شهرها

مناطق دیدنی و گردشگری خلخال

معرفی جاهای دیدنی خلخال

در این مطلب از جاهای دیدنی خلخال و جاذبه های گردشگری خلخال گفته‌ایم. خلخال شهری کوهستانی‌ است که در امتداد کوه‌های تالش و در استان اردبیل قرار دارد. بیشترین قسمت از جنگل‌های استان اردبیل در این شهر قرار گرفته‌اند. جاده زیبا و منحصربه‌فرد اسالم به خلخال، که یکی از جاذبه‌های تماشایی این شهر است، خلخال را به گیلان وصل می‌کند. جاده اسالم به خلخال در بهار و تابستان شبیه به جاده‌ای در بهشت است و در زمستان‌ها اغلب برفی است و امکان رفت و آمد در آن وجود ندارد. خلخال از شهرهای تاریخی بوده و نام قدیم آن خالخال است. طبیعت بکر و چشم‌اندازهای کم‌نظیر از بهترین دلایل سفر به شهر خلخال‌اند.

معرفی جاهای دیدنی خلخال

آبشار نوده یکی از جاذبه های گردشگری خلخال

روستای نوده از توابع خلخال است. این روستای زیبا در دامنه کوه آق داغ قرار گرفته است. آق داغ در زبان ترکی به معنی کوه سفید است. دیدنی‌ترین جاذبه طبیعی این روستا آبشاری مرتفع با همین نام است که از بین صخره‌هایی بلند سرازیر می‌شود. آبشار نوده با ارتفاع ۳۰ متر منظره‌ای تماشایی را در برابر دیدگان گردشگران به نمایش درمی‌آورد. گیاهان دارویی بسیاری مانند کاکوتی، نعنا، پونه و گلپر در اطراف منطقه نوده وجود دارد.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در خلخال و نزدیک به آبشار نوده در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

آبشار نوده یکی از جاذبه های گردشگری خلخال

چشمه ازناو خلخال

طبیعت زیبای شهر خلخال پایان ندارد و منطقه ازناو یکی از مکان‌های گردشگری و طبیعی در این شهر است. قله و چشمه ازناو از زیباترین جاذبه‌های این منطقه است. به لطف چشمه جوشان ازناو شهر اسالم هیچ‌وقت بی‌آبی را تجربه نکرده است. این چشمه باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی را سیراب و حاصلخیز می‌کند. یکی دیگر از جاذبه‌های منطقه ازنا غارهای آن است، پنج غار طبیعی آهکی بزرگ و کوچک در این منطقه قرار دارند.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

روستای شمس آباد

روستای شمس آباد همسایه رود قزل‌اوزن است که روی تخته‌سنگی بزرگ قرار گرفته. قسمت غرب روستا زمستان‌های سردی دارد و در تابستان، به دلیل چشمه‌هایی که در بستر روستا جاری‌اند، هوایی معتدل دارد و به منطقه‌ای ییلاقی تبدیل می‌شود. قسمت شرقی روستا در تابستا‌‌ن‌ها گرم است و در زمستان‌ها هوایی مطبوع دارد که اهالی برای گذراندن روزهای سرد به این قسمت کوچ می‌کنند. در کنار طبیعت بکر این روستا گورستانی اسرارآمیز وجود دارد که قدمت آن به بیش از ۱۳۰۰ سال می‌رسد. سه قبر تاریخی در این قبرستان هست که با خط کوفی روی آن‌ها مشخصاتی نامعلوم نوشته شده که قدمت گورستان شمس آباد را نشان می‌دهند. اهالی روستا اعتقاد دارند هر وقت سر قوچی را ببرند و روی یکی از قبرها قرار بدهند باران شروع به بارش می‌کند.

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر خلخال

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در خلخال و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.1/5 - (11 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *