تجربه سفر

هیجان در استانبول | ۱۲ مورد از هیجان‌انگیزترین تفریحاتی که در استانبول حتما باید تجربه کنید

استانبول از آن دسته شهرهایی است که جان می‌دهد برای تفریح، گردش و لذت بردن از تجربه‌های جدید و هیجان‌انگیز! امکان ندارد به استانبول سفر کنید و دلتان برای یک تفریح حسابی و جذاب پر نکشد! به‌همین‌دلیل بسیاری از گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند، با هدف تجربه‌ی تفریحات استانبول به آنجا می‌روند. در این شهر می‌توانید تنوع بی‌نظیری از انواع تفریحات و گردش‌ها را امتحان و خاطره‌ی سفرتان را به خاطره‌ای ماندگار و دوست‌داشتنی تبدیل کنید.

در این مقاله از مجله‌ی گردشگری اتاقک قصد داریم شما را با انواع تفریحات استانبول و جذابیت‌های خاص آن آشنا کنیم. اگر دوست دارید اطلاعات خودتان را دراین‌باره کامل کنید و برای یک سفر خاص و ماندگار به ابن شهر آماده شوید و برنامه‌ریزی کنید، در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید.

درباره استانبول

مسجدی بزرگ در استانبول
عکس از Shujaaツ

پیش از آنکه با انواع تفریحات در استانبول و هیجان بی‌نظیر و منحصربه‌فرد آن‌ها آشنا شویم، بهتر است این مقصد گردشگری محبوب را بشناسیم. استانبول شبیه به نگینی درخشان در کشور ترکیه است که به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین شهرهای گردشگری جهان شناخته می‌شود. شهری زیبا با بناهای تاریخی تماشایی، طبیعت بکر و خیره‌کننده و سوغات و خوراکی‌های پرطرفدار که هر کسی را شیفته‌ی خودش می‌کند.
شهر استانبول مرکز اقتصادی و فرهنگی کشور ترکیه نیز به‌شمار می‌رود و در منطقه‌ی اوراسیا، مرز اروپا و آسیا قرار گرفته است؛ به‌همین‌دلیل نیمی از این شهر در بخش اروپایی و نیم دیگر آن در بخش آسیایی قرار دارد.

در استانبول می‌توانید زیباترین بناهای تاریخی و مساجد قدیمی را ببینید، در خیابان‌های جذاب و توریستی آن قدم بزنید و از تماشای تلاقی آسمان و دریا غرق در لذت شوید. این شهر همچنین با خوراکی‌ها، سوغات و صنایع دستی و از همه مهم‌تر، تفریحات منحصربه‌فردش شناخته می‌شود و بهترین مکان برای یک سفر چند روزه است. اگر دوست دارید استانبول را از نزدیک تماشا کنید، در انواع خیابان‌های آن پرسه بزنید و تفریحات جذابش را تجربه کنید، همین حالا برای سفر به این شهر برنامه بریزید!

برای آشنایی بیشتر، مقاله استانبول کجاست را مطالعه کنید.

بهترین تفریحات استانبول کدام‌اند؟

سرسره آبی در استانبول
عکس از سایت tripadvisor

تفریح و گردش، کسب تجربه‌های جدید و هیجان‌انگیز و انجام کارهای جذابی که شاید فقط یک بار در زندگی آن‌ها را انجام دهید، برای هر کسی دوست‌داشتنی است؛  به‌همین‌خاطر  طرفداران تفریحات بی‌نظیر، استانبول را برای این کار انتخاب کنند!

شهری که مجموعه‌ی متنوعی از تفریحات را در خودش جای داده و هر کسی را در هر سن‌وسال و جایگاه و یا با هر مقدار بودجه به سمت خودش جذب می‌کند. مسافران استانبول پیش از آغاز سفر خود لیستی از بهترین تفریحات شهر را آماده می‌کنند تا بهترین آن‌ها را در سفر خود به این شهر تجربه کنند. در ادامه بهترین تفریحات استانبول را به شما معرفی می‌کنیم. این تفریحات را به خاطر داشته باشید و در سفر با این شهر گردشگری محبوب و زیبا، آن‌ها را تجربه کنید.

اجاره اقامتگاه در استانبول بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

پیاده‌روی در میدان تکسیم

قدم زدن در میدان تکسیم استانبول
عکس از سایت tripadvisor

یکی از پرطرفدارترین، جذاب‌ترین و درعین‌حال کم‌هزینه‌ترین تفریحات در استانبول پیاده‌روی در شهر است! از کنار زیبایی‌های این شهر که بگذریم، از جذابیت میدان تکسیم استانبول نمی‌توان گذشت! میدانی تماشایی در محله‌ی بی‌اغلوی استانبول که تصویر چراغانی‌شده، مغازه‌های رنگارنگ و توریست‌هایی که با لبخند از کنار هم عبور می‌کنند از پیش چشمتان پاک نمی‌شود. هم‌نشینی ساختمان و بناهای تاریخی و قدیمی در کنار ساختمان‌های مدرن، به جذابیت این منطقه افزوده و از تماشای آن‌ها غرق در لذت می‌شوید.

پرسه زدن در مغازه‌های متنوع و گوناگون میدان تکسیم، عکاسی در خیابان، نوش جان کردن خوراکی‌های خیابانی و گشت‌زدن در خیابان استقلال از محبوب‌ترین تفریحات استانبول به‌شمار می‌رود که هیچ هزینه‌ای برایتان ندارد!

غواصی

غواصی در استانبول
عکس از سایت viator

تصور کنید در عمق چند متری دریا، در کنار زیباترین ماهی‌ها و آبزیان شنا می‌کنید و گوشه‌ای از جهان خارق‌العاده‌ی زیر آب را می‌بینید! این رویای جذاب را در میان تفریحات استانبول به واقعیت بدل کنید و لذت ببرید.
غواصی یکی دیگر از انواع تفریحات استانبول است که تجربه‌ای جدید و ماندگار به شما می‌بخشد و می‌توانید خاطره‌ی آن را برای همیشه در ذهنتان ثبت کنید.

از آنجایی که شهر استانبول از سه طرف با آب احاطه شده، بهترین مکان برای تفریحات آبی و خصوصا غواصی است. برای آنکه بتوانید غواصی را در این شهر محبوب امتحان کنید،‌ می‌توانید به دو جزیره‌ی Neandros و Heybeliada بروید و در زلال دریای آن، انواع ماهی‌های کمیاب و خرچنگ‌های دریایی را ببینید.

باید بدانید که غواصی تقریبا جزو تفریحات لوکس و گران قیمت استانبول به‌شمار می‌رود؛ اما ارزش هزینه کردن دارد. بنابراین پیش از آنکه برای این تفریح متفاوت اقدام کنید، هزینه‌ی قابل پرداخت برای آن را هم در نظر بگیرید.

بالن‌سواری

بالن سواری در آسمان استانبول
عکس از سایت Юлія Володимирівна

یک تجربه‌ی خاص، منحصربه‌فرد و متفاوت از گشت‌زدن در میان ابرها! بالن‌سواری از جمله تفریحات استانبول است که در سال‌های اخیر در میان گردشگران و خانواده‌ها بسیار محبوب واقع شده است. این تفریح بی‌نظیر شما را بر بالای زمین و درست در میان آبی آسمان به پرواز در می‌آورد و می‌توانید شهر را زیر پای خود تماشا کنید. بهترین مکان برای سوار شدن بر بالن‌های غول‌پیکر و رنگارنگ، ساحل منطقه‌ی کادیکوی در بخش آسیایی استانبول است. منطقه‌ی مشهوری که در جهان بسیار شناخته‌شده و هرساله عده‌ی زیادی برای بالن‌سواری به آنجا می‌روند.

به خاطر داشته باشید که بالن‌سواری هم جزو تفریحات گران استانبول به‌شمار می‌رود، اما جذابیت و هیجان پرواز در آسمان استانبول، آن را ارزشمندتر می‌کند.

جیپ سافاری

جیپ سافاری در استانبول
عکس از viator

اگر به دنبال یک تفریح جدید در استانبول هستید و می‌خواهید میزان آدرنالین خونتان را بالا ببرید، حتما جیپ سافاری استانبول را امتحان کنید.  در این تور هیجان‌انگیز، سوار بر ماشین‌های بزرگ آفرود، در طبیعت زیبای استانبول گشت می‌زنید و سرعت و جذابیت را در کنار هم تجربه می‌کنید.

برای آنکه این تفریح محبوب را در استانبول تجربه کنید، می‌توانید تورهای جیپ سافاری را انتخاب کنید که در اغلب هتل‌ها وجود دارد. این تور بی‌نظیر و منحصربه‌فرد حدود ۹ ساعت زمان می‌برد و یک روز کامل از سفر شما را به خودش اختصاص می‌دهد؛ اما یادتان باشد آنقدر جذاب و دوست‌داشتنی است که از تجربه‌ی آن پشیمان نخواهید شد.

شهربازی بوستانچی

شهر بازی بوستانچی استانبول در شب
عکس از Tuncer ÖZYAVUZ

اگر دلتان برای کمی هیجان در یک محیط نوستالژیک و جذاب تنگ شده، شهربازی بوستانچی بهترین مکان برای شماست.
در سفر به استانبول و از میان تفریحات سرگرم‌کننده و محبوب آن، شهربازی بوستانچی طعم و لذت دیگری دارد!

در این شهربازی محبوب، انواع وسایل بازی، از چرخ‌وفلک گرفته تا تونل وحشت و اتومبیل‌های برقی وجود دارد و شما را با حجمی از جذابیت روبه‌رو می‌کند. رفتن به این شهربازی از جمله تفریحات استانبول است که همه‌ی خانواده‌ها در هر تعداد و گروه سنی از آن لذت می‌برند. در سفر به استانبول زیبا، حتما یکی از شب‌های خاطره‌انگیز خودتان را در این شهربازی با قدمت سی‌ساله بگذرانید و خاطره‌ی آن را برای همیشه ماندگار کنید.

اجاره اقامتگاه در استانبول بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

جزیره‌ی دزدان دریایی

جزیره دزدان دریایی در استانبول
عکس از سایت guideandgo

یک مجموعه‌ی کامل، بی‌نظیر و هیجان‌انگیز برای تفریح در استانبول! جزیره‌ی دزدان دریایی درست مانند نامش جذاب و هیجان‌انگیز است و دل هر مسافری را آب می‌کند. در این مکان تفریحی، مجموعه‌ی کامل و بی‌نظیری از تفریحات استانبول وجود دارد که همه‌ی سلیقه‌ها را در برمی‌گیرد؛ بنابراین بدون هیچ نگرانی از اینکه آیا به شما و همراهانتان خوش می‌گذرد یا نه، به آنجا بروید.

بولینگ، سینما، آکواریوم غول‌پیکر با انواع آبزیان زیبا و ۲۸ واحد تفریحی دیگر در این مکان جا خوش کرده‌اند و می‌توانید با رفتن به آنجا یکی از متفاوت‌ترین تفریحات زندگی را برای خودتان رقم بزنید.

جزیره‌گردی

جزیره گردی در استانبول
عکس از سایت tripadvisor

استانبول از آن دسته شهرهایی است که جزایر زیادی را در اطراف خودش جای داده و همه‌ی آن‌ها در لیست تفریحات استانبول جای می‌گیرند. این جزایر با تفاوت‌های بی‌نظیر خود، زیبایی جدیدی را به نمایش می‌گذارند و بهترین مکان برای کمی آرامش، سکوت و تجدید قواست!

جزیره‌گردی از جمله تفریحات محبوب در استانبول به‌شمار می‌رود و فقط کافیست یکی از جزیره‌ها را انتخاب نید و به آنجا بروید.  بهترین جزایری که می‌توانید در سفر به استانبول و از میان جاهای گردشگری و تفریحی آن انتخاب کنید، موارد زیر هستند:

تالاب اولودنیز

تالاب اولودنیز در استانبول
عکس از سایت tripadvisor

یک جای تفریحی جذاب با کوه‌های بلند و طبیعت سرسبز تماشایی که شبیه بهشت است! در این تالاب دوست‌داشتنی می‌توانید انواع تفریحات آبی از کایاک‌سواری تا شنا کردن در آب، جت‌اسکی، قایق‌رانی، قدم زدن در ساحل و … را تجربه کنید. این تالاب آنقدر زیبا و دلچسب است که دوست ندارید از آنجا دل بکنید.

جزیره بیوک آدا

جزیره بیوک آدا در استانبول
عکس از Gez Gör

از دیگر جزایر استانبول که یک تفریح متفاوت و جذاب را بریتان رقم خواهد زد، می‌توان به جزیره‌ی بیوک آدا اشاره کرد که در زبان ترکی به معنای جزیره‌ی بزرگ است. این جزیره در فاصله‌ی ۵ کیلومتری از استانبول قرار گرفته و جاذبه‌های دیدنی زیادی را در خودش جای داده. از جمله تفریحات استانبول در این جزیره می‌توان به گشت‌زنی در میان جاذبه‌های گردشگری همچون کوه عیسی و کلیسای فرانسیس، ورزش‌ و تفریحات آبی، قایق‌سواری، کافه‌گردی در جزیره و … اشاره کرد. بسیاری از توریست‌های استانبول برای کسب یک تجربه‌ی تفریحی متفاوت به بیوک آدا سفر می‌کنند.

جزیره کینالادا

جزیره کینالادا در استانبول
عکس از Sandra Milošević

کینالاوا نیز از دیگر جزایر شهر و محبوب‌ترین مکان تفریحی برای مسافران است. از آنجایی که در خاک جزیره مقادیر زیادی آهن و مس وجود دارد، خاک آن قرمز رنگ است. در جزیره‌ی کینالادا نیز انواع تفریحات آبی و ساحلی، امکان کافه و رستوران‌گردی و … وجود دارد و می‌توانید متفاوت‌ترین تجربه‌ی تفریح خود را در آنجا به‌دست آورید. این جزیره در فاصله‌ی ۱۲ کیلومتری جنوب استانبول قرار دارد که با کشتی‌های تندرو حدود ۲۵ دقیقه و با کشتی‌های کندرو نزدیک به ۴۰ دقیقه از استانبول فاصله دارد.

اجاره اقامتگاه در استانبول بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

دلفیناریوم

دلفیناریوم استانبول
عکس از Rajy Al-Rayyes

از دیگر تفریحات استانبول که محبوبیت بسیاری در میان گردشگران دارد، باید به دلفیناریوم بزرگ و هیجان‌انگیز آن اشاره کرد. این مرکز تفریحی که در سال ۲۰۰۸ میلادی تاسیس شده است، مکانی با سالن‌های نمایش بسیار بزرگ و ۷ استخر با ظرفیت هزار نفر است!

انتخاب دلفیناریوم به عنوان یکی از بهترین تفریحات استانبول امکان تماشای نمایش توسط آبزیان غول‌پیکر مانند دلفین‌ها را برای شما فراهم می‌کند. این نمایش مهیج با موزیک و فضای شاد پیوند خورده و از تماشای آن لذت خواهید برد. غواصی، شنا و فرصت ملاقات نزدیک با دلفین‌ها از جمله امکاناتی است که در دلفیناریوم برای گردشگران فراهم شده. این مرکز در خیابان Silahtarağa قرار دارد و بهتر است پیش از مراجعه‌ی حضوری، بلیط نمایش را از سایت مرکز نمایش دلفین استانبول تهیه کنید.

پارک آبی

پارک آبی استانبول
عکس از سایت destination iran

تفریحات آبی و رفتن به پارک‌های آبی و هیجان‌انگیز، یکی دیگر از تفریحات استانبول به‌شمار می‌رود که هر کسی را در هر سن‌وسالی به وجد می‌آورد. در این شهر توریستی زیبا، تنوعی از پارک‌های آبی وجود دارند که هیجان و جذابیت را به شما هدیه می‌کنند.

شنا در میان تونل‌های بلند، سر خوردن از آبشارهای دراز در دل آسمان، امکان بازی واترپلو، استخرها و سونامی‌های کوچک و بزرگ و … تنها گوشه‌ای از جذابیت‌های این تفریح آبی است.

با رفتن به پارک‌های آبی استانبول می‌توانید لحظات شاد و دوست‌داشتنی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید و از این تجربه‌ی بی‌نظیر لذت ببرید. علاوه‌بر امکان شنا، امکانات تفریحی دیگری از جمله والیبال ساحلی، دلفیناریوم، شکم‌گردی و … هم در پارک‌های آبی استانبول وجود دارد که از همه‌ی آن‌ها لذت خواهید برد. پارک آبی آکوامارینا، پارک آبی کلاب دلفین و مجموعه‌ی آبی ویالند استانبول از جمله‌ی این مکان‌ها برای یک تفریح ماندگار هستند.

سخن آخر

تفریحات استانبول بهترین و مهم‌ترین بهانه‌ی گردشگران برای سفر به این شهر اروپایی_آسیایی زیباست. بسیاری از مسافران، استانبول را پس از جاهای دیدنی و تاریخی آن و یا فروشگاه‌های بزرگش، به‌خاطر تفریحات خاص و هیجان‌انگیز آن می‌شناسند. اگر قصد سفر به استانبول را دارید، بهتر است پیش از آن لیست تفریحات استانبول را برای خودتان مکتوب کنید و باتوجه به سلیقه، علاقه و بودجه‌ی خود، به یک یا چند تفریح جذاب بپردازید. در این مقاله از مجله‌ی گردشگری اتاقک تلاش کردیم بهترین تفریحات در استانبول را به شما معرفی کنیم. فراموش نکنید که در برنامه‌ی سفر خود به این شهر حتما یک روز را به تفریح و تجربه‌‌های هیجان‌انگیز اختصاص دهید.

سوالات متداول

بهترین زمان برای رفتن به پارک‌های آبی استانبول چه زمانی است؟

از اواسط اردیبهشت تا پایان تابستان بهترین زمان است، اما پارک‌های آبی سرپوشیده در هر چهار فصل جذاب و شلوغ هستند.

کدام تفریحات استانبول گران هستند؟

غواصی و جیپ سافاری از جمله تفریحات گران‌قیمت در شهر استانبول به‌شمار می‌روند.

بزرگ‌ترین جزیره‌ی تفریحی استانبول کجاست؟

استانبول جزایر کوچک و بزرگ و تماشایی زیادی را در خودش جای داده که بزرگ‌ترین آن‌ها بیوک آدا است و بهترین مکان برای تفریح و آرامش به‌شمار می‌رود.

3.8/5 - (27 امتیاز)

اتاقک

نسترن زینل‌لی

بوی روزنامه‌ی نو و جوهری که روی اون نقش بسته، خاطره‌ی کودکی منه! خاطره‌ی بچگی‌هایی که کنار بابا و توی روزنامه‌ای که کار می‌کرد گذشت و من رو عاشق کلمات و نوشتن کرد... حالا دو دهه از اون روزا گذشته؛ من روزنامه‌نگار شدم و لای کلمه‌ها وول خوردم، با واژه‌ها زندگی کردم و بین اون‌ها نفس کشیدم... و امروز که بیست‌وهشت‌ساله‌ام، هفت ساله که در حوزه‌ی محتوا قلم می‌زنم و هر روز جوششِ پایان‌ناپذیر قلبم رو به کلمه و کلمه رو به روایت تبدیل می‌کنم... "اتاقک" برای من همون حیاطِ خلوت امن و دوست‌داشتنیه که می‌تونم کنارتون روایت خلق کنم، دستتون رو بگیرم و با هم به دورترین و زیباترین گوشه‌های این جهان لایتناهی سفر کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *