شهرها

آشنایی با جاهای تفریحی و دیدنی مرودشت

معرفی جاهای دیدنی مرودشت

مرودشت شهری باستانی است که در استان فارس قرار دارد و به‌عنوان مهد تمدن و فرهنگ ایران باستان شناخته می‌شود. آثار تاریخی و قدیمی این شهر نشان‌دهنده قدمت چندین هزارساله آن است. سفر به مرودشت تجربه‌ای بی‌نظیر به یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است. این شهر به دلیل داشتن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی از معروف‌ترین مقصدهای گردشگران داخلی و خارجی است. همچنین این شهر جز شهرهای خنک برای مسافرت در تابستان می‌باشد.

جاهای دیدنی مرودشت
عکس از ویکی مدیا

جاذبه گردشگری تنگ بستانک

تنگ بستانک به دلیل داشتن طبیعتی بکر و زیبا به بهشت گم‌شده ایران معروف است. این تنگه با قرار‌ گرفتن در ارتفاعی حدود ۱۷۰۰ تا ۲۷۰۰ متر آب‌و‌هوای معتدل و مساعدی دارد. پوشش گیاهی، آبشارها و دریاچه‌هایی که در تنگه قرار دارند تصویری چشم‌نواز را خلق کرده‌اند که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. به دلیل اهمیت اکوسیستم تنگه و برای جلوگیری از تخریب آن تنگ بستانک به‌عنوان منطقه حفاظت‌شده تحت نظارت سازمان محیط زیست قرار گرفته است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در مرودشت و نزدیک به تنگ بستانک در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

جاذبه گردشگری تنگ بستانک

جاذبه توریستی نقش رستم

نقش رستم مجموعه‌ای باستانی است که از نظر تاریخی اهمیت زیادی دارد. در این مجموعه تاریخی مقبره چهار تن از پادشاهان هخامنشی از جمله داریوش بزرگ، خشایارشا، اردشیر یکم و داریوش دوم قرار دارد. نقش برجسته‌هایی از اتفاق‌های مهم دوره ساسانیان مثل مراسم تاج‌گذاری پادشاهان ساسانی، کعبه زرتشت و دو کتیبه از کرتیر و شاپور اول از ارزشمندترین آثار تاریخی ایران‌اند که در مجموعه نقش رستم قرارگرفته‌اند.

جاذبه توریستی نقش رستم

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

جاذبه توریستی و تفریحی سد درودزن

سد درودزن حدود ۲۴۰۰ سال پیش، یعنی در دوره هخامنشیان، در مرودشت ساخته شد. این سد از قدیمی‌ترین سدهای خاکی خاورمیانه است که در مسیر رودخانه کر احداث شده. دریاچه پشت سد محیط زیبایی دارد و گردشگران زیادی برای استراحت و تفریح به این منطقه می‌آیند. ماهیگیری هم از تفریحات رایجی است که گردشگران دریاچه درودزن انجام می‌دهند.

جاذبه توریستی و تفریحی سد درودزن
عکس از ایرنا

جاذبه تاریخی کاخ صدستون

کاخ صدستون دومین کاخ بزرگ دوران هخامنشی است که صد عدد ستون با ارتفاع ۱۲متر و هشت دروازه داشت. ستون‌ها در آتش‌سوزی از بین رفتند ولی پایه‌های سنگی آن‌ها باقی مانده‌اند. ساخت تالار صد‌ستون  به دستور خشایارشا آغاز شد و و در زمان حکومت اردشیر اول به پایان رسید. در سال ۱۹۳۰ میلادی دو سرستون از سرستون‌های این کاخ به موزه شیکاگو منتقل شدند.

جاذبه تاریخی کاخ صدستون

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر مرودشت

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در مرودشت و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4/5 - (4 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *