شهرهاجاهای دیدنی

جاهای دیدنی رستم رود، شهر کوچک رویایی مازندران

شمال ایران به دلیل هم‌جواری با دریای زیبای خزر و برخورداری از طبیعت بکر و زیبا طرفداران زیادی در میان گردشگران دارد. فرقی نمی‌کند کدام شهر شمال را برای سفرتان انتخاب کنید چرا که هر شهری با جاذبه‌های دیدنی بکر و متنوعی که دارد تجربه سفری لذت‌بخش را برایتان به ارمغان می‌آورد. رستم رود نیز یکی از شهرهای زیبا و خوش آب‌وهوای استان مازندران است که به دلیل فاصله کوتاه از دریا و داشتن جاذبه‌های دیدنی و گردشگری فراوان در دل خود به مقصد سفر بسیاری از مسافران و گردشگران تبدیل شده است. اگر می‌خواهید با رستم رود و جاذبه‌های دیدنی آن آشنا شوید با ما تا آخر این مقاله از مجله گردشگری اتاقک همراه باشید.

درباره رستم رود

درباره رستم رود
عکاس: سارا طالبی زاده

رستم رود یکی از شهرهای استان سرسبز و پهناور مازندران است که در 8 کیلومتری شهر نور واقع شده است. این شهر در گذشته روستایی در دهستان ناتل کنار سفلی شهرستان نور بود؛ اما در سال 1394 مطابق شورای عالی شهرسازی به شهر نور پیوست. مردم رستم رود به زبان طبری و گویش کجوری صحبت می‌کنند و جمعیت آن نیز قبل از ملحق شدن به شهر نور 830 خانوار و 3217 نفر تخمین زده شده است؛ اما در فصل تابستان با احتساب ساکنان غیر بومی که در ویلاها، مجتمع‌ها و برج‌های این منطقه ساکن می‌شوند، جمعیت این شهر به ده هزار نفر می‌رسد.

معرفی جاهای دیدنی رستم رود

رستم رود به‌دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در نزدیکی دریا و جنگل از طبیعتی سرسبز و دیدنی و ساحل بکر و منحصربه‌فردی برخوردار است آنچه این شهر را محبوب مسافران کرده، جاذبه‌های دیدنی متعدد آن است که هر کدام در گوشه‌گوشه این شهر جای گرفته‌اند و رستم رود را به بهشتی بی‌مانند برای گردشگران تبدیل کرده‌اند. اگر قصد سفر به رستم رود را دارید مطمئن باشید که سفری به یاد ماندنی و خاطره‌انگیز را در پیش رو دارید. جاذبه‌های گردشگری و امکانات رفاهی و تفریحی رستم رود متعدد است به همین دلیل شناخت مکان‌های دیدنی و گردشگری این شهر به شما کمک می‌کند تا لذت بیشتری را در سفرتان تجربه کنید.

ساحل رستم رود

ساحل رستم رود
عکاس: بهزاد نعمتی

تماشای دریای خزر یکی از دلایلی است که مسافران بسیاری برای دیدنی آن راهی شهرهای شمالی می‌شوند. رستم رود نیز یکی از شهرهای شمالی ایران است که در نزدیکی دریا واقع شده است و از ساحل بکر و زیبای برخوردار است. قدم زدن در ساحل رستم رود که از جاذبه‌های دیدنی این شهر به شمار می‌رود و تماشای طلوع و غروب خورشید در آب‌های نیلگون خزر آن‌هم زیر آسمان آبی و آرام لذت وصف‌نشدنی دارد. این ساحل سکوت فوق‌العاده گیرایی دارد و از امکانات و تجهیزات رفاهی و تفریحی متنوعی برخوردار است که تجربه سفری لذت بخشی را برای گردشگران به ارمغان میاورد. علاوه بر این در اطراف این ساحل ویلاها، آپارتمان‌ها و سوئیت‌هایی نیز جهت اجاره برای مسافران فراهم شده است که می‌توان از سایر امکانات این ساحل برشمرد.

آدرس ساحل رستم رود: ایران، استان مازندران،  رستم رود

اجاره ویلا در رستم رود با کمترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

شالیزار رستم رود

شالیزار رستم رود
عکاس: امیر کریمی

رستم رود شهری است که در جای‌جای آن می‌توانید شالیزارهای متعددی و زنان و مردان شالیکار را ببینید که با پارچه‌های رنگی که به دور کمرشان بسته‌اند در حال کار کردن هستند. شالیزارهایی که طرح و شکلشان به گونه‌ای است که گویی به‌وسیله هنرمندان طراحی شده‌اند. مسافران و گردشگران می‌توانند در سفر به رستم رود در مسیر این شالیزارها قدم زده و علاوه بر لذت بردن از تماشای زمین‌های کشاورزی و طبیعت زیبا با آداب‌ورسوم و فرهنگ مردم محلی نیز از نزدیک آشنا شوند.

آدرس شالیزار رستم رود: ایران، استان مازندران، شهر نور، رستم رود

جاهای دیدنی نزدیک رستم رود

پارک جنگلی کشپل

پارک جنگلی کشپل
عکاس: متین

پارک جنگلی کشپل یکی از دیدنی‌ترین و محبوب‌ترین پارک‌های جنگلی استان مازندران است که در 20 کیلومتری رستم رود واقع شده است. این پارک مجموعه‌ای 7200 متری است که در 2.5 کیلومتری چمستان و در جنوب جاده نور قرار گرفته و هرساله میزبان مسافران و گردشگران بسیاری از داخل کشور است. از وسط این پارک جنگلی رودخانه معروف لاویج عبور می‌کند که به سبب وجود این رودخانه پوشش گیاهی و درختان سر به فلک کشیده متنوعی نظیر بلوط، افرا، لرک، ممرز، توسکا و انجیلی در این جنگل به چشم می‌خورند. جاده نور که به این پارک جنگلی منتهی می‌شود نیز یکی از قشنگ‌ترین جاده‌هایی است که در دو طرف آن درختان قد برافراشته و متنوع قرار گرفته‌اند و شما را به جنگلی سرسبز که گویی تکه‌ای از بهشت است هدایت می‌کند. این پارک جنگلی جلوه‌ای بسیار تماشایی دارد و طبیعتی زیبا را برای شما هدیه می‌دهد و دارای امکانت رفاهی مناسبی ازجمله زمین‌های بازی فوتبال و والیبال، وسایل بازی برای کودکان، آلاچیق‌های مختلف جهت استراحت و اقامت، پله‌ها و راه‌پله‌های سنگی برای پیاده‌روی، فروشگاه‌ها و غیره است و لحظات خوشی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

آدرس پارک جنگلی کشپل: ایران، استان مازندران، شهرستان نور، مسیر ییلاقی لاویج، 2.5 کیلومتری چمستان

دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات
عکاس: ایمان جعفری

الیمالات دریاچه‌ای نیلی رنگ و رویایی است که زیبایی‌اش با طبیعت سرسبز اطرافش و درختانی که تا نزدیکی ساحل رشد کرده‌اند تکمیل می‌شود. این دریاچه همچون نگینی درخشان در میان درختان سر به فلک کشیده و کوه‌های مرتفع قرار گرفته و با طبیعت بی‌نظیر، چشم‌اندازی دیدنی و آب‌وهوای خوشی که دارد گردشگران و طبیعت دوستان بسیاری را جذب خود کرده است. قدم زدن و لذت بردن از زیبایی‌های اطراف، عکاسی، ماهیگیری، قایق‌سواری، کمپ کردن و برپایی چادر در اطراف این دریاچه، تماشای منظره‌ای نفس‌گیر و دیدنی آن و لذت بردن از صدای آب ازجمله امکانات و تفریحات دریاچه الیمالات است که تجربه سفری به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

آدرس دریاچه الیمالات: ایران، استان مازندران، شهرستان نور، 8 کیلومتری جاده نور به چمستان، روستای کارگرکلا

کاخ تمیشان اشرف پهلوی

کاخ تمیشان اشرف پهلوی
عکاس: msadeg sansari

کاخ تمیشان یکی از قدیمی‌ترین و دیدنی‌ترین بناهای تاریخی استان مازندران و از جاهای دیدنی رستم رود است که در دوره سلطنت دوم پهلوی به دستور خواهر محمدرضا پهلوی ساخته شده است. این کاخ با 400 هکتار مساحت در فاصله 7 کیلومتری رستم رود و در نزدیکی دریا بنا شده و با معماری زیبایی که دارد بسیار مورد توجه گردشگران و مسافران قرار گرفته است. کاخ تمیشان دارای معماری منحصربه‌فردی است و در ساخت آن از لوکس‌ترین و مدرن‌ترین مصالح و دکوراسیون‌ها بهره گرفته شده است. این کاخ دارای محوطه بسیار بزرگ و سرسبزی است که به شکل مدرن و به سبک معماری اروپایی ساخته ‌شده است و استخر، اسطبل اسب، آب نما و محل اقامت نگهبانان در این محوطه به چشم می‌خورد. در فضای داخلی این کاخ نیز استراحتگاه مخصوص، حمام، آشپزخانه و اتاق‌های متعدد وجود دارند که بسیار مجلل ساخته شده‌اند و از نظر تزئینات و طراحی نیز بسیار باشکوه است.

آدرس کاخ تمیشان اشرف پهلوی: ایران، استان مازندران، 5 کیلومتری شرق شهر نور

پارک جنگلی نور

پارک جنگلی نور
عکاس: فرزاد فرجود

پارک جنگلی نور با مساحت 3600 هکتار یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی خاورمیانه است که به علت قرار گرفتن ما بین شهر نور و رستم رود با نام پارک جنگلی رستم رود نیز شناخته می‌شود. در این پارک جنگلی انبوهی از درختان سر به فلک کشیده و متنوعی قرار گرفته‌اند که می‌توانید در سایه‌سار این درختان بساط پیک‌نیک به راه انداخته و سفر لذت‌بخشی را تجربه کنید. پیاده‌روی، اسب سواری، دوچرخه سواری، عکاسی و راندن موتورهای چهار چرخ و غیره را نیز می‌توان از دیگر تفریحات پارک جنگلی نور برشمرد. پارک جنگلی نور در کنار طبیعت بی‌نظیری که دارد از امکانات رفاهی مناسبی نیز ازجمله، رستوران، قهوه خانه، مسجد، محوطه بازی برای کودکان و آلاچیق‌های مختلفی برخوردار است و لحظات خوشی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

آدرس پارک جنگلی نور: ایران، مازندران، کیلومتر 5 نور به محمودآباد

آبشار ونوس

آبشار ونوس

آبشار ونوس یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی مازندران است که در 20 کیلومتری رستم رود واقع شده است. این آبشار از حیث زیبایی و واقع‌شدن در نزدیکی روستای خوش آب‌وهوای رستم رود در فصل بهار و تابستان بسیار مورد توجه مسافران و گردشگران قرار گرفته است. این آبشار دارای آبی بسیار گوارا و توسط صخره‌ها و درخت‌های اطراف خود محاصره شده است. به همین دلیل، زیبایی خاصی را به طبیعت عطا کرده است. همچنین این آبشار از سمت غرب به رودخانه کلرود و از شمال به سواحل دریای خزر محدود است.

آدرس آبشار ونوس: ایران، استان مازندران، شهرستان نور، 20 کیلومتری رستم رود

کلیسای آنتوان مقدس

کلیسای آنتوان مقدس

کلیسای آنتوان مقدس یکی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهرستان نور است که در 13 کیلومتری رستم رود واقع شده است. این کلیسا در سال 1974 به دست ارامنه کاتولیک مذهبی ایرانی ساخته شده است و از شیوه معماری زیبا و منحصربه‌فردی برخوردار است. کلیسای آنتوان مقدس بر روی صفه بنا شده است و دارای نمایی سیمانی و پلانی هشت ضلعی است و بر بالای ساختمان آن نیز یک گنبدی مخروطی شکل زیبا به چشم می‌خورد. در کنار ناقوس خانه این کلیسا نیز پلکان‌های زیبا و متعددی قرار گرفته‌اند که بازدیدکنندگان را به سمت ورودی کلیسا هدایت می‌کنند. دیواره‌های داخلی کلیسا با گچ‌بری‌های زیبا تزئین شده‌اند و نورگیرهای باریک آن نیز بر زیبایی‌های هر چه بیشتر این کلیسا افزوده‌اند.

آدرس کلیسای آنتوان مقدس: ایران، استان مازندران، 4 کیلومتری غرب شهرستان نور، شهرک ساحلی هایکاشن

سخن آخر

رستم رود یکی از زیباترین مناطق شمال کشور است که سرشار از جاذبه‌های گردشگری است. ما در این مقاله معروف‌ترین و بهترین جاذبه‌های گردشگری رستم رود را به شما معرفی کردیم تا بنا به سلیقه و خلق‌وخوی خودتان بهترین مکان‌های گردشگری را انتخاب کنید. این شهر علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری دیدنی و متنوع، امکانات اقامتی متعددی را نیز برای گردشگران و مسافران فراهم کرده است تا سفری لذت‌بخش و بدون دغدغه را تجربه کنید. بسته به نیاز و سلیقه‌تان و اینکه با چه بودجه و هزینه‌ای قصد دارید در رستم رود اقامت کنید، گزینه‌های مختلفی ازجمله هتل‌ها، سوئیت‌ها، ویلاهای ساحلی و جنگلی و اقامتگاه‌های بوم گردی در این شهر پیش روی شماست. برای رزرو اقامتگاه کافی است به سایت اتاقک مراجعه و از میان گستره وسیعی از گزینه‌های اسکان اقامتگاه مورد نظر خود را انتخاب کرده و سفرتان را به این شهر زیبا آغاز کنید.

4.4/5 - (63 امتیاز)

اتاقک

سلوا طاحونی

سلوا هستم، پر انرژی، برونگرا و عاشق یادگیری، از نوشتن مقالات جدید لذت می‌برم و می‌توانم چیزهای جدیدی برای گفتن داشته باشم. محتوا خلق می‌کنم تا همه بتوانند سریعتر به چیزی که می خواهند دسترسی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

‫20 دیدگاه ها

  1. همیشه دیدنی بوده و هست نقاط مختلف مازندران از غرب تا شرق گلوگاه و بهشهر شهرستان نور پاکیزه و شیک و مدرن انشاالله بهتر بشه

  2. آهان یعنی سفارش قبول میکنین تا تبلیغ مکان وشهر و یا هرچیزرو بکنین.خوب عزیزم هرچیزی یه اصولی داره.شما اومدی کل شهرستان نور و از جنوب تا شمال وغرب تا شرق و (ازچمستان ونور ورویان و‌‌‌…) گرفتین به اسم رستمرود زدین.خوب مینوشتین یکی از جاهای توریستیشم جاده چالوس.آخرشم ۷۰کیلومتر بارستمرود فاصله داره.حالا خسته نباشید ازهمه بگذریم این گویش کجوری ازکجا یدفعه پیداشد.نمیدونم.شاید تا حالا تشریف نیاوردین نور.من با کمال میل ازطرف نوریها دعوتتون میکنم که تشریف بیارین.منزل روستایی ما چندروزی نورو اطرافشو سیاحت کنین.. ازفال وتماشاش با همراهی یک بومی مطلع لذت ببرین.بهرحال قدردان شماییم ازتوجهتون وخسته نباشید.

  3. دستمرود ، به خودی خود ، یکی از شهرهای ساحلی زیبای مازندران است. برای معرفی اون ، نیاز به اینهمه دروغ و تقلب نبود که بخواین جاذبه های گردشگری شهرهای دیگه رو به اسم رستمرود معرفی کنین.
    مثلا : پارک کشپل و دریاچه الیمالات بین نور و چمستان هست.
    کلیسای سنت آنتوان ، بین نور و رویان هست.
    کاخ تمیشان داخل شهر نور واقع شده
    آبشار مورد اشاره اصلا ربطی به رستمرود یا نور نداره.
    لطف کنید با تبلیغات دروغین و دادن اطلاعات غلط به مردم ، آبروی رستمرود و رستمرودی های عزیز رو نبرید

  4. سپاسگزاریم خانم طاحونی که تولید محتوای توریستی انجام دادید و ای کاش همه مثل شما تولید محتوای کاربردی و واقعی و مستند انجام بدهند کار شما شایسته تقدیر است
    از طرف کرباسی میزبان ویلای توریستی زمرد
    موفق باشید

  5. بسیار عالی ممنون از اطلاعات ارزشمندتان.حای بسیار زیباییست

      1. نویسنده محترم الان پارک جنگلی کشپل متعلق به شهر چمستان پارک جنگلی نور هم که از اسمش میفهمیم برای شهرستان نور کلیسا هم متعلق به شهر رویان و شهرک هایکاشن شما میخوای یه شهر و معرفی کنی مکان های متعلق به خود اون شهر و معرفی کن الان یه غیر مازندرانی فکر می‌کنه کلیسا تو رستمرود یا کشپل تو رستمرود مازندران از نظر موقعیت مکانی با بقیه استان های ایران فرق می‌کنه مثلاً تو استان خراسان شمالی شما بین دوتا شهر صد کیلومتر فاصله میبینی ولی تو مازندران پاتو یه متر از شهر نور بذاری اون طرف تر وارد رویان میشی یا. خط بین نوشهر و چالوس نیم متر پس تو توضیح مکان های متعلق به هرشهر تو مازندران باید بیشتر دقت کنین

  6. سلام لطفاً در پارک جنگلی نور رستوران قدیمی و زیبای از زمان قدیم بوده که بسیار زیبا است که معرفی نشده است

  7. سلام
    نویسنده مطلب بیاید و شهر رستمرود را با توجه به عکسهای منتشره که ارتباط با شهر رستمرود دارد را به من که ساکن رستمرود هستم و یک خبرنگار نشان دهد.
    رستمرود بخشی از شهر نور است.
    09380494363

  8. پارک کشور و دریاچه الیمالات متعلق به چمستان هست،ایکاش راجب به جا به های چمستان هم بنویسید.خیلی ممنون.

    1. سلام ممنون از کامنتتون
      اگر جزئیات مطلب رو بخونین اونجا گفتیم نزدیک رستم روده به فاصله 20 کیلومتری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *