جاهای دیدنیتجربه سفررامسرشهرها

همه چیز درباره آبگرم رامسر | بهترین آبگرم رامسر کجاست؟

رامسر یک شهر همه‌چیزتمام است؛ جاهای دیدنی رامسر آنقدر زیاد است که بدسفرترین آدم‌ها را هم راضی برمی‌گرداند. عاشقان دریا دستشان حسابی در انتخاب پلاژ، ساحل و انواع تفریحات آبی باز است، عاشقان جنگل فرصت بازدید از یکی از زیباترین جنگل‌های ایران، دالان بهشت یا همان جنگل دالخانی را دارند، دشمنان گرما هم نمی‌دانند بین جواهرده و گرسماسر دل به کدام دلبر بدهند، طرفداران تاریخ هم به سراغ کاخ مرمر، موزه مردم‌شناسی و موزه تاریخ رامسر می‌روند. عشاق تازه‌کار و آن‌هایی که حرف برای گفتن زیاد دارند هم سری به بلوار معلم می‌زنند.

سخت‌گیرترین مسافران و آنهایی که به جز رهاوردهای روحی، دوست دارند سفر برای جسمشان هم مفید باشد، فهرست بلندبالایی از آبگرم‌های رامسر را پیش‌رو دارند که آب شفابخش آن‌ها هم برای امراض پوستی و هم دردهای مفاصل، بسیار مفید است. اگر رفتن به چشمه‌های آب گرم رامسر به شما هم توصیه شده یا صرفاً دوست دارید لذت آب‌تنی در دمای 42 درجه را تجربه کنید، خواندن این مقاله را از دست ندهید که شامل معرفی بهترین چشمه‌های آب گرم رامسر می‌شود.

آبگرم سادات‌محله؛ مشهورترین آبگرم رامسر

فضای داخلی آبگرم سادات محله، بهترین آبگرم رامسر
آبگرم محبوب موسیو بهلر در زمان ناصرالدین شاه – عکاس: Amin GH

بیشتر آبگرم‌های رامسر در خود این شهر یا همسایگی آن یعنی سادات‌محله (سادات شهر) قرار دارند. آبگرم سادات‌محله در 5 کیلومتری رامسر قرار دارد و یکی از غنی‌ترین چشمه‌های آب گرم رامسر به لحاظ داشتن املاح معدنی محسوب می‌شود. البته به دلیل فاصله کم آن با رشته‌کوه البرز، این موضوع جای تعجب ندارد.

آبگرم سادات‌محله رامسر نه‌تنها در سرتاسر کشور شناخته شده است، بلکه در کتاب‌های تاریخ هم ردپای آن دیده می‌شود. موسیو بهلر فرانسوی که در زمان ناصرالدین‌شاه از این منطقه بازدید کرد، در سفرنامه خود نوشت که چشمه آبگرمی که در نیم فرسخی دریا و در میان جنگل‌های رامسر واقع شده، آب نافعی دارد و افراد زیادی برای درمان امراض خود به آنجا می‌روند.

این آب گرم هم فضای سرپوشیده و مدرن (کاشی‌کاری) و هم فضای سنتی و باز دارد که رفتن به فضای سنتی آن، فرصت تماشای مناظر زیبا و جنگل‌های اطراف را در اختیارتان می‌گذارد. همچنین هنگام مراجعه به این آبگرم می‌توانید تفریحاتی مثل قایق‌سواری را تجربه کنید.

غنی بودن آبگرم سادات‌محله باعث شده که بوی تندوتیز گوگرد آن حتی از بیرون هم احساس شود.

آدرس آبگرم سادات‌محله: استان مازندران، شهرستان رامسر، سادات شهر، خیابان شهید باهنر، جاده اربکله

آبگرم هتل پارسیان رامسر؛ تمیز و مجهز

فضای خارجی آبگرم هتل پارسیان رامسر
مجموعه آبگرم هتل پارسیان آزادی رامسر یک خزینه عمومی و ۲۴ وان اختصاصی دارد – عکاس: اسماعیل قربانی

این آبگرم در داخل هتل پارسیان رامسر که یکی از شعبه‌های هتل‌های زنجیره‌ای پارسیان است قرار دارد. ساختمان این هتل، همان هتل قدیمی رامسر است که عبارت هتل قدیم روی بلندترین بخش آن خودنمایی می‌کند. هتل پارسیان رامسر را با نام هتل آزادی هم می‌شناسند و از مشهورترین و مجهزترین هتل‌های رامسر و شمال کشور است.

این هتل درست در انتهای بلوار زیبا معلم (کازینوی سابق) قرار دارد که چشم‌انداز زیبایی به جنگل‌های کوهپایه و رشته‌کوه البرز دارد و برای رسیدن به دریا هم کافی است وقتی از هتل خارج می‌شوید بلوار معلم را تا انتها به سمت شمال بروید.

مجموعه آبگرم هتل پارسیان آزادی رامسر یک خزینه عمومی و 24 وان اختصاصی دارد و خزینه عمومی آن در 2 شیفت به خانم‌ها و آقایان سرویس می‌دهد.

در این هتل به جز آبگرم امکانات تفریحی متعددی مثل استخر شنای روباز، پارک بازی کودکان، سینمای اختصاصی، زمین ورزش و چند سفره‌خانه و رستوران وجود دارد.

آدرس آبگرم هتل پارسیان رامسر: استان مازندران، شهر رامسر، خیابان سخت‌سر (رجایی)، خیابان سخت‌سر چهارم، خیابان لیماکش

اجاره ویلا رامسر با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

آبگرم شامار گرما؛ آبگرم اختصاصی مادر شاه

ورودی آبگرم معدنی شامارگرما
آبگرم شامارگرما فضای سنتی‌تری دارد – عکاس: PT

آبگرم اختصاصی مادر محمدرضا شاه که هنگام سفر به این شهر از آن استفاده می‌کرده، در نزدیکی آبگرم هتل پارسیان رامسر و کاخ‌موزه این شهر قرار دارد و در زبان محلی به آن شامارگرما می‌گویند. البته زمانی که به این آبگرم مراجعه کنید، روی تابلوی سردر آن عبارت آبگرم موزه را مشاهده خواهید کرد.

آبگرم شامارگرما هم مثل آبگرم هتل پارسیان دارای خزینه عمومی و وان‌های اختصاصی برای خانم‌ها و آقایان است؛ اما فضای سنتی‌تر و امکانات کمتری دارد.

آدرس آبگرم مادر شاه: استان مازندران، شهر رامسر، خیابان سخت‌سر، خیابان سخت‌سر چهارم، خیابان لیماکش

آبگرم کَش و سنگ بنه سادات شهر؛ گرما در سرمای ییلاق اربکله

فضای داخلی خالی آبگرم کش و سنگ بنه
تضاد آبتنی در این چشمه با هوای خنک ییلاق اربکله را فراموش نخواهید کرد – عکاس: sdonyaeesd

آبگرم کش و سنگ بنه هم مثل آبگرم سادات‌محله رامسر در جاده اربکله قرار دارد، با این تفاوت که به روستای ییلاقی اربکله نزدیک‌تر است و اگر در سفر به رامسر ییلاق اربکله آن را برای اقامت و تفریح انتخاب کردید، می‌توانید آب‌تنی در چشمه آبگرم کش و سنگ بنه را هم در لیست فعالیت‌های خود قرار دهید و با روحی تصفیه شده و جسمی شاداب به شهرتان بازگردید.

تضاد آبتنی در این چشمه با هوای خنک ییلاق اربکله، یکی از خاطراتی است که تا ابد در ذهنتان باقی می‌ماند.

آدرس آبگرم کش و سنگ بنه: استان مازندران، شهرستان رامسر، سادات شهر، خ باهنر، جاده اربکله

سایر آبگرم‌های رامسر

آنچه تا اینجا خواندید، درباره مشهورترین آبگرم‌های رامسر بود که شهرتشان به خارج از محدوده این شهر هم رسیده است. در این شهر و سادات‌محله چند آبگرم خصوصی دیگر هم وجود دارد که باید آدرس دقیق آن‌ها را از رامسری‌ها بگیرید:

  • محمود گرما
  • عزیز گرما
  • آبگرم سنا
  • آبگرم اشکرگرما

جاهای دیدنی اطراف آبگرم رامسر

اگر با هدف استفاده از چشمه‌های آبگرم رامسر به این شهر سفر می‌کنید، می‌توانید بازدید از سایر جاهای دیدنی رامسر را هم در برنامه سفر خود قرار دهید. این فهرست شامل ییلاق جواهرده، ییلاق اربکله، ییلاق گرسماسر، جنگل دالخانی، پارک جنگلی صفارود، بلوار معلم، غار یاغی لوکا، غار گرگرلوکا، آبشار سیاسرت، سد مجیران، کاخ مرمر و … می‌شوند.

مسیر دسترسی به آبگرم‌های رامسر

نمای فضای خارجی یکی از آبگرم‌های رامسر
از هر دو مسیر جاده چالوس و تهران قزوین به آبگرم‌های رامسر می‌رسید – عکاس: میثم اشتری

همان‌طور که گفتیم، بیشتر آبگرم‌های رامسر در داخل خود این شهر یا سادات‌محله قرار دارند. برای دسترسی به این 2 شهر با خودروی شخصی هم 2 راه دارید، می‌توانید از جاده چالوس یا آزادراه تهران شمال خودتان را به شهر چالوس برسانید و بعد جاده ساحلی را به سمت غرب در پیش بگیرید و در نزدیکی مرز استان گیلان، اول به سادات‌محله و بعد به رامسر برسید.

از مسیر تهران قزوین هم باید پیش از رسیدن به پارک سراوان، وارد خروجی سیاهکل شوید و همین‌طور به سمت شرق برانید تا بعد از لاهیجان و لنگرود به رامسر برسید.

به جز خودروی شخصی، می‌توانید از ترمینال غرب تهران اتوبوس‌های رامسر را سوار شوید یا خودتان را با هواپیما از فرودگاه مهرآباد به رامسر برسانید.

مهم‌ترین نکاتی که باید در سفر به آبگرم رامسر بدانید

فضای خارجی آبگرم هتل پارسیان زیر نور آفتاب
پیش از رفتن به آبگرم رامسر با پزشک مشورت کنید – عکاس: مهدی جمکلو

برای لذت بردن از چشمه‌های آبگرم رامسر، بهتر است حواستان به رعایت نکات زیر باشد:

  • اگر در زمینه بهداشت وسواس زیادی دارید، به چشمه‌های آبگرم هتل پارسیان و شامارگرما مراجعه کنید که وان اختصاصی دارند.
  • چشمه‌های آبگرم بوی تند و تیزی دارند که از گوگرد داخل آن‌ها ناشی می‌شود. اگر نسبت به بو حساس هستید، بهتر است قید رفتن به آبگرم رامسر را بزنید.
  • ازآنجایی‌که در بهار و تابستان تعداد گردشگران در رامسر زیاد است، ممکن است آبگرم‌های رامسر شلوغ باشند. در فصول سرد و اواسط هفته این چشمه‌ها خلوت‌تر هستند.
  • توصیه می‌شود تا 24 ساعت بعد از آبگرم دوش نگیرید تا اثر آن بیشتر شود. البته پیش از ورود بهتر است دوش بگیرید تا با رعایت نکات بهداشتی، استفاده از آبگرم برای همه لذت‌بخش شود.
  • اگر بیماری خاصی دارید، پیش از مراجعه به آبگرم رامسر با پزشک مشورت کنید.
  • آب‌تنی طولانی‌مدت در چشمه آبگرم می‌تواند برای سلامتی مضر باشد.
  • بعد از خروج از آب گرم وارد استخر آب سرد شوید تا دمای بدنتان به تعادل برسد.
  • برای حفظ آرامش، سعی کنید از شنا در آبگرم خودداری کنید؛ چون بعضی از افراد ممکن است بیماری جسمی داشته باشند و نتوانند از سر راه شما کنار بروند.

سخن آخر

در این مقاله متوجه شدیم که در سفر به رامسر می‌توانیم سری به چشمه‌های آبگرم این شهر هم بزنیم و بگذاریم جسممان هم در کنار روحمان از سفر لذت ببرد. مشهورترین چشمه‌های آبگرم رامسر شامل آبگرم سادات‌محله، کش و سنگ بنه، آبگرم هتل پارسیان و شامارگرما می‌شوند که با توجه به سلیقه و سطح انتظاراتتان می‌توانید به هر کدام لقب بهترین آبگرم رامسر را بدهید.

سؤالات متداول درباره آبگرم رامسر

بهترین آبگرم‌های رامسر کدامند؟

آبگرم سادات‌محله، آبگرم کش و سنگ بنه، آبگرم هتل پارسیان و آبگرم شامارگرما

آبگرم رامسر سادات‌محله کجاست؟

استان مازندران، شهرستان رامسر، سادات شهر، خیابان شهید باهنر، جاده اربکله

آبگرم رامسر هتل پارسیان کجاست؟

استان مازندران، شهر رامسر، خیابان سخت‌سر (رجایی)، خیابان سخت‌سر چهارم، خیابان لیماکش

4.8/5 - (16 امتیاز)

اتاقک

مسعود تاجیک

مسعود هستم، شیفته نوشتن، ادبیات و سینما. تولید محتوا برای من یک لذت دوجانبه دارد، هم روح خودم را جلا می‌دهد و هم باعث می‌شود حس مفید بودن داشتi باشم. این‌که نوشته من بتواند جواب سؤالات کسی را بدهد یا او را از سردرگمی نجات دهد، لذت وصف‌ناپذیری است.

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. سلام ، من یه بیماری پوستی دارم آیا امکان استفاده از آبگرم را دارم؟

  2. پیرو کامنت قبلی خودم باز هم اضافه می‌کنم که رامسر دیگه اون رامسر قدیم نیست. کلاً شهرهای توریستی سمت شرق گیلان یعنی از محدوده رامسر به سمت مازندران هیچ قانون نظارتی حاکم نیست . وضعیت رستوران و غذاخوری‌ها افتضاح است. کیفیت غذا پایین نرخ‌ها بالاست !!! مثال اکبر جوجه به سمت تنکابن ! در مورد وضعیت اسکان قوانین خودفرمایی حاکم هست نرخ مشخص ندارد در این مورد لازم دیدم وبلاگ یا وب سایتی بزنم و مسافران را آگاه کنم. اینکه مسافر می‌آید و کنار خیابان در ماشین می‌خوابد یا چادر می‌زند کارش درست است چون شهرهای توریستی مازندران خصوصا رامسر اگندت بالا دارد با ارائه صفر خدمات. حتی مایع دستشویی ندارد و مسافر خودش باید بخرد. مسافر ترجیحش ریسک پذیری اسکان در کنار خیابان است تا هزینه کردن با امکانات ضعیف.

  3. سلام…ما رفتیم آبگرم موزه. نزدیک مادرشاه. به مدیریت شخصی با نام مقدم. اصلا پیشنهاد نمی کنم . بسیار بسیار بد با مدیریت صفر‌!!! این آبگرم بسیار نا ایمن و غیر استاندارد است. وسط حوضچه یک گودال بزرگ به وسعت حدودی ۳۰ در ۶۰ است که اگر پای کسی داخلش برود قطعا آسیب جدی می بیند.کنارهاش سکوهای نامیزان و عیر متقارن است که در حال قدم زدن با آن برخورد می کنیم. هیج نقشه راهنمای داخلی به دیوارش نصب نشده که مشتری از این چاله ها آگاه شود. از لحاظ بهداشتی ایراد دارد چون فقط دو تا دوش دارد. که یکی خراب است. سطح زیر دوش ناهموار که آب کثیف شستشو و اب صابون و و و …در آنجا جمع می شه و وقتی می خوای خارج بشی پاها با دمپایی دوباره در آب کثیف راکد آلوده به قارچ و باکتری می شود. دستشویی خارج از مجموعه که برای استفاده باید دوباره لباس بپوشی بری دستشویی و برگردی دوباره داخل آب گرم.یا اینکه در همان آب گرم کارت را انجام دهی !!!!!! موضوع مهمتر که یک سشوار نداره که مشتری اخر سر موهایش را خشک کند. خانم ها با موی بلند خیس باید از آنجا خارج شوند. ما دو خانم بودیم با موهای بلند که همین دی ماه در هوای سرد رفتیم. بعد از بیرون آمدن دچار سردرد سینوزیتی شدید شدیم و دو تا مسکن خوردیم. مشتری هزینه می کنه میره اینجا که درمان بشه یا سلامتیش در خطر بیفته و بیمار بشه ؟ مشتری میره که به سلامت برسه یا اینکه در چاله چوله‌های این آبگرم بیفته و آسیب ببینه؟؟؟ به هر حال اینجا یک مجموعه بسیار ناایمن و غیر استاندارد و غیر بهداشتی است با مدیریتی که پاسخگو نیست، چون آخر که آقای مقدم مدیریت مجموعه را حضوری دیدیم و بهش گفتیم ایشان دفاع کردند و به انتقاد مشتری توجه نکرده بلکه توجیه کردند که ما سشوار گذاشتیم ولی دزدیدند در صورتی که تمام آب گرم‌ها و استخر ها مجهز به خشک کننده مو هستند.چرا به این وضعیت کسی رسیدگی نمی کنه ؟ چرا کلا رامسر اینقدر بی در و پیکر شده و خود قانونی حاکم هست ؟ چون برای پیدا کردن اسکان هم دچار دردسر عدیده شدیم که بماند. برای همین مسافر کنار خیابان و چادر را بهتر از اجاره محل اسکان میداند.

  4. آبگرم سنگ بنه از نظر تمیزی خیلی افتضاحه کاش در مورد آبگرم شفا هم توضیح میدادید که واقعا تمیزه

    1. سلام. ممنون ازاین که وقت گذاشتید و مقاله رو مطالعه کردید. ما لوکیشن این آبگرم رو روی نقشه های گوگل مپ، نشان و بلد چک کردیم و بر اساس همه این نقشه‌ها، این آبگرم در جنوب سادات محله و در نزدیکی اربه کله قرار داره.

  5. هر وقت تشریف بردید سادات محله اول جاده اربکله بعد شنا، یه سر به آقا رحمان ، قلیونسرا بزنید 🍂🌱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *