شهرها

معرفی مناطق دیدنی کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری

آشنایی با مناطق دیدنی کوهرنگ

در این مطلب از مناطق دیدنی کوهرنگ و جاذبه های گردشگری کوهرنگ برایتان گفته‌ایم. شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد و یکی از زیباترین شهرهای این استان است. علت نام‌گذاری این شهر به دلیل وجود کوه‌های رنگارنگی است که در آن قرار دارد. کوهرنگ شهری قدیمی است و آثار تاریخی متعددی در آن قرار دارد که مربوط به گذشته‌ای دور است؛ کارشناسان پس از بررسی‌ این آثار پیشینه این شهر را بیش از هزاران سال تخمین زده‌اند. شرایط خوب آب‌و‌هوایی باعث شده است که  سفر به شهر کوهرنگ در تمام فصل‌های سال دلچسب و ممکن باشد. رودخانه‌ها، آبشارها و چشمه‌های جوشان این شهر درصد زیادی از آب‌های ایران را تأمین می‌کنند.

آشنایی با مناطق دیدنی کوهرنگ
عکس از گوگل

چشمه دیمه یکی از جاهای دیدنی کوهرنگ

روستای زیبای دیمه در شهر کوهرنگ قرار گرفته است و منظره‌های چشم‌نواز در سراسر روستا مشاهده می‌شود. چشمه دیمه یکی از جاذبه‌های طبیعی این روستاست که از زردکوه بختیاری سرچشمه می‌گیرد و نقطه شروع زاینده رود است.  آب این چشمه بسیار گواراست و برای درمان بیماری‌های کلیوی مفید است. چشمه دیمه در سال ۱۳۸۸ در فهرست آثار طبیعی ملی ایران ثبت شد.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در کوهرنگ و نزدیک به چشمه دیمه در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

چشمه دیمه یکی از جاهای دیدنی کوهرنگ
عکس از گوگل

آبشار شیخ علیخان

روستای شیخ علی‌خان یکی از روستاهای توابع کوهرنگ است که بافت سنتی خود را حفظ کرده. این روستا جاذبه‌های طبیعی بسیاری دارد که آبشار شیخ‌ علی‌خان یکی مهم‌ترین آن‌هاست. با وجود زیبایی بسیار زیاد این چشمه متاسفانه همچنان بکر و ناشناخته مانده است. این آبشار در بهار خروشان است و زیبایی مخصوص به خودش را دارد اما در فصل زمستان با یخ زدن آب و تشکیل قندل‌های زیبا تصویری منحصر‌به‌فرد می‌سازد.

آبشار شیخ علیخان
عکس از گوگل

منطقه حفاظت شده قیصری

منطقه حفاظت‌شده قیصری با وسعتی بیش از ۱۰ هزار هکتار در شهر کوهرنگ قرار دارد. این منطقه تا سال ۱۳۸۰جزو منطقه‌های شکار ممنوع بود و پس از آن به لیست منطقه‌های حفاظت‌شده پیوست. پوشش گیاهی نیمه جنگلی منطقه قیصری تنوع زیادی دارد و شامل گیاهانی مثل گون، کنگر، گل ماهور، گل حسرت، گز، شیرخشت، نسترن، آلبالوی وحشی، تمشک و زالزالک است. گونه‌های جانوری متعددی مثل پلنگ، خرس قهوه‌ای، گرگ، کل، بز، روباه، عقاب، افعی، مار آبی و ماهی قزل‌آلا در این منطقه زندگی می‌کنند.

منطقه حفاظت شده قیصری
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر کوهرنگ

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در کوهرنگ و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.2/5 - (4 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *