جاهای دیدنی

جاهای دیدنی شمشک | اوج هیجان در بهشت برفی ایران

جاهای دیدنی شمشک

برای پایتخت‌‌نشینان، دیدنی‌های شمشک راهی برای فرار از آلودگی و یافتن دنجی سرسبز برای رسیدن به آرامش است. اگر شما هم با فرا رسیدن پاییز چشمتان به آسمان است و گوشتان به اخبار هواشناسی و آرزوی بارش برف را دارید؛ کافی است در یکی از روزهای آخر هفته یا تعطیلات بار و بندیل مختصری برای سفر به شمشک ببندید تا در این بهشت برفی دمی را به شادمانی بگذرانید. این روستای خوش‌ آب و هوا در نزدیکی تهران قرار دارد و نامش با برف و اسکی گره خورده است.

دلتان هوای برف‌بازی و روستا کرده؟ اگر با دیدنی‌های شمشک آشنایی ندارید، همراه ما باشید تا سفری کوتاه به جاهای دیدنی این روستا داشته باشیم.

برای آشنایی بیشتر مقاله شمشک کجاست؟ را مطالعه کنید.

پیست بین‌المللی اسکی شمشک؛ هیجان روی دامنه کوه در شب

پیست اسکی و یک ورزشکار در حال اسکس کردن

یکی از بهترین دیدنی‌های شمشک پیست اسکی آن است. این پیست پس از پیست اسکی دیزین به عنوان بزرگ‌ترین پیست اسکی ایران شناخته می‌شود. اگر عاشق برف‌بازی هستید، اسکی در این پیستِ همه چیز تمام را از دست ندهید!

همچنین در این محل می‌توانید تجربه اسکی در شب را داشته باشید. نورپردازی‌های بی‌نظیر زرد رنگی از ساعت ۱۸ تا ۲۲ در پیست انجام می‌شود که لذت اسکی روی دامنه کوه را چندین برابر می‌کند. شب را هم می‌توانید در اطراف روستا بمانید و در کلبه‌های چوبی یا اقامتگاه‌های شیک و تمیز شمشک اقامت کنید. توجه داشته باشید که فصل اسکی شمشک از اوایل آذر تا اواسط فروردین است.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

برای رسیدن به پیست اسکی شمشک باید ۵۷ کیلومتر به سمت شمال شرق پایتخت حرکت کنید. منطقه شمشک در بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات تهران واقع شده است. این پیست از دو مسیر لشکرک-فشم و کرج-گچسر قابل دسترسی خواهد بود و از مسیر گچسر فقط در فصل تابستان می‌توانید بهره ببرید.

روستای امامه؛ سرسبز و دیدنی

خانه های محصور شده بین درختان در روستای امامه

روستای ییلاقی امامه یکی دیگر از دیدنی‌های شمشک است که در ۵ کیلومتری شمشک به تهران قرار دارد. اگر در بهار و تابستان از گرمای هوا کلافه شدید، در نزدیکی فشم می‌توانید این روستا را پیدا کنید و از هوای مطبوع و خنک آن لذت ببرید. جایی که برای اقامتی یکی دو روزه در کوهستان حرف ندارد. همچنین در فصل پاییز طبیعت این روستا هزار رنگ می‌شود و حسابی دلتان را می‌برد.

اغلب اهالی این روستا کشاورز یا دامدار هستند. برای همین هم باغ‌های میوه فراوانی مثل باغ سیب، آلبالو، گیلاس و هلو در این روستا وجود دارند. دامداران روستا نیز به نگهداری از گوسفندان می‌پردازند و لبنیات مرغوبی را به گردشگران عرضه می‌کنند.

[button color=”primary” size=”big” link=”https://www.otaghak.com/city/shemshak” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]برای رزرو اقامتگاه در شمشک اینجا کلیک کنید.[/button]

 

امامزاده‌های شمشک؛ جایی برای رسیدن به آرامش

بقعه امامزاده محمدی روی یک تپه در میان درختان

در روستای شمشک امامزاده‌ای با نام امامزاده محمد قرار دارد که قدمت آن به قرن ۹ و ۱۰ هجری می‌رسد. این بنا روی کوهستان و در ارتفاع بیش از ۲ هزارمتری واقع شده و به همین علت از این مکان مذهبی می‌توانید منظره‌ای شگفت‌انگیز از طبیعت روستا ببینید. در بهار کل روستا سرسبز و دل‌انگیز می‌شود و در فصل پاییز تلفیق رنگ‌های زرد و نارنجی منظره‌ای چشم‌نواز به‌وجود می‌آورد. در زمستان نیز برف همه جا را سپید و زیبا می‌کند. امامزاده محمد یکی از اماکن مذهبی و عرفانی مهم نزد روستاییان شمشک است که در ۳۰ کیلومتری فشم قرار دارد.

اگر از امامزاده محمد ۵۰ متر بالاتر بروید به یکی دیگر از اماکن مذهبی شمشک، امامزاده اسماعیل خواهید رسید. جایی که تماشای زیبایی‌های اطراف آن هوش از سرتان می‌برد و حالت قدیمی مقبره شما را به سفر در زمان‌های گذشته دعوت می‌کند. جالب است بدانید که به گفته باستان‌شناسان قدمت بنای این امامزاده به عصر صفویه می‌رسد و در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است.

پیست اسکی دربندسر؛ تله‌کابین سواری در دامنه‌ی کوه

پیست اسکی دربندسر و کوهنوردان در حال اسکی کردن

یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های شمشک که موردتوجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد، پیست اسکی دربندسر است. برای پیدا کردن این پیست باید ۶۰ کیلومتر از تهران دور شوید تا در روستای دربندسر به یکی از بهترین جاهای دیدنی شمشک برسید. همچنین مبتدیان و علاقه‌مندان به یادگیری اسکی می‌توانند در مدرسه اسکی دربندسر که یکی از مجهزترین مدارس در کشور است، نام‌نویسی کنند. اوج هیجان را می‌توانید در تله‌کابین دربندسر تجربه کنید. این پیست دستگاه برف‌ساز نیز دارد. همچنین پس از ورزش و تفریح می‌توانید در رستوران چوبی پیست دلی از عزا دربیاورید و در محلی سازگار با محیط‌زیست روز قشنگی برای خود و عزیزانتان بسازید.

قله سرکچال شمشک؛ کوهنوردی در هوای پاک روستا

قله سرکچال شمشک

اهل کوهنوردی هستید؟ اگر از آن دسته افرادی هستید که از کوهستان آرامش می‌گیرید، حتما به شمشک بیایید. در اینجا قله‌ای به نام سرکچال وجود دارد که از سه بخش تشکیل شده است. برای فتح این قله باید به سمت شمال شرقی پیست شمشک بروید. اما توجه کنید که بهترین زمان صعود به سرکچال اوایل تابستان و پاییز خواهد بود. زمانی که هوا مطبوع و دلنشین است و مناظر اطراف جان می‌دهند برای نفس تازه کردن و عکس یادگاری انداختن!

اما زمستان فکر صعود به این قله نباشید. چراکه در هر سه ماه آن کوهستان پوشیده از برف است و امکان وقوع بهمن نیز در هر لحظه وجود دارد. برای صعود به قله سرکچال می‌توانید از یال جنوبی وارد مسیر شوید و از کنار تله سیژ شمشک گذر کنید. در مسیرتان می‌توانید روستای سپیدان شگفت‌انگیز را هم ببینید.

تل تنگه؛ زمستانی همیشگی!

آبشار تل تنگه در میان صخره ها

یکی دیگر از دیدنی‌های شمشک در روستای دربندسر منطقه تل تنگه است. این منطقه میان دو کوه قرار دارد که به دلیل بارش‌های سنگین در فصل زمستان، برفی به قطر ۵ متر در این محل تلنبار می‌شود. این برف سنگین حتی در روزهای تابستان هم ذوب نمی‌شود و شما در وسط مردادماه نیز اگر به تل تنگه بروید، می‌توانید برف‌بازی کنید!

همچنین در اطراف تل تنگه، آبشاری پرآب و خروشان به همین نام جاری است که در فصل تابستان می‌توانید از خنکای آن لذت ببرید. توجه داشته باشید که مسیر ورود به تل تنگه خاکی است و حدود نیم ساعت باید پیاده‌روی کنید تا به این منطقه برسید.

Rate this post

اتاقک

نازنین زارع

صنایع خوندم، چون قرار بود مهندس بشم. اما غرق شدن تو دنیای ادبیات باعث شد از کارخونه و خط تولید دل بِکنم و سر از نوشتن دربیارم. نوشتن از تجربیات سفر، گردش و اقامت از جذاب‌ترین کارهاییه که آدم می‌تونه انجام بده. مارگریت دوراس راست گفته که نوشتن هم‌ردیف آواز خوندنه. همونقدر موزونه و آدم رو غرق در رویای بی‌انتها می‌کنه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *