شهرها

معرفی جاذبه های گردشگری دزفول

معرفی دیدنی های دزفول

دزفول شهری با جاذبه‌های طبیعی بکر و تماشایی است که در نزدیکی کوه زاگرس و در استان خوزستان قرار دارد. رودخانه دز یکی از پرآب‌ترین رودخانه‌های ایران و استان خوزستان است که از میان شهرستان دزفول می‌گذرد و طبیعتی سرسبز و خرم به این شهر بخشیده است. در سفر به شهر دزفول علاوه‌بر بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی با فرهنگ و آداب‌و‌رسوم مردم این شهر آشنا خواهید شد. درادامه از جاذبه های گردشگری دزفول و جاهای دیدنی دزفول می‌گوییم.

دیدنی های دزفول
عکس از گوگل

آبشارهای قلعه تل یکی از جاهای دیدنی دزفول

قلعه تل از توابع باغ‌ملک است و در نزدیکی شهرستان دزفول قرار دارد. جاذبه‌های طبیعی این منطقه را به یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری تبدیل کرده است. یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی قلعه تل تنگه‌ای عمیق و سرسبز است که با درختان گردو، انجیر و مو منطقه‌ای تماشایی را به‌ وجود آورده است. آبشارهای این تنگه خروشان و پرآب‌اند و معروف‌ترینِ آن‌ها آبشار تنگ اول و آبشار تنگ دوم نام دارند. ارتفاع این آبشارها به بیش از ۱۵ متر می‌رسد. این منطقه پرتگاه‌های خطرناکی دارد و برای رسیدن به آبشارها باید مسیری صعب‌العبور را طی کرد.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در دزفول و نزدیک به آبشار قلعه تل در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

آبشارهای قلعه تل
عکس از گوگل

مسجد جامع دزفول

مسجد جامع شهرستان دزفول یکی از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی این شهر است که قدمت آن به قرن سوم هجری بر‌می‌گردد. شبستان این مسجد با آجر و به‌صورت گنبدی ساخته شده است و دیوارهایی قطور و ستون‌هایی سنگی دارد. بنای این مسجد در دوران صفویه تغییر کرد و در قرن هفتم و هشتم هجری مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. مسجد جامع دزفول در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

مسجد جامع دزفول
عکس از گوگل

پارک جنگلی شقایق

پارک جنگلی شقایق یکی از جاذبه‌های بکر شهر دزفول است که در قسمت شمال این شهر قرار گرفته. این پارک محل مناسبی برای استراحت و پیک‌نیک است و یکی از جذاب‌ترین منظره‌های طبیعی آن آبشار شقایق است که به منطقه طراوت زیادی بخشیده است. پارک جنگلی شقایق در بین ساکنان دزفول مکانی آشناست؛ برای رفتن به این پارک حضور یک راهنمای بومی مورد نیاز است.

پارک جنگلی شقایق
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر دزفول

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

برای اجاره ویلا در دزفول و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.4/5 - (5 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *