خبرهای اتاقکی

کمپین اتاقک‌گردی | تجربه سفر

بازگشته ام از سفر، سفر از من بازنمی‌گردد

اگر سفرتان را تمام و کمال زندگی کرده باشید خاطرات و تجربه‌های آن همیشه همراهتان می‌ماند. خاطراتی که با شور و هیجانی وصف‌ناپذیر برای دیگران تعریف می‌کنید و تجربه‌هایی که نگاهتان را به زندگی تغییر داده است.

همیشه این ما بوده‌ایم که از هیجان سفر، زیباترین مکان‌های ایران و راه‌کارهایی که سفر را برایتان راحت‌تر می‌کند گفته‌ایم. اما این‌بار تصمیم گرفته‌ایم تا گوش شنوای شما باشیم، با ذوقی بی‌حد‌و‌حصر پای شنیدن خاطرات سفرتان بنشینیم و بهترینشان را برای مخاطب‌های اتاقک به نمایش بگذاریم.

کمپین اتاقک‌گردی با محوریت خاطره‌نویسی برگزار می‌شود.  برای شرکت کردن در این کمپین کافیست خاطراتتان از سفر را در صفحه اینستاگرامتان با هشتگ #اتاقک‌ـ‌گردی ‌‌منتشر کنید و صفحه اینستاگرام اتاقک، به آدرس otaghakcom را در انتهای متن منشن کنید.

کمپین-اتاقک-گردی

موضوع‌هایی که باید درباره آن خاطره‌نویسی کنید:

۱)‌ سختی‌هایی که سفر برایتان داشته

۲)‌ دوستی‌هایی که در سفر شکل گرفته

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

۳)‌ مهارتی که در سفر به دست آورده‌اید

۴)‌ منظره‌هایی که از شدت زیبایی نفستان را حبس کرده

۵)‌ قهرها و آشتی‌های سفر

۶)‌ یک تجربه جدید در سفر که قبلا نداشته‌اید

 

سختی‌هایی که سفر برایتان داشته

سفر رفتن همیشه هم راحت نیست؛ گاهی خراب شدن ماشین، کنسل شدن پرواز یا بیمار شدن همراهتان حال خوب سفرتان را بد می‌کند و شرایط را سخت. در این زمان نوع برخورد شما با موضوع مهم‌تر از اتفاق پیش آمده است. با تمام این‌ها گاهی بهترین خاطره‌‌ها و تجربه‌های سفر از دل همین شرایط سخت و غیرقابل پیش‌بینی بیرون می‌آید. شاید به این دلیل است که سعدی گفته:«بسیار سفر باید تا پخته شود خامی».

 

دوستی‌هایی که در سفر شکل گرفته

می‌گویند آدم‌ها را در سفر بشناسید پس چه موقعیتی بهتر از این برای آغاز یک دوستی. پای خاطرات افراد اهل سفر که بنشینید کلی اسم و خاطره می‌شنوید که از گذشته تا به حال زندگی‌شان را تحت‌ تاثیر قرار داده است. در سفر به دلیل شرایط و موقعیت‌های خاصی که پیش می‌آید می‌توانید نوع تعامل اجتماعی، صبوری، روحیه کار تیمی و مهربانی افراد را بسنجید و معیاری مناسب را برای شناخت اولیه آن‌ها به‌دست آورید.

 

مهارتی که در سفر به‌دست آورده‌اید

سفر بهترین فرصت برای یادگیری مهارت‌هایی است که در مدرسه و یا دانشگاه به ما آموزش نداده‌اند. مثلا برنامه‌ریزی، برقراری ارتباط با افرادی که گویشی متفاوت دارند، نقشه‌خوانی، کمک‌های اولیه، غذا پختن روی آتش و یا برپا کردن چادر در طبیعت. اما برای بعضی از افراد لیست کارهایی که در سفر یاد گرفته‌اند هیجان‌انگیز و متفاوت است مثلا ماهی‌گیری، دوشیدن شیر، چوپانی، سفال‌گری،‌حصیربافی، پختن نان محلی، نقش حنا زدن و حتی نجاری.

 

منظره‌هایی که از شدت زیبایی نفستان را حبس کرده

آسمان همه جا یک‌رنگ است؛ این را باید به افرادی که اهل سفرند بگویید تا واکنش سریع‌شان به اشتباه بودنش غافل‌گیرتان کند. آن‌ها شروع می‌کنند به گفتن از آسمان پرستاره و باشکوه کویر که شما را بهت‌زده می‌کند، دریایی از ابر که در ییلاق‌ها دیده‌اند و طلوع‌ها و غروب‌هایی که هیچ‌وقت تکراری نمی‌شوند. هرچند طبیعت به هرشکل و رنگی زیباست اما با این‌حال منظره‌هایی وجود دارند که لذت تماشایشان فراموش‌نشدنی است. این منظره می‌تواند یک گوشه از جنگل‌های شمال، رمل‌های کویر،‌ بنایی تاریخی در دشتی سرسبز و یا دورنمای قله دماوند باشد.

 

قهرها و آشتی‌های سفر

اگر زیاد سفر کرده باشید شاهد قهرهای بچگانه و آشتی‌های ساده زیادی بوده‌اید. گاهی سفر همان‌قدر که آرامش‌بخش است استرس‌زا هم است. دور بودن از خانه و محیط امن همیشگی، زندگی کردن با افرادی که شخصیت و علاقه‌هایی متفاوت از شما دارند،‌ دشوار بودن مسیر، راحت نبودن محل اقامت و شرایط غیرقابل پیش‌بینی برای بعضی از افراد سخت است. تمامی این‌ها باعث می‌شود در برخوردهای عادی، کارهای گروهی و تصمیم‌گیری‌ها اختلاف نظر و ناراحتی به‌وجود بیاید. در نهایت همان‌قدر که نباید ناراحتی‌های یپش آمده‌ در سفر را جدی گرفت همان‌قدر هم باید برای برطرف کردن آن سرعت عمل به‌خرج داد. گاهی از دل قهرهای بچگانه دوستی‌هایی عمیق و ماندگار شکل می‌گیرد؛ این جادوی سفر و جاده است.

 

یک تجربه جدید در سفر که قبلا نداشته‌اید

از نظر بسیاری از افراد سفر بدون به‌دست آوردن تجربه‌های جدید کامل نیست. تجربه‌ای که می‌تواند موزه‌گردی باشد یا بازدید از آبشاری باشکوه که برای دیدنش باید ساعت‌ها پیاده‌روی کرد، امتحان کردن غذایی محلی یا رد شدن از رودخانه‌ای خروشان، اقامت کردن در خانه‌ای روستایی و یا روبرو شدن با ترس‌های کودکی‌تان. لذت به دست آوردن تجربه‌ای جدید می‌تواند سفر شما را هیجان‌انگیز و خاطره آن را به یاد ماندنی کند. بنابراین در سفر زمانی با تاریخ و فرهنگ مردم مقصد آشنا شوید، طعم غذاهای محلی را بچشید و لباس‌های اقوام مختلف را بر تن کنید تا سفرتان را به معنای واقعی رندگی کنید.

5/5 - (5 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *