جاهای دیدنی

جاهای دیدنی امیرکلا | بکر و منحصربه‌فرد

هر کسی خستگی‌های روزمره و دلتنگی‌های گاه و بی‌گاهش را با یک فعالیت متفاوت رفع می‌کند. اما چه چیزی بهتر از یک سفر جذاب و خاطره‌انگیز که شیرینی آن همیشه زیر زبانتان باقی می‌ماند! تصور کنید دقیقا زمانی که دلتان می‌خواهد در جایی متفاوت و منحصربه‌فرد باشید و چند روزی را بدون دغدغه بگذرانید، به شهری برخورد کنید که پر از زیبایی و جذابیت است! امیرکلا دقیقا یکی از همین مکان‌های خاص، تماشایی و بی‌نظیر است که رفتن به آنجا حالتان را دگرگون می‌کند. در این مطلب از مجله اتاقک قصد داریم جاهای دیدنی امیرکلا را به شما معرفی کنیم. اگر دوست دارید با دیدنی‌های این شهر آشنا شوید و یک سفر خاطره‌انگیز و دلچسب به آنجا داشته باشید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

برای آشنایی بیشتر مقاله امیرکلا کجاست؟ را مطالعه کنید.

معرفی امیرکلا

میدان یک شهر کوچک که ماشین ها و ادم ها در حال تردد هستندامیرکلا یکی از زیباترین شهرستان‌های شمالی ایران است که جان می‌دهد برای اقامت و گردش در. این شهرستان تماشایی در استان مازندران قرار دارد و از سمت شمال با شهرستان بابلسر و از سمت غرب با شهر بابل همسایه است. به‌همین‌دلیل این منطقه را با نام امیرکلای بابل هم می‌شناسند. طبیعت خاص و منحصربه‌فرد و آب‌وهوای جذاب این منطقه، همه چیز را برای یک سفر هیجان‌انگیز و ماندگار فراهم کرده است. بنابراین اگر قصد دارید به تماشای جاذبه های دیدنی امیرکلا بروید و از بودن در این منطقه لذت ببرید، از همین حالا برنامه‌ریزی کنید.

یادتان باشد که این منطقه تابستان‌های گرم و شرجی دارد. بنابراین بهترین زمان سفر به امیرکلا فصل پاییز و اوایل فصل بهار است. در این زمان دمای هوا به مطلوب‌ترین میزان خودش می‌رسد و می‌توانید از خنکای آن لذت ببرید.

بهترین جاذبه های دیدنی امیرکلا را بشناسیم

جذاب‌ترین قسمت هر سفر، تماشای دیدنی‌های طبیعی و تاریخی آن است. جاذبه های دیدنی امیرکلا نیز نظیر ندارند و در سفر به این منطقه توریستی می‌توانید از بودن در هر یک از مناطق شهر لذت ببرید. از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری امیرکلا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شالیزار

نمای بالایی از شالیزار و یک الاچیق چوبیتماشای شالیزارهای کاشت برنج از نزدیک و زیبایی و سرسبزی یکدست آن، آنچنان جذاب است که هر گردشگری را به سمت خودش جذب می‌کند. اگر تابه‌حال این تجربه لذت‌بخش را نداشته‌اید، در سفر به امیرکلا، حتما از شالیزارهای آن دیدن کنید و غرق در لذت شوید.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

پارک بزرگ شهرداری

یک پارک در میانه شهر با چمن و درخچه های کوچکیکی از مشهورترین و بهترین جاذبه های دیدنی امیرکلا پارک بزرگ شهرداری است. این پارک مناسب‌ترین مکان برای گردشگرانی است که به این شهر سفر می‌کنند و به دنبال یک تفرجگاه خانوادگی با امکانات مناسب رفاهی و تفریحی می‌گردند. در این پارک زیبا امکان برپایی کمپ و چادر برای گردشگران وجود دارد و امکانات رفاهی کافی در آنجا باعث شده مسافران این پارک را برای گردش و حتی اقامت انتخاب کنند. اگر می‌خواهید به پارک شهرداری بروید، باید ابتدا کمربندی شهر امیرکلا را پیدا کنید و پس از رسیدن به آنجا وارد پارک شوید.

جمعه بازار

مردم در حال تردد در بازار محلیمی‌توان گفت جذاب‌ترین بخش هر سفر، قدم زدن در میان بازارهای محلی شهر است. بازارها زنده بودن شهر را یادآور می‌شوند و در آنجا می‌توانید اطلاعات بسیار جذابی را درباره‌ی مردم شهر، شیوه زندگی، شغل و درآمد و روابط آن‌ها به دست آورید. جمعه بازار از دیگر جاذبه های دیدنی امیرکلا است که در حدود 70 سال قدمت دارد و با قدم زدن در آنجا می‌توانید ریه‌های خود را از عطر تازه میوه‌ها و سبزیجات محلی پر کنید. این جمعه بازار مشهور و پرطرفدار در خیابان طالقانی قرار دارد و خاطره گشت‌وگذار در آنجا را هرگز از یاد نخواهید برد.

حمام تاریخی امیرکلا

دیوار و سقف حمام تاریخی امیرکلایکی دیگر از جاذبه های گردشگری امیرکلا حمام تاریخی شهر است. باید بدانید که حمام‌های تاریخی در هر شهر، جزو ارزشمندترین دیدنی‌های هر شهر هستند که معماری و هنر اعصار مختلف را به نمایش می‌گذارند. در سفر به امیرکلا حتما از این حمام تاریخی نیز دیدن کنید و از زیبایی و جذابیت آن غرق در لذت شوید.

این حمام قدیمی در محله امیریه امیرکلا قرار گرفته و به راحتی آنجا را پیدا خواهید کرد.

امامزاده صادق

امامزاده صادق ساختمانی به رنگ سفید با شیروانی سبز رنگ و گل دسته ای طلاییامامزاده صادق از دیگر جاذبه های دیدنی امیرکلا به شمار می‌رود که مکانی معنوی برای خلوت و راز و نیاز است. این امامزاده برای اهالی شهر و گردشگران این منطقه مکان مقدسی و بسیار محبوب است.

روستای سپاه محله

امیرکلا روستاهای جذاب و زیبایی دارد که نزدیک به شهر هستند و ماندن در آنجا شبیه به یک رویای جذاب است. یکی از این روستاهای تماشایی، روستای سپاه محله نام دارد که یک مکان متفاوت و خاص برای ماندن، لذت بردن از سکوت و طبیعت بکر و تماشایی است. در این روستا می‌توانید از باغ‌های زیبا دیدن کنید و خاطره سفر به امیرکلا به ماندگارترین سفر شما در زندگی تبدیل شود.

مسجد تاریخی چهل ستون

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی امیرکلا که از تماشای آن لذت خواهید برد، مسجد تاریخی چهل ستون است. این مسجد با قدمتی طولانی در خیابان چهل ستون امیرکلا و حد فاصل میدان امام حسین و رحیمیان امیری قرار گرفته و خودنمایی می‌کند. تماشای این مسجد قدیمی و تاریخی و زیبایی هنر معماری خاص آن، شما را غرق در لذت خواهد کرد.

جنگل نارنجو

یک جنگل سرسیز و درختاناگر از کسانی که به امیرکلا سفر کرده‌اند درباره زیباترین منطقه‌ی دیدنی این شهر سوال کنید، قطعا نام جنگل نارنجو را به شما می‌گویند. این جنگل بکر و کمترشناخته‌شده، در شهرستان بابل و نزدیک به امیرکلا قرار دارد و بهترین مکان برای طبیعت‌گردی و جنگل‌نوردی در این منطقه است. نارنجو بهشت ناشناخته‌ی امیرکلاست که با پوشش گیاهی خاصش معرفی می‌شود و شبیه به یک نگین زمردی زیبا در قلب بابل است. اگر دوست دارید یک ماجراجویی ویژه و منحصربه‌فرد را تجربه کنید و هیجان گردش در یک جنگل بکر را بچشید، حتما رفتن به جنگل نارنجو را در برنامه سفر خود قرار دهید.

روستای کاسه‌گر محله

روستای زیبای کاسه‌گر محله از دیگر جاذبه های دیدنی امیرکلا به‌شمار که بهترین مکان برای گردش، تفریح و لذت بردن از طبیعت بکر است. در این روستا از کوچه‌باغ‌های زیبای آن دیدن کرده و خاطره سفر خود را به امیرکلا برای همیشه ثبت کنید.

دریای خزر

غروب خورشید لب ساحل خزرامکان ندارد کسی به شمال کشور سفر کند و جذابیت تماشای دریا، او را به ساحل نکشاند! باید بدانید که فاصله امیرکلا تا دریا چندان زیاد نیست و می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دریا برسید. خنکای نسیم ساحل، صدای دلنشین موج و برخورد آن با ساحل، آواز مرغان دریایی و آبی بی‌کران و خیره‌کننده آن، هر گردشگری را به این منطقه می‌کشاند. اگر به امیرکلا سفر کردید، در میان جاذبه‌های گردشگری این منطقه، دریا را از قلم نیندازید.

بازار آیت‌الله شیخ مهدی امامی مازندرانی

بازار سرپوشیده میوه و سبزیجاتاز دیگر مکان‌های دیدنی امیرکلا باید به بازار آیت‌الله شیخ مهدی امامی مازندرانی اشاره کرد. این بازار مجموعه‌ی بسیار جذابی از میوه‌های ارگانیک و محصولات طبیعی رنگارنگ است که هر مسافری را به خود جذب می‌کند. در سفر به امیرکلا حتما از این بازار پرطرفدار دیدن کنید و از بودن در آنجا لذت ببرید.

سخن آخر

سفر، نیاز طبیعی و مهم هر انسانی است که می‌تواند خستگی‌های جسم و روح او را از بین ببرد. شهرهای شمالی کشور بهترین مکان گردشگری برای استراحت و لذت بردن از طبیعت بکر و تماشایی هستند که گردشگران را به سمت خود می‌خوانند. اگر دوست دارید یک سفر خاص، منحصربه‌فرد و ماندگار را تجربه کنید، حتما امیرکلا را انتخاب کنید. در این مطلب از مجله اتاقک تلاش کردیم بهترین جاذبه های دیدنی امیرکلا را به شما معرفی کنیم تا از سفر به این منطقه توریستی لذت ببرید. با ورود به سایت اتاقک این امکان را دارید که اقامتگاه مورد نظر خودتان را پیش از سفر انتخاب و رزرو کنید و با خیال راحت برای سفر به این شهر گردشگری زیبا آماده شوید.

4.9/5 - (305 امتیاز)

اتاقک

نسترن زینل‌لی

بوی روزنامه‌ی نو و جوهری که روی اون نقش بسته، خاطره‌ی کودکی منه! خاطره‌ی بچگی‌هایی که کنار بابا و توی روزنامه‌ای که کار می‌کرد گذشت و من رو عاشق کلمات و نوشتن کرد... حالا دو دهه از اون روزا گذشته؛ من روزنامه‌نگار شدم و لای کلمه‌ها وول خوردم، با واژه‌ها زندگی کردم و بین اون‌ها نفس کشیدم... و امروز که بیست‌وهشت‌ساله‌ام، هفت ساله که در حوزه‌ی محتوا قلم می‌زنم و هر روز جوششِ پایان‌ناپذیر قلبم رو به کلمه و کلمه رو به روایت تبدیل می‌کنم... "اتاقک" برای من همون حیاطِ خلوت امن و دوست‌داشتنیه که می‌تونم کنارتون روایت خلق کنم، دستتون رو بگیرم و با هم به دورترین و زیباترین گوشه‌های این جهان لایتناهی سفر کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *