رستوران‌گردیشهرها

معرفی بهترین رستوران‌ های دیلمان | به صرف کباب ترش در مه

دیلمان مجموعه کاملی از زیبایی‌های گیلان را یکجا دارد. جنگل‌های انبوه و مه‌گرفته با درختان سر به فلک کشیده، دشت‌هایی که از بک‌گراند مشهور ویندوز XP هم زیباترند، کوه‌های سرسبزی که همه‌جا شما را همراهی می‌کنند و جاده‌ای زیبا و بهشتی که هیچ‌وقت دوست ندارید تمام شود؛ همه از زیبایی‌های این شهر بکر محسوب می‌شوند. بعید است این زیبایی‌ها را ببینید و بالارفتن دوپامین به مغز شما فرمان گرسنگی ندهد. آن وقت است که سراغ رستوران‌ های دیلمان را می‌گیرید.

البته بکر بودن دیلمان و مناطق ییلاقی آن به این معنی است که نباید توقع پیداکردن رستوران‌های لوکس با فست‌فودهای آن‌چنانی را داشته باشید و خوشبختانه یا متأسفانه باید به خوردن غذاهای محلی و سنتی ایرانی رضایت بدهید. خوردن پلوکباب مشهور گیلانی در آب‌وهوای دیلمان لذت خوردن این غذا برای بار اول را زنده می‌کند و تجربه بی‌نظیری است که کم تکرار می‌شود.

در این مقاله، 5 مورد از بهترین رستوران‌ های دیلمان را معرفی کرده ایم تا اگر در این شهر اشتهایتان باز شد، بتوانید حسابی دلی از عذا دربیاورید.

رستوران کته کبابی سید

کته کبابی سید دیلمان
در این رستوران انواع و اقسام کباب‌های گیلانی سرو می‌شود. – عکاس: علی رامشخواه

کته کبابی سید یکی از مشهورترین و خوشنام‌ترین رستوران‌ های دیلمان است که برای رسیدن به آن باید کمی از دیلمان دور شوید و مسیر شمال را در پیش بگیرید تا به شهر همسایه یعنی اسپیلی برسید. البته اگر جاده سیاهکل به دیلمان را به عنوان مسیر رفت انتخاب کنید، حتماً این رستوران را در مسیرتان می‌بینید و رسیدن به کته کبابی سید این معنی را می‌دهد که دیلمان نزدیک است.

همان‌طور که از نام آن حدس می‌زنید، در این رستوران انواع و اقسام کباب‌های گیلانی مثل کباب ترش، جوجه ترش به همراه کباب‌کوبیده، جوجه‌کباب، چنجه، خورشت‌های سنتی ایرانی و محلی، باقلاقاتق، میرزاقاسمی و … سرو می‌شود. به عنوان چاشنی هم می‌توانید سیرترشی، زیتون‌پرورده باقالی خشک، خیار، گردو و … سفارش دهید.

آدرس رستوران کته کبابی سید دیلمان: استان گیلان، اسپیلی به دیلمان، ورودی شهر اسپیلی، جنب اداره جنگلبانی

تلفن: 01342484384

ساعت کاری: 24 ساعته

برای اجاره اقامتگاه در نزدیکی بهترین رستوران‌ های دیلمان و دسترسی بهتر به آن‌ها، می‌توانید وارد صفحه اجاره روزانه خانه و ویلا در دیلمان شوید.

رستوران جهانگیری

رستوران جهانگیری دیلمان
این رستوران در حاشیه جاده سیاهکل به دیلمان قرار دارد. – عکاس: مهدی حاج ملک

رستوران جهانگیری فاصله چندانی با کته کبابی سید و دیلمان ندارد و در حاشیه جاده سیاهکل به دیلمان واقع شده است. این رستوران دکوراسیونی کلاسیک دارد و از پنجره‌های آن چشم‌انداز زیبایی به دشت‌های زیبای اطراف دیلمان خواهید داشت. مثل بسیاری از رستوران‌های محلی دیلمان و گیلان، زیتون‌پرورده، سیرترشی و بسیاری از چاشنی‌های غذای گیلانی در خود همین رستوران تهیه می‌شود و می‌توانید از سلامت و تازگی آن‌ها مطمئن باشید.

منوی رستوران جهانگیری هم بیشتر شامل انواع و اقسام غذاهای گیلانی و سنتی ایرانی مثل جوجه ترش، کباب ترش، شامی رودباری، کباب‌کوبیده، جوجه‌کباب، چنجه، باقالی قاتق، دیزی و قرمه‌سبزی می‌شود.

آدرس رستوران جهانگیری دیلمان: استان گیلان، سیاهکل، دیلمان، ابتدای اسپیلی، رستوران جهانگیری

تلفن: 01342484470

ساعت کاری: همه‌روزه 12 ظهر تا 12 شب

رستوران پیمان نظری

رستوران پیمان نظری دیلمان
فضای این رستوران نسبت به سایر رستوران های دیلمان خودمانی‌تر است و فضای کوچکتری نیز دارد. – عکاس: امید نظری

رستوران پیمان نظری فاصله کمتری تا دیلمان دارد و برای دسترسی به آن نیازی نیست از دیلمان فاصله بگیرید. این رستوران در نزدیکی هتل 3 ستاره نظری قرار دارد و مثل مابقی رستوران‌ های دیلمان، غذاهای سنتی گیلانی و ایرانی سرو می‌کند. فضای این رستوران نسبت به رستوران جهانگیری و پلوکبابی سید خودمانی‌تر است و فضای کوچکتری نیز دارد.

آدرس رستوران پیمان نظری: استان گیلان، جاده سیاهکل به دیلمان، اسپیلی

ساعت کاری: 24 ساعته

رستوران پلوکبابی لاریخانی

پلوکبابی لاریخانی دیلمان
هنگام صرف غذا در این رستوران چشم‌اندازی بی‌نظیر به جنگل‌های انبوه سیاهکل خواهید داشت. – عکاس: فرشید دیلامی

چشمه لاریخانی یکی از جاهای دیدنی دیلمان است که اگر به این شهر سفر کنید و بخواهید اطراف آن را بگردید، حتماً محلی‌ها به شما توصیه می‌کنند که به دیدن این چشمه هم بروید. این چشمه حدود 6 کیلومتر با دیلمان فاصله دارد و در نزدیکی آن یک رستوران سنتی و باصفا با نام پلوکبابی لاریخانی واقع شده است که با غذاهای سنتی ایرانی و گیلانی میزبان شما خواهد بود. هنگام صرف غذا در این رستوران چشم‌اندازی بی‌نظیر به جنگل‌های انبوه سیاهکل و مناطق اطراف خواهید داشت.

آدرس رستوران پلوکبابی لاریخانی: استان گیلان، جاده سیاهکل به دیلمان، نرسیده به چشمه لاریخانی

تلفن: 09115440328

ساعت کاری: 24 ساعته

برای اقامت در دیلمان و سایر مناطق ییلاقی شمال، می‌توانید وارد صفحه اجاره ویلا شمال شوید و اقامتگاه موردنظر خود را رزرو کنید.

رستوران ستاره

رستوران ستاره دیلمان
منو و فضای رستوران ستاره نسبت به سایر رستوران‌ های دیلمان محدودتر است. – عکاس: پدیده محمدی

رستوران ستاره از مجموعه رستوران‌های اسپیلی است که نسبت به سایر رستوران‌های کته کبابی سید، جهانگیری و … به دیلمان نزدیک‌تر است. منو و فضای رستوران ستاره نسبت به سایر رستوران‌ های دیلمان محدودتر است؛ اما صفای خاص خودش را دارد. با این حال انواع کباب گیلانی، کباب‌کوبیده و چاشنی‌هایی مثل باقالی، زیتون‌پرورده و ترشی در این رستوران هم پیدا می‌شود.

آدرس رستوران ستاره دیلمان: استان گیلان، جاده سیاهکل به دیلمان، اسپیلی

ساعت کاری: 24 ساعته

سخن آخر

در این مقاله 5 مورد از بهترین رستوران‌ های دیلمان را معرفی کردیم. رستوران‌های سنتی و باکیفیتی که در اطراف دیلمان قرار دارند و در آن‌ها می‌توانید از خوردن غذاهای سنتی ایرانی و گیلانی لذت ببرید. دیلمان منطقه ای ییلاقی و خنک است که در فصول گرم سال شلوغ می‌شود و به همین دلیل در این زمان احتمالاً باید کمی برای صرف غذا در رستوران‌های این شهر منتظر بمانید.

برای اقامت در دیلمان و اطراف آن می‌توانید سری به سایت اتاقک بزنید و نسبت به اجاره ویلا و سوئیت در این منطقه اقدام کنید.

سؤالات متداول در مورد رستوران‌ های دیلمان

بهترین رستوران‌ های دیلمان کدامند؟

کته کبابی سید، رستوران جهانگیری، رستوران نظری، پلوکبابی لاریخانی

کته کبابی سید دیلمان کجاست؟

استان گیلان، اسپیلی به دیلمان، ورودی شهر اسپیلی، جنب اداره جنگلبانی

رستوران جهانگیری دیلمان کجاست؟

استان گیلان، سیاهکل، دیلمان، ابتدای اسپیلی، رستوران جهانگیری

Rate this post

اتاقک

مسعود تاجیک

مسعود هستم، شیفته نوشتن، ادبیات و سینما. تولید محتوا برای من یک لذت دوجانبه دارد، هم روح خودم را جلا می‌دهد و هم باعث می‌شود حس مفید بودن داشتi باشم. این‌که نوشته من بتواند جواب سؤالات کسی را بدهد یا او را از سردرگمی نجات دهد، لذت وصف‌ناپذیری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *