شهرها

آشنایی با دیدنی های بروجن در استان چهارمحال و بختیاری

معرفی دیدنی های بروجن

در این مطلب از دیدنی های بروجن و جاذبه های گردشگری بروجن برایتان گفته‌ایم. شهر بروجن که، به بام ایران معروف است، در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. این شهر با ارتفاع ۲۲۲۵ متری از سطح دریا یکی از بلندترین شهرهای ایران است. بروجن با جاذبه‌های طبیعی متعدد و زیبایی که دارد به یکی از مهم‌ترین شهرها در فصل بهار و تابستان تبدیل شده است. سفر به شهر بروجن سفری به‌یاد‌ماندنی میان طبیعتی چشم‌نواز است. این شهر زیبا قدمت چندانی ندارد و بیشتر آثار تاریخی‌اش در دوران قاجار ساخته شده است.

بروجن
عکس از حسین الهیان

چشمه سیاسرد یکی از جاذبه های گردشگری بروجن

چشمه سیاسرد در فاصله ۵ کیلومتری شهر بروجن و بر سر راه جاده بروجن به خوزستان قرار دارد. این چشمه در مکانی سرسبز و کوهستانی قرار گرفته که با نام منطقه سیاسرد شناخته می‌شود. افراد زیادی از شهر بروجن و خوزستان به این منطقه می‌آیند و از آب‌و‌هوای معتدل و دلپذیر آن استفاده می‌کنند. در منطقه سیاسرد امکانات رفاهی مثل رستوران، بوفه، سکوی مخصوص نصب چادر، سرویس بهداشتی و فضای بازی کودکان وجود دارد.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در بروجن و نزدیک به چشمه سیاسرد در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

چشمه سیاسرد
عکس از حسین الهیان

غار کهبد

روستای بیژگرد از توابع شهر کهبد است و غار کهبد هم در این روستا قرار دارد. این غار، که روی ارتفاعات کوه دودلو قرار گرفته، بر اثر شکاف یک گسل به وجود آمده است و در حدود ۲۵۰ متر عمق دارد. دهانه ورودی غار در حدود یک‌ونیم متر عرض و ۶۰ متر طول دارد. در گذشته درختی به نام اوول در دهانه این غار قرار داشته و غار هم به نام همین درخت می‌شناختند. اما از حدود ۶ سال پیش نام کهبد را بر روی غار گذاشتند. کهبد نام یک گروه کوه‌نوردی در استان چهارمحال و بختیاری است که در کشف این غار همراهی کردند و به دلیل قدردانی از این گروه غار را به نام آن‌ها تغییر نام دادند.

آبشار او اسپید

آبشار« او اسپید» یکی از جاذبه‌های طبیعی شهر بروجن است. به دلیل اینکه راه دسترسی به آن سخت است این آبشار بکر و ناشناخته است. آب سفید، آب اسپید و توف سپید از دیگر نام‌های این آبشار‌ند که از بین تمام آن‌ها آب سفید معروف‌تر است که در گویش محلی به آن او اسپید می‌گویند. آب این آبشار بسیار خنک و گواراست و بسیاری از مردم برای درمان برخی بیماری‌هایشان از آن استفاده می‌کنند.

آبشار او اسپید
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر بروجن

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در بروجن و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *