شهرها

جاهای دیدنی و گردشگری مهران

معرفی جاذبه های گردشگری مهران

در این مطلب از جاذبه های گردشگری مهران و جاهای دیدنی مهران برایتان گفته‌ایم. مهران از شهرهای هم‌مرز با عراق است که در استان ایلام قرار دارد و در بیشتر روزهای سال زائرین عتبات‌ عالیات از طریق این مرز وارد کشور عراق می‌شوند. بزرگ‌ترین گمرک خاکی ایران در شهر مهران قرار دارد و بازارچه گمرکی یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های اقتصادی شهرستان مهران است. به دلیل آب‌وهوای گرم بهترین زمان سفر به مهران فصل‌‌های پاییز و زمستان است.

جاهای دیدنی شهر مهران
عکس از گوگل

سد کنجانچم یکی از جاهای دیدنی مهران

سد کنجانچم یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر مهران است که با هدف آبیاری زمین‌های کشاورزی این شهر ساخته شده. سد کنجانچم، که سدی خاکی است، در ۵۵ کیلومتری شهر مهران و در مسیر رودخانه کنجانچم قرار دارد. رودخانه کنجانچم از کوه سیوان در شهر ایلام سرچشمه می‌گیرد و با عبور از شهر مهران به رود گاوی و در نهایت به رود دجله در عراق می‌پیوندد.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در شهرستان مهران و نزدیک به سد کنجانچم در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

سد کنجانچم یکی از جاهای دیدنی مهران
عکس از گوگل

غار زینگان

غار زینگان در صالح‌ آباد، که از توابع شهر مهران است، قرار دارد. این مکان در اصل غار نیست، تنگه‌ای است که به‌اشتباه به غار زینگان معروف شده. این تنگه با اینکه در شهری گرمسیری قرار گرفته آب‌و‌هوایی خنک و مطبوع دارد و به غار بهشت معروف شده است. مردم صالح آباد در روزهای ابتدایی فصل بهار برای تفریح و استراحت به این منطقه می‌روند و از آب‌و‌هوای دلچسب آن بهره می‌برند. به گفته بومی‌های صالح آباد طول تنگه در حدود ۶ کیلومتر است و در تمام مسیر آن نهری با آب زلال جریان دارد.

غار زینگان
عکس از گوگل

آتشکده قینقر

آتشکده قینقر بنایی تاریخی متعلق به دوران ساسانیان است که بالای کوه پشمین در روستای گنبد قرار گرفته. ارتفاع دیوار آن در حدود ۵ متر و مساحتش ۲۷ متر‌مربع است و چهار ورودی دارد. آتشکده قینقر در سال ۱۳۸۷ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد. در کنار آتشکده دو برج تاریخی نیز دیده می‌شود که از بناهای دوران ساسانی‌اند.

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر مهران

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

برای اجاره ویلا در مهران و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

5/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *