رستوران‌گردیتجربه سفر

بهترین رستوران های جاده چالوس | شکم‌گردی در مسیر شمال

جاده چالوس برای همه ما یکی از خاطره‌انگیزترین جاده‌های ایران است. این جاده اگر زبان داشت و می‌توانست صحبت کند، تعداد قصه‌هایی که برای ما روایت می‌کرد از هزارویک‌شب شهرزاد بیشتر می‌شد. اصلاً یکی از دلایل سفر به شهرهای شمالی، همین جاده چالوس است. جاده‌ای پرپیچ‌وخم که در همه فصل‌های سال جذابیت‌های خودش را دارد و سال‌ها است که کمتر روزی رنگ خلوتی را به خودش می‌بیند.

همه این مواردی که گفتیم دست‌به‌دست هم می‌دهند تا جاده چالوس به‌تنهایی یک مقصد گردشگری باشد و خیلی از افراد به‌خصوص ساکنین تهران و کرج برای استراحت چندروزه در تعطیلات یا حتی سفری یک‌روزه به این جاده بروند و در کنار رودخانه آن استراحت کنند. اگر کمی صندوقچه خاطراتتان را زیرورو کنید، احتمالاً فیلم‌ها و سریال‌های زیادی را به یاد می‌آورید که داستان اصلی آن‌ها در همین جاده چالوس شکل گرفته است. البته تعداد خانواده‌هایی که در یکی از آلاچیق‌های این رستوران با هم آشنا شدند و بعد وصلت عروسی پسر و دخترشان شکل گرفته هم کم نیست.

هرچقدر از زیبایی‌های جاده چالوس بگوییم کم است اما در این مقاله می‌خواهیم این جاده را با یکی از مهم‌ترین قسمت‌های زندگی یک انسان، یعنی غذا خوردن پیوند دهیم. در این جاده دلبر، تعداد زیادی رستوران وجود دارد که هرکدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند.

در این مقاله 15 مورد از رستوران های جاده چالوس را معرفی کرده‌ایم. اگر الآن گرسنه هستید، فرصت سفر تا چند ماه آینده را ندارید، چند سالی است که به جاده چالوس نرفته‌اید، از آخرین وعده‌ای که چلوکباب یا سبزی‌پلو با ماهی خورده‌اید زمان زیادی می‌گذرد، خیلی جدی توصیه می‌کنیم خواندن این مقاله را به زمان دیگری موکول کنید؛ چون ممکن است در انتهای مقاله دیگر آن آدم سابق نباشید.

رستوران ارکیده

رستوران ارکیده جاده چالوس
این رستوران با تخت‌های چوبی، محیط خوش آب‌وهوا و صدای گوش‌نواز رودخانه میزبان تعداد زیادی از مسافران است.

رستوران ارکیده یکی از شناخته‌شده‌ترین رستوران‌های زنجیره‌ای ایران است که یکی از شعبه‌های آن در جاده چالوس قرار دارد.

 رستوران ارکیده، با خوراک‌های لذیذ مثل انواع مختلف کباب، جوجه، ماهیچه و دیزی در کنار محیطی زیبا و دل‌نواز، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شکم‌گردی در جاده چالوس است. منوی پیش‌غذای این رستوران هم شامل سوپ جو، سوپ شیر، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، میرزاقاسمی، کشک‌بادمجان، انواع مختلف سالاد مثل سالاد استیک، سالاد سزار، سالاد فصل و … می‌شود.

این رستوران فضای بزرگی دارد و با تخت‌های چوبی، محیط خوش آب‌وهوا و صدای گوش‌نواز رودخانه میزبان تعداد زیادی از مسافران است؛ مسافرانی که می‌توانند برای استراحت بین راه و نوشیدن یک فنجان قهوه، دم‌نوش‌های گیاهی و کیک به کافه آن بروند.

آدرس رستوران ارکیده: کیلومتر ۱۲ جاده چالوس

ساعت فعالیت: هرروز هفته 12 ظهر تا 12 شب

شماره تماس: ۰۲۶۳۵۳۵۳۵۳۵

محدوده قیمت: لوکس و گران

رستوران میرزایی

رستوران میرزایی، یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌ های جاده چالوس
‌رستوران میرزایی یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌ های جاده چالوس است. – عکاس: امید طوسی

بیشتر از نیم‌قرن است که رستوران‌های جاده چالوس به یکی از مکان‌های تفریحی برای گردشگران ایرانی تبدیل شده‌اند. ‌رستوران میرزایی یکی از رستوران‌های قدیمی جاده چالوس است که از زمان افتتاح آن 50 سال می‌گذرد. رستوران میرزایی که در ابتدای جاده چالوس و کیلومتر ۹ آن قرار گرفته، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی است که می‌خواهند اول خوراک خوشمزه‌ای بخورند و باقی راه جاده چالوس را با شکمی سیر سفر کنند. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و دریایی را در بخش داخلی یا فضای باز نوش جان کنید.

منوی غذاهای ایرانی شامل انواع کباب، جوجه‌کباب، باقالی‌پلو، زرشک‌پلو و گردن می‌شود. از منوی غذاهای فرنگی هم می‌توانید انواع پاستا، پیتزا، استیک، جوجه چینی، بیف استراگانف و … را سفارش دهید. منوی غذاهای دریایی هم مثل 2 منوی قبلی تنوع زیادی دارد و در آن انواع ماهی، میگو و بشقاب دریایی پیدا می‌شود.

برای پیش‌غذا هم می‌توانید انواع مختلف سالاد مثل سالاد سزار، سالاد یونانی، سالاد شیرازی، فتوش، میرزاقاسمی، حمص، دیپ لوبیا، سیب‌زمینی سرخ‌کرده با سس‌های مختلف، قارچ سوخاری، زیتون پروده، بورانی اسفناج و … را سفارش دهید.

آدرس رستوران میرزایی: کیلومتر ۹ جاده چالوس، بعد از وینه و قبل از سد کرج

ساعت فعالیت: شنبه تا جمعه، 11 صبح تا 12 شب

شماره تماس: ۳۵۳۵۳۸۹۳-026

محدوده قیمت: لوکس و گران

اجاره ویلا در چالوس با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

رستوران دونا

رستوران دونا جاده چالوس
این رستوران به مناظر دیدنی‌ِ جاده چالوس مشرف است.

رستوران دونا یکی دیگر از رستوران‌های معروف جاده چالوس است. معماری این رستوران دقیقه شبیه رستوران‌های بین‌راهی قدیمی است که معماری لوکسی نداشتند اما کیفیت غذاهایشان مشتری‌ها را راضی می‌کرد.

این رستوران به مناظر دیدنی‌ِ جاده چالوس مشرف است و باوجود خوراک‌های خوش‌مزه و باکیفیت، انتخاب خوبی برای مسافران و کسانی است که دنبال رستوران‌های ساده هستند. رستوران دونا انواع کباب، جوجه‌کباب و… را سرو می‌کند؛ اما باقالی‌پلو با گوشت گردن و ماهی قزل‌آلای آن بین مسافران محبوبیت بیشتری دارد.

اگر می‌خواهید در یک محیط ساده و خودمانی صبحانه نوش جان کنید، باز هم می‌توانید روی رستوران دونا حساب کنید.

آدرس رستوران دونا: کیلومتر ۷۵ جاده چالوس

ساعت فعالیت: هرروز هفته، 7 صبح تا 11:45 شب

شماره تماس: ۴۴۶۹۴۴۰۰-011

محدوده قیمت: مناسب

رستوران آبی

رستوران آبی جاده چالوس
از منوی صبحانه رستوران آبی می‌توانید نیمرو، املت، نان، پنیر محلی، کره و … را سفارش دهید.

رستوران آبی یکی از رستوران‌هایی است که به خاطر منظره زیبایی که برای مسافران فراهم کرده بین آن‌ها محبوب شده است. اگر به این رستوران بروید می‌توانید یک وعده غذای گرم مثل ماهی سفید یا کباب‌ترش را در حالی نوش جان کنید که پیش رویتان کوه‌ها و دره‌های سیاه‌بیشه قرار دارند.

در آشپزخانه این رستوران ساده و صمیمی انواع غذاهای سنتی ایرانی در کنار غذاهای محلی شمال طبخ می‌شود. این رستوران از 7 صبح باز است و برای کسانی که دوست دارند صبحانه خود را با منظره زیبایی که در بالا گفتیم نوش جان کنند، انتخاب خوبی است. از منوی صبحانه رستوران آبی می‌توانید نیمرو، املت، نان، پنیر محلی، کره و … را سفارش دهید.

آدرس رستوران آبی: چالوس، بعد از تونل کندوان، سیاه‌بیشه

ساعت فعالیت: هرروز هفته 7 صبح تا 1 بامداد

شماره تماس: ۰۹۱۱3922169

محدوده قیمت: متوسط و مناسب

رستوران لاله کهن

رستوران لاله کهن جاده چالوس
رستوران لاله هم در فضای بسته و هم فضای باز از مسافران پذیرایی می‌کند. – عکاس: بهمن آذرگوش

رستوران لاله یکی از آن رستوران‌هایی است که در اوایل جاده چالوس قرار دارد و مقصد خیلی از افرادی است که برای صرف یک وعده غذا به دل جاده زده‌اند. رستوران لاله هم در فضای بسته و هم فضای باز از مسافران پذیرایی می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم در صورتی‌که هوا مساعد بود از آلاچیق‌های فضای باز این رستوران استفاده کنید. چون می‌توانید در حالی غذایتان را نوش جان کنید که چشمانتان از دیدن رودخانه و گوش‌هایتان از شنیدن صدای آب لذت می‌برند؛ البته این آلاچیق‌ها مجهز به وسایل گرمایشی هستند و جای نگرانی برای همسفران سرمایی‌تان نیست.

معماری هر 2 قسمت این رستوران تقریباً معمولی است و شبیه همان رستوران‌هایی است که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم؛ یعنی رستوران‌هایی شبیه رستوران‌هایی که در کودکی و در سفر به شمال به آن‌ها می‌رفتیم.

منوی رستوران لاله تنوع زیادی دارد و شامل انواع کباب و جوجه به شکل خوراک یا همراه با چلو، استیک، دیزی، ماهی کبابی و … می‌شود. همچنین این رستوران به خاطر صبحانه‌هایش هم معروف است، پس می‌توانید سفرتان را با صرف صبحانه در این رستوران شروع کنید.

آدرس رستوران لاله کهن: کیلومتر 3 جاده چالوس

ساعت فعالیت: هرروز هفته 11:30 صبح تا 12 شب

شماره تماس: ۳۲۲۸۰۶۳۲-026

محدوده قیمت: نسبت گران

باغ رستوران لادن

رستوران لادن جاده چالوس
یکی از جذابیت‌های این رستوران تنوع آلاچیق‌های آن است. – عکاس: علی تهرانی مجد

باغ رستوران لادن، یکی از رستوران‌های معروف در کنار رودخانه چالوس است. این رستوران هم در اوایل جاده چالوس قرار دارد و به همین خاطر معمولاً روزهای آخر هفته و تعطیلات شلوغ است؛ البته نیازی نیست نگران باشید چون فضای آن بزرگ است و پارکینگ اختصاصی هم دارد. یکی از جذابیت‌های این رستوران تنوع آلاچیق‌های آن است، به‌خصوص آلاچیق‌هایی که دقیقاً کنار رودخانه چالوس است و بین مشتریان حسابی محبوب هستند.

منوی غذای باغ رستوران لادن مثل بیشتر رستوران‌های جاده چالوس شامل انواع کباب، جوجه‌کباب، ماهیچه، ماهی، باقالی‌پلو و دیزی می‌شود.

آدرس باغ رستوران لادن: کیلومتر ۶ جاده چالوس

ساعت فعالیت: شنبه تا جمعه 9 صبح تا 11:30 شب

شماره تماس: 32280623-026

محدوده قیمت: نسبتاً گران

دیزی‌سرای هیمه

دیزی سرای هیمه جاده چالوس
اگر راهی جاده چالوس شدید و هوس دیزی کردید، می‌توانید به دیزی سرای هیمه بروید.

دیزی یکی از خوراک‌های محبوب و خاص ما ایرانی‌ها است. خوراکی که در ذهنمان یادآور روزها و مکان‌های خاصی است، مثل فردای عروسی، ظهر جمعه یا جاده چالوس. اگر راهی جاده چالوس شدید و هوس این خوراک لذیذ ایرانی را کردید، می‌توانید به دیزی سرای هیمه بروید.

مسافران زیادی از شهرهای مختلف به‌خصوص تهران و کرج، به جاده چالوس می‌روند تا در کنار طبیعت‌گردی، یک خوراک خوش‌مزه هم نوش جان کنند. البته اگر طرفدار دیزی باشید بهتر از ما میدانید که بهتر است اول حسابی طبیعت‌گردی کنید بعد سراغ دیزی بروید، چون احتمالاً بعدش توانایی زیادی برای کوهنوردی و پیاده‌روی نخواهید داشت!

دیزی‌سرای هیمه مثل سایر رستوران‌های جاده چالوس، محیطی باصفا دارد و چشم‌انداز کوه‌ها در کنار صدای رود، میزبان‌های نامرئی اما واقعی این رستوران هستند.

آدرس دیزی سرای هیمه: کیلومتر ۱۲ جاده چالوس

ساعت فعالیت: 8 صبح تا 11 شب

شماره تماس: 35354085-026

محدوده قیمت: متوسط و مناسب

آش‌کده کندوان

آشکده کندوان جاده چالوس
این آشکده 24 ساعته باز است.

جاده چالوس و آش پیوندی دیرینه با یکدیگر دارند. در جاده چالوس آشکده‌های فراوانی وجود دارد که یکی از معروف‌ترین آن‌ها آش‌کده کندوان جنب تونل کندوان است. مزه آش‌هایی که در کنار جاده چالوس و به‌خصوص کندوان طبخ می‌شوند، فراموش‌نشدنی‌ است. در آشکده کندوان انواع مختلف آش مثل آش رشته، آش دوغ، عدسی، خوراک لوبیا در کنار میرزاقاسمی یا کشک‌بادمجان طبخ می‌شود.

در سفر به چالوس حواستان به رسم آش خوردن در جاده چالوس باشد و اجازه دهید کمی گرسنه باشید تا آشی که نوش جان می‌کنید چندین برابر بچسبد. این آشکده 24 ساعته باز است و هر موقع که به دل جاده بزنید می‌توانید روی آن حساب کنید.

آدرس آشکده کندوانکیلومتر ۷۵ جاده چالوس، جنب تونل کندوان

ساعت فعالیت: شبانه‌روزی

شماره تماس: ۳۵۲۸۳۰۰۶-026

محدوده قیمت: مناسب و مقرون‌به‌صرفه

باغ رستوران نوروزی وینه

رستوران وینه جاده چالوس
رستوران قدیمی وینه یکی دیگر رستوران‌های پرطرفدار جاده چالوس است. – عکاس: مهدی صابری

رستوران قدیمی و زیبای وینه یکی دیگر رستوران‌های پرطرفدار جاده چالوس است. اگر به صفحه اینستاگرام این رستوران سر بزنید، عکسی که مربوط به روزنامه کیهان در سال 1354 است و این رستوران را درحالی‌که پر از مشتری است نشان می‌دهد، حتماً توجهتان را جلب می‌کند.

در رستوران وینه، مثل اکثر رستوران‌های جاده چالوس می‌توانید غذای خود را که شامل غذاهای سنتی ایرانی می‌شود در فضای باز یا بسته نوش جان کنید. چشم‌انداز شما در فضای باز این رستوران رودخانه و آبشار است. چشم‌اندازی که فقط در رستوران‌های جاده چالوس می‌توانید داشته باشید.

آدرس: کیلومتر ۱۲ جاده چالوس

ساعت فعالیت: هرروز هفته 11 صبح تا 1 بامداد

شماره تماس: ۰۲۶۳۵۳۵۳۵۹۳

محدوده قیمت: نسبتاً گران

باغ رستوران رویال

رستوران رویال جاده چالوس
باغ رستوران رویال، یکی از رستوران‌های شناخته‌شده در جاده چالوس است. – عکاس: امیر دیناروند

جاده چالوس یکی از خاطره‌انگیزترین و زیباترین جاده‌های ایران است. جاده‌ای که خیلی از کسانی که به کشورهای خارجی مهاجرت کرده‌اند، در برنامه سفر به ایران و بازدید اقوام، حتماً زمانی را برای رفتن به شمال از جاده چالوس یا حداقل صرف یک وعده غذا در این جاده رؤیایی کنار می‌گذارند.

باغ رستوران رویال، یکی از رستوران‌های شناخته‌شده در جاده چالوس است. در فضای باز این رستوران، آلاچیق‌هایی برای مسافران در نظر گرفته شده که در آن‌ها می‌توانند یک وعده کباب، چلوکباب، ماهی، ته‌چین و … را نوش جان کنند. برای چاشنی کنار غذا هم می‌توانید از منوی این رستوران ماست و خیار، سیرترشی، زیتون و … سفارش دهید.

مسیر ورود به باغ رستوران، حوضچه‌های آب متعدد و طراحی فضای سبز این رستوران باعث شده که مسافران و گردشگران زیادی برای صرف غذا به آن مراجعه کنند.

آدرس باغ رستوران رویال: کیلومتر ۱۲ جاده چالوس

ساعت فعالیت: هرروز هفته از 12 ظهر تا 12 شب. البته این رستوران در روزهای جمعه و سه‌شنبه تا 2 بامداد میزبان مسافران است.

شماره تماس: ۳۵۳۵3618-026

محدوده قیمت: متوسط و مناسب

رستوران همسفر

رستوران همسفر جاده چالوس
این رستوران در سال 1354 محل فیلم‌برداری فیلم همسفر بوده است.
عکاس: فرهاد صارمی

اکثر ما وقتی اسم همسفر را می‌شنویم یاد جاده چالوس می‌افتیم. رستوران همسفر در سال 1354 محل فیلم‌برداری فیلم همسفر بوده است. وقتی وارد این رستوران می‌شوید عکس بازیگران و عوامل این فیلم را روی دیوارها و حتی منوی این رستوران می‌بینید.

این رستوران در 2 بخش فضای بسته و بالکن از مسافران پذیرایی می‌کند. اگر در روزهای تعطیل و آخر هفته به این رستوران بروید احتمالاً به خاطر شلوغی، فرصت نشستن در تراس و تماشای رودخانه چالوس را ندارید و برای جای پارک هم کمی با مشکل مواجه می‌شوید.

دکوراسیون هر 2 قسمت این رستوران تقریباً مدرن است و در دسته رستوران‌های لوکس جاده چالوس قرار می‌گیرد. در منوی این رستوران انواع کباب مثل ششلیک، کباب زعفرانی، کباب‌کوبیده، کباب بختیاری، کباب بره و … در کنار غذاهای محلی مثل کباب‌ترش و کباب فسنجانی وجود دارد؛ به‌جز این‌ها می‌توانید چلو گردن، ماهی سفید، ماهی قزل‌آلا و زرشک‌پلو با مرغ هم سفارش دهید.

منوی پیش‌غذای رستوران همسفر هم منوی کاملی است و شامل میرزاقاسمی، انواع ماست طعم دار، زیتون‌پرورده، سالاد فصل، ترشی بادمجان، سیرترشی و … می‌شود.

رسیدن به رستوران همسفر یعنی شما در آستانه ورود به شمال هستید.

آدرس رستوران همسفر: جاده چالوس، نرسیده به مرزن آباد

ساعت فعالیت: شنبه تا جمعه از ساعت 6 صبح تا 11:30 شب

شماره تماس 09113923003

محدوده قیمت: نسبتاً گران

برای اجاره ویلا در شمال می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

رستوران باغ پدری

رستوراند باغ پدری جاده چالوس
آلاچیق‌های این رستوران برای هر فصلی تجهیزات مناسب گرمایش و سرمایش را دارند. – عکاس: فواد نصیری

رستوران باغ پدری یکی از رستوران‌های قدیمی و معروف در جاده چالوس است. یکی از دلایل محبوبیت این رستوران بین مسافران، صبحانه سلف‌سرویس آن است. لذت صبحانه خوردن در فضای باز و شنیدن صدای رودخانه چالوس، فرصتی است که نمی‌شود به‌راحتی از کنار آن گذشت. اگر صبح زود به دل جاده زدید، بهتر است کمی گرسنگی را تحمل کنید تا به رستوران باغ پدری برسید.

منوی صبحانه این رستوران شامل انواع املت (سفارشی و به سلیقه مشتری)، سوسیس تخم‌مرغ، انواع ژامبون، کره و سرشیر محلی، پنیر، مرباهای رنگارنگ، الویه، میوه و … می‌شود. آلاچیق‌های این رستوران برای هر فصلی تجهیزات مناسب گرمایش و سرمایش را دارند و اگر دوست داشتید می‌توانید در تراس این رستوران هم غذای خود را نوش جان کنید.

اگر برای صرف وعده ناهار یا شام می‌خواهید به رستوران باغ پدری بروید می‌توانید از منوی این رستوران انواع کباب، ماهی، جوجه‌کباب و … را سفارش دهید.

آدرس رستوران باغ پدری: جاده چالوس، کیلومتر 10، پلاک 59

ساعت فعالیت: شنبه تا جمعه از ساعت 7 صبح تا 11:45 شب. بوفه صبحانه این رستوران هم هرروز از ساعت 7 صبح تا 12 ظهر فعال است.

شماره تماس ۳۵۳۵۴۱۰۵-026

محدوده قیمت: مناسب تا نسبتاً گران

رستوران تیروژ سرآشپز حم

رستوران تیروژ جاده چالوس
رستوران تیروژ در ابتدای جاده چالوس قرار دارد.

رستوران تیروژ از آن دسته رستوران‌هایی است که همه مسافران با هر سلیقه غذایی می‌توانند در آن غذای موردعلاقه‌شان را پیدا کنند. در منوی متنوع رستوران تیروژ انواع فست فود مثل برگر، پیتزا، پاستا و …، غذاهای دریایی مانند میگو، ماهی‌های متنوع و… در کنار غذاهای سنتی ایرانی مثل کباب، جوجه‌کباب، چلو کره و… وجود دارد.

رستوران تیروژ در ابتدای جاده چالوس قرار دارد و به همین خاطر خیلی از مشتریان آن از تهران و کرج هستند و حتی قصد سفر به شهرهای شمالی را هم ندارند. این رستوران در 2 سالن فرانسوی و VIP میزبان مشتریان است و انتخاب خوبی برای دور همی‌های دوستانه و خانوادگی است. در فضای باز رستوران تیروژ برای کسانی که دوست دارند غذای خود را در فضای باز و کنار رودخانه چالوس نوش جان کنند، آلاچیق‌های مختلفی با ظرفیت‌های متفاوت در نظر گرفته شده است.

یکی از نقاط قوت این رستوران منوی صبحانه آن است که انواع صبحانه فرنگی و ایرانی را سرو می‌کند. سرویس چای و سرویس قلیان این رستوران هم طرفداران پروپاقرصی دارد.

آدرس رستوران تیروژ: جاده چالوس، کیلومتر 10، پلاک 59

ساعت فعالیت: هرروز هفته از ساعت 10 صبح تا 12 شب

شماره تماس 09915050448

محدوده قیمت: مناسب تا نسبتاً گران

رستوران ماهان

رستوران ماهان جاده چالوس
منوی وعده ناهار و شام این رستوران شامل انواع کباب، غذاهای دریایی، خوراک مرغ و جوجه می‌شود.

حکایت صبحانه روز تعطیل با سایر روزها فرق دارد. اکثر ما حتی اگر برای صرف صبحانه از منزل خارج نشویم، سعی می‌کنیم در روز تعطیل آب‌وتاب بیشتری به این وعده غذایی محبوب بدهیم. اگر برنامه سفر به شمال ندارید اما می‌خواهید برای صرف یک وعده صبحانه روز تعطیل به دل محبوب‌ترین جاده ایران بزنید، رستوران ماهان انتخاب مناسبی است. رستوران ماهان یکی از رستوران‌های قدیمی جاده چالوس است که در سال 1357 افتتاح شد و یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این رستوران، منوی صبحانه آن است. به گفته مسافران صبحانه رستوران ماهان در کنار کیفیت و تنوع، قیمت مناسبی هم دارد و می‌توانید از منوی سلف این رستوران عدسی، خوراک لوبیا، میوه‌های فصل، انواع پنیر، کره، گردو، مربا، نیمرو و … را در کنار چای زغالی سفارش بدهید.

منوی وعده ناهار و شام این رستوران شامل انواع کباب، غذاهای دریایی، خوراک مرغ و جوجه می‌شود. این رستوران در 2 بخش سرپوشیده و فضای باز از مشتری‌ها و مسافران پذیرایی می‌کند و آلاچیق‌های فضای باز آن مثل اکثر رستوران‌های جاده چالوس است.

آدرس: کیلومتر 43 جاده چالوس

ساعت فعالیت: شنبه تا جمعه، 6 صبح تا 12 شب

شماره تماس: 35292202-026

محدوده قیمت: مناسب

رستوران هزار چم

رستوران هزارچم جاده چالوس
معماری داخلی و خارجی این رستوران توجه اکثر مسافران را به خودش جلب می‌کند. – عکاس: فائزه اسدی

بدون شک یکی از جذاب‌ترین بخش‌های جاده چالوس، هزار چم است. وقتی‌که پیچ‌وخم جاده به نهایت خودش می‌رسد و معمولاً راننده‌ها می‌خواهند اوج حرفه‌ای بودن و تسلطشان در رانندگی را در این قسمت به رخ دیگران بکشند.

منطقه هزار چم تقریباً در میانه جاده چالوس است و به همین خاطر فرصت خوبی است تا علاوه بر استراحت، یک وعده غذا هم نوش جان کنید.

رستوران هزار چم یکی از رستوران‌های لوکس و مدرن جاده چالوس است. معماری داخلی و خارجی این رستوران توجه اکثر مسافران را به خودش جلب می‌کند. اگر می‌خواهید به جاده چالوس و منطقه چشم‌نواز هزار چم دید خوبی داشته باشید، به طبقه دوم این رستوران بروید و غذای خود را در فضای باز نوش جان کنید. البته بگوییم چون اکثر مسافران مثل شما دوست دارند با این چشم‌انداز غذایشان را نوش جان کنند، ممکن است در آخر هفته یا ایام تعطیل مجبور شوید کمی منتظر بمانید تا میز خالی شود.

در طراحی فضای داخلی این رستوران از معماری کلاسیک الهام گرفته شده است که می‌توانید نشانه‌های آن را در رنگ‌های قهوه‌ای تیره دیوار، لوسترها، نقاشی‌ها، مدل میز و صندلی‌ها و … پیدا کنید.

حالا ببینیم اگر تصمیم گرفتید به رستوران هزار چم بروید، چه غذاهایی می‌توانید سفارش دهید. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای سنتی ایرانی و غذاهای محلی و شمالی می‌شود. انتخاب بیشتر مسافران در این رستوران چلو ماهیچه، انواع کباب، ماهی سفید، غذاهای شکم پر و محلی است. برای پیش‌غذا هم گزینه‌های مختلفی مثل ماست محلی، بادمجان شکم پر، سالاد و بشقاب گیلانی پیش روی شما است.

منوی کافه این رستوران هم منوی کاملی است که در آن انواع نوشیدنی گرم، سرد، کیک و … وجود دارد و می‌توانید بعد از صرف غذای اصلی یا حتی فقط برای استفاده از کافه این رستوران، آن‌ها را سفارش دهید. خبر خوب این است که برای صرف وعده صبحانه هم می‌توانید روی رستوران هزار چم حساب کنید و املت، پنیر محلی، کره، مربا و … سفارش دهید.

آدرس: جاده چالوس، کیلومتر 54، منطقه هزار چم

ساعت فعالیت: 7 صبح تا 12 شب

شماره تماس: 09111930662

محدوده قیمت: مناسب تا نسبتاً گران

 




     

    سخن آخر

    در این مقاله 15 مورد از بهترین رستوران‌های جاده چالوس را معرفی کردیم. دلیل اصلی انتخاب این رستوران‌ها امتیاز بالا و رضایت مسافران از کیفیت، قیمت و بهداشت آن‌ها بوده است. اگر قبلاً مهمان این رستوران‌ها بوده‌اید، حتماً دیدگاهتان را درباره‌ی آن‌ها با ما در میان بگذارید و بگویید لقب بهترین رستوران‌های جاده چالوس برایشان مناسب است یا خیر. همچنین از تجربه‌ها و خاطره‌هایی که داشتید هم به ما بگویید!

    در انتها امیدواریم هنگام اجاره ویلا در چالوس و گذر از جاده چالوس، از این رستوران‌ها دیدن کنید و خاطره‌ی خوشی برای خود و نزدیکان‌تان رقم بزنید. در گذر از جاده چالوس، اتاقک کنار شما است تا بتوانید بهترین اقامتگاه را با توجه به سلیقه و بودجه‌تان انتخاب کنید.

    سؤالات متداول در مورد رستوران های جاده چالوس

    بهترین رستوران های جاده چالوس کدامند؟

    رستوران ارکیده، میرزایی، دونا،دیزی‌سرای هیمه و آش‌کده کندوان

    رستوران ارکیده جاده چالوس کجاست؟

    کیلومتر ۱۲ جاده چالوس

    رستوران همسفر جاده چالوس کجاست؟

    جاده چالوس، نرسیده به مرزن آباد

    کدام رستوران های جاده چالوس غذای سنتی سرو می‌کنند؟

    رستوران ارکیده،رستوران میرزایی، رستوران میرزایی، رستوران هزار چم و رستوران ماهان

    کدام رستوران های جاده چالوس غذای فرنگی سرو می‌کنند؟

    رستوران تیروژ سرآشپز حم، رستوران میرزایی

    5/5 - (1 امتیاز)

    اتاقک

    مجله اتاقک

    این محتوا توسط جمعی از نویسندگان اتاقک نوشته شده و به مرور زمان توسط نویسندگان مختلف به‌روز می‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *