تجربه سفر

معرفی مراکز تفریحی رشت | اوج تخلیه هیجان!

شهر رشت قطب شکم‌گردی، گشت‌وگذار و سرگرمی است. از مناظر طبیعی خیره‌کننده گرفته تا سرزندگی مرکز شهر، چیزی برای همه سلیقه‌ها در این شهر پرجنب‌وجوش وجود دارد. مراکز تفریحی رشت نیز طیف وسیعی از علایق را در بر می‌گیرند؛ بنابراین چه طرفدار فیلم، بازی یا ورزش باشید، درهرصورت از تفریح در این شهر سرزنده لذت می‌برید. رشت جایی است که می‌توانید از مناظر خیره‌کننده و سرسبز آن لذت ببرید، اما مگر می‌توان از بازی و هیجان با دوستان در سفر گذشت؟ در این مطلب 10 مورد از بهترین مراکز تفریحی رشت را به شما معرفی خواهم کرد تا سفری هیجان‌انگیز و پرخاطره را تجربه کنید، پس با من همراه باشید.

برای اطلاعات بیشتر با شهر رشت مقاله رشت کجاست را مطالعه کنید.

1- پینت‌ بال جنگلی سراوان، تجربه واقعی کال آو دیوتی!

پینت‌ بال جنگلی سراوان رشت
آمادگی قبل از مبارزه پینت بال! – عکس از مانی مسیبی

این روزها بازی‌های ویدیویی مانند کال آو دیوتی بین جوانان طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند، تاحدی که بسیاری از آن‌ها دوست دارند این بازی را در واقعیت نیز تجربه کنند. به همین دلیل است که پینت بال جنگلی سراوان یکی از پرطرفدارترین مراکز تفریحی رشت به حساب می‌آید. البته جای نگرانی نیست، تیرهای تفنگ‌ها در این بازی توپی هستند و آسیب جدی نمی‌رسانند. این بازی به این صورت است که ابتدا لباس‌های مخصوص جنگی خود را به تن می‌کنید و کلاه ایمنی روی سر می‌گذارید تا تیرها با صورت یا چشمان‌تان برخورد نکنند؛ سپس به دو گروه 4 تا 12 نفره تقسیم می‌شوید و مبارزه‌ی خود را شروع می‌کنید. تیرها به صورت توپ‌های رنگی هستند که در اثر برخورد با شما می‌ترکند و رنگ آن‌ها پخش می‌شود، البته باید دقت کنید که تیرها را از فاصله نزدیک به کسی شلیک نکنید، زیرا می‌تواند باعث درد و کبودی شود. این بازی بسیار هیجان‌انگیز است. سنگرهایی وجود دارند که می‌توانید پشت آن‌ها پناه بگیرید یا استتار کنید تا کسی متوجه حمله شما نشود. بازی‌های ویدیویی را کنار بگذارید و اگر راست می‌گویید خودتان وارد میدان مبارزه شوید!

ساعت فعالیت: 10 الی 22

آدرس: استان گیلان، رشت، کیلومتر ۱۷ اتوبان رشت قزوین، ضلع غربی اتوبان، سمت چپ ورودی فاز دوم پارک جنگلی سراوان

2- باشگاه کارتینگ رشت، برای عاشقان نید فور اسپید

باشگاه کارتینگ رشت
لذت کارتینگ در رشت – عکس از محمدرضا شیرین پور

عاشق مسابقه‌های رالی و رانندگی هستید؟ از کودکی بازی‌های ویدیویی ماشینی را دوست داشتید؟ حال وقت آن رسیده تا ماشین‌سواری واقعی را تجربه کنید! کارتینگ شامل ماشین‌های کوچک و بامزه‌ای است که در مسیری مشخص باید آن‌ها را برانید. برای راندن آن‌ها نیازی به داشتن گواهینامه ندارید، چراکه رانندگی با آن‌ها بسیار ساده و فقط شامل یک گاز، ترمز و فرمون است؛ بنابراین کودکان بالای 6 سال نیز می‌توانند این بازی را انجام دهند. در این بازی کلاه ایمنی خود را به سر می‌کنید، پشت ماشین می‌نشینید و شروع به رانندگی می‌کنید. این بازی هیجان زیادی برایتان فراهم می‌کند، اما اگر دوست داشته باشید می‌توانید به آرامی و در آرامش کامل رانندگی کنید، همه چیز بستگی به خودتان دارد. اینجا جایی است که می‌توانید دست‌فرمون و مهارت رانندگی خود را محک بزنید.

ساعت فعالیت: 13 الی 24 بامداد

آدرس: استان گیلان، رشت، بلوار ولی عصر، جنب فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل

3- پارک قصر بازی، تفریح و هیجان برای همه اعضای خانواده

پارک قصر بازی رشت
پارک قصر بازی، بهترین مقصد برای سرگرمی و بازی

فرقی نمی‌کند کودک باشید، نوجوان یا بزرگسال، درهرصورت با مراجعه به پارک قصر بازی رشت اوقاتی به‌یادماندنی و هیجان‌انگیز را تجربه خواهید کرد. امکانات تفریحی این منطقه کامل است و همه نوع سلیقه را پوشش می‌دهد. عاشق بازی بیلیارد هستید؟ می‌خواهید مهارت بازی بولینگ خود را به رخ بکشید؟ یا می‌خواهید کودک خود را به شهربازی ببرید و اوقاتی خاطره‌انگیز برایش رقم بزنید؟ همه‌ی این‌ها در پارک قصر بازی رشت امکان‌پذیر هستند. اگر بعد از بازی احساس گرسنگی کردید یا دلتان یک بستنی یا میان‌وعده‌ی خوشمزه خواست، می‌توانید به کافی‌شاپ یا رستوران مجموعه بروید و مراد دل خود را برآورده کنید. این مجموعه یک سالن آمفی تئاتر برای برگزاری جشن‌های خانوادگی نیز دارد. برای مراجعه به این مجموعه نگران جای پارک نباشید، چراکه پارک قصر بازی رشت دارای یک پارکینگ با ظرفیت 300 خودرو است. لازم است بدانید این مجموعه در تمامی روزهای هفته به جز شنبه و یکشنبه فعالیت دارد. پیشنهاد می‌کنم با تمامی اعضای خود به پارک قصر بازی بروید، زیرا همگی سرگرم خواهید شد.

ساعت فعالیت: 16 الی 23

آدرس: استان گیلان، رشت، کیلومتر 5 جاده انزلی

اجاره ویلا رشت با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

4- شهر شادی، جایی برای تخلیه هیجان

شهر شادی رشت
شهر شادی رشت، اوج لذت و هیجان

انسان سرشار از هیجان است و نیاز دارد که آن را تخلیه کند. گاهی به دلیل مشغله کاری یا شرایط زندگی این هیجانات درون ما جمع می‌شوند و به شکلی در روحیات ما اثر منفی می‌گذارند. اگر دقت کرده باشید پس از رفتن به شهربازی و استفاده از بازی‌های هیجان‌انگیز، احساس شادابی می‌کنیم و تا مدتی انرژی‌مان چندبرابر می‌شود. شهر شادی رشت، جایی برای تخلیه هیجانات و تجربه ترس است، جایی که نیاز است برای سلامت روحمان به آنجا برویم. مساحت این شهر شادی حدود سه‌ونیم هکتار است و طیف وسیعی از بازی‌ها و امکانات تفریحی را ارائه می‌دهد. برای همه گروه‌های سنی، وسایل بازی هیجان‌انگیز وجود دارد که می‌توانید اوقاتی خاطره‌انگیز را تجربه کنید. این شهر شادی یک پارکینگ اختصاصی نیز دارد.

ساعت فعالیت: 15:30 الی 24 بامداد

آدرس: استان گیلان، رشت، بولوار ولی عصر، روبه‌روی فرودگاه سردار جنگل

5- سینما میرزا کوچک خان، سینمایی تاریخی

سینما میرزا کوچک خان رشت
سینمای تاریخی میرزا کوچک خان رشت – عکس از مهدی رجبی

یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات، تماشای یک فیلم خوب در سینما است. سینما جایی است که می‌توانید لذت تماشای یک فیلم را به صورت دست‌جمعی تجربه کنید؛ حال تصور کنید این کار را در کنار رشتی‌های شاد و خوش‌مشرب انجام دهید، به راستی که به شما خوش می‌گذرد! سینمای میرزا کوچک خان یک سینمای تاریخی در رشت است که در دهه 40 افتتاح شده. این سینما در یکی از بهترین مناطق رشت، یعنی میدان شهرداری قرار دارد، پس می‌توانید پس از تماشای فیلم موردنظر خود، به گشت‌وگذار در میدان شهرداری نیز بپردازید. اگر وقت نداشتید، پیشنهاد می‌کنم یک روز بیشتر در رشت بمانید و از این میدان شگفت‌انگیز دیدن کنید. اگر نیاز به اجاره ویلا شمال داشتید، اتاقک می‌تواند به شما کمک کند.

گنجایش: 750 نفر

آدرس : استان گیلان، رشت، میدان شهرداری، خیابان علم‌الهدی

6- سینما سپیدرود، سینمایی با دو سالن نمایش

سینما سپیدرود رشت
لذت تماشای یک فیلم خوب را در سینما سپیدرود تجربه کنید – عکس از ایمان ایمانی

سینما سپیدرود داستان خودش را دارد. این سینما که در سال 1320 شمسی ساخته شد، سینما مایاک نام داشت. پس از مدت‌ها از این سینما به‌عنوان دیده‌بان استفاده شد. بعد دوباره آن را سینما سهیلا نامیدند. امروزه نیز آن را با نام سینما سپیدرود می‌شناسیم. این سینما دو سالن نمایش مجزا دارد و در ابتدای دهه 80 بازسازی شده است. جالب است بدانید طبقه همکف این سینما یک پاساژ دارد که می‌توانید در آن به بازارگردی بپردازید. سینما سپیدرود نیز در نزدیکی میدان زیبای شهرداری قرار دارد.

گنجایش: 800 نفر

آدرس: : استان گیلان، رشت، میدان شهرداری، اول خیابان علم الهدی، مقابل کتابخانه ملی

7- سینما 22 بهمن، بزرگ‌ترین سینمای رشت

سینما 22 بهمن رشت
سینمای بزرگ 22 بهمن – عکس از ایمان ایمانی

سینمایی که در سال 1344 شمسی ساخته شده و در محل سبزه‌میدان رشت قرار دارد. لازم است بدانید که سینماهای رشت، همگی در نزدیکی میدان شهرداری قرار گرفته‌اند و سینمای 22 بهمن نیز از این قاعده مستثنی نیست.  شاید برایتان جالب باشد که بدانید اولین فیلمی که در این سینما اکران شد “هوش و دختر تنها” نام داشت. در سال 1350 نام این سینما در اصل “شهر طلایی” بود، اما پس از انقلاب آن را 22 بهمن نامیدند. سالن نمایش شیک و مجهز از ویژگی‌های مثبت سینما 22 بهمن هستند.

گنجایش: 900 نفر

آدرس: استان گیلان، رشت، سبزه میدان

8- پارک دانشجو، لذت قایق‌سواری در آبگیر

پارک دانشجو رشت
آبگیر چشم‌نواز پارک دانشجو – عکس از علیرضا خوش اخلاق

پارک دانشجو واقع شده در شهر رشت بسیار بزرگ است و حدود 70 هزار متر مربع وسعت دارد. این پارک برای گردش‌های خانوادگی و دوستانه بسیار مناسب است. اگر تفریحاتی مانند ماهیگیری، قایق‌سواری و پیک‌نیک در فضای سبز را دوست دارید، پارک دانشجو مقصد مناسبی برایتان خواهد بود. آبگیر این پارک در امتداد مرداب عینک قرار دارد و همین چشم‌انداز جذابی به این پارک بخشیده است. اینجا وسایل بازی برای تفریح کودکان و همچنین تجهیزات ورزشی وجود دارند.

ساعت فعالیت: همه ساعت و همه روز

آدرس: استان گیلان، انتهای شرقی شهر رشت، نزدیک به خروجی شهر به سمت شهرهای شفت و فومن

9- پارک ملت، مقصدی برای ورزش صبحگاهی و سینما 6 بعدی

پارک ملت رشت
پارک ملت رشت با درختان پیر – عکس از اصغر شیروانی پور

پارک ملت رشت که آن را با عنوان سیاه باغ نیز می‌شناسند، یک پارک با درختان قدیمی است که از سال 1378 افتتاح شده. مساحت این پارک به 120 هزار متر می‌رسد و مکانی عالی برای ورزش صبحگاهی به‌شمار می‌رود. بسیاری از اهالی شهر رشت، برای ورزش همگانی به پارک ملت می‌آیند و تماشای انرژی آن‌ها به شما نشاط می‌بخشد. اگر ورزشکار هستید، حتما به پارک ملت رشت بروید و از زمین‌های ورزشی آن از جمله والیبال و فوتبال استفاده کنید. در این پارک زمین بازی برای کودکان نیز وجود دارد. یک سینما 6 بعدی در این پارک وجود دارد که اگر اهل تفریح باشید، می‌توانید از هیجان تماشای یک فیلم کوتاه واقعیت مجازی لذت ببرید.

ساعت فعالیت: همه ساعت و همه روزه

آدرس: استان گیلان، رشت، سه شهر رشت، بلوار شهید انصاری، سه‌راه کانادا

10- باغ محتشم، مکانی سرشار از هیجان و انرژی مثبت

باغ محتشم رشت
باغ محتشم، سرشار از شادی و انرژی

باغ محتشم رشت سرشار از انرژی مثبت و هیجان است. اگر می‌خواهید خاطراتی به‌یادماندنی برای کودک خود بسازید، او را به شهربازی باغ محتشم ببرید، زیرا به او حسابی خوش می‌گذرد و حتی می‌تواند دوستانی جدید برای خود پیدا کند. باغ محتشم مخصوص ورزشکاران است. هنگام ورود به این باغ مردم را درحال دویدن، پیاده‌روی، انجام بازی‌های والیبال، فوتبال، تنیس روی میز و بسیاری از فعالیت‌های دیگر خواهید دید. زمین‌های ورزش و بازی بی‌شماری در این منطقه قرار دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. میزهای شطرنج نیز در این باغ تعبیه شده‌اند تا استعداد شطرنج خود را به رخ بکشید. امکان بازی‌هایی مانند دوچرخه و اسکیت نیز در اینجا وجود دارند. اینجا همه درحال تکاپو و جنب‌وجوش هستند و به همین دلیل می‌توانید انرژی چندبرابری به خود ببخشید. فضای سرسبز و چشم‌اندازهای دیدنی به جذابیت این منطقه افزوده‌اند.

ساعت فعالیت: همه ساعت و همه روزه

آدرس: استان گیلان، رشت، خیابان حافظ، کنار رودخانه گوهر رود

سخن پایانی

همیشه از آرامش حرف می‌زنیم و به دنبال مقاصدی برای سفر خود می‌گردیم که اوقاتی آرام در آن بگذرانیم. در مقابل، کمتر پیش می‌آید که به فکر تخلیه هیجانات و ترشح آدرنالین باشیم؛ درصورتی که تجربه هیجان یکی از ضروریات سلامت روحمان به‌شمار می‌رود. بازی‌هایی مانند پینت‌بال، کارتینگ، رفتن به شهربازی، قایق‌سواری و بازی‌های ورزشی مانند والیبال و فوتبال همگی فعالیت‌هایی هستند که انرژی مضاعفی به روحتان می‌بخشند و بسیاری از استرس‌ها را از شما دور می‌کنند. در این مطلب سعی کردم تمامی مراکز تفریحی رشت را به شما معرفی کنم تا وقتی درحال تفریح و هیجان هستید، به جان من دعا کنید!

سوالات متداول درباره مراکز تفریحی رشت

مراکز تفریحی رشت کدامند؟

بهترین مراکز تفریحی رشت شهر شادی، پارک قصر بازی، باشگاه کارتینگ رشت و پینت‌ بال جنگلی سراوان هستند.

سینماهای رشت کدامند؟

سینما 22 بهمن، سینما سپیدرود و سینمای میرزا کوچک خان جنگلی، بهترین سینماهای رشت هستند.

پارک‌های تفریحی رشت کدامند؟

پارک دانشجو، پارک ملت و باغ محتشم پارک‌های تفریحی رشت هستند.

3.9/5 - (41 امتیاز)

اتاقک

گلناز قمیان

گلناز هستم، ماجراجو، عاشق سفر و طراحی لباس. سعی می‌کنم با نوشته‌هام بهتون کمک کنم بهتر سفر کنین و بهتر لباس بپوشین.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام خانم گلناز قمیان تاریخ ۱۴۰۲ برای مقاله شما وبروز رسان آن من را به اشتباه انداخت که در رشت سینما ۶ بعدی هست! در حالی که این اکنون واقعیت نداره وفکر میکنم لازمه این مطلب واقعابروزرسانی بشه اگر قراره مورد توجه و استفاده قرار بگیره.!؟!

    1. بله درست میفرمایید. قبلا در رشت سینما 6بعدی بود اما مثل اینکه به تازگی جمع شده. به خاطر همین از مقاله حذفش کردیم.

  2. ببینم شما غیر از گیلان و رشت، جای دیگری رو برای تبلیغات سراغ ندارید؟! ما گیلانی‌ها علاقه‌ای به حضور مسافر و گردشگر در استانمون نداریم. چون استانمون ظرفیت پذیرش این حجم از مسافر رو نداره. تو رو خدا دست از سر گیلان وردارید که تمام آب و هوا و طبیعتمون رو به گند کشوندید!

    1. سلام دوست عزیز
      توی مجله اتاقک تلاش میشه تمام جاهای کشور معرفی بشن و تعداد زیادی از مناطق شمال هنوز معرفی نشدند.
      اگر چرخی در مجله بزنید مقالات دیگر را هم خواهید دید.

    2. اونی که فعلا داره گنددماغ بازی در میاره تویی والا مازندران بیشتر توریست داره والا من ندیدم همچین چیزی بگن !!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *