شهرها

معرفی جاذبه های گردشگری گرمی

آشنایی با جاذبه های گردشگری گرمی

در این مطلب از جاذبه های گردشگری گرمی و جاهای دیدنی گرمی برایتان می‌گوییم. شهر گرمی یا مغان در استان اردبیل قرار دارد که از سال ۱۳۷۰ به سه بخش گرمی، پارس آباد و بیله سوار تقسیم شد. این شهر آب‌و‌هوای مطبوعی دارد، تابستان‌هایش خیلی گرم نیست و در زمستان هم سرمای شدیدی ندارد. سفر به شهر گرمی سفر به طبیعتی پاک و دست نخورده است. روستاهای شهرستان گرمی از منطقه‌های مهم گردشگری‌اند.

آشنایی با جاذبه های گردشگری گرمی

دریاچه گیلارلو

دریاچه گیلارلو در ابتدا با هدف ذخیره آب و تأمین آب آشامیدنی شهر گرمی ساخته شد اما پس از انتقال آب از روستای جعفرآباد به شهرستان گرمی این دریاچه با هدف گردشگری مورد استفاده قرار گرفت. آب دریاچه از رودخانه برزند و دیزه‌چای تأمین می‌شود و محل مناسبی برای انجام ورزش‌های آبی است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در گرمی و نزدیک به دریاچه گیلارلو در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

دریاچه گیلارلو
عکس از گوگل

روستای قلعه برزند

روستای برزند در شهر گرمی به همراه چند روستای نزدیکش از بقایای شهر تاریخی برزند‌ بودند که در زمان حمله مغول‌ها به‌طور کامل از بین رفتند. از شهر قدیمی برزند با نام شهر سوخته نیز یاد می‌کنند. روستای برزند آب‌و‌هوایی گرم و طبیعتی باصفا و خرم دارد. جاذبه مذهبی این روستا بارگاه محمد بن حنفیه، از نوادگان امام اول شیعیان، است.

روستای قلعه برزند
عکس از گوگل

آبشار چالاچوخور

رودخانه‌های زیادی در شهر گرمی جریان دارند که بعد از رسیدن به دره‌ها و ارتفاعات کوه‌ها آبشارهای زیبایی را تشکیل می‌دهند. یکی از بکرترین آبشارهای شهر گرمی آبشار چالاچوخور است. این آبشار زیبا از میان دره‌‌ای عمیق بین دو صخره بزرگ سنگی سرازیر می‌شود و منظره‌ای زیبا را به‌ وجود می‌آورد. آبشار چالاچوخور در مسیر رودخانه دومولی در روستای آلیله، نزدیک به مرز ایران و آذربایجان، قرار دارد.

آبشار چالاچوخور
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر گرمی

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در گرمی و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.2/5 - (12 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. شهرستان گرمی یکی از بهترین و زیباترین شهرستان های استان اردبیل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *