چه جوری سفر برم؟برنامه سفربهترین زمان سفرشهرها

بهترین زمان سفر به کیش | سفر به سرزمین زیبای خلیج فارس

کیش یکی از شناخته‌شده‌ترین مقصدهای سفر و گردشگری در ایران است و به دلیل جاذبه‌های دیدنی زیادی که دارد گردشگران زیادی در همه روزهای سال به آن سفر می‌کنند. اما سفر به کیش با توجه به هزینه‌های زیاد مثل اجاره ویلا، هتل یا هتل آپارتمان، غذا، رفت‌و‌آمد، خرید و تفریحات داخل جزیره کار راحتی نیست. با این وجود زمان‌هایی در طول سال وجود دارد که می‌توانید با برنامه‌ریزی به این منطقه دیدنی سفر کنید و هزینه‌هایتان کمتر شود.

برای آشنایی بیشتر مقاله جاهای دیدنی کیش را مطالعه کنید.

بهترین زمان سفر به کیش چه زمانی است؟ یا ارزانترین زمان سفر به کیش چه فصلی است؟ تا انتهای این مطلب را بخوانید تا به جواب این سوال‌ها برسید و در بهترین زمان به این جزیره مرجانی در خلیج فارس سفر کنید.

بهترین زمان سفر به کیش از لحاظ شرایط آب‌وهوایی

اگر شما هم از آن دست آدم‌هایی هستید که آب‌وهوا برایتان مهم است و یکی از ملاک‌های مهم در سفر برایتان محسوب می‌شود باید بگوییم که اوایل فصل بهار و اواخر فصل زمستان را برای سفر خود به کیش انتخاب کنید. همچنین گفتنی است که اختلاف دما در جزیره کیش فقط و فقط به 9 درجه سانتی‌گراد محدود می‌شود.

با این حساب، مشخص است که نباید انتظار دمای سرد را داشته باشید. اما این دلیل بر این نیست که تمامی فصل‌ها در جزیره کیش یکسان است؛ بلکه هر فصلی ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را داراست. حتما قبل از سفر از شرایط آب‌وهوایی کاملا مطمئن شوید تا از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

خلوت‌ترین و بهترین زمان سفر به کیش

پاساژگردی در کیش
عکس از گوگل

بیایید از ابتدای سال شروع کنیم و ببینیم چه زمان‌هایی جزیره کیش خلوت‌ترین زمان‌های خود را می‌گذراند. در فصل بهار، خرداد ماه خلوت‌ترین زمان سفر به جزیره کیش است چرا که از اوایل بهار که بگذریم شاهد گرمی هوا خواهیم بود. با ورود به فصل تابستان، مرداد ماه به علت اوج گرما خلوت‌ترین زمان سفر به کیش محسوب می‌شود. همچنین نسبت به دو ماه دیگر یعنی تیر و شهریور، جزیره بسیار خلوت است.

اما اگر تاب و تحمل گرمای هوا را ندارید بهتر است زمان سفر خود را به فصل دیگری از سال موکول کنید. از نیمه اول سال که بگذریم، فصل پاییز به علت شروع مدارس، بارندگی هوا و دیگر عوامل خلوت است. از این رو، می‌توانید سفری ناب و دلچسب داشته باشید.

و در نهایت اگر می‌خواهید زمانی به کیش سفر کنید که خبری از شلوغی و هیاهوی مسافرها نباید و سفرتان هم به‌صرفه‌تر باشد ماه اسفند را برای سفرتان انتخاب کنید. در این ماه جزیره علاوه‌بر خلوت و ارزان بودن آب‌و‌هوای خوبی هم دارد و می‌توانید با خیال آسوده به پاساژگردی در کیش بپردازید و از خریدتان لذت ببرید. 

در اسفند ماه هتل‌ها و اقامتگاه‌های دیگر کیش خلوت‌ترند و بسیاری از ایرانی‌ها مشغول کارهای خانه تکانی قبل از نوروزند. در همین روزهاست که هزینه‌های اقامت قیمت خیلی کمتری دارند و سفرتان کم خرج‌تر می‌شود.

فصلی که فصل سفر نیست

پاساژگردی در کیش
عکس از گوگل

در پاییز و زمستان بسیاری از خانواده‌های ایرانی مشغول درس و تحصیل فرزندانشان‌اند و حجم سفرهای خانوادگی و دوستانه خیلی کم می‌شود. در این فصل‌ها هتل‌ها و شرکت‌های هواپیمایی کاهش قیمت زیادی در اجاره اتاق‌ها یا بلیط‌هایشان دارند. همچنین در این فصل‌ها آب‌و‌هوای کیش دلچسب‌تر از هر زمان دیگری است و علاوه‌بر بازارها، هواپیمایی و هتل‌ها، پلاژهای تفریح‌های آبی هم تخفیف‌های خوبی دارند و می توانید سفر پر نشاطی داشته باشید.

فصل تخفیف‌های کیش

جشنواره های کیش
عکس از گوگل

هوای جزیره کیش در فصل تابستان به شدت گرم و شرجی است اما با این حال افراد زیادی به این جزیره سفر می‌کنند. دلیل آن هم برگزاری جشنواره‌ها و فستیوال‌های مختلف است که اقامتگاه‌ها و بازارها تخفیف‌های خوبی برای خدماتشان در نظر می‌گیرند. 

یکی دیگر از بهترین فصل‌های سفر به کیش بعد از تعطیلات نوروز است که مسافرها به شهرهایشان برگشته‌اند و جزیره در آرامش و سکوت است. در این زمان هزینه‌ها هم خیلی کمتر می‌شود و می‌توانید به راحتی به دیدن همه جاذبه‌های گردشگری کیش بروید و سفری به‌یاد‌ماندنی بسازید.

بهترین زمان سفر به کیش برای خرید

اگر هدف شما از رفتن به کیش خریدی دلچسب و جانانه است پیشنهاد می‌کنیم فصل پاییز را برای سفر انتخاب کنید. در این فصل تخفیف‌های بسیاری را در فروشگاه‌ها و مراکز خرید کیش نظاره‌گر خواهید بود. از تخفیف‌های کیش که بگذریم؛ لباس‌های رنگارنگ، متنوع و باکیفیت از هر برندی را به راحتی پیدا خواهید کرد. چه به دنبال لباس کودک باشید و چه به دنبال لباس بزرگسال، کیش مقصد مناسبی برای خرید کردن خواهد بود. پس هر چه سریع‌تر برنامه سفر خود را بچینید و راهی این جزیره زیبا شوید.

بهترین زمان سفر به کیش از نظر هزینه و ارزانی در کیش

بلیط کیش
عکس از گوگل

به غیر از فصل‌هایی که در این مطلب برایتان ذکر کردیم، به جز ماه‌هایی سفر کیش کم‌هزینه‌تر است روزهایی هم هستند که سفر در آن‌ها ارزان‌تر از بقیه روزهاست. روزهای غیر تعطیل و وسط هفته از بهترین زمان‌های سفر به این جزیره‌اند خصوصا اگر در ماه‌های ارزان هم باشند. فراموش نکنید در روزهای چهارشنبه و شنبه بلیط هواپیما گران‌تر از بقیه روزهاست.

همچنین بهتر است بدانید که به جز فصل پاییز که هزینه سفر پایین است، فصل تابستان به علت گرمی هوا زمان مناسبی برای سفر کردن است. در این فصل جزیره خلوت می‌شود و می‌توانید دلی از عزا در بیاورید. به علاوه، در فصل تابستان شاهد برگزاری انواع مراسمات مختلف، رویدادهای جذاب و ایونت‌ها خواهید بود. به عبارتی می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

بهترین زمان سفر به کیش برای شرکت در رویدادها و ایونت‌های مختلف

اگر می‌خواهید سفری همه چیز تمام و تکمیل شده داشته باشید، سفر خود را جوری برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید از رویدادها و جشنواره‌های مختلف آن نیز دیدن کنید. در فصل تابستان، جشنواره‌های مختلفی در این جزیره زیبا برگزار می‌شود. از جشنواره‌های مختلف در این جزیره می‌توان به جشنواره خرید، آبنبات چوبی، مسابقات رالی، سلامت و تور خانوادگی اشاره کرد. به علاوه، به این موارد موسیقی را نیز اضافه کنید. لذت‌بخش است، نه؟؟

گفتنی است که از نیمه تیر تا اواسط شهریور کنسرت‌های مختلفی در جزیره برگزار می‌شود که می‌توانید با دوستان و خانواده خود خاطره‌ای به یاد ماندنی را برای خود رقم زنید. با این حساب، هر جوری که حساب کنید در این جزیره حسابی خوش خواهید گذراند.

بهترین زمان سفر به کیش برای تجربه هیجان تفریحات آبی

همه چیز کیش یک طرف، تفریحات آبی آن یک طرف! بدون شک سفری که با لذت، تفریح و هیجان همراه باشد جور دیگری می‌چسبد. حتی سالیان سال هم که از سفر بگذرد باز ناخودآگاه یاد تفریحات و هیجاناتی که در سفر داشتید خواهید افتاد. شاید هم به خودتان بگویید: «انگار همین دیروز بود که این تفریح آبی را تجربه کردم، چقدر چسبید!»

با این حساب، به هنگام سفر به کیش تفریحات آبی آن را از دست ندهید. کیش به علت اینکه هوای خوب و عالی در همه فصل‌ها دارد، برای تجربه از تفریحات آبی گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود. پس به عبارتی حکم برد برد را برایتان خواهد داشت. با این حال، بهتر است بدانید که اگر دریا طوفانی نباشد امکان استفاده از تفریحات آبی را خواهید داشت؛ بنابراین می‌توان گفت که دو فصل بهار و تابستان بهترین زمان سفر به کیش برای لذت بردن از تفریحات آبی گوناگون و مهیج است.

هزینه غذا در کیش

هزینه غذا در کیش یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های گردشگران است چون نسبت به همه شهرهای ایران گران‌تر است. قیمت غذا در هیچ‌کدام از زمان‌های سفر تغییری نمی کند شاید در بعضی از روزها کمتر شود اما تغییر محسوسی ندارد.

سخن آخر

در این مطلب از وبلاگ اتاقک باهم بهترین زمان سفر به کیش را بررسی کردیم. در هر فصلی از سال به کیش سفر کردیم و عوامل و موقعیت‌های مختلف را تحلیل کردیم. سپس از بهترین زمان خرید و حراجی‌ها برایتان گفتیم. خریدی که می‌تواند به هر کسی شور و هیجان را به ارمغان آورد. سپس رویدادها و جشنواره‌های مختلف کیش را برایتان توصیف کردیم و با اضافه کردن موسیقی، شور و شوق و هیجان آن را چندین برابر کردیم.

تفریحات آبی هم که جای خود دارد. هر چقدر از حس خوب تفریحات آبی برایتان بگوییم کم گفته‌ایم. در نهایت از هزینه غذا برایتان گفتیم و به ویلایی که از پیش از طریق سایت اتاقک رزرو کرده بودیم برگشتیم. خاطراتمان را باهم مرور کردیم، عکس‌هایی که در سرتاسر جزیره انداخته بودیم را با دوستانمان به اشتراک گذاشتیم.

سوالات متداول

بهترین زمان سفر به کیش کی است؟

اوایل فصل بهار و فصل زمستان بهترین زمان سفر به کیش است.

بهترین زمان سفر به کیش برای خرید کردن کی است؟

فصل پاییز به علت حراجی و تخفیف‌های بسیار مناسب برای خرید کردن در جزیره کیش است.

بهترین زمان سفر به کیش برای لذت بردن از تفریحات آبی کی است؟

فصل بهار و تابستان بهترین زمان سفر به کیش برای لذت بردن از تفریحات هیجان‌انگیز آبی است.

ارزان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین زمان سفر به کیش کدام فصل است؟

فصل تابستان به علت گرمی هوا ارزان‌ترین زمان سفر به جزیره کیش است.

خلوت‌ترین زمان سفر به کیش کدام فصل است؟

خرداد، سه ماه فصل تابستان و پاییز خلوت‌ترین زمان سفر به کیش است.

4.6/5 - (19 امتیاز)

اتاقک

سلوا طاحونی

سلوا هستم، پر انرژی، برونگرا و عاشق یادگیری، از نوشتن مقالات جدید لذت می‌برم و می‌توانم چیزهای جدیدی برای گفتن داشته باشم. محتوا خلق می‌کنم تا همه بتوانند سریعتر به چیزی که می خواهند دسترسی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *