تجربه سفر

چگونه به رامسر برویم؟ | راه های دسترسی به عروس شهرهای شمال

فقط یک سالم بود که به رامسر سفر کردم. تنها یادگاری من از اولین سفرم به رامسر، عکس‌هایی است که مادر و پدرم از من گرفته‌اند. یادم می‌آید وقتی اولین بار به عکس‌ها نگاه کردم، باورم نمی‌شد که این عکس‌ها در رامسر گرفته‌شده و مدام می‌پرسیدم: «اینجا واقعاً شمال است؟ مطمئنید؟ انگار سوئیس یا یک کشور اروپایی است.» مادر و پدرم هم هر بار جواب می‌دادند: «بله! اینجا رامسر خودمان است، به آن می‌گویند عروس شمال، چون به شکل باورنکردنی‌ای زیبا است.» همین عکس‌ها باعث شد مهر رامسر در دل من بنشیند و سال‌ها بعد که به رامسر سفر کردم، ذهنم آشنایی غریبی با شهر داشته باشد.

اگر برای بار اول می‌خواهید به رامسر سفر کنید که خوش به حالتان، چون قرار است یکی از بهترین تجربه‌های سفرتان را داشته باشید. اگر هم می‌خواهید برای بار چندم به این شهر سفر کنید، پس بیایید باهم راه‌های مختلف رسیدن به رامسر را بررسی کنیم؛ چون درهرصورت بررسی راه‌های مختلف رسیدن به این شهر زیبا به ما کمک می‌کند برای سفرمان برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشیم.

فاصله تهران تا رامسر چقدر است؟

وقتی به فکر برنامه‌ریزی برای سفر به هر شهری مثل شهر رامسر هستید، حتماً دوست دارید بدانید که فاصله شهر مقصد با محل زندگی‌تان چه قدر است؟ رامسر یکی از شهرهای شمالی نزدیک به تهران محسوب می‌شود. فاصله این شهر دیدنی با تهران 277 کیلومتر است، مسافتی که معمولا با 5 ساعت رانندگی طی می‌شود.

اگر از آن دسته افرادی هستید که فقط به دنبال رسیدن به مقصد نیستید و می‌خواهید از جاده هم لذت ببرید، ممکن است این مسیر بیشتر از 5 ساعت طول بکشد. اگر ترافیک آخر هفته و تعطیلات را هم اضافه کنیم، این زمان تا 10 ساعت هم می‌رسد.

راه های دسترسی به رامسر با خودروی شخصی

راه های دسترسی به رامسر فاصله
مسیرهای دسترسی به رامسر با خودروی شخصی

فاصله نسبتاً کم رامسر با تهران، باعث شده که بسیاری از گردشگران تصمیم بگیرند با خودروی شخصی به رامسر سفر کنند.

جاده چالوس و آزادراه قزوین -رشت 2 مسیر رایج برای سفر به رامسر با خودروی شخصی هستند؛ البته می‌توانید از جاده فیروزکوه هم به رامسر بروید ولی چون زمان سفر طولانی می‌شود، معمولاً مسافران تهرانی این مسیر را برای سفر زمینی به رامسر انتخاب نمی‌کنند.

سفر به رامسر از جاده چالوس

دسترسی به رامسر جاده چالوس
دسترسی به رامسر از جاده چالوس

جاده چالوس یکی از زیباترین و درعین‌حال محبوب‌ترین جاده‌های ایران است. تا جایی که به نظر من یکی از دلایل سفر به رامسر و شهرهای شمالی، رانندگی در این جاده و گذشتن از پیچ‌وخم‌های جذاب آن است.

جاده چالوس نزدیک‌ترین و زیباترین مسیر زمینی برای رسیدن به رامسر است. اگر این جاده را انتخاب کنید و شانس با شما یار باشد و اسیر ترافیک نشوید، می‌توانید 4 یا 5 ساعته خودتان را به رامسر برسانید. البته به شرطی که بین راه، توقف‌های طولانی‌مدت نداشته باشید.

برای رفتن به رامسر از جاده چالوس، کافی است وارد آزادراه تهران – شمال شوید و بعد مسیر چالوس تا رامسر را پیش بگیرید.

شهرهایی که در طول مسیر جاده چالوس از آن گذر می‌کنید

وقتی با خودروی شخصی و از جاده چالوس به رامسر سفر می‌کنید، باعث می‌شود جاذبه‌های سفر از همان لحظه که وارد جاده می‌شوید برای شما شروع شود. از زیبایی‌های جاده که بگذریم، در طول سفر از شهرهای زیبایی عبور می‌کنید که به نظرم اگر فرصت دارید و می‌خواهید به‌اصطلاح «نمه نمه» بروید، توقفی هرچند کوتاه در این شهرها داشته باشید:

  • مرزن آباد
  • چالوس
  • کلار آباد
  • متل قو (سلمان شهر)
  • عباس آباد
  • نشتارود
  • تنکابن
  • کتالم

سفر به رامسر از آزادراه قزوین- رشت

دسترسی به رامسر قزوین رشت
دسترسی به رامسر از آزادراه قزوین-رشت

قزوین همسایه جنوبی رامسر است؛ به همین خاطر اگر می‌خواهید با خودروی شخصی به رامسر بروید، می‌توانید از آزادراه قزوین-رشت هم استفاده کنید.

اگر از این مسیر به رامسر بروید، زمان سفر طولانی‌تر می‌شود؛ چراکه باید بیشتر از 400 کیلومتر رانندگی کنید. در ضمن آزادراه قزوین-رشت به‌اندازه جاده چالوس زیبا نیست، اما برای کسانی که رانندگی در پیچ‌وخم‌های جاده چالوس اذیتشان می‌کند، مسیر آزادراه قزوین-رشت انتخاب خوبی است.

برای سفر به رامسر از این مسیر، کافی است وارد اتوبان تهران-کرج شوید. بعد از قزوین باید وارد خروجی رشت شوید و مسیرتان را تا رامسر ادامه دهید.

اجاره ویلا رامسر با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

شهرهایی که در طول مسیر آزادراه قزوین- رشت از آن گذر می‌کنید

در این مسیر از کنار شهرهای زیبا و دیدنی زیر رد می‌شوید که هرکدام به‌تنهایی یک شهر توریستی به‌حساب می‌آیند. تازه می‌توانید از خدمات مجتمع‌های رفاهی مختلفی که در این مسیر وجود دارد مثل کافه، رستوران، سرویس بهداشتی و … استفاده کنید. مجتمع رفاهی بافه، آفتاب صحرا و الماس درخشان 3 نمونه از معروف‌ترین مجتمع‌های رفاهی این مسیر هستند.

  • قزوین
  • رودبار
  • رستم آباد
  • امامزاده هاشم
  • سنگسر
  • لاهیجان
  • لنگرود
  • رودسر
  • چابکسر

چالش‌های دسترسی به رامسر با خودروی شخصی

چالش های دسترسی به رامسر با خودروی شخصی
چالش‌های دسترسی به رامسر با خودروی شخصی

یکی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر سفر به هر شهری، چالش‌های آن است. در سفر به رامسر با خودروی شخصی، چالش‌های زیر پیش روی شما است؛ البته اگر قبل از سفر به این چالش‌ها فکر کنید و برایشان برنامه‌ریزی کنید، به‌احتمال‌زیاد با آن‌ها مواجه نخواهید شد:

  • رامسر شهری توریستی است و نه‌تنها سالانه، بلکه روزانه میزبان گردشگران زیادی است. گردشگرانی که تعداد آن‌ها در روزهای آخر هفته، تعطیلات نوروز، تعطیلات چندروزه در ماه‌های مختلف و به‌خصوص بهار و تابستان بیشتر می‌شود. همین موضوع ممکن است ترافیک مسیر را بیشتر کند. اگر طاقت ترافیک ندارید، بهتر است زمان سفر را طوری برنامه‌ریزی کنید که در این ایام یا حداقل در ساعت‌های پرترافیک در جاده نباشید.
  • هرچقدر هم در سفر همه جوانب را در نظر بگیرید، باز ممکن است اتفاقی بیافتد که فکرش را نکرده باشید. به همین خاطر همیشه در یک ساک که دم دستتان است، چند پتو، لباس، آب‌معدنی، غذای کنسروی یا سرد داشته باشید تا در مواقع اضطراری از آن‌ها استفاده کنید.
  • مهم‌ترین نکته در سفر با خودروی شخصی به رامسر، بررسی سلامت فنی و ایمنی خودرو است که دیگر نیازی نیست اهمیت آن را توضیح دهم.
  • یکی از جذابیت‌های شهرهای شمالی و به‌خصوص رامسر، آب‌وهوای مطبوع آن‌ها است. همین موضوع ممکن است شرایط جوی جاده‌های منتهی به این شهر را هم تغییر دهد. پس بهتر است قبل از سفر وضعیت آب‌وهوای جاده را چک کنید. برای این کار می‌توانید با شماره تلفن 141 تماس بگیرید.

پیشنهاد می‌کنیم پیش از حرکت، سری به صفحه اجاره ویلا شمال در سایت اتاقک بزنید و اقامتگاه موردنظر خود را رزرو کنید.

راه‌های دسترسی به رامسر با اتوبوس

دسترسی به رامسر با اتوبوس
دسترسی به رامسر با اتوبوس

سفر با اتوبوس یکی از روش‌های محبوب و درعین‌حال کم‌هزینه سفر کردن است. اگر حوصله رانندگی ندارید و دلتان می‌خواهد در سفر به رامسر از مسیر لذت ببرید، می‌توانید با اتوبوس هم خودتان را به رامسر برسانید. این مسیر با اتوبوس حدود 5 تا 6 ساعت طول می‌کشد. البته نوع اتوبوس، سرعت حرکت، ترافیک، وضعیت جوی و توقف‌های بین مسیر در مدت سفر تأثیر می‌گذارند.

اکثر اتوبوس‌های تهران به مقصد رامسر، از پایانه غرب (میدان آزادی) و پایانه پونک حرکت می‌کنند. رایج‌ترین ساعت حرکت این اتوبوس‌ها بین ساعت 6 عصر تا 11 شب است؛ البته در ساعات اولیه صبح مثل ساعت 8 و همچنین ساعت 3 بعدازظهر هم اتوبوس‌هایی راهی رامسر می‌شوند.

قیمت بلیط اتوبوس تهران رامسر به نوع اتوبوس بستگی دارد. مثلا در خرداد 1402 قیمت بلیط اتوبوس تهران رامسر از 169 هزار تومان تا 340 هزار تومان متغیر است. به‌طورمعمول بیشتر اتوبوس‌های تهران-رامسر، از جاده چالوس به رامسر می‌روند. برای اطمینان بیشتر، می‌توانید قبل از خرید بلیط از سایت مرجع یا مسئولان ترمینال مسیر حرکت اتوبوس را بپرسید. برای خرید بلیط اتوبوس هم می‌توانید به پایانه‌ها مراجعه کنید یا آن را از سایت‌های معتبر خریداری کنید.

  • آدرس پایانه غرب (میدان آزادی): میدان آزادی، ضلع شمالی
  • آدرس پایانه پونک: میدان پونک، بلوار میرزا بابایی، تقاطع سردار جنگل

چالش‌های دسترسی به رامسر با اتوبوس

دسترسی به رامسر با اتوبوس چالش ها
چالش‌های دسترسی به رامسر با اتوبوس

با اینکه سفر با اتوبوس لذت‌بخش است و دیگر نیازی نیست خودتان یا یکی از همسفرانتان رانندگی کند، ولی این شکل سفر چالش‌های خاص خودش را دارد.

 موارد زیر نمونه‌ای از این چالش‌ها هستند:

  • ساعت حرکت اتوبوس‌ها، ساعت مشخصی است و باید برای سفر برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید.
  • قوانین استرداد بلیط شرکت‌های مختلف متفاوت است و ممکن است اگر مشکلی برایتان پیش بیاید و نتوانید به‌موقع خودتان را به پایانه برسانید، دچار ضرر مالی شوید. پس حواستان به ساعت حرکت اتوبوس باشد.
  • در سفر با اتوبوس، شما نمی‌توانید همسفرانتان را انتخاب کنید. به همین خاطر ممکن است سروصدا یا رفتار بعضی از مسافران شما را ناراحت کنند. البته پیشنهاد می‌کنم وقتی می‌خواهید به شهر زیبایی مثل رامسر سفر کنید، کمی آستانه تحملتان را در طول سفر با اتوبوس بالا ببرید.
  • سفر با اتوبوس ممکن است کمی بیشتر از سفر با خودروی شخصی طول بکشد. از طرفی نمی‌توانید هر موقع که دلتان خواست و هرجایی که دوست داشتید توقف کنید. پس حواستان به این موضوع هم باشد.
  • در سفر با اتوبوس یک ساک دستی داشته باشید تا وسایلی مثل هندزفری، پاور بانک، شارژر، کمی تنقلات، آب‌معدنی، داروهای ضروری و … را در آن بگذارید.
  • در سفر با اتوبوس بهتر است لباس و کفش راحت بپوشید. اگر هم در فصل سرد به رامسر سفر می‌کنید، یک پتوی مسافرتی سبک در ساک دستی‌تان بگذارید.
  • پادکست و کتاب 2 همسفر غیر جاندار شما در سفر با اتوبوس هستند که حسابی به کارتان می‌آیند. از آن‌ها غافل نشوید.

راه‌های دسترسی به رامسر با هواپیما

دسترسی به رامسر با قطار
دسترسی به رامسر با قطار

رامسر یک شهر توریستی است و به همین خاطر با اینکه مرکز استان نیست، یک فرودگاه اختصاصی دارد که ازقضا تنها فرودگاه ساحلی ایران هم است. فرودگاه ساحلی رامسر در شرق این شهر و ابتدای بلوار رزاقی رامسر قرار دارد.

مدت‌زمان سفر هوایی به رامسر یک ساعت است ولی برای این یک ساعت باید بیشتر از 2 روش قبلی یعنی سفر با خودرو شخصی و اتوبوس هزینه کنید. برای خیلی از افرادی که به خاطر جلسات کاری به رامسر می‌روند یا مجبورند بنا به دلایلی خودشان را در سریع‌ترین زمان ممکن به این شهر برسانند، سفر هوایی بهترین انتخاب است.

ایرلاین‌های ایران ایر و آسمان از مبدأ فرودگاه مهرآباد به فرودگاه ساحلی رامسر پرواز دارند. در خرداد 1402، پرواز هواپیمایی ایران ایر در ساعت 12:35 ظهر و پرواز ایرلاین آسمان در ساعت 10:50 به مقصد رامسر انجام می‌شود.

قیمت بلیط هواپیما با توجه به نوع ایرلاین متفاوت است و در خرداد 1402 قیمت بلیط هواپیمای ایران ایر، 898 هزار تومان برای مسیر یک‌طرفه است.

چالش‌های دسترسی به رامسر با هواپیما

چالش های دسترسی به رامسر با هواپیما
چالش‌های دسترسی به رامسر با هواپیما

به نظر من سفر با هواپیما باعث می‌شود به شکل متفاوتی از مسیر لذت ببریم. در این شکل از سفر، فرصت تماشای مناظری را داریم که در حالت‌های دیگر ممکن نیست. فرصت تماشای ابرها و حرکت میان آن‌ها، تماشای شهری که زندگی می‌کنیم از فراز آسمان و آن‌هم وقتی داریم حدس می‌زنیم که خانه یا محل کارمان کجا است.

تازه در حین همین حدس زدن است که احساس می‌کنیم چقدر نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی که در خانه یا محل کارمان داریم از این بالا کوچک به نظر می‌رسند. اصلاً همین موضوع باعث می‌شود تا مدت‌ها بعد از سفر هوایی احساس کنیم می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم. البته که سفر با هواپیما چالش‌هایی مثل موارد زیر را هم دارد:

  • در سفر به رامسر با هواپیما دیگر نمی‌توانید از تماشای زیبایی‌های جاده یا شهرهای بین راه لذت ببرید.
  • در سفر هوایی محدودیت‌هایی برای حمل بار دارید و باید قبل از سفر حواستان به حداکثر بار مجاز و وسایلی که نمی‌توانید ببرید باشد.
  • در چند سال اخیر، اکثر پروازهای هوایی با تأخیر انجام می‌شود. پس احتمال اینکه در فرودگاه مبدأ یا مقصد معطلی داشته باشید وجود دارد.
  • اگر ترس از پرواز در شما به حدی است که حالتان را از چند روز قبل از سفر بد می‌کند، بهتر است یا روی این موضوع کار کنید یا به نظر من اگر امکانش را دارید، قید این شکل از سفر را بزنید.

راه‌های دسترسی به رامسر با قطار

دسترسی به رامسر با قطار
دسترسی به رامسر با قطار

در این بخش باید بگویم متأسفانه مسیر مستقیم ریلی از تهران به رامسر وجود ندارد. اگر عاشق سفر با قطار هستید، می‌توانید از مسیر ریلی تهران به قائم‌شهر که حدود 7 ساعت زمان می‌برد استفاده کنید. بعد از اینکه به قائم شهر رسیدید هم باید با وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس یا تاکسی، مسیری 4 ساعته را تا رامسر طی کنید.

بنابراین با توجه به مسیرهای دسترسی دیگری که در بخش‌های قبل گفتیم، سفر به رامسر با قطار، طولانی‌ترین روش سفر به این شهر است. البته برای کسانی که هم‌صحبتی با دیگران، خوابیدن در تخت‌های قطار، صدای حرکت قطار و … برایشان آرامش‌بخش است، این گزینه انتخاب خوبی محسوب می‌شود.

اقامت در رامسر

حالا که شکل‌های مختلف سفر به رامسر، مزایا و معایب آن را شناختیم، وقت آن رسیده است که به فکر محل اقامت در رامسر باشیم.

یکی از بهترین راه‌ها برای اجاره ویلا و سوئیت در رامسر، سایت اتاقک است. وقتی وارد این سایت شدید کافی است نام رامسر را وارد کنید تا انواع اقامتگاه‌های موجود در این شهر برای شما نشان داده شود. تازه می‌توانید از فیلترهای مختلف سمت راست صفحه برای نمایش دقیق‌تر جست‌وجوها استفاده کنید.

سخن آخر

سفر به رامسر از آن سفرهایی است که همیشه در ذهنتان می‌ماند. حتی دلتان نمی‌آید هیچ‌کدام از عکس‌هایی که در این شهر گرفته‌اید را از گوشی موبایل یا دوربینتان حذف نکنید. به هر شکلی که به رامسر سفر می‌کنید، امیدوارم سفر خوب و پرخاطره‌ای داشته باشید که در فهرست سفرهای شما، در رتبه‌های بالا قرار بگیرد. برای اجاره سوئیت در رامسر و سایر شهرهای شمالی هم مثل همیشه اتاقک کنار شما است تا پس از رسیدن، دغدغه جا نداشته باشید.

سؤالات متداول

فاصله تهران تا رامسر چقدر است؟

فاصله تهران تا رامسر حدود 277 کیلومتر است.

از چه مسیرهایی می‌توان با خودروی شخصی به رامسر سفر کرد؟

جاده چالوس کوتاه‌ترین مسیر برای سفر با خودروی شخصی به رامسر است. البته می‌توانید برای سفر با خودروی شخصی از آزادراه قزوین-رشت هم استفاده کنید.

آیا برای سفر به رامسر مسیر ریلی وجود دارد؟

برای سفر به رامسر مسیر ریلی مستقیم وجود ندارد.

قیمت بلیط هواپیما تهران رامسر چقدر است؟

قیمت بلیط هواپیما با توجه به نوع ایرلاین، نوع هواپیما، زمان سفر و ... متفاوت است.

4.4/5 - (86 امتیاز)

اتاقک

مینا افجه

همیشه عاشق تعریف‌کردن خاطراتم بودم، مخصوصا بعد از اینکه از سفر میومدم. جزئیات خونه‌های‌تاریخی، حرکت نور لابلای درخت‌ها یا صدای دریا رو طوری تعریف میکردم که دوستام می‌گفتن انگار خودشون اونجا بودن. همین استعداد، جرقه علاقه به نوشتن رو در من زد. تا جایی‌که دیگه نوشتن رو به حرف زدن ترجیح دادم و حالا در اتاقک این تجربه‌ها رو با شما به اشتراک میذارم.

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. رامسر در دوران پهلوی بخاطر سیستم انسانی، عقلانی و ایرانی، عروس مازندران بود.
    ولی در حال حاضر، رامسر با بقیه شهرهای شمال، حتی جنوب و شرق و غرب و تهران فرقی نداره.
    یعنی افتضاح به اخص کلمه شده

  2. دادا، ابجی شما پولشو ردیف کن من خودم بلدم همه جوره هوایی، زمینی چطور برم رامسر شماره کارت بدم خدمتتون کارتم پر باشه حله

  3. رامسر زمان قبل انقلاب چی بود چی شد امروز ؟ تمام کوهای جنگلی دارند بدون مجوز و تحت نظر مسولین رانت خوار دزد بدون درخت میکنند و ویلاهای بدون استاندارد میسازند و هیچکس هم جلوگیری نمیکند نشانی کتالم فقط کافیه شب نظاره کنید برق روی کوهارا . اسفالت کل شهر رامسر مال قبل انقلاب است اسفبار . خیابانهای شهر بدون عقب نشینی و ترافیک سنگین .وووومشکلات دیگر تازه میخواهند بزرگراه چالوس رامسر بسازند اینهم فاجعه دیگر در پیش است

  4. زمانی که ارزون بود نتونستیم بریم حالا که گرونی است چطور میتونیم بریم ؟

  5. سفر به رامسر به علت گرانی بیش از حد اجاره ویلاها خیلی هزینه بر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *