آبشار هاتجربه سفرجاهای دیدنیشهرها

همه چیز درباره آبشار بیشه | سفر به پایتخت طبیعت ایران

یکی بود، یکی نبود. زیر این گنبد کبود سرزمینی بود به نام ایران که در طول تاریخ و بعد از اینکه مثل الماس ‌تراش خورد، حالا به شکل گربه در آمده است. زیر گردن گربه ما، استانی است به نام لرستان که مثل پری‌رویی بی‌رقیب، عشوه‌گری می‌کند.

من تا قبل از سفرم به لرستان، فکر می‌کردم حتماً در مورد زیبایی‌های این استان و به‌خصوص آبشار بیشه اغراق شده است تا اینکه لرستان من را به حضورش فراخواند.

آبشار بیشه جایی است که شجاع‌ترین قطره‌های آب تصمیم می‌گیرند از ارتفاع 48 متری به زمین سقوط کنند. این قطره‌های شجاع مثل کسانی هستند که از بلندترین سکوهای بانجی جامپینگ، جیغ‌زنان و با صدای خنده، مستقیم به سمت زمین حرکت می‌کنند.

حالا از جامپینگ و شجاعت قطره‌های آبشار بیشه که بگذریم، باید بگویم راستش را بخواهید من در این مقاله هرچقدر از زیبایی‌های این آبشار بگویم، باز نتوانستم حق مطلب را ادا کنم. شما باید از نزدیک به محضرش بروید.

اگر می‌خواهید خودتان راهی آبشار بیشه شوید و ببینید من در این مقاله اغراق کرده‌ام یا نه حداقل بیایید با هم صفر تا صد بازدید از آبشار بیشه را بررسی کنیم.

آبشار بیشه کجاست؟

نمایی از آبشار بیشه در شب
آبشار بیشه در 30 کیلومتری جنوب شرقی دورود در استان لرستان قرار دارد – عکاس: بهنام صمدی

اگر خواننده صبوری بوده باشید و قسمت قبل را کامل خوانده باشید، متوجه شدید که آبشار بیشه کجاست؛ اما اگر از توضیحات قبل گذشتید و مستقیم آمدید سراغ این بخش، پس کوتاه و سرراست می‌گویم، آبشار بیشه یکی از زیباترین آبشارهای روستای بیشه، در خرم‌آباد است.

از نظر تقسیم‌های جغرافیایی این آبشار در شهرستان خرم‌آباد قرار دارد ولی به خاطر فاصله کمتر آن با دورود، به آن آبشار بیشه دورود هم می‌گویند. آبشار بیشه در 30 کیلومتری جنوب شرقی دورود قرار دارد، شهری که در یکی از زیباترین بخش‌های لرستان یعنی دامنه رشته‌کوه زاگرس جا خوش کرده است. آبشار بیشه یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی دورود است.

آبشار بیشه مثل یک آدم ورزشکار درشت‌هیکل و تنومند است، چون ارتفاع آن 48 متر و عرض تاج آن 20 متر است. تازه وقتی قطره‌های آب این آبشار از ارتفاع 48 متری سقوط می‌کنند، باز یکجا بند نمی‌شوند و تازه 10 متر هم به سمت رودخانه سزار حرکت می‌کنند.

آب‌وهوای آبشار بیشه

نمایی زیبایی از آب و هوای آبشار بیشه در پاییز
آبشار بیشه در پاییز، جلوه‌ای هزاررنگ دارد.

همه دوست دارند وقتی قصد سفر به شهری دارند تا حدودی با آب‌وهوای آنجا و جاهای دیدنی اطرافش آشنا باشند. در مورد آبشار بیشه باید بگویم آب‌وهوای آبشار در اوایل بهار در بهترین شکل خود قرار دارد، درختان سرسبز و نونوار شده‌اند و هوا خنک است. از خرداد تا اواسط تابستان که آب‌وهوای آبشار بیشه جان می‌دهد برای فرار کردن از گرمای شهر و لذت بردن از خنکی هوا. در فصل پاییز، طبیعت اطراف آبشار رنگارنگ و هوا هم هر روز خنک‌تر از روز قبل می‌شود. با شروع فصل زمستان و سرد شدن هوا، آب‌وهوای آبشار بیشه در سردترین حالت خود قرار دارد و سطح آب آن یخ میزند.

اگر می‌خواهید اوج زیبایی آبشار بیشه را ببینید، در فصل پاییز به این شهر سفر کنید. این آبشار یکی از مقاصد جذاب برای سفرهای پاییزی است.

مسیر دسترسی به آبشار بیشه

آبشار بیشه یکی از توریستی‌ترین جاهای دیدنی لرستان است و از قضا راه‌های رسیدن به آن هم متنوع است. در ادامه با مسیرهای دسترسی به آبشار بیشه آشنا می‌شویم:

مسیر دسترسی به آبشار بیشه با خودروی شخصی

مسیر دسترسی به آبشار بیشه از بزرگراه اراک خرم آباد
بزرگراه اراک- خرم آباد – عکاس: خبرگزاری ایرنا

اگر تصمیم گرفتید با خودروی شخصی راهی لرستان و بازدید از آبشار بیشه شوید، دو مسیر زیر پیش روی شما است:

  • مسیر اول این است که وارد آزادراه تهران-قم شوید و به رانندگی در مسیر آزادراه اراک-خرم‌آباد ادامه دهید. فاصله تهران تا خرم‌آباد تقریباً 484 کیلومتر است و از خرم‌آباد تا آبشار بیشه هم حدود 65 کیلومتر راه دارید.
  • مسیر دوم این است که از آزادراه تهران تهران-قم مسیر بزرگراه دورود-خرم‌آباد را در پیش بگیرید. فاصله آبشار بیشه تا شهر دورود تقریباً 30 کیلومتر است.

مسیر دسترسی به آبشار بیشه با اتوبوس

خبر خوب این است که با اتوبوس هم می‌توانید به ملاقات آبشار بیشه بروید. برای این کار کافی است بلیط اتوبوس تهران-دورود را بخرید و راهی این شهر شوید. اتوبوس‌های تهران دورود از پایانه بیهقی یا جنوب به مقصد درود حرکت می‌کنند.

مسیر دسترسی به آبشار بیشه با قطار

ایستگاه زیبای بیشه در مسیر ریلی تهران به دورود
مسیر ریلی آبشار بیشه، یکی از زیباترین مسیرهای ریلی ایران است.

اگر قصد دارید به لرستان سفر کنید و اولین مقصد شما آبشار بیشه باشد، بدون شک سفر با قطار به یکی از زیباترین سفرهای شما تبدیل می‌شود. مسیری که هرچه از تهران فاصله می‌گیرد، سبزتر و زیباتر می‌شود. قطاری را تصور کنید که از بین رشته‌کوه‌های زاگرس و جنگل‌های سرسبز آن می‌گذرد و به همین خاطر بدون شک مسیر ریلی تهران-درود گل سرسبد راه‌های رسیدن به آبشار بیشه است.

 بازدید از آبشار بیشه با قطار شاید کمی طولانی‌تر باشد ولی یکی از لذت‌بخش‌ترین سفرهای ریلی شما را خلق می‌کند. کافی است بلیط قطار تهران-دورود را بخرید، سوار قطار شوید و بعد از اینکه چشمانتان زیبایی‌هایی کم‌نظیر را دید، در ایستگاه بیشه پیاده شوید.

مسیر دسترسی به آبشار بیشه با هواپیما

نمایی از فرودگاه خرم آباد
برای ملاقات آبشار بیشه، می‌توانید با هواپیما به خرم آباد بروید و از آن جا به سمت آبشار حرکت کنید. – عکاس: حامد زهربیان

برای بازدید از آبشار بیشه، می‌توانید از گزینه سفر هوایی هم استفاده کنید. سفر با هواپیما مزایا و معایب خودش را دارد؛ مثلاً سریع است ولی خیلی از زیبایی‌هایی که در طول مسیر وجود دارد، از نظر شما پنهان می‌شود. گران است ولی خستگی راه به تنتان نمی‌ماند. برای ملاقات آبشار بیشه با هواپیما، باید بلیط تهران-خرم‌آباد را بخرید و مقصد اول شما فرودگاه خرم‌آباد است. فاصله آبشار بیشه تا خرم‌آباد هم حدود 65 کیلومتر است.

بهترین زمان سفر به آبشار بیشه

نمایی زیبا از آبشار بیشه در بهار
بهترین زمان سفر به آبشار بیشه، اواسط بهار تا شهریورماه است. – عکاس: سمیه یکتایی

بهترین زمان سفر به آبشار بیشه برای هرکسی فرق می‌کند، ولی این آبشار هم مثل همه جاذبه‌های طبیعی دیگر، یک زمان طلایی برای بازدید دارد. بهترین زمان سفر به آبشار بیشه، اواسط بهار تا شهریورماه است. پاییز، زمان طلایی کسانی است که می‌خواهند از تماشای طبیعت هزار رنگ اطراف آبشار و فضای مه‌آلود لذت ببرند. از آذرماه به بعد و هرچه هوا رو به سردی می‌رود، سفر به آبشار بیشه سخت‌تر و تقریباً غیرممکن می‌شود.

بهتر است آبشاری که این‌همه زیبایی دارد، زمستان‌ها استراحت کند تا بهار با حال خوب و انرژی بالا، میزبان ملاقات‌کنندگانش باشد.

جاهای تفریحی نزدیک به آبشار بیشه

آبشار بیشه در جنوب شرقی دورود و در روستایی به همین نام قرار دارد. اگر به تماشای این آبشار رفتید، به‌هیچ‌وجه از جاهای تفریحی و دیدنی زیر که در فاصله نه‌چندان دوری از آبشار بیشه قرار دارند، غافل نشوید.

روستای بیشه

نمایی زیبا از روستای بیشه
روستای بیشه، میزبان یکی از زیباترین آبشارهای ایران است. – عکاس: محمد مجیدی

نمی‌شود از آبشار بیشه دیدن کرد و گشتی در روستایی که میزبان یکی از زیباترین آبشارهای ایران است نزد. روستای بیشه همان روستایی است که در نقاشی‌های کودکی‌مان می‌کشیدیم. روستایی سرسبز و زیبا که هم ریل قطار هم آبشار و هم طبیعتی بی‌نظیر دارد.

آدرس روستای بیشه: لرستان، خرم‌آباد، دورود، روستای بیشه

دریاچه گهر

دریاچه فیروزه‌رنگ گهر در نزدیکی آبشار بیشه
دریاچه فیروزه‌ای‌رنگ گهر بین رشته‌کوه‌های اشترانکوه – عکاس: luiz paulo.

دریاچه گهر از نظر جغرافیایی در همان سمت قطب‌نما که آبشار بیشه قرار دارد، یعنی جنوب شرقی دورود است. دریاچه فیروزه‌ای‌رنگ گهر بین رشته‌کوه‌های اشترانکوه جا خوش کرده است. دریاچه گهر دو بخش به نام‌های گهر بزرگ با عمق 4 تا 28 متر و گهر کوچک با عمق 1 تا 3 متر دارد. با اینکه ممکن است شنا در دریاچه فیروزه‌ای‌رنگ گهر در فصل تابستان وسوسه کننده باشد، ولی باید بگویم به خاطر اینکه ممکن است خطر مرگ شما را تهدید کند، شنا در این دریاچه ممنوع است؛ اما تا دلتان بخواهد در این دریاچه وقت برای ماهیگیری، عکاسی و کوهنوردی دارید.

آدرس دریاچه گهر: لرستان، خرم‌آباد، دورود، دریاچه گهر

دشت لاله‌های واژگون

دشت لاله‌های واژگون یکی از جاهای دیدنی نزدیک به آبشار بیشه
دشت لاله‌های واژگون یکی از جاهای دیدنی نزدیک به آبشار بیشه – عکاس: محمدرضا یعقوبی شاواکی

اگر در جهت قطب‌نما و جنوب شرقی دورود حرکت کنیم، به یکی از زیباترین دشت‌های لاله واژگون ایران می‌رسیم. دشت لاله واژه گون دورود در روستای دره اسپر دورود قرار دارد. با اینکه برای تماشای دشت لاله‌های واژگون در مسیر قطب‌نما می‌رویم ولی فاصله این دشت تا آبشار حدود 100 کیلومتر است. 100 کیلومتری که برای تماشای یکی از بهشتی‌ترین روستاها و دشت‌های ایران، مسافتی ناچیز به حساب می‌آید.

آدرس دشت لاله‌های واژگون: لرستان، خرم‌آباد، دورود، روستای دره اسپر، دشت لاله‌های واژگون

اشترانکوه

قله زیبای اشترانکوه در رشته کوه زاگرس
اشترانکوه به آلپ ایران معروف است. – عکاس: اصغر شیروانی پور

اگر برای تماشای بلندترین نقطه رشته‌کوه زاگرس آماده‌اید، پس بعد از آبشار بیشه به آلپ ایران یعنی اشترانکوه بروید. جایی که محل سکونت انواع مختلف گیاهان و جانوران است. برای تماشای اشترانکوه در شرق آبشار، کافی است 117 کیلومتر رانندگی کنید. اگر این مسیر به نظرتان زیاد می‌آید، باید بگویم اگر به لرستان و دورود رفتید و به منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه سر نزدید، سفرتان به لرستان نیمه‌کاره مانده است.

آدرس اشترانکوه: لرستان، خرم‌آباد، دورود، اشترانکوه

فعالیت‌هایی که می‌توان در آبشار بیشه انجام داد

شکوه آبشار بیشه در اولین برخورد حیرت انگیز است.
یکی از پرطرفدارترین فعالیت‌ها در آبشار بیشه، طبیعت‌گردی و تماشای ابهت آبشار است. – عکاس: saeed stcr

هرچند زیبایی‌هایی این آبشار و ابهت آن، وقتی صخره‌ها را می‌تراشد و به پایین می‌ریزد، غیرقابل فراموش کردن است ولی من یک دلیل دیگر هم دارم و آن چیزی جز اتمسفر خوشحالی و شادی در فضای اطراف این آبشار نیست.

من اوایل تیرماه به آبشار بیشه رفتم، این موقع از سال مردم محلی هم زیاد سراغ آبشار را می‌گیرند. اولین برخورد من با آبشار، چند قدم مانده به آن شکل گرفت. وقتی صدای خنده و شادی کودکان، خوشحالی مردم و … توجه من را به خودش جلب کرد.

آبشار بیشه، جایی از کره زمین است که به هیچ غم و اندوهی اجازه ورود نمی‌دهد. حالا که این آبشار این‌قدر محبوب است، پس برویم سراغ فهرست فعالیت‌هایی که می‌توان در آبشار بیشه انجام داد:

  • طبیعت‌گردی
  • پیک‌نیک
  • آب‌تنی در حوضچه (البته در روزهای گرم سال)
پیک نیک در اطراف آبشار بیشه
پیک نیک و استراحت در اطراف بیشه، لذت‌بخش و آرامش‌بخش. – عکاس: محمد حسین رنجبری

شاید فهرست تفریحات به نظرتان کوتاه باشد، ولی باید بگویم تفریح در آبشار بیشه در ظاهر به این فهرست خلاصه می‌شود. شما می‌توانید موقع تماشای آبشار از شکوه 48 متری آن هیجان‌زده شوید، با شادی گردشگران دیگر شما هم خوشحال شوید، از تماشای مناظر اطراف لذت ببرید و از امکانات رفاهی مثل چادرهای اسکان، رستوران، فروشگاه مواد غذایی، سرویس بهداشتی، پلاژ، بازارچه‌های محلی و … هم لذت ببرید.

اقامت در آبشار بیشه

کمپینگ و اقامت در اطراف آبشار بیشه
کمپینگ اطراف آبشار یا اجاره اقامتگاه، دو راه اقامت در آبشار بیشه هستند. عکاس: مهدی جعفریان

برای طرفداران طبیعت و کمپینگ، کمپ کنار آبشار یک گزینه دل‌چسب است. اگر قصد کمپینگ در اطراف آبشار و سکوهای کنار آن را دارید، کافی است تجهیزات لازم مثل لباس گرم یا سرد (با توجه به شرایط آب‌وهوایی)، خوراکی‌های فاسد نشدنی، آب‌معدنی، چراغ‌قوه، کیسه‌خواب، جعبه کمک‌های اولیه، پاور بانک و … را داشته باشید.

اگر اهل کمپینگ نیستید یا هنوز تجهیزاتتان را کامل نکردید، می‌توانید سراغ اقامتگاه‌های اطراف آبشار بیشه یا اقامتگاه‌های خرم‌آباد برویم. بهترین گزینه برای اجاره ویلا و سوئیت در خرم‌آباد و لرستان، کمک گرفتن از سایت اتاقک است.

نکاتی که لازم است قبل از سفر به آبشار بیشه بدانید

  • در سفر به خرم‌آباد، به‌خصوص در بهار و تابستان، قبل از سفر اقامتگاه را رزرو کنید.
  • موقع بازدید از آبشار بیشه، حواستان به محیط‌زیست باشد و احترام میزبان را نگه‌دارید. کیسه زباله بهترین یار شماست تا بدون هیچ اثرانگشت و ردپایی از آبشار بیشه دیدن کنید.
  • اگر با خودروی شخصی می‌روید، سلامت خودرو را از همه جنبه‌ها بررسی کنید.
  • اگر اهل معاشرت نیستید، در سفر با قطار یک کوپه کامل را بگیرید.
  • در سفر هوایی همیشه زمانی را برای تأخیر در پرواز اختصاص دهید.
  • حواستان باشد، شنا کردن در رودخانه سزار ممنوع است.
  • قبل از سفر و به‌خصوص در روزهای سرد سال و پاییز، حتماً قبل از سفر وضعیت هوا و جاده را بررسی کنید.

سخن آخر

در این مقاله در بهترین زمان سفر به آبشار بیشه، یعنی اواسط بهار تا تابستان، راهی خرم‌آباد شدیم. بعضی از همسفرانمان مسیر ریلی را انتخاب کردند. آن‌ها دوست داشتند از زیباترین مسیر ریلی ایران راهی آبشار بیشه شوند. بقیه هم با خودروی شخص، اتوبوس یا هواپیما به ما ملحق شدند.

در آبشار بیشه فرصتی پیدا کردیم تا در اتمسفری که غم و اندوه ممنوع‌الورود هستند نفس بکشیم، عکس‌های زیبا بگیریم، جنگل نوردی کنیم و بعد سراغ جاهای دیدنی نزدیک به آن مثل دشت لاله‌های واژگون برویم یا در روستای بیشه قدم بزنیم.

از همان ابتدای سفر هم قول دادیم اگر همدیگر را گم کردیم، به اقامتگاهمان که از اتاقک رزرو کرده بودیم برویم.

سؤالات متداول

آبشار بیشه کجاست؟

آبشار بیشه در استان لرستان، خرم‌آباد و 30 کیلومتری جنوب شرقی دورود قرار دارد.

دریاچه گهر کجاست؟

آدرس دریاچه گهر: لرستان، خرم‌آباد، جنوب شرقی دورود

جاهای دیدنی نزدیک به آبشار بیشه کدامند؟

دریاچه گهر، روستای بیشه، دشت لاله‌های واژگون و منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه از جاهای دیدنی نزدیک به آبشار بیشه هستند.

4.1/5 - (68 امتیاز)

اتاقک

مینا افجه

همیشه عاشق تعریف‌کردن خاطراتم بودم، مخصوصا بعد از اینکه از سفر میومدم. جزئیات خونه‌های‌تاریخی، حرکت نور لابلای درخت‌ها یا صدای دریا رو طوری تعریف میکردم که دوستام می‌گفتن انگار خودشون اونجا بودن. همین استعداد، جرقه علاقه به نوشتن رو در من زد. تا جایی‌که دیگه نوشتن رو به حرف زدن ترجیح دادم و حالا در اتاقک این تجربه‌ها رو با شما به اشتراک میذارم.

نوشته های مشابه

‫64 دیدگاه ها

  1. آبشار بیشه یکی از چند جای دیدنی خرم آباده. دریاچه کیو . قلعه فلک الافلاک . پل شکسته .آبشار نوژیان. مناره آجری . سنگ نبشته . گرداب سنگی . پارک مخمل کوه. پارک جنگلی . غار دوشه وکنجی مربوط به عصر حجر و ……….

  2. سلام درودی های عزیز . آبشار بیشه تو تقسیمات کشوری جزو خرم آباده . اینکه به شهر درود نزدیکتره دلیل نمیشه بگید تو دروده . قراره یه جاده دسترسی بزرگ از شهر خرم آباد به آبشار بیشه بسازن .که کلا این حرف و حدیث ها تموم بشه!!!

    1. مردمان روستای بیشه از اقوام نزدیک ما هستن و خودشون رو دورودی میدونن و تا چند سال پیش هم این ابشار جز دورود بود و هست و خواهد بود اینکه شما خط تقسیمات کشوری رو پاک کردین و دوباره کشیدین .بحثش جداست . خداروشکر جاده اسفالته از سمت دورود افتتاح شد . و از سمت دورود بسیار نزدیک هست.

    2. حالا خوبه درود و خرم آباد هر دو در یک استان هستن؛ اینجوری سرش دعواست. اگه یکی از این شهر ها در
      یه استان دیگه بود ببین چی میشد…؟؟؟؟!!!!

  3. باسلام، تا زمانیکه مرکز استان جاده ی دسترسی آسفالته به بیشه رو نزده بودن، مردم از دورود برای دیدن میرفتن، نه ترافیکی ، نه شلوغی و نه آلودگی صوتی یا آلودگی محیط زیست، محیطی آرام، خنک و زیبا در بهار و تابستان و محیطی رمانتیک و هزار برگ در پاییز و زمستانی زیبا، با احداث جاده شوسه خرم آباد تمام این این زیباییها رو به زوال رفت و تنها منفعت این جاده این بود که مرکز استان ادعای نام بیشه رو به نام خودش کنه، واقعا تخریب محیط زیست به چه قیمت،، ای داد

  4. با سلام. دوستان همه اشاره به قطار و ماشین داشتید که برای تردد به آبشار بیشه وجود دارد ،لطفا توضیح بیشتر در مورد ساعات حرکت قطار رفت و برگشت آنهم بدهید

  5. با سلام. دوستان همه اشاره به قطار و ماشین داشتید که برای تردد به آبشار بیشه وجود دارد ،لطفا توضیح بیشتر در مورد ساعات حرکت قطار رفت و برگشت آنهم بدهید

  6. واقعا متن زیبایی بود،بنده خوشحال میشم اماکن توریستی و زیبا به مردم نشان داده بشن،ولی در این حوزه ضعفی که داریم در وهله اول مدیریت،دوم فرهنگ مسافرت و گردشگری است.که این دو باعث می شوند سرمایه های کشور به مرور از بین بروند.
    دوستانی گلایه کرده بودند که اونجا اصلا جای پارک نبوده،جهت اطلاع شما همان جای پارک فعلی با نابود کردن بخش بزرگی از طبیعت بکر درست شده ولی جوابگو نیست،مدیریت غلط تصمیم داره که تمام کوههای اطراف رو صاف کنه که جای پارک خودرو درست کنه.چرا با قطار تردد نکنیم؟هم از زیباترین مسیر ریلی ایران یعنی دورود -بیشه-پاپی لذت می بریم هم مشکل ترافیک و پارک خودرو حل می شود،یا خودروی خود را در خرم آباد و یا دورود پارک کنیم برای ادامه مسیر از تاکسی ون استفاده کنیم.واقعا لرستان انگشتری زیباست و حد فاصل دورود خرم آباد الیگودرز فیروزه آن.
    سلسله و دلفان و کوهدشت رو چی بگم؟؟؟واقعا فقط باید رفت و دید…
    در بحث زباله را که متاسفانه من و شمای گردشگر اونجا رو آلوده می کنیم و جا داره در تمام نوشته هامون فرهنگ سازی کنیم و یاد بگیریم زباله نریزیم و مواظب گنجینه های ایران زیبامون باشیم.
    از بعد تقسیمات سیاسی بیشه زیرمجموعه بخش پاپی خرم آباد است،ولی در بعد جغرافیایی از قدیم بیشه دورود معروف بوده و تمام اهالی بیشه یعنی طایفه بزرگ گراوند خودشون رو دورودی می‌دونن تا خرم آبادی، که بخاطر فاصله زیادش تا مرکز می باشد.
    بخش پاپی خرم آباد به جرات جز زیباترین مناطق طبیعی دنیاست.خصوصا در فصل بهار…

  7. سلام به هم وطن های عزیز آبشار بیشه دربست کیلو متری دورود قرار داره با قطار و ماشین هم میشه رفت واقعاً دیدنی اما روستای پیر عبدالله سره راهشه حیفه که از پیر تو با اون جنگل وچشمه های فراوان رودخانه ای که از. آب دریاچه گهر سر چشمه میگیره دیدن نکنید متاسفانه آب رودخانه سزار خشکه آب جاری رودخانه تمامی مربوط به فاضلاب های بروجرد وروستاها دورود و روغن و گازوییل تعویض روغنی ها و بوی متعفن که دربین راه به آب پیر عبدالله اضافه میشه اما آب خود آبشار بیشه حرف ندارن به هیچ عنوان شنا نکنید بیماری پوستی میگیرید

  8. بخش پاپی تا خوزستان راه داره حتما هر جای دیدی که تو خوزستان هم باشه باید بزنید به اسم خرم آباد،خرم آباد فقط یه قلعه داره دیگه چیزی نداره ،متاسفانه مرکز استان خرم آباد

  9. آبشار بیشه جز شهرستان دورود نه خرم آباد که هم میشه با قطار رفت هم راه جاده‌ای داره که اگر بخواهید برید باید از جاده پیر عبدالله برید که خود جاده هم واقعا دیدنیه

  10. ممنون از این مقاله؛ از جاذبه های دیگر دورود مثل
    چشمه وقت ساعت
    دره نی گاه
    تالاب ازگن
    بیشه تی(پیرعبدالله)
    دره اسپر
    تنگه لی لی
    هم دیدن کنید .متاسفانه ب دلایل بی توجهی مسئولان استان نسبت ب این شهر .خیلی از هموطن های عزیز از این جاذبه های طبیعی بی خبر هستن…

    1. سلام کاملا کلام شما درست هست و یکی دیگر از بی توجهی مسءولین همین آدرسهای است که در این مطلب است که آمده ، لرستان ، خرم آبادو بعد درود درحالی که جاذبه های درود مربوط به درود است نه خرم آباد که به هرطریق سعی داره همه مسائل رو به نفع خودش تمام کند.

    2. سلام، ممنون از شما که مقاله رو خوندید و اطلاعات بیشتری رو در اختیار ما و مخاطبان مجله اتاقک گذاشتید.

  11. این بحثهای علکی کی تموم میشه آبشار بیشه اشترانکوه و…همه مال خدا هستند نه بنده خدا از لحاظ جغرافیایی روستای بیشه جزو بخش پاپی و بخش پاپی هم جزو شهرستان خرم آباده ولی بازم میگم چه فرقی داره مال کجاست؟از نویسنده که بسیار جامع و زیبا معرفی کردند واقعا سپاسگزارم

    1. سلام، ممنون که مقاله رو مطالعه کردید و دیدگاهتون را برای ما ارسال کردید. خوشحالم که مقاله رو دوست داشتید.

      1. سلام مینا خانم درود بر شما من اهل لرستانم وبخش پاپی ،بخش پاپی به تنهایی ۶آبشار بزرگ کشور را در خود جای داده آبشار بیشه،وارک،نوژیان،گریت،نای انگیز،وآبشارهایی که هنوز معرفی نشدند دوستان لرستانی زیاد موضع نگیرید لرستان همش زیباست ومتعلق به همه مردم ایرانه هدف من از معرفی اندکی از بخش پاپی این بود که مینا خانم ،خواهر با ذوق ونویسنده بقیه آبشارها را هم معرفی کنند با اون قلم زیباشون

    2. چقدر زرنگی شما ! اول میگی همه جا مال خداست بعد حرف خودتو میزنی . یه ذره انصاف آبشار بیشه از قدیم مال دورود بوده وبه اسن دورود شناخته میشده لطبا” به اسم خرم اباد مادرش نکنید .

      1. ببین عزیز مال هرمنطقه که باشه اون منطقه مال لرستان دیگه ربطی نداره همش اسم درود بیاری
        ماهمه لر هستیم و هم استانی دیگه نیازی نیست با حرفاتون مایه ننگ استان باشید .

    3. آبشار بیشه جز شهرستان دورود نه خرم آباد که هم میشه با قطار رفت هم راه جاده‌ای داره که اگر بخواهید برید باید از جاده پیر عبدالله برید که خود جاده هم واقعا دیدنیه

      1. راهش باخودرو بخواهیم بریم چطوره راه راحتیه یا خطرناک و….
        چندساعت راهه با خودرو؟

  12. من بزرگ شده دورود هستم این باعث افتخارمه خدایش تو دورود هیچ وقت دلت نمیگیره به هرژرفش نگاه کنی یه زیبایی که کار دست نیست کارخداست

    1. سلام، ممنون از پیامتون. خوش به سعادتون که در پایتخت طبیعت ایران و شهری به این زیبایی زندگی کردید.

  13. به نظر من خودکشی رفتن اونجا کلا نه جای نشستن درستی داره کثافت اونجا را برداشته نه مدیریت میشه چند روز پیش رفتم از گرما جونم در اومد چی داره وجدانا

    1. سلام، ممنون از اینکه تجربتون رو با ما به اشتراک گذاشتید. متاسف شدم از اینکه خاطره خوبی نداشتید. امیدورام اگر بار دیگه سراغ آبشار رفتید، حسابی بهتون خوش بگذره.

    2. سلام یکی از دوستان درست نوشته است به خدا ما هم رفتیم خیلی محیط کثیف بود و محل تردد خوبی نداشت و اصلا مدیریت خوبی نداشت که به این وضعیت سامان بدهند حیف این محیط که این گونه بی سر و سامان باشد

  14. سلام . شما چرا آدرس آبشار بیشه اشتباه نوشتی ،آدرس: دورود آبشار بیشه اصلا هم ربطی به خرم اباد نداره ..

    1. سلام، ممنون از اینکه دیدگاهتون رو با ما به اشتراک گذاشتید. متاسفانه تقسیم ها و مرزبندی های جغرافیایی مدام در حال تغییره. بارها در این مقاله اشاره شد که آبشار بیشه به دورود خیلی نزدیک تره و حتی به آبشار بیشه دورود معروفه. به هرحال خوش به حال کسانی که در اون منطقه زندگی میکنند و میتونند خیلی سریع خودشون رو به اونجا برسونند و غرق لذت شن.

  15. درود بانو جان یک جا اشتباهی نوشتین رشته کوه البرز
    سپاس از وصف زیبایی که ازبیشه داشتین
    ابشاربیشع مرواریدی گرانبها در دل زاگرس

    1. سلام، ممنون از پیامی که گذاشتید. نکته ای که به آن اشاره کردید اصلاح شد. از تعبیر زیباتون در مورد آبشار هم واقعا لذت بردم.

    1. بخش پاپی تا خوزستان راه داره حتما هر جای دیدی که تو خوزستان هم باشه باید بزنید به اسم خرم آباد،خرم آباد فقط یه قلعه داره دیگه چیزی نداره ،متاسفانه مرکز استان خرم آباد

    1. سلام، ممنون از اینکه مقاله رو مطالعه کردید. نکته ای که به آن اشاره کردید اصلاح شد.

  16. سلام خدمت خانم افجه تشکر میکنیم ازمغاله کامل وزیباشون که به درستی مکانهای گردشگری کشورعزیزمونو به رخ کشیدن فقط اول مقاله به جای رشته کوه زاگرس رشته کوه البرز آورده بودید… انشاالله که فرصتی پیش بیاد یه سفری به این استان وابشارزیباش بزنیم ممنون

    1. سلام به شما. ممنونم از اینکه مقاله رو مطالعه کردید و خوشحالم که اون رو دوست داشتید. نکته ای که به آن اشاره کردید اصلاح شد.

  17. اشترانکوه در واقع آلپ ایران که در شهرستان ازنا واقع شده برای کوهنوردی

    1. سلام ممنون از پیامی که دادید، تقسیم های جغرافیایی و مرزبندی ها، اشترانکوه رو رشته کوهی در دورود تعریف کردند که از جنوب شرقی دورود تا شمال غربی الیگودرز رو در بر گرفته است. فارغ از تقسیم های جغرافیایی خوش به سعادت مردم ایران و به خصوص مردم لرستان که میزبان آلپ ایران ایران هستند.

    1. الان بحث ما اینه
      ما همه لر هستیم نیازی نیست دعوا کنی برا یه منطقه

  18. ابشار بیشه در 20 کیلومتری شهرستان دورود، و راه اهنی هم ب همین نام ب اسم دورد، خرم اباد راه اهن نداره، و فاصله خرم اباد تا بیشه 72 کیلومتر، جاده اسفالتی بسیار زیبا از داخل دورود کشیده شده، که بسیار دیدنی و چندین ابشار و منظره دیدنی با نام ابشار اب گرمه، ابشار سزار، تالاب ازگن، پیر عبدالله… در ضمن با قطار هم بسیار جذاب و مهیج

  19. ابشار بیشه در 20 کیلومتری شهرستان دورود، و راه اهنی هم ب همین نام ب اسم دورد، خرم اباد راه اهن نداره، و فاصله خرم اباد تا بیشه 72 کیلومتر، جاده اسفالتی بسیار زیبا از داخل دورود کشیده شده، که بسیار دیدنی و چندین ابشار و منظره دیدنی با نام ابشار اب گرمه، ابشار سزلر، تالاب ازگن، پیر عبدالله… در ضمن با قطار هم بسیار جذاب و مهیج

  20. ابشار بیشه در 20 کیلومتری شهرستان دورود، و راه اهنی هم ب همین نام ب اسم دورد، خرم اباد راه اهن نداره، و فاصله خرم اباد تا بیشه 72 کیلومتر، جاده اسفالتی بسیار زیبا از داخل دورود کشیده شده، که بسیار دیدنی و چندین ابشار و منظره دیدنی با نام ابشار اب گرمه، ابشار سزلر، تالاب ازگن، پیر عبدالله… در ضمن با قطار هم بسیار جذاب و مهیج

  21. سلام ماکه یکبارتواردیبهشت رفتیم ابتداازآبشارنوژیان بازدید کردیم سپس رفتیم به سراغ آبشاربیشه ولی افسوس حتی داخل پارکینگ هم شدیم ولی متاسفانه آنقدرشلوغ بودمجبورشدیم از همان پارکینگ برگردیم انشاالله حتمادرسفربعدی خواهیم رفت

    1. سلام ممنون از اینکه تجربتون را با ما به اشتراک گذاشتید. امیدوارم در سفرهای بعدی بتونید از این آبشار زیبا و باشکوه دیدن کنید.

  22. آبشاربیشه از قدیم مال شهرستان دورود بوده تاحالا هم باماشین وهم باقطار میشه رفت راهشم سرسبز وبهتر وکوتاهتره

    1. سلام، ممنون از اینکه مقاله رو مطالعه کردید. متاسفانه مرزبندی های جغرافیایی و تقسیمات جغرافیایی مدام در حال تغییره، اون چه که مهمه اینه که من هم در این مقاله اشاره کردم که این آبشار حتی به آبشار دورود معروف است و خوش به حال مردم دورود که آبشاری به این زیبایی دارند که به سختی میشه براش رقیبی پیدا کرد.

      1. الان وقت مناسبی نیست
        از اواخر خرداد تا اوایل شهریور این منطقه خیلی گرمه
        بهار و اوایل پاییز بهترین موقع سفر به این آبشار زیبا و سایر مناطق گردشگری این استانه

    1. سلام، بله واقعا دورود به درستی پایتخت طبیعت ایران است. آن همه با این همه زیبایی های بی نظیر

      1. مینا جان با دیدن دو پاراگراف از متن زیباتون متوجه هوش‌سرشارشما ودایره لغات شما شدم آفرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *