شهرها

جاهای دیدنی صحنه | طبیعتی کم‌نظیر

مناطق دیدنی شهرستان صحنه در استان کرمانشاه

مناطق دیدنی شهرستان صحنه در استان کرمانشاه
عکس از سایت amroolah.ir

شهر صحنه در استان کرمانشاه قرار دارد و به دلیل جاذبه‌های طبیعی کم‌نظیرش به یکی از شهرهای گردشگری این استان تبدیل شده است. این شهر آب‌و‌هوایی معتدل و کوهستانی دارد و چشمه‌های جوشانی که در آن جریان دارند سرسبزی و نشاط را به طبیعت آن بخشیده‌اند. چنانچه برای سفر به شهر صحنه نیاز به اطلاعاتی درباره جاذبه‌های گردشگری آن دارید با خواندن ادامه این مطلب همراه ما باشید. در این مطلب برایتان از مناطق دیدنی شهرستان صحنه و جاذبه های گردشگری شهرستان صحنه گفته‌ایم.

 

سر‌آب دربند یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان صحنه

سر‌آب دربند
عکس از سایت pnuss.ir

سر‌آب دربند منطقه‌ای خوش‌ آب‌و‌هواست که در دره‌ای زیبا، در بخش شمالی شهر صحنه، قرار دارد و به دلیل وجود چشمه‌ها و آبشارهای فراوان به مکانی سرسبز و دلپذیر تبدیل شده است. در این سر‌آب چهار چشمه قرار دارد که پس از پیمودن مسیر دره آبشاری را در قسمت جنوبی این منطقه به وجود می‌آورند و آب آشامیدنی شهر صحنه را تأمین می‌کنند. اطراف سرآب دربند پوشیده از درختان وحشی، میوه و گیاهان خودروست و در عید نوروز به یکی از پربازدیدترین مکان‌های گردشگری شهر صحنه تبدیل می‌شود.

 

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در صحنه و نزدیک به سرآب دربند در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

[button color=”primary” size=”big” link=”https://www.otaghak.com/city/sahne” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]برای رزرو اقامتگاه در شهرستان صحنه کلیک کنید.[/button]

گور دخمه یکی از جاهای دیدنی شهرستان صحنه

گور دخمه
عکس از گوگل

گوردخمه‌های شهر صحنه، که آرامگاه‌هایی صخره‌ای‌اند، در شمال شهر و روی کوه شوق علی ساخته شده‌اند. برخی از کارشناسان عقیده دارند این گوردخمه‌ها متعلق به دوران ماد‌هاست و برخی دیگر قدمت آن‌ها را متعلق به دوران هخامنشیان می‌دانند. داخل این گوردخمه‌ها قبر‌هایی وجود دارد و ساکنان منطقه بر این باورند که این قبرها متعلق به کیکاووس، فرهاد و شیرین است. این اثر تاریخی در ارتفاع ۵۰ متری بالاتر از سطح رودخانه ساخته شده و ارتفاعی بیشتر از ۵۰ متر دارد. جلوی این بنا یک ایوان کوچک قرار دارد که در اطراف آن دو ستون سنگی بنا شده است.

 

منطقه امروله و دالاخانی

 

منطقه امروله و دالاخانی
عکس از سایت azhkahan.com

امروله و دالاخانی دو کوه مرتفع در منطقه حفاظت‌شده‌ شهر صحنه‌اند و نام این منطقه از این دو کوه گرفته شده است. امروله از دو بخش امرو و له تشکیل شده است؛ امرود به معنی گلابی وحشی و له به معنی کوچک است، چون این منطقه پوشیده از درخت‌های امرود است این نام را برایش انتخاب کرده‌اند. کوه دالاخانی یکی از کوه‌های رشته‌کوه زاگرس است که پوشش گیاهی سرسبز و چشمه‌های آب فراوانی دارد. در منطقه حفاظت‌شده و شکار ممنوع امروله و دالاخانی حیواناتی مانند پلنگ، گربه‌ وحشی، سیاه‌گوش، روباه و کفتار زندگی می‌کنند.

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر صحنه

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در صحنه و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

اجاره ویلا و اجاره سوئیت از اتاقک

4/5 - (21 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *