رستوران‌گردیشهرها

معرفی بهترین رستوران های شهرکرد | این 5 نقطه خوشمزه در شهرکرد را شناسایی کنید

غذا زبان مشترک همه مردم دنیاست. فرقی نمی‌کند کجای دنیا زندگی می‌کنیم، زبانمان چیست، چه فرهنگی و چه جایگاه اجتماعی داریم و …غذا می‌تواند روح انسان‌ها را به هم وصل کند. برای مثال چندین جمله معروف از بازیگران، دانشمندان، سیاستمداران و … درباره غذا و اهمیت آن وجود دارد که مهر تائید دیگری بر اتفاق‌نظر مردم دنیا در مورد غذاست:

  • هیچ عشقی خالصانه‌تر از عشق به غذا وجود ندارد. (جرج برناردشاو)
  • تنها زمان خوردن غذای رژیمی، زمانی است که منتظرید تا پیتزا آماده شود!
  • برای خوردن غذای خوب نیازی به چنگال نقره ندارید!
  • خوردن اسپاگتی وقتی موفقیت‌آمیز است که آن را مثل جاروبرقی فرودهید. (سوفیا لورن)

حالا که تا حدودی با اهمیت غذا در زندگی انسان آشنا شدیم، وقتش رسیده است که برویم سراغ هدف اصلی این مقاله یعنی معرفی بهترین رستوران‌ های شهرکرد. شهری که فرهنگ غنی و قدمت تاریخی آن در غذاهای محلی و شکل تهیه غذاهای سنتی ایرانی هم تأثیر گذاشته است.

باید بگویم از آشپزخانه‌های رستوران های شهرکرد و خانه‌های مردم این منطقه، عطر و بوی هوس‌انگیزی به مشام می‌رسد که خواندن این مقاله را کمی دشوار خواهد کرد! با این حال امیدوارم زمانی که این مقاله را می‌خوانید گرسنه نباشید یا حداقل در انتظار آماده شدن غذا باشید.

سفره‌خانه سنتی چلچراغ، یکی از شناخته‌شده‌ترین رستوران های شهرکرد

رستوران چلچراغ
سفره‌خانه سنتی چلچراغ یکی از معروف‌ترین کافه رستوران های شهرکرد است.عکاس: Mehrdad Mike Eskenasi

با سفره‌خانه سنتی چلچراغ شروع می‌کنم که یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین رستوران های شهرکرد میان گردشگران و افراد محلی است. لوکیشن این سفره‌خانه یک خانه قدیمی است که جان می‌دهد برای صرف یک وعده غذای محلی شهرکرد یا غذای سنتی در بافت اصیل ایرانی.

منوی سفره‌خانه سنتی چلچراغ شامل غذاهای محلی شهرکرد که گل سرسبد آن‌ها انواع کباب بختیاری است، غذاهای سنتی ایرانی و فست فود می‌شود. چند نمونه از محبوب‌ترین غذاهای این سفره‌خانه سینی خاتون، بشقاب شازده، چلو کاسه کباب چلچراغ، چلوکباب ملک خاتون، چلو ماهی قزل‌آلای سوخاری شکم پر، پیتزا رست بیف و پیتزا مخصوص هستند.

اگر از آن دسته افراد هستید که غذا بدون چاشنی و مخلفات به جانتان نمی‌چسبد، خیالتان راحت باشد. در منوی غذای این سفره‌خانه انواع چاشنی مثل سالاد، زیتون، ماست محلی و … هم وجود دارد.

البته تنوع غذاهای این رستوران بیشتر از این موارد است که می‌توانید فهرست آن‌ها را در صفحه اینستاگرام این سفره‌خانه ببینید. باید بگویم این سفره‌خانه یک منوی کافی‌شاپ هم دارد که شامل انواع نوشیدنی‌های گرم مثل چای و دم‌نوش‌های گیاهی و نوشیدنی‌های سرد مثل شیک و بستنی می‌شود.

پیشنهاد می‌کنم در زمان اوج سفر به شهرکرد یعنی بهار و تابستان و آخر هفته‌ها، قبل از مراجعه به سفره‌خانه با آن‌ها تماس بگیرید و میز موردنظرتان را رزرو کنید. به‌خصوص که در این سفره‌خانه موسیقی زنده هم اجرا می‌شود و همین موضوع یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن میان گردشگران و ساکنان محلی است.

آدرس سفره‌خانه سنتی چلچراغ: شهرکرد، جنب سیتی سنتر، سفره‌خانه سنتی چلچراغ

شماره تماس: 32221521-038، 32221522-038، 09022241522

ساعت فعالیت: هر روز از ساعت 12 ظهر تا 12 شب

صفحه اینستاگرام: chelcheragh-sofrekhane

رستوران سنتی فردوسی، معاشرت ناب کباب و دیزی

رستوران فردوسی
برای صرف دیزی در رستوران های شهرکرد به رستوران سنتی فردوسی بروید. – عکاس: Hadi Alaei

یکی از پرطرفدارترین غذاها در استان‌های غربی کشور مانند شهرکرد، کباب است. حالا کباب بختیاری که دیگر پا را از مرزها فراتر گذاشته است و دیگر به غذای اصلی بیشتر رستوران‌های سنتی ایران تبدیل شده است.

اگر دلتان می‌خواهد در سفر به شهرکرد در رستورانی سنتی یک وعده کباب اصیل شهرکرد را نوش جان کنید، رستوران سنتی فردوسی انتخاب خوبی است.

معماری این رستوران همان‌طور که از نامش پیداست، معماری سنتی ایرانی است و در دکوراسیون آن از تخت‌های قدیمی برای سرو غذا استفاده شده است. لذت نوش جان کردن کباب و جوجه‌کباب به شکل قدیمی ایرانی در این رستوران، به یکی از خاطرات خوشمزه شما در سفر به شهرکرد تبدیل می‌شود.

منوی سفره‌خانه سنتی فردوسی شامل جوجه‌کباب ترش، کوبیده زعفرانی، کباب میکس، خورش ماست، کباب سلطانی، کباب بختیاری، کباب برگ، جوجه‌کباب پیچ و از همه مهم‌تر دیزی مخصوص می‌شود. در ضمن در این سفره‌خانه منوی کافه هم وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انواع نوشیدنی گرم، قهوه، نوشیدنی سرد و … را سفارش دهید.

آدرس سفره‌خانه سنتی فردوسی: شهرکرد، میدان فردوسی

شماره تماس: 32254355-038

ساعت فعالیت: شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 9:30 صبح تا 11:30 شب، جمعه‌ها از ساعت 10 صبح تا 11 شب

صفحه اینستاگرام: sofrekhanefredosi

برای اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بومگردی در شهرکرد با قیمت ارزان به سایت اتاقک مراجعه کنید.

رستوران قصر، یکی از مجلل‌ترین رستوران ‌های شهرکرد

رستوران قصر
رستوران قصر یکی از تالار رستوران های شهرکرد است. – عکاس: shaahin Tariveh

رستوران قصر یکی دیگر از بهترین رستوران ‌های شهرکرد با توجه به نظر کاربران در شبکه‌های اجتماعی و گفته اهالی محالی است. این رستوران همان‌طور که از نامش پیداست فضایی بزرگ دارد و در چهار طبقه از مشتریان پذیرایی می‌کند.

این رستوران یکی از انتخاب‌های اصلی اهالی شهرکرد برای برگزاری مراسم مهم مثل جشن هم است. به همین خاطر رستوران قصر معماری لوکسی دارد و فضای داخلی آن با توجه به کاربری تالار، شامل میز و صندلی‌های استیل و کلاسیک با رنگ‌های طلایی و قرمز می‌شود.

در منوی این رستوران انواع غذاهای سنتی ایرانی مثل کباب‌های مختلف، جوجه‌کباب، خورش‌ها و … در کنار چاشنی‌ها متفاوت وجود دارد. پیشنهاد می‌کنم اگر دسته‌جمعی و پرتعداد به شهرکرد سفر کردید، به این رستوران بروید. حتی می‌توانید برای غافلگیری جشن تولد یا سالگرد ازدواجتان در سفر هم روی این رستوران حساب کنید.

آدرس رستوران قصر: شهرکرد، بلوار آیت‌الله کاشانی، نبش کوچه 21

ساعت فعالیت: هر روز از ساعت 8 صبح تا 11 شب

فست فود عباس آقا، یکی از مدرن‌ترین رستوران های شهرکرد

رستوران عباس آقا
اگر در بین رستوران های شهرکرد دنبال غذای فست فود هستید، رستوران عباس آقا انتخاب خوبی است. – عکاس: Habib Nikukar

 خب دیگر نوبتی هم باشد نوبت معرفی رستورانی با منوی غذاهای فست فود در بین انواع رستوران های شهرکرد است. در آشپزخانه فست فود عباس آقا همان‌طور که از بخش اول نامش پیداست، غذاهای فست فود مثل انواع پیتزا، پاستا، سالاد سزار، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، چیپس و پنیر و … تهیه می‌شود.

همچنین این رستوران منوی کافه کاملی هم دارد و شما می‌توانید برای نوش جان کردن یک میان وعده هیجان‌انگیز مثل انواع شیک، قهوه، کیک و … به این رستوران بروید. لذت نوشیدن یک قهوه در شهرکرد آن هم در آغوش زاگرس، فرصتی ناب است که مشابهش را در کمتر جایی می‌توان تجربه کرد.

آدرس فست فود عباس آقا: شهرکرد، بلوار آیت‌الله کاشانی، کوچه 52

شماره تماس: 32250044-038

ساعت فعالیت: هر روز از ساعت 11 صبح تا 12 شب

صفحه اینستاگرام: coffe.fastfood-abbasaghaa

رستوران قاشق نقره‌ای، رستورانی خوش حس و مدرن در شهرکرد

رستوران قاشق نقره ای
رستوران قاشق نقره‌ای یکی از رستوران های شهرکرد با منوی متنوعی از غذاهای سنتی ایرانی است. – عکاس: Masoud Kharazan

برای آخرین مورد در معرفی بهترین رستوران ‌های شهرکرد به رستوران قاشق نقره‌ای می‌رسیم. این رستوران هم نام خلاقانه‌ای دارد هم منوی متنوعی از انواع غذاهای سنتی ایرانی.

معماری رستوران قاشق نقره‌ای معماری مدرنی است و برای کسانی که علاقه‌ای به صرف غذا در سفره‌خانه‌ها ندارند، انتخاب مناسبی به حساب می‌آید.

منوی این رستوران مثل بیشتر رستوران‌ های شهرکرد شامل طیف متنوعی از کباب‌ها مثل چلوکباب سلطانی، چلوکباب میکس ویژه، چلوکباب قفقازی، چلوکباب برگ و … در کنار چلو ماهیچه، چلو میگو، انواع خوراک‌ها و چلو ماهی می‌شود. منوی مخلفات این رستوران هم منوی کاملی است و در آن انواع سالاد، ماست، ترشی و … وجود دارد.

آدرس رستوران قاشق نقره‌ای: شهرکرد، میدان جهاد

شماره تماس: 09132824692

ساعت فعالیت: شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح تا 11 شب

آدرس سایت: silverspoon.ir

سخن آخر

در این مقاله به‌قصد شکم گردی در شهرکرد و در آغوش زاگرس، راهی غرب ایران شدیم. از اهمیت غذا در زندگی همه انسان‌ها گفتیم و شما را با 5 تا از معروف‌ترین رستوران های شهرکرد آشنا کردیم.

باید بگویم این رستوران‌ها با توجه به نظرات مشتریان در شبکه‌های اجتماعی و رتبه آن‌ها انتخاب شدند. همچنین همیشه اختلاف نظر درباره غذا وجود دارد؛ بنابراین خوشحال می‌شویم اگر فکر می‌کنید نام رستورانی در این فهرست از قلم افتاده است، در بخش نظرات آن را به ما و دیگر دوستان اتاقکی معرفی کنید.

به‌رسم همیشه در انتهای مقاله به شما یادآوری می‌کنم برای سفر به شهرکرد و شکم‌چرانی در این شهر دلربا، نگرانی اقامتگاه را با اجاره ویلا و سوئیت از اتاقک به ما بسپارید. به این ترتیب می‌توانید با خیال راحت راهی غرب ایران و شهرکرد شوید، در رستوران‌ها و سر فرصت غذایتان را نوش جان کنید، عکس بگیرید و در انتها به اقامتگاهتان برگردید و خاطرات سفر را دوره کنید.

سؤالات متداول درباره رستوران ‌های شهرکرد

معروف‌ترین رستوران های شهرکرد کدامند؟

سفره‌خانه سنتی چلچراغ، رستوران سنتی فردوسی، فست فود عباس آقا، رستوران قصر و رستوران قاشق نقره‌ای 5 مورد از معروف‌ترین رستوران‌های شهرکرد هستند.

بهترین رستوران سنتی شهرکرد کدام است؟

سفره‌خانه سنتی چلچراغ و رستوران قاشق نقره‌ای دو مورد از بهترین رستوران‌های شهرکرد است.

کافه رستوران های شهرکرد کدامند؟

فست فود عباس آقا، رستوران سنتی فردوسی و سفره‌خانه چلچراغ 3 تا از بهترین کافه رستوران ‌های شهرکرد هستند.

4.9/5 - (14 امتیاز)
اتاقک

مینا افجه

همیشه عاشق تعریف‌کردن خاطراتم بودم، مخصوصا بعد از اینکه از سفر میومدم. جزئیات خونه‌های‌تاریخی، حرکت نور لابلای درخت‌ها یا صدای دریا رو طوری تعریف میکردم که دوستام می‌گفتن انگار خودشون اونجا بودن. همین استعداد، جرقه علاقه به نوشتن رو در من زد. تا جایی‌که دیگه نوشتن رو به حرف زدن ترجیح دادم و حالا در اتاقک این تجربه‌ها رو با شما به اشتراک میذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *