‌‌های پر از مسافر، رویای سفرتان را دنبال نکرده‌اید، در این مقاله از 10 مقصد خلوتی گفتیم که در نوروز 1403 از شلوغی‌ها دور هستند. می‌توانید بدون ترافیک به این شهرها و استان‌ها سفر کنید. کافی است مقصدتان را انتخاب کنید و بعد برای رزرو اقامتگاه، از اتاقک کمک بگیرید. بعد از آن بدون نگرانی و دور از ترافیک و جاده‌های قفل شده به مقصدتان بروید و از تعطیلات نوروزی لذت ببرید. پیشاپیش سفر خوبی را برایتان آرزو می‌کنیم.

4.9/5 - (602 امتیاز)

اتاقک

نیوشا امینیان

قلم و سفر جهانم رو شکل دادن و من رو به دنیای نویسندگی آوردن. گاهی نجوم درس می‌دم و اوقاتی رو صرف نقاشی می‌کنم. در ذهن من، با نوشتن هر کلمه، روحی در وجودش دمیده می‌شه و تا همیشه زنده نگهش می‌داره. با کلماتی لبریز از روح زندگی، از زیباترین مقاصد سفر، بیشتر بدونید.

نوشته های مشابه

‫16 دیدگاه ها

  1. از کرمانشاه گفتید ولی از دیار بکر و طبیعت زیبا و آب و هوای بهاری و کوههای سر به فلک کشیده پاوه و اورامانات نگفتید. دیار عارفان و شاعران هورامان و پاسداران حریم ایران کهن.

    1. اورامانات بهشت کرمانشاه است با طبیعتی بسیار زیباتروسبزترازشمال ایران که برخلاف شمال نه مه الوده ونه مرطوبه با مردمی مودب وبا فرهنگ

  2. ماه رمضان نیست شماخودت نمازوروزه نمیگیری بعدراه وروش سفریادمیدی هرکی بخوادبره خوش هفت خط ونترس مردم ایندوره خیلی زرنگ هستن که خوب وبدخودشونوتشخیص میدن که کجابرن وکجانرن.

  3. این همه شهر نوشتی بجز بهترین و زیباترین شهر و استان برا عید و برای همه فصول….. ایلام …. عروس زاگرس… طبیعت بی نظیر و جنگل های بلوط زیبا و چهارفصل ترین استان ایران .. عزیزانی که از ایلام رد شدن و رفتن کربلا میدونن ایلام چه بهشتیه

  4. سلام،بهشت پنهان،اهر ارسباران)قره داغ)اینجا مملو از زیبایی‌های طبیعی و تاریخی و فرهنگی و گردشگری،یک طرف رودخانه ارس یک طرف جنگل‌های ارسباران،بازغر تاریخی و فرهنگی،عمارت شهرداری اهر،خانه های قدیمی،مسجد جامع،بقعه شیخ شهاب‌الدین محمود اهری نگین بناهای تاریخی آذربایجان،کاروانسراهای گویجه بئل،اواین و تنهاترین موزه ادب و عرفان کشور،پترک بزرگ شیخ و دهها مکان‌های دیدنی در شهرهای قره داغ،کلیبر هریس،ورزقان،هوراند خدا آفرین و…منتظر قدوم مبارک شما هستیم.

    1. افغانستان صد و سال پیش جزو ایران بوده ما باید کشورمون پس بگیریم تو شهرای شرقی ایران الان مردم با دختران هراتی دارن ازدواج میکنن. من فکر میکنم در آینده نه چندان دور بدون جنگ میتونم تیکه جدا شده خاکمون پس بگیریم. الان تو مشهد خیلی از افغانستانی ها هستن که یه عده شون تو ایران بودن شدن ایرانی مشهدی یه عدشونم اون طرف موندن شدن افغانی. دوست من خاله مامانش زمان جدایی ایران و افغانستان اون طرف مونده مثلا افغانیه اما اینا تو ایران بودن شدن ایرانی.

  5. نگارنده به بخشی از جاهای دیدنی اشاره کرده به جاهای با صفا در دامنه کوه کرکس و دهها روستا و جاهای خوش آب و هوا و همچنین به کویر شمال شرق اصفهان در بخش مهاباد با آن همه جاهای دیدنی کویر مهاباد و خندق مسجد جامع یخچال طبیعی و امامز داده پیر باوس و جاهای دیگر اشاره نکرده است

  6. حیف از ایران که افغانها چهل سال است به بهانه اینکه در کشورشان جنگ است بصورت خاموش ایران را تصاحب کردن وروز به روز داره بر تعداشون افزوده میشه تمام شغلها را از ایرانی ها گرفتن وایرانی ها را بیکار کردن تا سه سال قبل اجازه رانندگی نداشتن اجازه تحصیل در دانشگاه را نداشتن واکنون اجازه رانندگی دارن ودر شهرهای پر ترافیک ایران به تعداد ماشینها و ترافیک بیشتر افزوده اند افغانها در حال تسخیر ایران هستن در حالیکه ایرانی ها حتی از داشتن یک فرزند در مضیقه هستن و از عهده یک فرزند بر نمیان افغانها در هر خانواده ۵ الی ۶ نفر و بیشتر دارای فرزند هستن افغانها در حال تصاحب ایران و مسئولین ایران در خواب عمیق هستن و هیچ برنامه ای برای اخراج آنها ندارن در کدام کشور دنیا ۱۵ میلیون مهاجر وجود دارد ولی در ایران این تعداد وجود دارد و متاسفانه مسئولین بی کفایت استناد به آمار رسمی دونیم میلیون مهاجر افغان دارن درحالی چنین آماری میدن که در شهرو روستایی در ایران وجود ندارد که افغانی در آن نباشد خطری که ایران و ایرانی را تهدید میکند افزایش جمعیت افغانها در ایران است ودولت هیچ برنامه ای برای خروج اینها ندارد ای ایرانیان خودتون دست بکار شوید به افغانها کار ندید خانه اجاره ندهید و هیچ همکاری با اینها نداشته باشید همکاری با افغانها یعنی دو دستی ایران را تقدیم این بیگانگان کردن پس ای مردم شریف ایران از خواب بیدار شوید و دست این اجانب را از ایران عزیز کوتاه کنید یک سوال از خودتون بپرسید تا کی میخوان اینها در ایران بمانند چرا دولت کاری نمیکند چرا برنامه ای جهت خروج اینها ندارد ای مردم ایران به هوش باشید که فردا دیر است

    1. اونا به بهانه جنگ نیومدن ایران، اونجا سالهای سال واقعا جنگ بوده و الان هم با وجود طالبان هیچ امنیتی ندارن و از روی ناچاری پناهنده شدن به ایران وگرنه هیچ کسی دوست نداره وطنش رو ترک کنه و بره تو خاک غریبه که باهاش اینجوری برخورد کنن. یه لحظه خودت رو جای اونا بذار، اونا هم انسانن فقط نژادشون با ما فرق داره و از بخت بد تو سرزمین بدی متولد شدن… مثل خیلی از ما ایرانیها که بخاطر شرایط موجود پناهنده یا مهاجر میشیم به کشورهای بیگانه… حالا تصور کن اونا شرایطشون صد برابر از ما بدتره…
      من با اون یه عده کم عوضی هاشون که قتل و تجاوز میکنن کار ندارم که توی ایرانیها هم صدبرابر از اونا داریم. ولی اگه کارفرما بوده باشی میبینی که کارگر افغانی چقدر نجیب و سربراه و کاریه، درحالیکه کارگر ایرانی بلانسبت پررو و از زیر کار دررو. اونا زبون روزه عین ساعت کاری رو کار میکنن، اونوقت ایرانیها دروغکی میگن روزه ن که از ساعت کاری بدزدن… توی کارواش به یکیشون گفتم موتورو بشور پولشو میدم به خودت، گفت نه لطفا برو فیش بگیر من دزدی نمیکنم… اونوقت ایرانیها خودشون میان میگن واکس میزنم برات ولی به رییس نگو… خلاصه که نود درصدشون هم از ما مسلمون ترن هم انسان تر. یه نکته دیگه: تا حالا ندیدم حداقل جلوی زنو بچه مردم، بهم فحش رکیک بدن، اونوقت آقایون ایرانی همینکه سر یه جا پارک یا پیچیدن جلو هم با هم دعواشون میشه، فحش خواهر و مادره که میکشن به هم، یه ذره هم شعور اینو ندارن که زن و بچه تو ماشین و خیابون هست…

      1. اونا اگه آدم درستی بودن کشور خودشونو نگه میداشتن نمیومدن ایرانو به گند بکشن.کسی که از خونه خودش محافظت نکنه به خونه همسایه هیچ رحمی نمیکنه

  7. پیامبر خدا. فرموده شنا واسپ سواری همین دو کلمه حرفای جانان رو ثابت می کند… همین دو کلمه فرموده پیامبر خدا….. جانان…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *