شهرها

معرفی دیدنی های شهرستان سرایان

آشنایی با جاهای دیدنی سرایان

سرایان شهری کوچک با جاذبه‌های طبیعی بکر است که در استان خراسان جنوبی و دامنه کوه زابری قرار دارد. این شهر، که آثار تاریخی متعددی دارد، در زمان حکومت اسماعیلیان مورد توجه حاکمان بود. در سفر به شهر سرایان فراموش نکنید که غذاهای محلی این شهر مخصوصاً اشکنه و بلغور‌پلو را نوش جان کنید. در ادامه از جاهای دیدنی سرایان و جاذبه های گردشگری سرایان بیشتر می‌گوییم.

آشنایی با جاهای دیدنی سرایان
عکس از گوگل

روستای مصعبی یکی از جاذبه های گردشگری سرایان

روستای مصعبی از روستاهای هدف گردشگری است که در شهر سرایان قرار دارد. آب‌و‌هوای مطبوع این روستا در تابستان‌ها مهم‌ترین دلیل جذب گردشگران است. طبیعت سرسبز، سد بزرگ پارسای و آرامگاه امامزاده سلطان از جاذبه‌های گردشگری این روستا به‌شمار می‌آیند. اکثر مردم مصعبی به کشاورزی و باغداری مشغول‌اند و بادام و زعفران بیشترین سهم را در بین دیگر محصول‌های کشاورزی این روستا دارند.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در سرایان و نزدیک به روستای مصعبی در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

روستای مصعبی یکی از جاذبه های گردشگری سرایان
عکس از گوگل

کاروانسرای سرایان

کاروان‌سرای سرایان، که به رباط شاه عباسی هم معروف است، در بافت تاریخی شهر سرایان  قرار دارد. قدمت این کاروان‌سرا متعلق به دوران صفویه است و در سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده. این رباط به‌صورت دو ایوانی و با آجر ساخته شده است. ورودی، حیاط، حجره‌ها، انبار و اصطبل شترها از بخش‌های تشکیل‌دهنده این کاروان‌سرای تاریخی‌اند. این کاروان‌سرا در کنار بازار، حمام، مسجد و آب‌انبار مجموعه‌ای تاریخی را در شهر سرایان به‌وجود آورده‌ است.

کاروانسرای سرایان
عکس از گوگل

غار بتو

غار بتو میان سنگ‌های آهکی یک کوه صخره‌ای در نزدیکی روستای چرمه، از توابع سرایان، قرار گرفته است. غار بتو یا بتون جاذبه‌ای کمتر شناخته‌شده است که برای ورود به آن به تجهیزات غارنوردی و کوه‌پیمایی نیاز است. این غار دو دهانه دارد که دهانه ورودی آن اژدها و دهانه خروجی بتو نام دارند. تالار داخل غار به‌واسطه قندیل‌های آهکی، حوضچه‌ آب معدنی، بلورهای کوارتز و کلیست‌ها منظره‌ای تماشایی و زیبا دارد.  البته بخش انتهای این غار هنوز ناشناخته مانده است و هنوز هیچ گروهی برای شناسایی این بخش اقدام نکرده است. عمق این غار در حدود ۴۰۰ متر است که هنوز انتهای آن به دلیل مسیر صعب‌العبوری که دارد ناشناخته مانده است.

غار بتو
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر سرایان

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در سرایان و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

3.8/5 - (13 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. با این همه جاهای تاریخی و دیدنی متاسفانه باید گفت مدیریت افتضاح هست
    فقط ده روز اول عید یا اول فروردین حضرات به خودشون یه تکونی میدن بقیه سال رو خدا بزرگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *