چه جوری سفر برم؟برنامه سفر

برنامه سفر کیش | سه روز با جزیره مرجانی خلیج فارس!

کیش جایی برای شرکت در جُنگ‌های شادی، بازی‌های دریایی و تفریحات هیجان‌انگیزی است که در دلِ خلیج فارس تدارک دیده شده‌اند. این جزیره برای سفرهای خانوادگی، ماه عسل و سفرهای دوستانه حرف ندارد.  شهری پر از ساختمان‌های شیک و مجتمع‌های بزرگ که به دور از شلوغی‌ها سر از آب بیرون آورده است. در این نوشتار یک برنامه سفر خانوادگی به کیش به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از سه روز اقامت در این جزیره نهایت لذت را ببرید! اگر قصد اجاره ویلا و سوئیت در کیش را دارید میتوانید به سایت اتاقک مراجعه کنید.

مسیر دسترسی و سفر به کیش

برنامه سفر کیش

اگر از تهران به کیش می‌روید، بهتر است از هواپیما کمک بگیرید تا مستقیم و سریع به جزیره برسید. اما اگر به هر علتی سفر زمینی را ترجیح می‌دهید، خودتان را برای ۱۸ ساعت رانندگی و یک ساعت سفر دریایی آماده کنید. با عبور از شهرهای مختلف کشور به سمت جنوب بروید و خودتان را به یکی از بنادر آفتاب، چارک یا لنگه برسانید. از این بنادر با لنج و کشتی به کیش خواهید رسید.

علاوه بر این، سفر به کیش با قطار نیز ممکن است. برای رسیدن به بندرعباس از قم، اصفهان، کرمان، یزد، مشهد و تهران می‌توانید سوار قطار شوید. پس از رسیدن به بندرعباس از طریق کشتی یا هواپیما به جزیره خواهید رسید.

برای آشنایی بیشتر مقاله جاهای دیدنی کیش را مطالعه کنید.

بهترین فصل سفر به کیش

کشتی یونانی کیش

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

کیش در پاییز و زمستان، هوایی بهاری دارد و این شرایط تا فروردین هم پایدار است. جزیره در همه فصول  سال روی آب‌و‌هوای سرد را نمی‌بیند و همیشه این خورشید است که در جای جایِ آن بی‌منت می‌تابد و دورهمی‌ها را گرم می‌کند. با غروب آفتاب از کوچه و پس‌کوچه‌های کیش، صدای موسیقی زنده‌ شنیده می‌شود و تا پاسی از شب شهر سرزنده و بیدار است. از طرفی تابستان هوا بسیار گرم و شرجی خواهد بود. اما جشنواره‌ها و تخفیفات خوبی در بازارهای جزیره برقرار است.

روز اول سفر به کیش

اولین روز سفر را به تماشای خلیج فارس زیبا اختصاص دهید. به دریای نیلگون چشم بدوزید و کشتی یونانی را از نزدیک ببینید. با غروب آفتاب در جُنگ‌های شادی و کنسرت‌ها شرکت کنید تا باورتان شود که کیش فقط برای تفریح و خوشگذرانی آفریده شده است!

تفریحات ساحلی و آبی

دیدنی های کیش

هیچ چیز جذاب‌تر از تفریحات آبی برای خانواده‌ها نیست. برای یک روز هیجان‌انگیز در کیش آماده‌اید؟

به مجتمع تفریحات دریایی در بلوار اندیشه کیش بروید و با دنیایی از بازی‌های آبی آشنا شوید. اینجا می‌توانید اسکی روی آب را تجربه کنید و غواصی یاد بگیرید! جت اسکی، بانانا، قایق تندرو و پاراسل و…. بازی‌های دیگر نیز برای خوشگذرانی روی آب‌های خلیج‌فارس وجود دارد. پس از چند ساعت ورزش و بازی یک ماساژ حسابی در همین مجتمع بگیرید تا لذت سفر به کیش به جان‌تان بنشیند. این مجتمع علاوه بر اتاق ماساژ، کافه و حمام هم دارد.

  • هزینه: قیمت بازی‌های آبی از ۱۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. | فاصله با جاذبه بعدی: ۱۰ دقیقه

شرکت در جنگ و کنسرت در کیش

کنسرت‌های کیش

اگر به انتهای بلوار اندیشه بروید با مجموعه آوای خلیج فارس که محل برگزاری برخی از کنسرت‌های کیش است، روبه‌رو خواهید شد. این مجموعه دارای رستوران نیز هست و شام‌تان را می‌توانید در همان جا نوش جان کنید.

آوای خلیج فارس دارای کافه، رستوران، باشگاه کودکان، سالن تئاتر، اسکله، باغ گل‌ها، گیم‌لندز و سالن فضای باز کنسرت است. بزرگ‌ترین آبنمای موزیکال خاورمیانه نیز در این مجموعه قرار دارد. کنسرت‌ها و جنگ‌های شادی کیش معمولا در ۴ سالن برگزار می‌شود که به دلیل نزدیکی این مجموعه به جاذبه قبلی، در برنامه سفر خانوادگی به کیش گنجانده شده است. سه سالن دیگر شامل سالن تالار شهر کیش در خیابان فردوسی، تالار پرشین کیش در بلوار خلیج فارس و هال مریم کیش در خیابان دریا قرار دارد.

  • هزینه: از ۱۵۰ هزار تومان

روز دوم سفر به کیش

پس از صرف صبحانه در ویلایی ساحلی یا سوئیتی نقلی، برای یک روز رویایی در کیش آماده شوید. در روز دوم برنامه سفر خانوادگی به کیش، می‌خواهیم بیشتر با کیش آشنا شویم و به دیدن بازارهای آن برویم!

بازار عرب‌ها و مرکز خرید سارینا کیش

پاساژهای خرید کیش

یکی از متفاوت‌ترین بازارهای کیش که به دور از تجمل و گرانی است، بازار صفین یا عرب‌ها نام دارد. این بازار که در شهرک صفین کیش قرار دارد از قدیمی‌ترین مراکز خرید جزیره است. اغلب فروشندگان این بازار از بومیان کیش هستند و پوشاک، لوازم خانگی و… را به گردشگران عرضه می‌کنند. خوبیِ این بازار به این است که می‌توانید با بومیان جزیره معاشرت کنید و با فرهنگ آن‌ها آشنا شوید.

در همان شهرک صفین یکی دیگر از مراکز خرید کیش به نام بازار پارس خلیج قرار گرفته است. در این بازار ۱۵۰ فروشگاه وجود دارد که هر چه بخواهید از آن جا پیدا می‌کنید. کافه و رستوران نیز در این مرکز خرید وجود دارد.

  • هزینه ورودی: رایگان | فاصله با جاذبه بعدی: ۲۰ دقیقه

صخره قارچی

صخره قارچی کیش

یکی از زیباترین جاذبه‌های کیش، صخره‌ای قارچی‌شکل است که سر از آب بیرون آورده و جای جذابی را برای عکس‌های خانوادگی ایجاد کرده است. از همانجا می‌توانید نمایی از کشتی یونانی را ببینید که شما را به سمت خود فرا می‌خواند!

  • هزینه ورودی: رایگان | فاصله با جاذبه بعدی: 15 دقیقه

کشتی یونانی

برنامه خانوادگی کیش

هر جا که هستید پیش از غروب آفتاب به میدان غروب کیش بروید. در پارک ساحلی کشتی یونانی، کشتی به گل نشسته‌ای را خواهید دید که ابهتی وصف‌ناپذیر دارد. این کشتی که عازم یونان بوده در جزیره کیش به گل نشسته و نتوانسته به خانه برگردد. حال یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی کیش به خصوص در هنگام غروب آفتاب به شمار می‌آید.

اسب‌سواری و شتر سواری را نیز می‌توانید در همان ساحل کشتی یونانی تجربه کنید. تجربه شترسواری برای کوچولوهای ماجراجو می‌تواند بسیار خاطره‌انگیز باشد!

  • هزینه ورودی: رایگان

رستوران پدیده کیش

رستوران های کیش

شاید باورتان نشود اما بزرگ‌ترین رستوران سرپوشیده جهان در کیش خودمان است! ۶۵۰۰ متر مربع با معماری خاص که نرسیده به میدان غروب قرار دارد. انواع کباب‌ با گوشت تازه و خوشمزه، غذاهای دریایی، غذاهای اصیل ایرانی و حتی انواع غذاهای فرنگی در این رستوران سرو می‌شود و با وجود موسیقی زنده، پایان روز دوم سفرتان را حسابی خاطره‌انگیز می‌کند.

روز سوم سفر به کیش

روز سوم برنامه سفر خانوادگی به کیش را به تماشای زیر دریا و موجودات آبزی اختصاص دهید. عصر هم یک تفریح هیجان‌انگیز برای‌تان تدارک دیده‌ایم تا حسابی سرحال شوید و به محض رسیدن به ویلا‌ی‌تان به خوابی عمیق و آرامش‌بخش فرو بروید!

آکواریوم کیش

آکواریوم کیش

دیدن زندگی در اعماق دریا بسیار لذت‌بخش است. بدون شک آشنایی با این دنیای جدید برای فرزندان خانواده‌ بسیار جالب خواهد بود. تماشای ماهی‌های رنگارنگ، مرجان‌های آبی و موجودات دریایی از نزدیک موهبتی است که در جزیره کیش امکان‌پذیر خواهد بود.

از طرفی امکان غواصی در آکواریوم کیش نیز وجود دارد. اگر تا به حال غواصی نکرده‌اید، این تجربه شیرین شناوری در دریا و بودن در کنار ماهی‌ها را در جزیره امتحان کنید. در جوار آکواریم نیز پارک دلفین کیش و باغ پرندگان قرار دارد و می‌توانید این دو جاذبه‌ی بی‌نظیر را هم ببینید.

  • هزینه ورودی: ۶۵ هزار تومان | فاصله با جاذبه بعدی: نیم ساعت

پارک سافاری کیش

سافاری در کیش

از غرب کیش به سمت مرکز جزیره بروید. در بلوار توسعه کیش می‌توانید با بعد کویری و صحرایی جزیره آشنا شوید. جایی که دیگر خبری از دریای نیلگون خلیج فارس نیست و تا چشم کار می‌کند، ماسه‌های یکدست و تپه‌های بلند وجود دارد. ماشین‌های سافاری روی این تپه‌ها می‌تازند و لحظات هیجان‌انگیزی را برای گردشگران پدید می‌آورند. ظرفیت ماشین‌ها ۶ نفر است و کودکان زیر ۵ سال نیز با تعهد والدین می‌توانند از این تفریح لذت ببرند‌. عکاسی روی ماسه‌ها نیز از دیگر جاذبه‌های صحرای کیش است. عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ می‌توانید از این تفریح هیجان‌انگیز جزیره کیش لذت ببرید.

موتورسواری سافاری کیش نیز فرصتی جذاب برای دوستداران موتور و تفریحات پر جنب و جوش است. بانجی شوتینگ پارک سافاری کیش نیز از آن تفریحات هیجان‌انگیزی است که امتحان کردنش دلِ شیر می‌خواهد! در این بازی شما توسط تجهیزات و دو کش بانجی با موتور کشیده و سپس رها می‌شوید.

از دیگر جاذبه‌های پارک سافاری کیش می‌توان به پینت‌بال، تونل وحشت، هرم مومیایی، شترسواری، نردبان معلق، کارتینگ، عینک واقعیت مجازی و سالن تئاتر اشاره کرد. همچنین یک رستوران صحرایی نیز در این مجموعه وجود دارد. شما می‌توانید شام را در دلِ کویر و زیر آسمان پرستاره نوش جان کنید. بساط موسیقی زنده نیز برقرار است تا خاطره خوش سفر ابدی شوید!

  • هزینه ورودی: ۲۰ هزار تومان

لوازم ضروری برای سفر به کیش

جاهای دیدنی کیش

در این بخش از برنامه سفر خانوادگی به کیش، فهرستی از لوازم موردنیاز سفر را برای شما آماده کرده‌ایم:

  • لباس خنک و مایو شنا
  • وسایل آرایشی و بهداشتی (مسواک و خمیردندان)
  • شارژر و پاوربانک
  • عینک آفتابی
  • اسباب‌بازی برای بچه‌ها
  • صندل مناسب برای پیاده‌روی
  • ضد آفتاب
  • کیف دستی کوچک برای گردش روزانه
  • کلاه آفتابگیر
  • کارت شناسایی

اقامت در کیش

سفر خانوادگی به کیش

ویلای ساحلی یا یک آپارتمان مبله؟ چه اقامتگاهی را می‌پسندید. کیش به لطف استقبال گردشگران، دارای امکانات رفاهی بسیار خوبی است. انواع اقامتگاه‌ها از سوئیت‌های نقلی گرفته تا خانه‌های روستایی، برج‌ها و آپارتمان‌های شهری و مدرن، ویلاهای ساحلی و استخردار در کیش را می‌توانید در سایت اتاقک رزرو کنید. به این ترتیب پیش از سفر جا و مکان‌تان مشخص است و هنگام رسیدن به مقصد مستقیم به خانه می‌روید. پس از تجدیدقوا و گذاشتن بار سفر در ویلا، راهی گشت و گذار در کیش شوید.

در این نوشتار یک برنامه سفر خانوادگی به کیش به شما پیشنهاد داده‌ایم. اگر می‌خواهید از زمان سه روزه سفرتان نهایت استفاده را ببرید، پیشنهاد ما سفری با برنامه است. سفرتان خوش!

5/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

نازنین زارع

صنایع خوندم، چون قرار بود مهندس بشم. اما غرق شدن تو دنیای ادبیات باعث شد از کارخونه و خط تولید دل بِکنم و سر از نوشتن دربیارم. نوشتن از تجربیات سفر، گردش و اقامت از جذاب‌ترین کارهاییه که آدم می‌تونه انجام بده. مارگریت دوراس راست گفته که نوشتن هم‌ردیف آواز خوندنه. همونقدر موزونه و آدم رو غرق در رویای بی‌انتها می‌کنه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *