شهرها

معرفی مناطق دیدنی و گردشگری سقز

جاهای دیدنی سقز

سقز، یکی از سردترین شهرهای ایران، در استان کردستان قرار دارد. در زمان مادها قومی به نام سکا به ایران حمله کردند و این شهر را به‌عنوان پایتخت برگزیدند، نام امروزی این شهر یادگاری از قوم سکا‌ست. این شهر روی دو تپه بزرگ بنا شده و رودخانه ولی‌خان آن را به دو‌بخش تقسیم کرده است. سفر به شهر سقز تجربه ای به‌یاد‌ماندنی است. در ادامه از جاهای دیدنی سقز و جاذبه های گردشگری سقز بیشتر گفته‌ایم.

 سقز
عکس از گوگل

قلعه زیویه یکی از جاذبه های گردشگری سقز

قلعه باستانی زیویه یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهر سقز است. این قلعه به‌عنوان نماد قدمت سقز شناخته می‌شود. کارشناسان پس از بررسی قدمت قلعه زیویه را به دوران مادها نسبت دادند. قلعه زیویه یادگاری ارزشمند است که در سال ۱۳۲۵ بر اثر وزش باد و بارش باران از زیر خاک بیرون آمد. این قلعه بالای تپه‌ای بلند ساخته شده بود که برای دشمنان به راحتی قابل دسترسی نباشد و هنوز هم به محیط اطرافش اشراف دارد. کارشناسان در طول سال‌هایی که روی این قلعه کاوش می‌کردند اشیاء قدیمی ارزشمندی در آن پیدا کردند.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در سقز و نزدیک به قلعه زیویه در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

قلعه زیویه
عکس از گوگل

حمام حاج صالح

حمام حاج صالح یکی از قدیمی‌ترین حمام‌های شهر سقز است که در دوران صفویه بنا شد و در دوران زندیه بخش‌های جدیدی  را به آن اضافه کردند. این حمام به سبک معماری اصفهانی ساخته شده و داخل آن با آهک بری سقف و حکاکی روی ستون‌ها تزیین شده است. حمام حاج صالح یکی از کامل‌ترین حمام‌های قدیمی است که شامل بخش‌های متعددی مانند ورودی، سربینه، خزینه، گرم‌خانه، خلوتی و انبار می‌شود. این بنای ارزشمند در سال ۱۳۷۹ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

حمام حاج صالح
عکس از گوگل

منطقه حفاظت شده عبدالرزاق

منطقه حفاظت‌شده عبدالرزاق در شرق شهر سقز قرار دارد. این منطقه سومین منطقه حفاظت‌شده کردستان است که زیستگاه مهمی برای گونه‌های متفاوت جانوری و گیاهی است. بیش از ۳۵۰ گونه گیاه در این منطقه وجود دارد که بسیاری از آن‌ها دارویی‌اند؛ بادام وحشی، زنبق، میخک، مرزه و زول بعضی از این گیاهان‌اند.

قوچ، میش، عقاب طلایی، کبک، مرغ حق، قرقی و لک لک از گونه‌های جانوری منطقه حفاظت شده عبدالرزاق‌اند.

منطقه حفاظت شده عبدالرزاق
عکس از گوگل

غار کرفتو، بزرگترین غار باستانی ایران

غار کرفتو که از آن به عنوان بزرگترین غار باستانی ایران نام برده می شود، غاری تاریخی است که در دل خود افسانه هایی ماندگار جا داده است. بعضی ها این غار را مقبره رستم و بعضی دیگر مقبره هرکول می دانند. این غار عظیم و جذاب  که بر اثر سکونت اقوام مختلف ایرانی طی تاریخ با هنر معماری عجین شده است در 90 کیلومتری شهر سقز واقع شده است

غار کرفتو

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر سقز

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در سقز و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.3/5 - (12 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *