بازار‌ها و مراکز خریدتجربه سفررامسر

معرفی 15 مورد از بهترین مراکز خرید رامسر

رامسر شهری است که با عناوین مختلفی مثل عروس شهرهای شمالی، میعادگاه جنگل و دریا و چندین ترکیب زیبای دیگر آن را می‌شناسند. اصلا نام رامسر که به گوشمان می‌خورد، ناخودآگاه می‌بینیم که دست از کاری که مشغولش بودیم کشیده‌ایم و ذهنمان به ساحل نقره‌ای یا جنگل دالخانی سفرکرده است.

رامسر در غربی‌ترین بخش استان مازندران قراردارد و درواقع مرز استان مازندران و استان گیلان است. به‌جز جنگل‌ها و ییلاقات منحصربه‌فرد و سواحل متعدد که از جاذبه‌های اصلی گردشگری در رامسر هستند، این شهر مراکز خرید متنوعی هم دارد که باعث شده عشاق گردش در بازارها و پاساژها، در سفر به رامسر دلسرد نشوند.

برای آشنایی بیشتر با این شهر می‌توانید مقاله رامسر کجاست را مطالعه کنید.

در این مقاله 15 مورد از معروف‌ترین مراکز خرید رامسر را به همراه آدرس و ساعت کاری معرفی کرده‌ایم. توصیه می‌کنیم یک فهرست از آن‌ها تهیه کنید تا دیگر در طول سفر، به دنبال مراکز خرید نباشید و بتوانید با خیال راحت خرید کنید.

خرید کردن، مانند تماشای آثار باستانی و بازدید از جاهای دیدنی، یک بخش جدایی‌ناپذیر از سفر است. اصلا سفر بدون خرید انگار چیزی کم دارد؛ اما خرید در سفر، برای افراد مختلف تعریف‌های متفاوتی دارد. مثلا بعضی‌ها دوست دارند به بازارهای سنتی یا هفتگی بروند، بعضی‌ها هم گردش در مراکز خرید لوکس را دوست دارند.مراکز خرید رامسر که در ادامه به معرفی کامل آن‌ها پرداخته‌ایم، هر دو سلیقه بالا در خرید کردن را راضی می‌کنند. پس به خواندن ادامه این مقاله ادامه دهید.

اجاره ویلا رامسر با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

بازار سنتی رامسربازار سنتی رامسر

یکی از بخش‌های لذت‌بخش در سفر به هر شهری، معاشرت با مردم محلی و آشنایی با فرهنگ آن‌ها است. بازار سنتی رامسر یکی از آن محل‌هایی است که در کنار خرید یکی از مهم‌ترین محصولات رامسر مثل انواع مرکبات، ترشی‌ها، لواشک، کلوچه، شیرینی و … می‌توانید با مردم بومی رامسر هم معاشرت کنید. قطعا حال‌وهوای بازار سنتی رامسر و گشت‌وگذار در آن به یکی از قسمت‌های خاطره‌انگیز سفر به رامسر تبدیل می‌شود.

حیف است حالا که تا رامسر آمده‌اید، چای و برنج و سبزی‌های محلی را از مردم رامسر نخرید. حتی می‌توانید مواد لازم برای تهیه غذاهای محلی رامسر را از این بازار تهیه کنید و خودتان آن را در ویلا یا سوئیت خود تهیه کنید.

آدرس: استان مازندران، شهر رامسر، بلوار مطهری، بین میدان امام خمینی و استاد مطهری

ساعت فعالیت: شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب. این بازار جمعه‌ها تعطیل است.

بازار جدید ماهی‌فروشان رامسر

بازار جدید ماهی‌فروشان رامسر
عکس از سایت داتیس

عشاق غذاهای دریایی و به‌خصوص ماهی، منتظرند تا به رامسر برسند و در اولین فرصت به بازار جدید ماهی‌فروشان رامسر بروند. به این خاطره فکر کنید: به رامسر رسیده‌اید و یک ویلا یا سوئیت اجاره کرده‌اید که در آن امکان آشپزی دارید؛ به بازار ماهی‌فروشان می‌روید و چند ماهی تازه و کمی هم برنج و سبزی محلی می‌خرید. بعد به ویلا برمی‌گردید و بساط درست کردن یک سبزی‌پلو با ماهی تازه را می‌چینید. اگر همسفران خوبی داشته باشید، چاشنی اصلی این خاطره، لحظات لذت‌بخشی است که در طول پختن این غذا با آن‌ها می‌سازید.

اگر به رامسر سفر کردید و خواستید به این تصور ذهنی جامه عمل بپوشانید، حتما به بازار جدید ماهی‌فروشان رامسر بروید. در این بازار ۲۲ غرفه فعالیت می‌کنند و نگران جای پارک هم نباشید، چون پارکینگ اختصاصی دارد. راستی اگر امکانات لازم مثل کلمن را دارید، پیشنهاد می‌کنیم چند ماهی هم سوغات بیاورید.

آدرس: استان مازندران، شهر رامسر، لپاسرک، جنب پل صفا رود

ساعت فعالیت: شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۲ بعدازظهر و از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۹ شب. بازار ماهی‌فروشان رامسر جمعه‌ها تعطیل است.

مرکز خرید بین‌المللی آرامش

مرکز خرید بین‌المللی آرامش
عکس از مهدی جعفری

یکی از شناخته‌شده‌ترین مراکز خرید مدرن و لوکس رامسر، مرکز خرید آرامش رامسر است. این مرکز خرید که در آن پردیس سینمایی، شهربازی و فودکورت هم وجود دارد، مکان مناسبی برای گشت‌وگذار و خرید وسایلی مانند کیف، کفش، لباس، لوازم‌آرایش، لوازم خانه و… است که در زندگی شلوغ و پردغدغه فرصت تهیه آن‌ها را ندارید و در سفر که اوقات فراغتتان بیشتر است می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

بزرگ‌ترین فودکورت استان مازندران و بزرگ‌ترین مرکز طلا و جواهرات در شمال شرق رامسر در مرکز خرید بین‌المللی آرامش قرار دارد. این مرکز خرید فاصله کمی با هتل قدیم رامسر دارد و به‌همین خاطر می‌توانید به‌راحتی خودتان را به هتل قدیم رامسر برسانید و از آنجا هم دیدن کنید.

آدرس: استان مازندران، شهر رامسر، روبروی هتل قدیم رامسر

ساعت فعالیت: هرروز هفته از ساعت 10 صبح تا 12 شب

فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایران کتان

فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایران کتان
عکس از مهدی جعفری

فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایران کتان، یکی از مراکز خرید جذاب در سفر به شهرهای شمالی هستند. یکی از شعبه‌های این فروشگاه زنجیره‌ای در شهر رامسر است. جذابیت فروشگاه ایران کتان این است که همه اعضای خانواده می‌توانند در آن خرید کنند. انواع لباس‌های مردانه، زنانه و کودکانه در این فروشگاه به فروش می‌رسند. تازه اگر وسایلی مانند دمپایی یا کیف و کلاه را هم فراموش کرده‌اید، می‌توانید در فروشگاه ایران کتان رامسر آن‌ها را بخرید.

آدرس: استان مازندران، رامسر، جاده رامسر به چابکسر، بعد از تله‌کابین، جنب سفید تنش

ساعت فعالیت: هرروز هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

مرکز خرید نگین رامسرمرکز خرید نگین رامسر

یکی از مراکز خرید مدرن شهر رامسر، مرکز خرید نگین است. مرکز خرید نگین از مرکز خرید آرامش کوچک‌تر است اما می‌توانید بیشتر کالاهای مصرفی مانند لباس، وسایل خانه و آشپزخانه، اقلام بهداشتی، آرایشی و … را در آن پیدا کنید.

مرکز خرید نگین رامسر در نزدیکی هتل قدیم و کاخ‌موزه رامسر است و می‌توانید بعد از تماشای این 2 جای دیدنی، قدم‌زنان به مرکز خرید نگین بروید. اگر هم گرسنه شدید نگران نباشید، به گفته گردشگران فود کورت مرکز خرید نگین یکی از فودکورت‌های خوب رامسر است.

آدرس: استان مازندران، شهر رامسر، بعد از میدان انقلاب، اواسط خیابان مطهری

ساعت فعالیت: هرروز هفته از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۲ بعدازظهر و از ساعت ۵ بعدازظهر تا ۱۰ شب

بازارهای صنایع‌دستی رامسرصنایع‌دستی رامسر

با اینکه صنایع‌دستی شهرهای شمالی مثل حصیربافی و صنایع چوبی تقریبا شبیه به یکدیگر هستند، اما فرهنگ و بافت هر شهری باعث می‌شود که تفاوت‌هایی در فرآیند تولید و شکل محصول خروجی وجود داشته باشد. اگر در سفر به رامسر به دنبال مرکز خریدی هستید که بتوانید محصولاتی که با حصیر بافته شده‌اند مثل انواع کلاه، سبد، کیف و … یا انواع ظروف چوبی مانند ملاقه، قاشق، بشقاب، وسایل تزئینی و… را تهیه کنید، بازارهای صنایع‌دستی رامسر بهترین گزینه هستند. در رامسر محل مشخصی به‌عنوان بازار صنایع‌دستی وجود ندارد؛ اما فروشگاه‌های مختلفی در سطح شهر رامسر یا جاده رامسر به جواهرده وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها صنایع‌دستی رامسر را بخرید.

یکی از خاص‌ترین صنایع‌دستی رامسر همجوشی شیشه است. ظروفی شیشه‌ای که به شکل‌های مختلف تراش‌خورده و رنگ‌آمیزی شده‌اند و در زیر تصویر یک نمونه از آن‌ها را می‌بینید. در این بازارها و فروشگاه‌ها می‌توانید یکی دیگر از سوغاتی‌های رامسر یعنی چادرشب (که از آن به‌عنوان روتختی یا رومیزی هم استفاده می‌شود) و زیراندازهای نمدی را هم پیدا کنید. اگر هم دلتان می‌خواهد یک دست لباس محلی قاسم‌آبادی بخرید، به منطقه لات محله بروید.

آدرس فروشگاه لباس محلی: استان مازندران، شهر رامسر، جاده رامسر به جواهر ده، منطقه لات محله، روبروی چشمه

آدرس کارگاه نمدبافی: استان مازندران، شهر رامسر، محله لپاسر، روبروی شهرداری

آدرس کارگاه همجوشی شیشه: استان مازندران، شهر رامسر، جاده رامسر به جواهرده، روستای میان لات

ساعت فعالیت: در مورد ساعت کاری این فروشگاه‌ها و کارگاه‌ها اطلاعات دقیقی موجود نیست.

بازار ترشیجات رامسر

بازار ترشیجات رامسر
عکس از محمد انتظاری

اگر از آن دسته افرادی هستید که حتی با خواندن عنوان بالا، آب دهانتان راه افتاده و دلتان هوس یک خوراکی ترش مثل لواشک و آلوچه کرده است، باید بگوییم اگر به رامسر سفر کنید، یک بازار بهشتی در انتظار شماست.

بازار ترشیجات رامسر، یکی از بازارهای قدیمی این شهر است که در آن انواع ترشی، لواشک، آب‌لیمو، تمبرهندی، آلوچه و … پیدا می‌شود. توصیه می‌کنیم قبل از گردش در این بازار یک میان‌وعده سبک بخورید تا خدای‌نکرده با دیدن آن‌ همه خوراکی خوشمزه و امتحان کردن آن‌ها فشارتان نیافتد.

آدرس: استان مازندران، شهر رامسر، خیابان مطهری، نرسیده به میدان امام خمینی

مرکز خرید مروارید سبز

مرکز خرید مروارید سبز
عکس از مهدیار مهدی یاور

در بین مراکز خرید مدرن رامسر، مرکز خرید مروارید سبز بعد از مرکز خرید آرامش و نگین، رتبه سوم را دارد. در این مرکز خرید 2 طبقه می‌توانید انواع لباس برای بچه‌ها، لباس‌های زنانه یا مردانه، کیف، کفش و هر آنچه انتظار می‌رود در یک مرکز خرید به فروش برسد را پیدا کنید.

در مرکز خرید مروارید سبز می‌توانید از امکانات تفریحی و رفاهی مثل فوتبال دستی، بولینگ تیراندازی، رستوران و کافی‌شاپ هم استفاده کنید. این پاساژ یک مکان مناسب برای کسانی است که فرزند دارند و می‌خواهند که در طول سفر لحظات خوشی را برایش بسازند، چون‌که یک شهربازی کوچک سرپوشیده هم دارد.

آدرس: استان مازندران، شهر رامسر، بلوار معلم

ساعت فعالیت: از صبح تا ۱۲ شب

بازارهای هفتگی رامسربازارهای هفتگی رامسر

به‌جز بازار سنتی رامسر، در بعضی روزهای هفته بازارهای هفتگی هم در رامسر برپا می‌شوند. سه‌شنبه‌ها بازار جدید رامسر، چهارشنبه‌ها بازار سادات‌شهر و دوشنبه‌ها بازار کتالم نمونه‌ای از بازارهای هفتگی رامسر هستند. البته شنبه‌بازار رامسر را فراموش نکنید. در این بازارها می‌توانید کنار خرید بدون واسطه از مردم محلی که اکثرا محصولات خودشان را برای فروش آماده می‌کنند، با آن‌ها معاشرت کنید و حسابی لذت ببرید. قطعا خوراکی‌هایی که از این بازارها می‌خرید، عطروطعم دیگری دارند و آن‌ها را از یاد نمی‌برید.

در این بازارهای هفتگی انواع ترشی، مربا، سبزی‌های محلی، چای، برنج، ماهی و… در کنار صنایع‌دستی مثل محصولات حصیری، چوبی و… فروخته می‌شوند.

در اواخر سال و اوایل نوروز، گشت‌وگذار در این بازارهای سنتی حسابی لذت‌بخش است.

ساعت فعالیت: این بازار را مردم محلی برپا می‌کنند و معمولا ساعت کاری مشخصی ندارد.

آدرس: استان مازندران، شهر رامسر، ابتدای کمربندی، اطراف میدان امام خمینی

بازار روز رامسر (بازار لباس)

بازار روز رامسر (بازار لباس)
عکس از علیرضا فخر

اگر به‌دنبال صنف لباس‌فروش‌ها در رامسر می‌گردید و می‌خواهید از بازاری که قیمت اجناسش مناسب‌تر است خرید کنید، بازار روز رامسر انتخاب خوبی است. لطف خرید از بازار روز رامسر، خرید لباس‌هایی است که شاید مشابهش را جای دیگری پیدا نکنید و هر بار که در کمد لباستان را باز می‌کنید، نگاهتان به لباسی که از این بازار خریدید می‌افتد و کل خاطرات سفر در ذهنتان دوره می‌شوند.

آدرس: استان مازندران، شهر رامسر، بلوار مطهری

بازار سوغاتی فروش‌هابازار سوغاتی فروش‌ها

احتمالا این تصویر در خاطرات سفر همه ما به شمال وجود دارد. وقتی نزدیک شهر می‌شدیم یا موقع برگشت، چندین مغازه در ابتدای جاده بودند که همیشه به آن‌ها سر می‌زدیم. به‌خصوص موقع برگشت از سفر که از ماشین پیاده می‌شدیم و می‌خواستیم از آخرین لحظات حضورمان در شهر لذت ببریم. این مغازه‌ها انواع وسایل حصیری و چوبی، توپ، وسایل شن‌بازی، کلوچه، زیتون، ترشی، لواشک و … داشتند.

اگر به رامسر سفر کردید، می‌توانید به‌جز این مغازه‌های پشت سر هم در اوایل جاده رفت‌وبرگشت، برای خرید انواع سوغاتی به‌خصوص کلوچه، مربا، ترشی و صنایع چوبی به بازار سنتی رامسر که در ابتدای این مقاله معرفی کردیم و بازارهای هفتگی مثل شنبه‌بازار و سه‌شنبه‌بازار که حوالی میدان امام برپا می‌شوند هم سر بزنید.

مرکز خرید ساحل پلاسکو

مرکز خرید ساحل پلاسکو
عکس از فردین راضی

گاهی وقت‌ها در سفرهایمان با مراکز خریدی روبرو می‌شویم که عمده‌فروش هستند و می‌توانیم با قیمت مناسب، کالاهایی که نیاز داریم را از آن‌ها بخریم. اگر در شهر رامسر به دنبال مرکز خریدی هستید که عمده‌فروش باشد، به مرکز خرید ساحل پلاسکو بروید. در این مرکز تجاری انواع ظروف آشپزخانه، بطری، ملاقه و … به‌صورت عمده و در تنوع بالایی فروخته می‌شوند.

آدرس: استان مازندران، شهر رامسر، بلوار عباس مفرد

فروشگاه‌های تله‌کابین رامسر

فروشگاه‌های تله‌کابین رامسر
عکس از مهدی جعفری

اگر به فهرست جاهای دیدنی مشهور نگاه کنیم، حتما در همان ابتدا نام تله‌کابین رامسر را می‌بینیم. مجموعه‌ای گردشگری که به‌جز تله‌کابین می‌توانید از انواع امکانات تفریحی آن مانند شهربازی و تفریحات آبی هم استفاده کنید؛ اما جذابیت این مجموعه با وجود دو فروشگاه هالیدی و نوربرت تکمیل می‌شود. فروشگاه‌هایی که انواع لباس‌های زنانه، مردانه و بچه‌گانه را می‌فروشند.

آدرس: استان مازندران، شهر رامسر، کیلومتر پنج غرب رامسر

ساعت فعالیت مجموعه: مجموعه شهر سبز از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۲ شب فعال است.

مجتمع تولیدی گل و گیاه فیلی

مجتمع تولیدی گل و گیاه فیلی
عکس از ایمان فیلی

در نزدیکی تله‌کابین رامسر یک بهشت کوچک وجود دارد و آن جایی جز مجتمع تولیدی گل و گیاه فیلی رامسر نیست. در این مجموعه بزرگ انواع کاکتوس‌ها، گل‌های آپارتمانی و گیاهان مختلف پروش داده می‌شوند و می‌توانید از آن‌ها خرید هم کنید.

اگر برای مدت کوتاهی ویلا اجاره کردید و شرایط خرید و حمل‌ونقل گلدان را ندارید، می‌توانید بذر گیاهانی که دوست دارید را بخرید. اگر هم به‌تازگی ویلایی در رامسر خریده‌اید و می‌خواهید سروسامانی به حیاط خانه بدهید یا از گیاهان آپارتمانی استفاده کنید، بازهم مجتمع تولیدی گل و گیاه فیلی انتخاب مناسبی است.

ساعات کاری: این مجموعه تا ساعت ۸ شب باز است.

آدرس: استان مازندران، شهر رامسر، بعد از تله‌کابین رامسر

مجتمع تجاری سیمرغ

مجتمع تجاری سیمرغ
عکس از مهدی قاسمی زند

مجتمع تجاری سیمرغ یک مرکز خرید کوچک است که می‌توانید بیشتر کالاهایی که به آن نیاز دارید را در آن پیدا کنید. در طبقه همکف این مجتمع یک سوپرمارکت و قنادی قرار دارد. سایر طبقات هم اجناس مختلفی مانند اسباب‌بازی، لوازم آشپزخانه، لباس و … را می‌فروشند. اگر مدت‌زمان سفر شما کوتاه است یا برخی اقلام خوراکی را فراموش کرده‌اید، می‌توانید به این مرکز خرید بروید و در کنار تهیه مایحتاج سفر و خرید کمی شیرینی، گشتی هم در محیط داخلی آن بزنید.

ساعات کاری: این مجموعه تا ساعت 11 شب دایر است.

آدرس: استان مازندران، شهر رامسر، میدان شهید خلعتبری

سخن آخر

در این مقاله 15 مورد از مهم‌ترین مراکز خرید رامسر را معرفی کردیم. در کنار جاذبه‌های طبیعی و تفریحی متعدد، بازارهای سنتی و مراکز خرید مدرنی هم در این شهر توریستی وجود دارد. مراکز خریدی که می‌توانید با توجه به سلیقه خودتان به آن‌ها سر بزنید. مثلا می‌توانید به بازار سنتی یا هفتگی رامسر بروید و با مردم شهر معاشرت کنید یا به یک مرکز خرید مدرن با امکانات تفریحی، رستوران و کافی‌شاپ بروید.

حالا که با انواع مراکز خرید رامسر آشنا شدید، کافی است قبل از سفر اقامتگاه موردنظر خودتان را از قسمت اجاره ویلا اتاقک رزرو کنید و از سفر به رامسر حسابی لذت ببرید.

سؤالات متداول درباره مراکز خرید رامسر

بازارهای سنتی رامسر کدام‌اند؟

بازار سنتی، بازارهای هفتگی و بازار ماهی‌فروشان

مراکز خرید مدرن و لاکچری رامسر کدام‌اند؟

مرکز خرید بین‌المللی آرامش، مرکز خرید مروارید سبز، مرکز خرید نگین

بازار سنتی رامسر کجاست؟

استان مازندران، شهر رامسر، بلوار مطهری، بین میدان امام خمینی و استاد مطهری

بازار ماهی‌فروشان رامسر کجاست؟

استان مازندران، شهر رامسر، لپاسرک، جنب پل صفارود

مرکز خرید آرامش رامسر کجاست؟

استان مازندران، شهر رامسر، روبروی هتل قدیم رامسر

بازار ترشیجات و زیتون رامسر کجاست؟

استان مازندران، شهر رامسر، خیابان مطهری، نرسیده به میدان امام خمینی

4.3/5 - (15 امتیاز)

اتاقک

مسعود تاجیک

مسعود هستم، شیفته نوشتن، ادبیات و سینما. تولید محتوا برای من یک لذت دوجانبه دارد، هم روح خودم را جلا می‌دهد و هم باعث می‌شود حس مفید بودن داشتi باشم. این‌که نوشته من بتواند جواب سؤالات کسی را بدهد یا او را از سردرگمی نجات دهد، لذت وصف‌ناپذیری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *