شهرها

معرفی 5 تا از بستنی فروشی های معروف شیراز | به‌صرف بستنی و فالوده دعوت شدید

بستنی یکی از بهترین اختراعات بشر بود. این خوراکی خوشمزه که همه مردم دنیا آن را دوست دارند، مثل دارویی تسکین‌دهنده در زندگی ماست. البته واقعاً هم به خاطر شکر و ترشح دوپامین باعث حس شادی می‌شود. خیلی از آدم‌های روی کره زمین برای این‌که خستگی روز پرتنش کاری را از تن به در کنند یا تفریحی مقرون‌به‌صرفه داشته باشند، سراغ بستنی‌فروشی‌های شهرشان می‌روند.

در ضمن امتحان کردن بستنی شهرهای مختلف دنیا یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر به شهرها و کشورها از نگاه عاشقان بستنی است. اگر شما هم از این دسته افراد هستید و دلتان می‌خواهد در سفر به شهر حافظ، فهرستی از بستنی فروشی های معروف شیراز داشته باشید، حتماً این مقاله را بخوانید.

در ادامه 5 تا از بستنی فروشی های معروف شیراز را از نگاه مردم خونگرم و مهمان‌نواز این شهر و تجربه گردشگران معرفی کردیم.

1. بستنی‌فروشی شکر ریز، معروف به بستنی پشت ارگ

بستنی شکر ریز در شهر شیراز
بستنی شکر ریز یکی از قدیمی‌ترین بستنی فروشی های معروف شیراز پشت ارگ است. – عکاس: Daniël van Leeuwen

امکان ندارد کسی به شیراز سفر کند و حداقل یک بار سراغ بستنی فروشی های معروف شیراز در خیابان پشت ارگ نرود. این خیابان یکی از خوشمزه‌ترین خیابان‌های شیراز است. ردیف مغازه‌های پشت سر هم که قند و شکر از آن‌ها می‌بارد. طوری که شک دارم کسی بتواند با دیدنشان جلوی خودش را بگیرد و بستنی یا فالوده نخورد.

اصلاً یکی از قسمت‌های لذت‌بخش در سفر به شیراز، نوش جان کردن بستنی و فالوده است. حالا چه فرصتی از این بهتر که به پشت ارگ کریم‌خان برویم و در فضای جذاب خیابان پشت ارگ، خودمان را به یک بستنی خوشمزه مهمان کنیم.

بستنی‌فروشی شکر ریز یکی از قدیمی‌ترین بستنی فروشی های معروف شیراز است که به بستنی پشت ارگ هم معروف است. گویا رونق کسب‌وکار این بستنی‌فروشی باعث شد که خیابان پشت ارگ به خیابانی با مغازه‌های پشت سر هم بستنی‌فروشی تبدیل شد.

توصیه می‌کنم با غروب خورشید و وقتی هوا تاریک شد، سراغ بستنی‌فروشی شکر ریز بروید. این موقع از روز اهالی خوش‌صحبت و مهمان‌نواز شیراز هم برای نوش جان کردن بستنی به این خیابان می‌آیند و جوانان هم سازهایشان را برای نواختن موسیقی خیابانی کوک می‌کنند.

در بستنی‌فروشی شکر ریز می‌توانید انواع بستنی سنتی شیرازی، بستنی شکلاتی، موزی، پسته‌ای، نسکافه‌ای و … را در کنار فالوده یا آب‌میوه‌های مختلف نوش جان کنید.

بدون شک نوش جان کردن بستنی در شیراز، آن هم پشت ارگ کریم‌خان، صفایی دوچندان خواهد داشت. طوری که تا سال‌ها یاد و خاطره بستنی‌های پشت ارگ مثل روز در ذهنتان روشن خواهد بود.

آدرس بستنی شکر ریز: شیراز، پشت ارگ کریم‌خان، خیابان ناصرخسرو، بستنی شکر ریز

برای اجاره سوئیت در شیراز به سایت اتاقک مراجعه کنید.

2. بابا بستنی، یکی از محبوب‌ترین بستنی فروشی های معروف شیراز

بستنی بابا بسنتی
بابا بستنی یکی از پرطرفدارترین بستنی فروشی های معروف شیراز است. – عکاس: Ali Sahlolbei

شیرازی‌ها در نام‌گذاری مغازه‌هایشان طبعی لطیف دارند. این را در سفر اخیرم به شیراز متوجه شدم. در این بین بستنی فروشی های معروف شیراز هم از این قضیه مستثنا نیستند و نام‌های خاصی دارند. نام‌هایی که در عین سادگی همیشه در ذهن آدم می‌ماند.

در فهرست معرفی بستنی فروشی های معروف شیراز، نوبت آن رسیده است که سراغ بابا بستنی برویم. بستنی‌فروشی‌ای که معمولاً همیشه و به‌خصوص در اوج سفر به شیراز یعنی بهار و پاییز، همیشه شلوغ است.

کیفیت بستنی‌های بابا بستنی و قیمت نسبتاً مناسب آن، دلیل اصلی محبوبیت این بستنی‌فروشی بین مردم شیراز و گردشگران شده است. در این بستنی‌فروشی مثل سایر بستنی فروشی های معروف شیراز انواع بستنی با طعم‌های مختلف، بستنی سنتی، معجون، فالوده و … به‌صورت اسکوپی، لیوانی و قیفی به مشتریان چشمک می‌زنند.

آدرس بابا بستنی: شیراز، بلوار قدوسی، بابا بستنی

شماره تماس بابا بستنی: 36273192-071

ساعت کاری بابا بستنی: هر روز از ساعت 9 صبح تا 11:59 شب

3. بستنی فروشی دراک، بستنی‌هایی در شکل‌های عجیب‌وغریب

بستنی‌ دراک
اگر به دنبال یک بستنی‌فروشی خاص در شیراز می‌گردید، به بستنی دراک بروید.عکاس: Ehsan

بستنی‌فروشی دراک یکی دیگر از بستنی فروشی های معروف شیراز است. دلیل اصلی محبوبیت این بستنی‌فروشی را باید از کودکان پرسید. چراکه در این بستنی‌فروشی انواع بستنی در شکل‌های غیر رایج مثل قلب و مارپیچ سرو می‌شوند.

در ضمن اگر بزرگ‌سال هستید و خجالت می‌کشید بستنی‌های رنگی رنگی نوش جان کنید (که به عقیده من هیچ جای خجالتی وجود ندارد.) باز هم می‌توانید به این بستنی‌فروشی بروید.

در منوی بستنی‌ دراک انواع بستنی لیوانی ساده، طعم دار، شکلاتی، بستنی‌های اسکوپی، جلاتو، اسموتی، شیک و … سرو می‌شود. اگر به این بستنی‌فروشی رفتید لطفاً جای من را هم خالی کنید.

آدرس بستنی‌فروشی دراک: شیراز، میدان معلم، خیابان معلم، بستنی دراک

شماره تماس بستنی‌فروشی دراک: 36300236-071

ساعت کاری بستنی‌فروشی دراک: هر روز از ساعت 8:30 تا 11:45 شب

اجاره سوئیت شیراز با بهترین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

4. بستنی نارنج و ترنج، عطر شیراز را این بار در بستنی‌ها احساس کنید

بستنی نارنج و ترنج
در بین بستنی فروشی های معروف شیراز، بستنی نارنج و ترنج معماری خاصی دارد. – عکاس: Ashkan

شیراز است و بهارنارنجش. حالا در این مقاله وقت آن رسیده است که در بین بستنی فروشی های معروف شیراز، سراغ بستنی نارنج و ترنج برویم. این بستنی‌فروشی فضایی بزرگ و مدرن دارد. معماری بستنی نارنج و ترنج با آن رنگ فیروزه‌ای دلبرش، یکی از دلایل خاص بودن این بستنی‌فروشی است.

شما می‌توانید در بستنی‌فروشی نارنج و ترنج انواع بستنی‌ها با طعم‌های مختلف، بستنی سنتی، فالوده، کیک بستنی، معجون و … را نوش جان کنید.

آدرس بستنی نارنج و ترنج: شیراز، خیابان اردیبهشت، نبش خیابان فقیهی، بستنی نارنج و ترنج

شماره تماس بستنی نارنج و ترنج: 32305073-071

ساعت کاری بستنی نارنج و ترنج: هر روز از ساعت 8 صبح تا 11 شب

5. بستنی بابا ابر شیراز، خوشمزه و شیرین مثل اسمش

بستنی بابا ابر
بستنی بابا ابر، بستنی‌فروشی‌ای با صفا در شیراز – عکاس: Majid Farhadi

یکی دیگر از بستنی فروشی های معروف شیراز که بین مردم این شهر و گردشگران حسابی طرفدار دارد، بستنی بابا ابر شیراز است.

بستنی بابا ابر از آن دسته بستنی فروشی های معروف شیراز است که مردم محلی هم آن را به شما معرفی می‌کنند. این موضوع برای خیلی از گردشگران اهمیت دارد. چراکه دلشان می‌خواهد با راهنمایی مردم شهر و بر اساس تجربه آن‌ها به یک بستنی‌فروشی بروند. راستی بستنی سنتی و فالوده دو تا از محبوب‌ترین بستنی‌های این مغازه هستند.

در ضمن بستنی بابا ابر بستنی‌فروشی چندان بزرگی نیست و فضایی برای نوش جان کردن بستنی در داخل یا بیرون آن وجود ندارد. با این حال شیراز شهر باغ‌ها و بوستان‌هاست. شهری که در گوشه و کنار آن و به‌خصوص نزدیک بستنی‌فروشی‌های شیراز، نیمکت‌های فراوانی وجود دارد. پس نگران پیدا کردن جای مناسب برای نوش جان کردن بستنی در شیراز نباشید.

آدرس بستنی بابا ابر: شیراز، خیابان ابریشمی، نرسیده به کوچه 2، بستنی بابا ابر

شمار تماس بستنی بابا ابر: 32292508-071

ساعت کاری بستنی بابا ابر: هر روز از ساعت 9 صبح تا 2:30 بامداد

سخن آخر

در این مقاله سری زدیم به شهر شیراز و این بار از یک زاویه خوشمزه به این شهر نگاه کردیم. چراکه سراغ معروف‌ترین بستنی فروشی های معروف شیراز رفتیم. بستنی‌فروشی‌هایی که هر کدام تلاش می‌کنند با بستنی‌های رنگارنگ با طعم‌های مختلف، بستنی سنتی، معجون، فالوده و … مردم شهر و گردشگران را خوشحال و راضی نگه دارند.

لذت نوش جان کردن بستنی در شیراز شهر عشق و عاشقی، شهر بهارنارنج و شهر مهربانی یکی از قسمت‌های خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی سفر به شیراز است. در ضمن قسمتی است که به نظر من به‌هیچ‌وجه نباید در برنامه سفر به شیراز آن را حذف کرد!

مثل همیشه در انتهای این مقاله یادآوری می‌کنم اگر همه‌چیز برای سفر به شیراز آماده است ولی به خاطر اقامتگاه سفرتان را به تعویق انداختید، دیگر نگران نباشید. اتاقک با انواع اقامتگاه‌های مختلف مهم‌ترین دغدغه شما در سفر یعنی اجاره سوئیت را برطرف می‌کند.

سؤالات متداول درباره بستنی فروشی های معروف شیراز

بهترین بستنی فروشی های شیراز کدامند؟

بستنی شکر ریز یا بستنی پشت ارگ، بابا بستنی، بستنی دراک، بستنی نارنج و ترنج و بستنی بابا ابر 5 تا از بهترین بستنی فروشی های شیراز هستند.

فالوده بستنی معروف شیراز را کجا بخوریم؟

در اکثر بستنی‌فروشی‌های شیراز می‌توانید فالوده بستنی شیراز را نوش جان کنید. با این حال بستنی بابا ابر و بستنی شکر ریز دو تا از بهترین انتخاب‌های شما هستند.

کافه بستنی شیراز کجاست؟

اگر به دنبال بستنی‌فروشی‌ای هستید که فضای نشستن داشته باشد، بستنی‌فروشی نارنج و ترنج گزینه خوبی است.

4/5 - (4 امتیاز)

اتاقک

مینا افجه

همیشه عاشق تعریف‌کردن خاطراتم بودم، مخصوصا بعد از اینکه از سفر میومدم. جزئیات خونه‌های‌تاریخی، حرکت نور لابلای درخت‌ها یا صدای دریا رو طوری تعریف میکردم که دوستام می‌گفتن انگار خودشون اونجا بودن. همین استعداد، جرقه علاقه به نوشتن رو در من زد. تا جایی‌که دیگه نوشتن رو به حرف زدن ترجیح دادم و حالا در اتاقک این تجربه‌ها رو با شما به اشتراک میذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *