شهرهابازار‌ها و مراکز خرید

معرفی 5 تا از معروف‌ترین مراکز خرید شهرکرد | از بازارهای محلی تا پاساژهای مدرن

قبول دارید سفر به هر شهری با گشت‌وگذار در مراکز خرید آن کامل می‌شود؟ اصلاً انگار سفر بدون خرید سفری ناقص و نیمه‌تمام است. چراکه این خرید و معاشرت با فروشندگان محلی هر شهر است که ما را با فرهنگ، گویش، مرام و سبک زندگی آن‌ها آشنا می‌کند.

از طرف دیگر در فرهنگ ما ایرانی‌ها، خرید سوغاتی یکی از واجبات سفر به حساب می‌آید و حتماً باید برای نزدیکانمان یک سوغاتی و یادگاری از سفر بیاوریم. واقعاً هم خرید سوغاتی و هدیه دادن آن لذت‌بخش است.

در این مقاله از مجله اتاقک می‌خواهیم راهی غرب ایران و دیار کوهستانی و خوش آب‌وهوای شهرکرد شویم. شهری که در دامن زاگرس جا خوش کرده است و سفر به آن در بهار و تابستان لذتی ناب دارد. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید و می‌خواهید از قبل با مراکز خرید شهرکرد آشنا شوید، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

مرکز خرید ستاره شهر

مرکز خرید ستاره شهرکرد
در مرکز خرید ستاره شهر امکانات رفاهی مثل شهربازی، کافی‌شاپ، رستوران و پارکینگ هم وجود دارد. – عکاس: Alireza Fattahi

یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید شهرکرد، مرکز خرید ستاره شهر است. در این مرکز خرید سه‌طبقه، 86 فروشگاه وجود دارد که هرکدام وسایل مختلفی می‌فروشند. اقلامی که در این مجتمع تجاری فروخته می‌شود مثل سایر مراکز تجاری مدرن شامل پوشاک، کیف و کفش، اسباب‌بازی، لوازم‌آرایشی و بهداشتی، لوازم تزیینی و … می‌شود.

در مرکز خرید ستاره شهر امکانات رفاهی مثل کافی‌شاپ، رستوران، سینما و دو طبقه شهربازی سرپوشیده هم وجود دارد. در ضمن این مجتمع تجاری یک طبقه پارکینگ هم دارد و به همین خاطر در سفر به شهرکرد با خودروی شخصی، نیازی نیست موقع سر زدن به این مرکز خرید نگران جای پارک باشید.

آدرس مرکز خرید ستاره شهر: چهارمحال و بختیاری، شهرکرد، خیابان سعدی نرسیده به چهارراه فردوسی

ساعت فعالیت: شنبه‌ها از ساعت 12 ظهر تا 8:30 شب، یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 9 صبح تا 8:30 شب، جمعه‌ها از ساعت 11 صبح تا 12 شب

بازار بزرگ میلاد

بازار بزرگ میلاد
به گفته مشتریان، اجناس بازار بزرگ میلاد در بین مراکز خرید شهرکرد کیفیت و قیمت مناسبی دارند. – عکاس: seyedreza rafiei

یکی دیگر از مراکز خرید مدرن شهرکرد، بازار بزرگ میلاد است. این مجتمع تجاری در زمینی با زیربنای 2800 مترمربع ساخته شده است. مجتمع تجاری میلاد شهرکرد 4 طبقه دارد و 83 فروشگاه در آن فعال هستند.

تقریباً می‌توان گفت در این بازار هر چه بخواهید می‌توانید پیدا کنید، از سوغات و صنایع دستی شهرکرد گرفته تا انواع پوشاک، موبایل، دستگاه‌های صوتی و تصویری و غیره.

به گفته گردشگران و مشتری‌های این بازار، اجناس پاساژ میلاد کیفیت و قیمت قابل قبولی دارند.

آدرس بازار بزرگ میلاد: چهارمحال و بختیاری، شهرکرد، خیابان ملت بعد از فلکه آبی

ساعت فعالیت: هر روز از ساعت 8 صبح تا 10 شب

برای اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بومگردی در شهرکرد با قیمت ارزان به سایت اتاقک مراجعه کنید.

بازارچه صنایع دستی شهرکرد

بازارچه صنایع دستی شهرکرد
بازارچه صنایع دستی شهرکرد یکی از مراکز خرید شهرکرد است که با هدف حمایت از بانوان سرپرست خانواده راه‌اندازی شده است. – عکاس: بهنام نادری

اگر در سفر به شهرکرد دنبال یکی از مراکز خرید شهرکرد می‌گردید که تمرکز اصلی آن بر فروش صنایع دستی این منطقه باشد، پس به بازارچه صنایع دستی شهرکرد بروید.

این بازارچه یک بازار دائمی است و حال و هوای آن برخلاف اسمش شبیه بازارهای محلی نیست. بازارچه صنایع دستی شهرکرد در بلوار شریعتی و در مکانی سرپوشیده قرار دارد.

غرفه‌های این بازارچه با معماری بومی طراحی شدند و در آن‌ها می‌توانید صنایع دستی و سوغات شهرکرد را پیدا کنید. این بازارچه جان می‌دهد برای خرید یادگاری‌های زیبا برای خودتان و عزیزانتان. یادگاری‌هایی که هر بار به آن‌ها نگاه کنید، خاطرات خوش سفر به شهرکرد زیبا برایتان تداعی می‌شود.

در ضمن باید بگویم این بازارچه باهدف حمایت از بانوان سرپرست خانواده تأسیس شده است. بازارچه دائمی صنایع دستی شهرکرد، 28 غرفه دارد که در آن‌ها می‌توانید انواع صنایع دستی این خطه به‌خصوص ظروف میناکاری، سنگ‌های تزیینی و … را تهیه کنید.

آدرس بازارچه صنایع دستی شهرکرد: چهارمحال و بختیاری، شهرکرد، بلوار شریعتی نرسیده به میدان قدس

بازار لحاف دوزان شهرکرد

بازار لحاف‌دوزان شهرکرد
قدمت بازار لحاف دوزان شهرکرد به 140 سال پیش و دوران قاجار می‌رسد.

خیلی از افراد دوست دارند در سفر به شهرهای جدید، به بازارهای تاریخی آنجا بروند. چون گشت‌وگذار در بازارهای تاریخی، هم فال است هم تماشا. هم میان حجره‌های قدیمی راه می‌روید هم خرید می‌کنید.

بازار لحاف دوزان شهرکرد یک بازار قدیمی در بین مراکز خرید شهرکرد است. قدمت بازار لحاف دوزان شهرکرد به دوران قاجار و حدود 140 سال پیش می‌رسد. این بازار در ابتدا بازار مسگرها نام داشت و بعد با افزایش حجره‌های لحاف دوزان، نامش به بازار لحاف دوزان تغییر کرد.

متأسفانه در طول سال‌های گذشته قسمت‌های زیادی از این بازار از بین رفتند و در حال حاضر فقط چند حجره و مدرسه علمیه آن باقی مانده است. گویا این بخش باقی مانده در سال‌های اخیر مرمت و بازسازی شده است اما همچنان خطر نابودی آن را تهدید می‌کند.

در حجره‌های بازار لحاف دوزان شهرکرد غرفه‌های مسگری، قنادی و … با بافتی سنتی فعال هستند.

به‌هرحال اگر عاشق تاریخ هستید، گشت‌وگذار در بازار لحاف دوزان شهرکرد برای شما دل‌چسب خواهد بود. با این‌که پیش‌بینی می‌کنم موقع بازدید از آن، چشمانتان به خاطر عدم رسیدگی نمدار و قلبتان جریحه‌دار خواهد شد.

آدرس بازار لحاف دوزان شهرکرد: چهارمحال و بختیاری، شهرکرد، خیابان ولیعصر جنوبی، ضلع شرقی مسجد اتابکان

بازارهای روز شهرکرد

یکشنبه بازار شهرکرد
تصویری از یکشنبه‌بازار شهرکرد یکی از بازارهای روزانه این شهر در بین انواع مراکز خرید شهرکرد. – عکاس: ایرنا

در همه شهرهای ایران بازارهای روزانه‌ای وجود دارند که بازدید از آن‌ها بسیار لذت‌بخش است. البته به شرطی که قدم زدن میان غرفه‌های نه‌چندان لوکس ولی باصفا باب میلتان باشد.

در بین مراکز خرید شهرکرد چندین بازار روز وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها یکشنبه‌بازار، پنجشنبه‌بازار، سه‌شنبه‌بازار و جمعه‌بازار شهرکرد هستند.

در بازارهای روزانه شهرکرد انواع پوشاک، صنایع دستی، میوه تازه و سبزی محلی فروخته می‌شود. خرید از فروشندگان این بازارهای محلی لذتی دوچندان دارد و معاشرت با آن‌ها چاشنی بی‌نظیری در خلق سفری خاطره‌انگیز خواهد بود.

ساعت فعالیت این بازارهای روزانه ساعت مشخصی نیست ولی اکثر آن‌ها از اوایل صبح تا غروب آفتاب فعال هستند.

آدرس یکشنبه‌بازار شهرکرد: چهارمحال و بختیاری، شهرکرد، خیابان امام خمینی، محله گودال چشمه

آدرس سه‌شنبه‌بازار شهرکرد: چهارمحال و بختیاری، شهرکرد، بلوار امام علی، خیابان کریم بیاتی

آدرس پنجشنبه‌بازار شهرکرد: چهارمحال و بختیاری، شهرکرد، خیابان امیرکبیر، نزدیک پمپ گاز شهرکرد

آدرس جمعه‌بازار شهرکرد: چهارمحال و بختیاری، شهرکرد، خیابان سعدی، فرخ شهر

سخن آخر

در این مقاله 5 تا از شناخته‌شده‌ترین مراکز خرید شهرکرد را معرفی کردیم. آشنایی با مراکز خرید شهرکرد باعث می‌شود که بتوانید برای سفر به شهرکرد برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشید و از زمان سفرتان به بهترین شکل استفاده کنید.

خرید و گشت‌وگذار در مراکز خرید هر شهری چه بازارهای محلی چه پاساژهای لوکس، به رونق گردشگری در آن شهر کمک می‌کند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتماً بودجه‌ای از سفر را هرچند کم، برای خرید سوغاتی و یادگاری کنار بگذارید.

در ضمن مثل همیشه یادآوری می‌کنیم اگر به خاطر دغدغه اقامتگاه، سفرتان به شهرکرد را به تأخیر انداختید، اتاقک این نگرانی را برطرف کرده است. کافی است قبل از سفر به این شهر دوست‌داشتنی، با اجاره ویلا از اتاقک واحد اقامتی موردنظرتان را با توجه به زمان سفر، بودجه، دسترسی به جاهای دیدنی و … رزرو کنید.

سؤالات متداول درباره مراکز خرید شهرکرد

معروف ‌ترین مراکز خرید شهرکرد کدامند؟

مرکز خرید ستاره شهر، بازار بزرگ میلاد، بازارچه دائمی صنایع دستی، بازارهای روزانه و بازار لحاف دوزان پنج تا از معروف‌ترین مراکز خرید شهرکرد هستند.

بازارهای تاریخی و محلی شهرکرد کدامند؟

بازار لحاف دوزان شهرکرد، یکشنبه‌بازار، سه‌شنبه‌بازار، پنجشنبه‌بازار و جمعه‌بازار از معروف‌ترین بازارهای تاریخی و محلی شهرکرد هستند.

مراکز خرید لوکس شهرکرد کدامند؟

مرکز خرید ستاره شهر و بازار بزرگ میلاد، دو مورد از مراکز خرید لوکس و مدرن شهرکرد هستند.

5/5 - (1 امتیاز)
اتاقک

مینا افجه

همیشه عاشق تعریف‌کردن خاطراتم بودم، مخصوصا بعد از اینکه از سفر میومدم. جزئیات خونه‌های‌تاریخی، حرکت نور لابلای درخت‌ها یا صدای دریا رو طوری تعریف میکردم که دوستام می‌گفتن انگار خودشون اونجا بودن. همین استعداد، جرقه علاقه به نوشتن رو در من زد. تا جایی‌که دیگه نوشتن رو به حرف زدن ترجیح دادم و حالا در اتاقک این تجربه‌ها رو با شما به اشتراک میذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *