شهرهاجاهای دیدنیکوه‌ها

همه چیز درباره شیطان کوه | سفر به شاه‌نشین گیلان

الان که در حال خواندن این مقاله هستید و می‌خواهید خودتان را برای سفر کردن آماده کنید مسلما یا حالتان خوب است یا بد. اگر از آن دسته از افرادی هستید که حالتان خوب است شاید با خواندن جمله قبلی تعجب کنید که مگر کسی که حالش بد است به فکر سفر هم می‌افتد؟ باید بگوییم بله، این‌گونه افراد مثل من وقتی زندگی‌شان روی غلطک استرس، غم و فشار کاری سرچرخیدن دارد، به سفر کردن به یک نوع درمان نگاه می‌کنند. اگر در چنین حالتی هستید و به دنبال مکانی می‌گردید که از هیاهوی شهری دور باشید و حال و هوایتان عوض شود، مکان درستی را انتخاب کرده‌اید.

شیطان کوه از آن جاهای دیدنی لاهیجان است که منظره دیگری از این شهر را به شما نشان می‌دهد. در این جا خبری از آلودگی، ترافیک اتوبان‌ها و شلوغی نیست و می‌توانید همه شهر لاهیجان را با مزارع سرسبز چای، جنگل‌ها و درختان مرتفع و خانه‌های قد و نیم قد و سقف‌های رنگارنگش ببینید. وقتی شهر را از این ارتفاع تماشا کنید احساس خواهید کرد که مشکلاتتان هم مثل این شهر و خانه‌هایش کوچک است و می‌توانید از پسشان بربیایید. وتی که حالتان خوب شد می‌توانید بلند شوید و لباس‌هایتان را بتکانید و به سراغ تفریحات هیجان‌انگیز شیطان کوه بروید.

در این مقاله از اتاقک می‌خواهیم همراه هم راهی شیطان کوه شویم جایی که قول می‌دهم پس از برگشت از سفر به‌سرعت حالتان خوب خواهد شد. با ما همراه باشید.

شیطان کوه کجاست؟

شیطان کوه کجاست
شیطان کوه در فاصله 3 کیلومتری مرکز شهر لاهیجان و در ارتفاع 60 متری از سطح زمین قرار گرفته است – عکاس: Iman Ansari

لاهیجان مرکز شهرستان لاهیجان در استان گیلان است. شهری زیبا و سرسبز که به خاطر فاصله 351 کیلومتری‌اش با تهران به مقصد سفر بسیاری از پایتخت‌نشینان و گردشگران تبدیل شده است. این شهر دیدنی مملو از شگفتی‌های طبیعی است که هر فرد عاشق طبیعت را شیفته خود می‌کند. اما در این میان حساب شیطان کوه از بقیه جاهای دیدنی لاهیجان جدا است. شیطان کوه درواقع امتداد رشته‌کوه‌های مرتفع البرز است که دامنه‌های جنگلی و پر از درختان سرسبز و سربه‌فلک کشیده آن در شهر زیبا و دیدنی لاهیجان قرار گرفته و جزء جاذبه‌های دیدنی گیلان به شمار می‌رود.

همین که گفتیم شیطان کوه در گیلان قرار داد خودش به تنهایی گویای زیبایی‌های آن است. با این حال اگر به دنبال آدرس دقیق هستید تا خودتان بروید و از نزدیک شاهد زیبایی‌های این کوه سرسبز باشید باید به شرق لاهیجان بروید. پس از اینکه به لاهیجان رسیدید از هر نقطه شهر که نگاه کنید می‌توانید شیطان کوه را ببینید. برای اینکه به شیطان کوه بروید فقط کافی است خود را به میدان کاشف السلطنه برسانید و از آنجا وارد خیابان طلای سبز شوید. انتهای این خیابان شما را به شیطان کوه می‌رساند.

آدرس شیطان کوه: استان گیلان، میدان کاشف السلطنه، خیابان طلای سبز، شیطان کوه

اجاره ویلا لاهیجان با پشتیبانی کامل
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

علت نام‌گذاری شیطان کوه لاهیجان

حالا که آدرس دقیق شیطان کوه را فهمیدید بهتر است در رابطه با این مکان کمی بیشتر اطلاعات به دست بیاورید.

در مورد انتخاب نام شیطان کوه داستان‌های زیادی وجود دارد. برخی‌ها می‌گویند علت انتخاب این نام برای شیطان کوه به دلیل وجود گنجی در دل آن است که یک مار از آن محافظت می‌کند. بعضی از افراد هم بر این باورند غاری در این کوه قرار دارد که با پیچیده شدن صدای باد در آن صداهای وحشتناکی به گوش می‌رسد. اما محلی‌ها می‌گویند این غار در گذشته محل زندگی و شکار شیخان و بزرگان بوده و به همین دلیل به آن شاه‌نشین می‌گفتند که به مرور زمان به شیطان کوه تغییر یافته است.

فارغ از غلط و درست، داستان هرچه که باشد شاید این روایت و باور کمی منطقی‌تر به نظر برسد و آن هم این است که در گذشته شاهان محلی لاهیجان در این کوه اقامت داشته و از آنجا حکومت می‌کردند. پس از حمله شاه عباس، آخرین پادشاه لاهیجان شکست می‌خورد و قلعه نیز خراب می‌شود. نام این قلعه هم به دستور شاه عباس شیطان کوه نام‌گذاری می‌شود تا از شاه‌های شورشی لاهیجان بدنامی به جا بماند.

آب‌وهوای شیطان کوه

آب‌وهوای شیطان کوه
شیطان کوه در فصل بهار و تابستان آب‌وهوای خنک و دلپذیری دارد – عکاس: MeHRan Ho

لاهیجان یکی از شهرهای استان گیلان است و مانند دیگر مناطق شمالی نزدیک دریا دارای آب‌وهوای معتدل و خزری است. شیطان کوه هم یکی از مکان‌های دیدنی لاهیجان است و به همین دلیل آب‌وهوایش متاثر از این شهر است. شیطان کوه در فصل بهار خنک و معتدل است، در شب‌های تابستان به خصوص بام آن را می‌توان خنک‌ترین جای لاهیجان دانست، در حالی که روزهایش گرم و شرجی است. در اوایل پاییز آب‌وهوای این منطقه خنک و دلچسب است؛ اما هرچقدر که زمستان نزدیک می‌شود هوای شیطان کوه نیز سرد و یخبندان می‌شود.

در ضمن اگر دوست دارید درباره این شهر زیبا بیشتر بدانید؛ مقاله لاهیجان کجاست را مطالعه کنید.

اجاره ویلا شمال
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

بهترین زمان سفر به شیطان کوه

بهترین زمان سفر به شیطان کوه
فصل بهار، تابستان و اوایل پاییز بهترین زمان بازدید از شیطان کوه است – عکاس: Milad Rafatizadeh

شیطان کوه یکی از جاهای دیدنی لاهیجان است که در همه روزها و فصل‌ها می‌توانید شاهد جذابیت‌های آن باشید. با این حال شیطان کوه در فصل بهار چهره‌ای سرسبزتر و دیدنی‌تری دارد. هرچند که نمی‌توان از خیر پاییزهای رنگارنگ آن گذشت. از لحاظ آب‌وهوا هم با توجه به موقعیت جغرافیایی شیطان کوه، همیشه آب‌وهوای این منطقه به خصوص بام آن از سایر نقاط شهر خنک‌تر است.

پس برای اینکه بارش برف و باران و سرمای زمستان اذیتتان نکند، بهترین زمان رفتن به شیطان کوه فصل بهار و تابستان و اوایل پاییز است. در تابستان هم برای اینکه هوای گرم وشرجی کلافه‌تان نکند بهتر است، شب‌ها به سراغ بام سبز بروید یا روزها حوالی عصر را بر گشت‌وگذار در این منطقه انتخاب کنید.

برای اجاره ویلا شمال می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

جاذبه‌های دیدنی شیطان کوه

جاذبه‌های دیدنی شیطان کوه
شیطان کوه پر است از جاهای دیدنی بکر و دیدنی – عکاس: ahmad karimi

شیطان کوه از آن جاهایی است که ابتدا و انتهایش پر از جاذبه‌های دیدنی است. در همان دامنه کوه می‌توانید از استخر لاهیجان دیدن کنید. بعد می‌توانید از پله‌های کنار کوه در حالی که از تماشای آبشار مصنوعی لذت می‌برید به سراغ مرتفع‌ترین قسمت کوه یعنی بام سبز بروید. اگر هم مسیر پیاده‌روی برایتان سخت است می‌توانید با تله کابین به ایستگاه آخر بروید.

این تله کابین علاوه بر تاج خروس (ایستگاه آخر) در ایستگاه دوم هم توقف دارد که این ایستگاه مثل دیگر قسمت‌های این مجموعه سرگرمی‌های خاص خودش را دارد. اگر هم در ایستگاه دوم پیاده نشدید و مستقیم به بام سبز رفتید در این مکان هم امکانات تفریحی، شهربازی و کافه‌های متنوعی وجود دارد که میتوانید پس از رفتن به بام سبز به آنها نیز سری بزنید.

با این حال اگر دوست دارید قبل از سفر و بازدید از شیطان کوه بیشتر درباره جاهای دیدنی آن اطلاعات به دست آورید، پس به خواندن ادامه دهید:

استخر لاهیجان

استخر لاهیجان
استخر زیبای لاهیجان – عکاس: Samer

در پایین قله شیطان کوه و درست در مقابل این کوه سرسبز استخری بزرگ و مستطیلی شکل به وسعت 17 هکتار قرار دارد که به دستور شاه عباس ساخته شده بود. عمق این استخر به 4 متر می‌رسد و در وسط آن یک جزیره نقلی و زیبا به مساحت 1 هکتار که به آن میان پشته می‌گویند، قرار گرفته است. در وسط این جزیره یک عمارت قدیمی؛ اما دیدنی وجود دارد که توسط پلی به حاشیه جنوبی استخر متصل شده است.

در گذشته از این استخر و برکه‌ای که در وسط آن قرار دارد برای کشت و آبیاری مزارع چای و برنج استفاده می‌شد؛ اما امروزه تبدیل به دریاچه‌ای مصنوعی و زیبا شده است که علاوه‌بر اینکه آب جاری آبشار مصنوعی شیطان کوه را تأمین می‌کند، تبدیل به یک مکان دیدنی و جذاب شده است که اطراف آن می‌توانید دوچرخه‌سواری و ورزش کنید یا روی نیمکت بنیشینید و از تماشای منظره زیبای شیطان کوه لذت ببرید. حتی خیلی‌ها همراهشان چادر مسفرتی هم می‌آورند و در جایگاه‌های اطراف استخر که برای چادر زدن در نظر گرفته شده است بساط پیک‌نیک برپا می‌کنند.

آبشار مصنوعی شیطان کوه

آبشار مصنوعی شیطان کوه
آبشار مصنوعی شیطان کوه به اندازه یک آبشار طبیعی زیبا و خیره کننده است – عکاس: ahmad karimi

اگر از کنار استخر لاهیجان مسیر رفتن به بام سبز را در پیش بگیرید یک آبشار مصنوعی و زیبایی را خواهید دید که در نگاه اول طبیعی به نظر می‌رسد. این آبشار از ارتفاعات کوهستان به سمت پایین سرازیر است و آب آن به وسیله استخر لاهیجان تامین می‌شود. در پایین آبشار نیز حوضچه‌هایی برای تخلیه و حرکت آب احداث شده است. می‌توانید در حین بالا رفتن از مسیر پله‌ای که در کنار این آبشار قرار دارد از منظره زیبای این آبشار نیز دیدن کرده و آب خنک آن روی صورتتان احساس کنید. البته حواستان باشد که آب این آبشار برای نوشیدن اصلا مناسب نیست.

بام سبز لاهیجان

بام سبز لاهیجان
از بام سبز لاهیجان می‌توانید چشم‌انداز زیبایی به استخر و شهر زیبای لاهیجان داشته باشید – عکاس: morteza abasian

بام سبز یکی از مکان‌های باصفایی است که در بالای شیطان کوه قرار گرفته است. بام سبز در بین گردشگران بسیار پرطرفدار است و از آن مکان‌هایی است که حتما باید در سفرتان به شمال از آن دیدن کنید. از بام سبز می‌توانید به مکان‌های پایین دست و کل شهر لاهیجان اشراف داشته باشید. برای رفتن به این بام باید کمی که نه بیشتر سختی را به جان بخرید و از کنار استخر و آبشار لاهیجان و از پله‌های سیمانی که حدود 700 تا 1000 پله است خودتان را به این بام برسانید.

راه دیگر با استفاده از ماشین است که می‌توانید از خیابان کارگر به سمت میدان کاشف السلطنه رفته و از آن‌جا وارد مسیر سربالایی بام سبز شوید. البته تله کابین نیز راه دیگر است؛ اما اگر از ما بپرسید مسیر پله‌ای و پیاده‌روی بهترین مسیر برای رفتن به بام سبز است چرا که باید از میان بوته‌ها و درختان سرسبز عبور کنید. البته در روزهای گرم و شرجی بهتر است از این مسیر نروید در عوض شب‌ها را برای رفتن انتخاب کنید که هم هوا خنک است و هم لاهیجان در شب بسیار دیدنی است.

فعالیت‌هایی که می‌توان در شیطلان کوه انجام داد

شیطان کوه از آن دست مناطقی است که نه تنها گردشگران بلکه اهالی شهر نیز نمی‌توانند از آن دل بکنند و در هر فرصتی که پیدا می‌کنند به سراغش می‌روند. همین موضوع باعث شده در این منطقه امکانات رفاهی فراوان مثل کافه، فضای سبز، پارکینگ، اینترنت و رستوران و همچنین تفریحات متنوع برای بازدیدکنندگان مهیا شود تا در سفر به این منطقه و بازدید از شیطان کوه بتوانند نهایت لذت را ببرند، ازجمله این فعالیت‌ها شامل موارد زیر است:

تله کابین احرار شیطان کوه

تله کابین احرار شیطان کوه
در بام سبز لاهیجان از هیجان تله کابین آن غافل نشوید – عکاس: ahmad karimi

بدون شک یکی از تفریحات هیجان‌انگیز شیطان کوه تله کابین آن است. این تله کابین را با نام‌های احرار و بام سبز نیز می‌شناسند. تله کابین شیطان کوه دارای ۳۳ کابین ۶ نفره است و از بام سبز شروع می‌شود و به ایستگاه آخر که به آن تاج خروس می‌گویند، منتهی می شود. مسیر این تله کابین  یک و نیم کیلومتر است و طی آن حدود 20 دقیقه زمان می‌برد.

این تله کابین از فراز باغات چای و جنگل‌های سرسبز لاهیجان می‌گذرد و شما می‌توانید در حین عبور مناظر جذاب و خیره‌کننده ای را از میان ابرها و مه‌ها تماشا کنید. در ایستگاه دوم و آخر این تله کابین آلاچیق‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های جذابی وجود دارد که اگر خواستید نفسی تازه کنید می‌توانید در این مکان‌ها استراحت کرده و از خوراکی و غذاهای خوشمزه آن‌ها نوش‌جان کنید.

آدرس تله کابین شیطلان کوه: استان گیلان، شهر لاهیجان، میدان کاشف السلطنه، خیابان طلای سبز، شیطان کوه یا بام سبز، تله‌ کابین شیطان کوه

زیپ لاین

زیپ لاین یکی از تفریحات مهیجی است که در شیطان کوه می‌توانید آن را تجربه کنید. زیپ لاین لاهیجان نزدیک به یک کیلومتر است و طبق گفته‌ها طولانی‌ترین مسیر زیپ لاین را در کل خاورمیانه دارد. مسیر این زیپ لاین از بالای کوه شروع می‌شود و تا حاشیه استخر لاهیجان در نزدیکی هتل جهانگردی ادامه پیدا می‌کند. مسیر عبور این زیپ لاین نیز دارای منظره‌ی خیره‌کننده‌ای است و در حین عبور می‌توانید سرسبزی بی‌انتها و نمای زیبای شهر لاهیجان را از بالا تماشا کنید. برای امتحان کردن این تفریح مهیج کافی است از کنار پله‌های حاشیه استخر لاهیجان خود را به بالای کوه و و نقطه آغاز آن برسانید.

آدرس زیپلاین لاهیجان: استان گیلان، شهر لاهیجان، میدان کاشف‌السلطنه، خیابان طلای سبز، شیطان کوه یا بام سبز

شهربازی

شهربازی
شهربازی یکی از تفریحات مهیج شیطان کوه است – عکاس: MeHRan Ho

شهربازی از آن دسته تفریحاتی است که برای تمامی افراد در هر سنی جذاب است. شیطان کوه نیز گردشگران را از این تفریح مهیج بی‌نصیب نگذاشته و یک شهربازی با تمامی امکانات را برای گردشگران فراهم کرده است. این شهربازی در مجاورت تله‌کابین و منطقه بام سبز قرار دارد و دارای دستگاه‌ها و تجهیزات متنوعی ازجمله ماشین‌های برقی، مرکز سرپوشیده کودکان با نام بازینو، کشتی صبا و غیره است. در کنار لذت بردن از این تفریحات مهیج به‌هیچ‌وجه کشتی صبا و چرخ‌و‌فلک آن را از دست ندهید. چرخ‌و‌فلک شیطان کوه دربلندای این منطقه قرار گرفته و تجربه آن به خصوص در شب که نمایی زیبایی به استخر و شهر لاهیجان دارد، بسیار لذت‌بخش است.

مسیر دسترسی به شیطان کوه

مسیر دسترسی به شیطان کوه
با 4 روش مختلف می‌توانید به این کوه زیبا دسترسی پیدا کنید – عکاس: MeHRan Ho

اگر سطر به سطر این مقاله را خواندید و برنامه‌تان را برای بازدید از شیطان کوه قطعی کردید بهتر است با راه‌های دسترسی به این مکان دیدنی نیز آشنا شوید تا با آمادگی کامل راهی سفر شوید. برای سفر به لاهیجان و بازدید از شیطان کوه گزینه‌های متعددی وجود دارد و می‌توانید با خودروی شخصی، اتوبوس، قطار و هواپیما راهی این منطقه شوید.

دسترسی با خودروی شخصی

در هر نقطه از ایران که هستید برای رسیدن به شیطان کوه باید اول خودتان را به لاهیجان برسانید. برای رسیدن به لاهیجان از تهران کوتاه‌ترین و راحت‌ترین مسیر از طریق آزادراه تهران- قزوین و سپس آزادراه قزوین به رشت است. از تهران تا رشت 348 کیلومتر است و با خودروی شخصی بعد از حدود 4 ساعت و 30 دقیقه رانندگی و با عبور از شهرهای کرج، قزوین و رودبار در نهایت به رشت خواهید رسید. از رشت تا لاهیجان نیز 52 کیلومتر است و با طی این مسافت در حدود یک ساعت می‌توانید خودتان را به لاهیجان برسانید.

البته راه دیگری نیز وجود دارد و می‌توانید بدون این که وارد شهر رشت شوید مستقیم به لاهیجان بروید. برای این کار کافی است پس از پلیس‌راه رشت از خروجی شهر سنگر خارج شده و وارد جاده سیاهکل به لاهیجان شوید و مسیر را تا رسیدن به لاهیجان ادامه دهید. پس از اینکه به شهر زیبای لاهیجان رسیدید برای دیدن شیطان کوه ابتدا به میدان کاشف السلطنه بروید و از آنجا راهی خیابان طلای سبز شوید. از انتهای این خیابان قله شیطان کوه که معروف به بام سبز است مشخص است.

اگر اهل پیاده‌روی باشید، راه دیگری نیز برای رفتن به بام سبز شیطان کوه پس از رسیدن به لاهیجان وجود دارد. برای این کار می‌توانید از بلوار خلیج‌فارس و خیابان مطهری خود را به مسیر پلکانی برسانید. این مسیر دارای ۷۰۰ پله است و از کنار آبشار شیطان کوه شما را به بام سبز هدایت می‌کند.

دسترسی با قطار

اگر عاشق سفر با قطار هستید باید بگوییم متاسفانه مسیر ریلی مستقیمی به لاهیجان وجود ندارد. برای سفر با قطار به لاهیجان و تماشای شیطان کوه باید بلیط قطار تهران به رشت را بخرید و پس از تماشای مسیر ریلی سرسبز و جنگلی خودتان را به شهر زیبای رشت برسانید. از رشت نیز می‌توانید با استفاده از تاکسی یا اتوبوس به لاهیجان بروید. سفر به لاهیجان با قطار حدودا 4 ساعت و نیم الی 5 ساعت طول می‌کشد.

دسترسی با هواپیما

اگر هم دوست دارید در زمان کمتری خود را به مقصد برسانید، سفر با هواپیما بهترین گزینه است. البته لاهیجان فرودگاه ندارد و برای سفر هوایی هم باید در هر کجای ایران که هستید اول خود را به فرودگاه سردار جنگل رشت برسانید. از فرودگاه رشت نیز می‌توانید با تاکسی در مدت زمان یک ساعت به لاهیجان بروید.

سفر با اتوبوس

یکی دیگر از گزینه‌های شما برای سفر به لاهیجان و بازدید از شیطان کوه سفر با اتوبوس است. اتوبوس‌های تهران به رشت از پایانه‌ بیهقی به سمت این شهر حرکت می‌کنند. شما برای رسیدن به شیطان کوه با اتوبوس، کافی است بلیط اتوبوس تهران به رشت را از پایانه‌ها تهیه کنید و راهی شهر رشت شوید. در پایانه رشت هم می‌توانید به کمک تاکسی‌های شهری به‌راحتی خودتان را به شیطان کوه برسانید. سفر با اتوبوس به لاهیجان حدود 5 ساعت و نیم طول می‌کشد. هرچند که این مسیر طولانی است؛ اما در طول مسیر می‌توانید استراحت کرده و از مناظر زیبا لذت ببرید.

اقامت در شیطان کوه لاهیجان

اقامت در شیطان کوه لاهیجان
هتل‌ها و اقامتگاه‎های متنوعی برای اقامت در لاهیجان وجود دارد – عکاس: Mahyar Mr

وقتی می‌خواهید به دیدن شیطان کوه بروید بهتر است نگرانی و دغدغه‌ای بابت اجاره ویلا و اقامتگاه نداشته باشید. چرا که در لاهیجان گزینه‌های مختلفی برای اقامت وجود دارد و می‌توانید با خیال راحت قبل از سفر اقامتگاه خود را رزرو کرده و به دیدن شیطان کوه که با زیباییش شما را افسون می‌کند، بروید.

پس اگر تصمیم گرفتید چند شبی را در نزدیکی شیطان کوه بمانید می‌توانید برای اقامت در لاهیجان به سراغ انواع هتل‌ها، آپارتمان‌ها، ویلاها، هتل‌آپارتمان سوئیت‌ها، اقامتگاه‌های بومگردی و غیره بروید. راحت‌ترین و بهترین راه، اجاره ویلا و سوئیت لاهیجان از اتاقک است.

سخن آخر

در این مقاله راهی گیلان، بهشت ایران زمین شدیم، تا شرق شهر لاهیجان رفتیم و خودمان را به شیطان کوه رساندیم. قبل از اینکه به سراغ این کوه برویم در اطراف استخری که در دامنه این کوه قرار دارد قدم زدیم و از تماشای مناظر آن لذت بردیم. بعد به سراغ شیطان کوه که درست در روبه‎روی این استخر قرار دارد، رفتیم. در حالی‌که از دیدن آبشار این کوه لذت میبردیم یکی یکی پله‌های اطراف شیطان کوه را طی کردیم و خودمان را به قله کوه یعنی بام سبز رساندیم.

البته برخی از دوستان ترجیح دادند سوار تله کابین شوند و از بالا شاهد مناظر زیبای این منطقه باشند. بعضی‌ها هم با خودروی شخصی خودشان را به بام شیطان کوه رساندند. در بام شیطان کوه قدم زدیم، تفریح کردیم، پیاده‌روی کردم، عکس گرفتیم، با خودمان خلوت کردیم، خندیدیم و لذت بردیم.

 پس در سفرتان به لاهیجان اگر فرصت کردید حتما سری به شیطان کوه بزنید. نگران اقامتگاه هم نباشید چرا که اتاقک علاوه بر مقصد مورد نظرتان به شما در پیدا کردن اقامتگاه نیز کمک می‌کند.

سؤالات متداول درباره شیطان کوه

شیطان کوه کجاست؟

شیطان کوه یکی از جاهای دیدنی استان گیلان است که در شرق شهر لاهیجان و در خیابان سبز واقع در میدان کاشف السلطنه قرار گرفته است.

بهترین زمان برای سفر به شیطان کوه چه موقع هست؟

فصل بهار، تابستان و اوایل پاییز

جاهای دیدنی شیطان کوه کدام‌اند؟

استخر لاهیجان، آبشار لاهیجان و بام سبز شیطان کوه

امکانات و تفریحات شیطان کوه کدام‌اند؟

تله کابین، زیپ لاین، شهربازی، کافه، آلاچیق، سرویس بهداشتی، پارکینگ و غیره

4.7/5 - (30 امتیاز)

اتاقک

سلوا طاحونی

سلوا هستم، پر انرژی، برونگرا و عاشق یادگیری، از نوشتن مقالات جدید لذت می‌برم و می‌توانم چیزهای جدیدی برای گفتن داشته باشم. محتوا خلق می‌کنم تا همه بتوانند سریعتر به چیزی که می خواهند دسترسی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *