تجربه سفرجاهای دیدنیرامسرسواحل

معرفی سواحل مازندران | هیجان تفریحات آبی و آرامش شب‌های ساحل

سفر به سواحل زیبا یک تجربه متحول‌کننده است. از لحظه‌ای که وارد ساحل می‌شوید، با چشم‌اندازی خیره‌کننده از آب‌های درخشان، شن‌های قهوه‌ای و طلایی احاطه می‌شوید. چه در ساحل استراحت کنید، چه در آب دریا اوقاتی را به شنا و آب‌‌بازی بپردازید، درهرصورت حال‌وهوایی به‌یادماندنی تجربه خواهید کرد.  فراتر از مناظر خیره‌کننده، سفر به سواحل زیبا می‌تواند فرصتی برای ارتباط مجدد با خود و دنیای اطرافتان باشد. این فرصتی است که کمی با خود خلوت کنید و تمام استرس‌های اخیر را از خود دور کنید. سفر به سواحل مازندران برای کشف و امتحان چیزهای جدید فوق‌العاده است. چه به دنبال قایق‌سواری، غواصی یا فقط قدم زدن در ساحل باشید، فرصت‌های زیادی برای تفریح، هیجان و آرامش وجود دارد. در این مطلب چند مورد از بهترین سواحل مازندران را به شما معرفی می‌کنم تا سفری به‌یادماندنی برای خود رقم بزنید.

 1-دهکده ساحلی رامسر، ساحلی با امکانات کامل

دهکده ساحلی رامسر
دهکده ساحلی رامسر، مکانی برای تفریح و گشت‌وگذار عکس از سایت تریتا نیوز

یکی از بهترین سواحل مازندران، ساحل خلج رامسر است. این ساحل مجموعه‌ای از امکانات کامل، بازارچه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها را گرد هم آورده تا سفری خاطره‌انگیز را در کنار عزیزان خود تجربه کنید. دهکده ساحلی رامسر فقط مکانی برای تماشای دریا نیست؛ بلکه اینجا می‌توانید در بازارچه‌های آن به گشت‌وگذار بپردازید و خرید کنید، در رستوران‌های آن غذا میل کنید، قایق‌سواری کنید و از پلاژهای مخصوص آن در روزهای گرم استفاده کنید. این ساحل چشم‌اندازی بی‌نظیر از دریای خزر را به نمایش گذاشته و آن را در کنار صخره‌های سنگی دیدنی‌تر کرده است. اگر قصد دارید در شب به کنار ساحل بروید، دهکده ساحلی رامسر یک انتخاب عالی است، چراکه اینجا در شب نور کافی وجود دارد و محیط شاد و سرزنده آن در شب بسیار دیدنی است. بازارچه‌های محلی هنگام شب چراغ‌های خود را روشن می‌کنند و آماده‌ی خدمت‌رسانی به مسافران هستند. می‌توانید در این فضای سرزنده شادی و پایکوبی مردم را تماشا کنید. اگر گرسنه شدید اصلا نگران نباشید، می‌توانید به یکی از رستوران‌های این دهکده ساحلی بروید و یک وعده غذایی خوشمزه نوش جان کنید. جای پارک خودرو و سرویس بهداشتی از دیگر امکانات این ساحل هستند.

مسیر دسترسی به ساحل خلج رامسر: استان مازندران، رامسر، جنب هتل خلج، ساحل خلج رامسر

اجاره ویلا رامسر با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

2-مجموعه تفریحی تله ‌کابین رامسر، اوج لذت و هیجان

تله ‌کابین رامسر
منظره‌ی مسحورکننده تله کابین رامسر عکس از سایت تاپ تراول

اینجا علاوه‌بر تماشای ساحل، زمینه‌های بسیار دیگری برای تفریح شما فراهم شده‌ که می‌توانید اوج لذت و هیجان را تجربه کنید. هنگام سفر به این مجموعه‌ی تفریحی، می‌توانید در مراکز خرید گشت بزنید، با استفاده از فضاهای تفریحی کمی هیجان به خود بدهید و سوار تله کابین شوید. اینجا با کلوپ تفریحات دریایی، بساط خوش‌گذرانی فراهم است. می‌توانید انواع تفریحات دریایی مانند قایق‌سواری، جت اسکی، غواصی و … را در اینجا تجربه کنید و خاطره‌ای ماندگار برای خود بسازید. اگر عاشق ماشین‌سواری باشید، می‌توانید به پیست کارتینگ بروید و توانایی رانندگی خود را به رخ بکشید. اینجا یک شهربازی هم برای خود و کودکان‌تان وجود دارد، همچنین لذت تجربه تفریحاتی مانند زیپ‌لاین نیز فراهم است. اگر تعدادتان زیاد است، پیشنهاد می‌کنم دسته جمعی پینت‌بال بازی کنید. تله کابین که یکی از مهم‌ترین تفریحات این مجموعه به‌حساب می‌آید، مسافران زیادی را به خود جذب کرده است. لذت سوار شدن بر تله کابین بر فراز مناظری از دریا و جنگل، لذتی به‌یادماندنی برایتان به ارمغان می‌آورد. ممکن است پس از تجربه این همه هیجان احساس گرسنگی کنید، اینجاست که می‌توانید روز خود را با خوردن یک وعده غذایی خوشمزه در یکی از رستوران‌ها، فست‌فودها یا کافی‌شاپ‌های این منطقه کامل کنید. یک سالن برای برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌ها نیز در این مجموعه وجود دارد.

در مجموعه تفریحی تله کابین رامسر، دوست ندارید به خانه بازگردید، چرا که تمام تفریحات آن شما را جذب خواهد کرد. . یک پل معلق هم در این مجموعه تفریحی وجود دارد. پل معلق این مجموعه نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. این پل بخش ساحلی مجموعه را به بخش دیگر متصل می‌کند که قدم زدن روی آن بسیار هیجان‌انگیز است. اگر بین همسفران‌تان کودک هست، حتما از شما می‌خواهد او را به مرکز عکس و گریم ببرید و یک نقاشی کارتونی زیبا روی صورت او بکشید. پیست موتور چهارچرخ، کشتی تفریحی مایا، اسکی روی آب، شاتل دریایی و چترسواری از دیگر تفریحات این مجموعه هستند.

مسیر دسترسی به مجموعه تفریحی تله‌کابین رامسر: استان مازندران، کیلومتر 5 غرب رامسر، مجموعه تفریحی تله‌کابین رامسر

3-پلاژ پردیس متل قو، روزهای هیجانی و شب‌های آرام

پلاژ پردیس متل قو
اوج لذت و هیجان در ساحل زیبای متل قو

متل قو یا سلمان شهر یکی از زیباترین سواحل مازندران را در خود جای داده که پردیس متل قو نام دارد. این ساحل در نزدیکی برج‌های دوقلوی عظیم‌زاده قرار گرفته‌اند و چشم‌اندازی جذاب از آن‌ها را می‌توان در این ساحل تماشا کرد. در این ساحل می‌توانید انواع تفریحات دریایی مانند پاراسل، قایق موتوری، موتور چهارچرخ، بنانا، جت اسکی، فوتبال و والیبال ساحلی و … را انجام دهید و حسابی آدرنالین ترشح کنید. امکانات رفاهی هم در این ساحل وجود دارد تا سفری راحت‌تر برایتان فراهم کند. مراکز خرید متل قو نیز در نزدیکی همین ساحل قرار گرفته‌اند که می‌توانید تنها با چند قدم خود را به آن‌ها برسانید و به خرید و گشت‌وگذار بپردازید. خبر خوش برای عاشقان شنا این است که آن‌ها می‌توانند در آب دریای این ساحل شنا کنند، زیرا محل مخصوص شنا در این ساحل درنظر گرفته شده است. کافه‌ها و رستوران‌های متعدد در این ساحل وجود دارند که می‌توانید خودتان را به خوردن یک وعده غذایی خوشمزه میهمان کنید. هنگامی که خورشید غروب می‌کند و کم‌کم تفریحات دریایی بسته می‌شوند، هوا رو به تاریکی می‌رود و تازه فضای دنج و آرامش‌بخش این ساحل در شب آغاز می‌شود. حالا که هوا تاریک شده و سکوت شب ساحل را فراگرفته، فرصت مناسبی برای شب‌نشینی و دورهمی‌ها در کنار ساحل فراهم می‌شود. حالا بساط بلال‌فروشی‌ها به راه می‌افتند و فرصت برای روشن کردن آتش مناسب است. وقت آن رسیده دور آتش بنشینید، گل بگویید و گل بشنوید و به صدای آرامش‌بخش امواج دریا گوش دهید.

مسیر دسترسی به پلاژ پردیس متل قو: استان مازندران، شهرستان عباس آباد، سلمان شهر یا متل قو، جاده سیاهکلرود- مازندران

اجاره ویلا متل قو با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

4-ساحل فرح آباد ساری، مکانی دنج برای تماشای غروب

ساحل فرح آباد ساری
غروب طلایی رنگ در ساحل فرح آباد ساری عکس از Vahid 2125

یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین سواحل مازندران، ساحل فرح آباد ساری است که در فاصله 35 کیلومتری شمال این شهر قرار گرفته. پیشنهاد می‌کنم زمانی به این ساحل سفر کنید که غروب آفتاب را در اینجا تماشا کنید. هنگامی که خورشید غروب می‌کند، رنگ‌های نارنجی و زرد غروب با آبی آسمان و دریا ترکیب می‌شوند و یک ترکیب رنگ مسحورکننده ایجاد می‌کنند. حالا می‌توانید تصاویر شگفت‌انگیزی از این منظره ثبت کنید. اینجا جان می‌دهد برای اسب‌سواری لب ساحل، پس می‌توانید برای چنددقیقه یک اسب کرایه کنید و با آن به گشت‌وگذار لب ساحل بپردازید و از مناظر اطراف لذت ببرید. اینجا انواع امکانات رفاهی و تفریحی وجود دارند، پس اگر به قایق‌سواری یا دیگر تفریحات دریایی علاقه دارید حتما در این ساحل آن‌ها را امتحان کنید. اینجا می‌توانید در یک آلاچیق‌ اتراق و یک چای دبش لب ساحل نوش جان کنید. رستوران، بوفه، سفره‌خانه و فست‌فود در این ساحل وجود دارند، پس به هیچ عنوان نگران شکم‌گردی نباشید. هنگام بازدید از ساحل فرح آباد کمی با خود خلوت کنید، برخورد امواج دریا با ساحل قهوه‌ای را تماشا کنید؛ همچنین از تماشای وسعت و عظمت دریا به وجد می‌آیید. ساحل فرح آباد ساری هنگام شب مکان مناسبی برای شب‌نشینی، برپاکردن یک آتش کوچک و گپ‌وگفت‌های دوستانه در اختیارتان قرار می‌دهد. برای تکمیل خوش‌گذرانی، به کودکتان اجازه دهید کنار ساحل شن‌بازی کند. خودتان نیز از بازی‌های آبی مانند موتورچهارچرخ، جت‌اسکی، سینما چندبعدی و قایق استفاده کنید.

مسیر دسترسی به ساحل فرح آباد ساری: ۳۵ کیلومتری شمال ساری، جاده فرح آباد

اجاره ویلا ساری با کمترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

5-ساحل محمود آباد، باریک‌ترین ساحل ایران

ساحل محمود آباد
ساحل باریک محمود آباد عکس از MOHAMMADREZA YAGHOUBI SHAVAKI

از آنجایی که سالانه مسافران زیادی محمود آباد را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، این ساحل از نظر گردشگری و امکانات رفاهی بسیار توسعه یافته است. ازجمله امکانات ساحل محمودآباد می‌توان به سینما 6 بعدی، شهربازی، موتور چهار چرخ، قایق موتوری و … اشاره کرد. امکان اسب‌سواری لب این ساحل نیز وجود دارد. تصور کنید روی یک اسب در ارتفاعی بالاتر نشسته‌اید و درحالی که اسب شما را راه می‌برد، به دریای وسیع و موج‌های آبی آن چشم دوخته‌اید؛ این حس‌وحال می‌تواند تا آخر عمر در ذهن‌تان باقی بماند. آلاچیق‌هایی برای جمع‌های دوستانه و خانوادگی در لب دریا وجود دارند که مکان مناسبی برای پیک‌نیک به‌شمار می‌روند. پیشنهاد می‌کنم اگر اینجا نشستید، خودتان را به یک چای دبش یا کباب خوشمزه دعوت کنید. راستی، لازم است بگویم که ساحل شهر محمودآباد یکی از باریک‌ترین سواحل مازندران به‌شمار می‌رود.

مسیر دسترسی به ساحل محمود آباد: جاده محمود آباد به سمت آمل، ساحل محمود آباد

اجاره ویلا در محمودآباد با پشتیبانی 24 ساعته
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

6-تفرجگاه ساحلی نمک آبرود، برشی از بهشت در مازندران

تفرجگاه ساحلی نمک آبرود
تفرجگاه ساحلی نمک آبرود عکس از سایت ره بال آسمان

تفرجگاه ساحلی نمک ‌آبرود برشی از بهشت در استان زیبای مازندران است. این ساحل با شن‌های طلایی رنگ و آب‌های شفاف، مقصد مناسبی برای کسانی است که به دنبال فرار از شلوغی زندگی روزمره هستند. اینجا می‌توانید از آرامش یک پیاده‌روی طولانی در کنار ساحل لذت ببرید. همچنین می‌توانید فعالیت‌های هیجان‌انگیز مختلفی مانند شنا و قایق‌سواری را امتحان کنید. اگر کمی بیشتر به دنبال هیجان هستید، ناامید نخواهید شد. این تفرجگاه ساحلی فعالیت‌های مختلفی را برای سرگرم کردن شما مانند جت اسکی و پاراسل ارائه می‌دهد. تاحالا کنار سواحل دوچرخه‌سواری کرده‌اید؟ اگر نه نگران نباشید، می‌توانید برای اولین بار این تجربه شگفت‌انگیز را در ساحل نمک‌آبرود امتحان کنید. اگر دوست دارید از خوردن یک وعده غذایی خوشمزه با چشم‌انداز دریا لذت ببرید، باید به شما این ندا را بدهم که اینجا رستوران ساحلی هم وجود دارد.

اینجا طرح شنای مخصوص برای آقایان و بانوان هم وجود دارد، پس اگر شناگر هستید، لذت شنا در آب‌های خزر را به خود هدیه دهید. دوش آب به همراه دیگر امکاناتی چون بوفه، سرویس بهداشتی، چایخانه سنتی، آلاچیق و کلبه چوبی هم در این ساحل وجود دارد. تفرجگاه ساحلی نمک آبرود یکی از شادترین و مفرح‌ترین سواحل مازندران است که با سفر به آن روحیه خود را عوض خواهید کرد.

مسیر دسترسی به تفرجگاه ساحلی نمک آبرود: استان مازندران، كيلومتر ۱۲ جاده چالوس- تنكابن، نمک آبرود، حاشیه شمالی شهرک توریستی نمک آبرود

اجاره ویلا در نمک آبرود با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

7-ساحل سیسنگان نوشهر، چشم‌اندازی از ساحل و جنگل

ساحل سیسنگان نوشهر
ساحل زیبای سیسنگان عکس از علی عسکری

آب دریای ساحل سیسنگان بسیار تمیز و زلال است. این ساحل با مساحت 30 هکتار یکی از بهترین و پاکیزه‌ترین سواحل نوشهر به‌شمار می‌رود. در ساحل سیسنگان می‌توانید از انواع امکانات تفریحی و بازی‌های دریایی استفاده کنید و اوقاتی خاطره‌انگیز و شاد در کنار عزیزان‌تان بسازید. کارتینگ، والیبال ساحلی، جت اسکی، قایق‌سواری و اسب‌سواری از جمله تفریحات هیجان‌انگیز و لذت‌بخش این ساحل هستند. اینجا آلاچیق‌هایی دنج برای برپایی پیک‌نیک کنار همسفران‌تان نیز دارد. در اطراف این ساحل، درختان بلند و تنومندی به چشم می‌خورند که با ایجاد چشم‌انداز جنگلی، زیبایی ساحل را چندبرابر کرده‌اند. درختانی مانند توسکا، بلوط، انجیر، انار، گوجه جنگلی، توت و بلوط. پس از نشستن کنار ساحل و تماشای دریای بی‌کران، پیشنهاد می‌کنم سری به جنگل سیسنگان نیز بزنید و از پوشش گیاهی متنوع آن لذت ببرید. این جنگل زیستگاه گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است و جانورانی مانند خرس قهوه‌ای، شغال، روباه، پلنگ و گربه جنگلی را در دل خود جای داده است.

مسیر دسترسی به ساحل سیسنگان: استان مازندران، جاده ساحلی مازندران سیاهکلرود به سمت غرب، بعد از جنگل سیسنگان

8-ساحل چپکرود، ساحلی بی انتها در جویبار

ساحل چپکرود
قابی زیبا از ابر و دریا و ساحل چپکرود عکس از گلناز قمیان

پارک ساحلی چپکرود یک بهشت طبیعی خیره‌کننده در استان مازندران است. این پارک ساحلی رویای عاشقان طبیعت است که به طلوع و غروب خورشید، آب‌های شفاف و فضای سبز علاقه دارند. این ساحل شنی وسیع به طول 18 کیلومتر برای شنا، آفتاب گرفتن و استراحت عالی است. شما می‌توانید اینجا از انواع ورزش‌های آبی مانند قایق‌سواری، جت اسکی و پاراسل لذت ببرید و اوج هیجان را تجربه کنید. علاوه‌بر این، ساحل چپکرود مسیرهای پیاده‌روی متنوعی را ارائه می‌دهد که می‌توانید در کنار قدم زدن و پیاده‌روی از زیبایی خیره‌کننده ساحل  لذت ببرید. این ساحل مکانی ایده‌آل برای یک سفر یک روزه یا تعطیلات آخر هفته است و با مناظر خیره‌کننده و فعالیت‌های بی‌پایان خود از مسافران دلبری می‌کند. اینجا آلاچیق برای یک پیک‌نیک دلچسب، زمین ورزشی برای فوتبال یا والیبال ساحلی، رستوران برای خوردن یک وعده غذایی خوشمزه و وسایل بازی برای کودکان وجود دارد. این ساحل بزرگ حدود 10 راه برای دسترسی دارد و با امکانات خود همه‌روزه از مسافران پذیرایی می‌کند. هنگامی که در این ساحل قدم می‌زنید، هیچ انتهایی نمی‌بینید و این حس ماجراجویی شما را برای پیش‎‌روی بیشتر برمی‌انگیزد. تماشای طلوع و غروب آفتاب در این ساحل بی‌انتها، چشمان‌تان را نوازش خواهد کرد.

مسیر دسترسی به ساحل چپکرود: استان مازندران، شهرستان جویبار، منطقه لاریم، روستای کوهی خیل، ساحل چپکرود

9-ساحل رادیو دریا چالوس، لذت تماشای مرغان دریایی

ساحل رادیو دریا چالوس
مرغان دریایی درحال پرواز بر فراز ساحل رادیو دریا عکس از محمد احمدی

ساحل رادیو دریا که در منطقه ساحلی زیبای استان مازندران قرار دارد، منطقه‌ای جذاب برای تفریح و گشت‌وگذار در چالوس است. این ساحل با ماسه‌های قهوه‌ای رنگ و آب‌های شفاف کریستالی، مکان مناسبی برای شنا، آفتاب گرفتن، پیک‌نیک، قدم زدن و تماشای امواج آبی است. این ساحل با چشم‌اندازی از دریای وسیع، پس‌زمینه‌ای خیره‌کننده برای یک روز آرام در فضای باز فراهم می‌کند. با غروب خورشید، ساحل با رنگ طلایی ملایم روشن می‌شود و شما را مسحورتر می‌کند. این منطقه طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها، از شنا و والیبال ساحلی گرفته تا قایق سواری و پیاده‌روی را ارائه می‌دهد. چه به دنبال گذراندن یک روز هیجان‌انگیز یا یک شب‌نشینی آرامش‌بخش باشید، ساحل رادیو دریا در چالوس بهترین مکان است. این ساحل از یک طرف به کوه‌های سرسبز البرز و از طرف دیگر به دریا می‌رسد و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های چالوس شناخته می‌شود. در این ساحل تعداد زیادی آلاچیق وجود دارد که می‌توانید لذت پیک‌نیک در کمترین فاصله به آب‌های زلال دریای خزر را تجربه کنید.

مسیر دسترسی به ساحل رادیو دریا:  استان مازندران، چالوس، خیابان رادیو دریا، ساحل رادیو دریا

اجاره ویلا در چالوس با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

10-اسکله ساحلی بابلسر، ساحلی برای تماشا در شب

اسکله ساحلی بابلسر
غروب زیبا در اسکله ساحلی بابلسر عکس از محمد جعغری

سنگ‌های موج شکن در این ساحل باعث ایجاد منظره‌ای متفاوت و منحصربه‌فرد شده‌اند. اسکله ساحلی بابلسر یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های مازندران است و به دلیل صخره‌های سنگی خود که مانع ورود آب به شهر و پارک‌های مجاور می‌شود، بسیار محبوب است. اینجا می‌توانید قایق‌سواران و اسکله‌های قایق‌سواری را تماشا کنید. هنگامی که هوا رو به تاریکی می‌رود، نورهای اسکله روشن می‌شوند و تصویر خود را روی آب دریا بازتاب می‌کنند، این منظره‌ای شگفت‌انگیز ایجاد می‌کند و مسافران زیادی را در شب به سوی خود می‌کشاند. ممکن است تصور کنید این اسکله جنبه تجاری دارد، اما درواقع این اسکله کاملا گردشگری و تفریحی است. در اینجا می‌توانید موج‌های دریا را تماشا کنید که به سنگ‌ها می‌خورند و با ایجاد صدایی دلنشین، آرامشی ژرف به روحتان می‌بخشند. از تفریحات این اسکله می‌توان به قدم زدن لب ساحل و تماشای صیادان، قایق‌ها و کشتی‌ها اشاره کرد. اینجا اتاق‌های کوچکی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها یک چای دبش یا نسکافه تهیه کنید و درحالی که به تماشای دریا نشسته‌اید، آن را نوش جان کنید.

مسیر دسترسی به اسکله ساحلی بابلسر: استان مازندران، بابلسر، خیابان بهشتی، اسکله ساحلی بابلسر

اجاره ویلا بابلسر با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

سخن پایانی

استان مازندران منطقه‌ای زیبا پر از سواحل نفس‌گیر است. از صخره‌های سنگی خیره‌کننده نوشهر و شن‌های طلایی رنگ بابلسر گرفته تا پارک‌های ساحلی‌ رامسر، سواحل مازندران برای آرامش و تفریح مسافران تدارک دیده شده‌اند. سفر به استان مازندران و تماشای مناظر مسحورکننده سواحل آن برای هر فرد ایرانی ضروری است. پس چرا تعطیلات ساحلی بعدی خود را در استان مازندران برنامه ریزی نکنید؟ پشیمان نخواهید شد! اگر پاسختان مثبت است، وقت را تلف نکنید و هر چه برای اجاره ویلا در این ساحل‌های زیبا اقدام کنید.

4/5 - (8 امتیاز)

اتاقک

گلناز قمیان

گلناز هستم، ماجراجو، عاشق سفر و طراحی لباس. سعی می‌کنم با نوشته‌هام بهتون کمک کنم بهتر سفر کنین و بهتر لباس بپوشین.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *