جاهای دیدنی

جاهای دیدنی سامان | تماشای تاریخ در طبیعت

آشنایی با جاذبه های گردشگری سامان

سامان
عکس از گوگل

شهر سامان در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. این شهر به دلیل اینکه نزدیک به زاینده‌رود قرار گرفته مستعد کشاورزی و باغداری است و پل‌های زیادی در آن ساخته شده است که برخی از آن‌ها از آثار تاریخی شهر سامان‌اند. عمان سامانی، شاعر معروف ایرانی و نویسنده کتاب گنجینه‌ الاسرار، در شهر سامان متولد شده بود. در ادامه از جاذبه های گردشگری سامان و جاهای دیدنی سامان برایتان بیشتر می‌گوییم.

پل هوره یکی از جاهای دیدنی سامان

پل هوره
عکس از گوگل

هوره شهری کوهستانی از توابع سامان است که قدمتش به ۷۰۰ سال پیش باز می‌گردد. دشت‌های پر از گل، دامنه‌های کوه‌ها، باغ‌های میوه و چمنزارها از جاذبه‌های طبیعی این شهرند. مهم‌ترین جاذبه طبیعی شهر هوره زاینده‌رود است که در قسمت شرقی آن جریان دارد. پل هوره از پل‌های تاریخی است که در سال ۱۳۳۷ در مسیر زاینده رود و روی خرابه‌های پل قدیمی، که در دوران صفویه ساخته شده بود، با استفاده از سنگ بنا شد. پل هوره در سال ۱۳۹۰ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

[button color=”primary” size=”big” link=”https://www.otaghak.com/city/saman” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]برای رزرو اقامتگاه در سامان کلیک کنید.[/button]

پل زمانخان

پل زمانخان
عکس از گوگل

پل زمانخان یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی شهر سامان است که در دوره صفویه ساخته شده و به دلیل منظره‌های زیبایی که در کنار رودخانه زاینده‌رود و این پل قرار دارد گردشگران زیادی به این مکان جذب می‌شوند. این پل روی تخته‌سنگی بنا شده است و ۳۰ متر طول و ۱۳ متر ارتفاع دارد. پایه‌های سنگی پل نقش موج‌شکن داشته است و در هنگام طغیان رودخانه از بنای پل محافظت می‌کرده. این پل در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

روستای سوادجان

روستای سوادجان
عکس از گوگل

روستای سوادجان، که به دالان‌های تاریخی‌اش معروف است، در شهر سامان قرار دارد. دالان‌های سرپوشیده این روستا قدمتی ۶۰۰  ساله دارند و به طول یک کیلومتر روی گذرگاه‌ها ساخته شده‌اند. به غیر از این دالان‌ها جاذبه‌های طبیعی مانند زاینده‌رود، باغ‌های میوه و دشت‌های پهناور این روستا را به یکی از مهم‌ترین منطقه‌های گردشگری شهر سامان تبدیل کرده‌اند.

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر سامان

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

برای اجاره ویلا در سامان و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

اجاره ویلا و اجاره سوئیت از اتاقک

3.5/5 - (27 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *