شهرها

آشنایی با جاهای دیدنی اسدآباد

آشنایی با جاذبه های گردشگری شهرستان اسدآباد

اسدآباد، یکی از شهر‌های آباد ایران در گذشته، در استان همدان قرار دارد. آثار تاریخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهرند که در این مطلب با بعضی از آن‌ها آشنا خواهید شد. آدراپانا نام قدیمی شهرستان اسدآباد است که بعد از اسلام به سعدآباد و سپس به اسدآباد تغییر پیدا کرد. این شهر زادگاه بزرگانی مانند سید جمال‌الدین اسدآبادی است. روستاهای اسدآباد از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی این شهرند. در ادامه از جاذبه های گردشگری اسدآباد و جاهای دیدنی اسدآباد بیشتر می‌گوییم.

جاذبه های گردشگری شهرستان اسدآباد
عکس از گوگل

حمام گلستان یکی از جاهای دیدنی اسدآباد

حمام گلستان یکی از قدیمی‌ترین بناهای شهرستان اسدآباد است که در دوران صفویه ساخته شده است. اهالی اسدآباد این حمام را به نام‌های حمام نیلوفر، حمام حاجی‌ خان و حمام قدیمی بازار هم می‌شناسند. ساختمان این حمام نیز مانند بسیاری از حمام‌های سنتی ورودی، بنیه، گرم‌خانه و خزینه دارد.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در اسدآباد و نزدیک به حمام گلستان در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

حمام گلستان یکی از جاهای دیدنی اسدآباد
عکس از گوگل

کتیبه آقاجان بلاغی

کتیبه آقاجان سنگ‌نوشته‌ای است که در نزدیکی روستای آقاجان بلاغی قرار دارد. این سنگ‌نوشته در کنار سدی قرار داشت که در دوران صفویه ساخته شده بود اما با اینکه سد تخریب شده و از بین رفته این سنگ‌نوشته هنوز در جای خود باقی‌مانده است. سنگ‌نوشته روی کتیبه شعری دوبیتی است که با خط ثلث به‌صورت برجسته نوشته شده و سال ساخت و سازنده سد را ذکر کرده است.

کتیبه آقاجان بلاغی
عکس از گوگل

روستای ملحمدره

ملحمدره روستایی زیبا و ییلاقی است که در اسدآباد قرار دارد. این روستا به دلیل داشتن خانه‌های پلکانی معروف شده است. رودخانه‌ای که از کنار روستا می‌گذرد به آبادانی و حاصلخیزی منطقه کمک زیادی کرده است. روستای ملحمدره در دامنه کوه آلمابلاغ قرار گرفته و شغل بیشتر مردم روستا باغداری و دامداری است.

روستای ملحمدره
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر اسدآباد

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در اسدآباد و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.3/5 - (3 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *