جاهای دیدنیتجربه سفرسواحل

همه چیز درباره ساحل گیسوم | مقصدی رویایی در گیلان

شده وقتی می‌خواهید در شمال ویلا اجاره کنید، مدام از خودتان بپرسید، جنگل بروم یا دریا؟ بعد هم هر تصمیمی بگیرید، دل‌تان پیش آن یکی باشد؟ با این حال جایی در گیلان هست که شما را از این دوراهی نجات می‌دهد. مقصدی که در آن جنگل به دریا می‌رسد و می‌توانید از زیبایی و شکوه هر دو مقصد در کنار هم لذت ببرید. اینجا گیسوم است. جنگل و ساحلی رویایی که آب‌وهوایش در همه فصل‌ها به خصوص بهار و تابستان عالی است و جان می‎‌دهد برای یک آخر هفته بی‌نظیر یا تعطیلاتی به یادماندنی، بار سفرتان را ببندید و به سمت آن حرکت کنید. در این مطلب از مجله گردشگری اتاقک قصد داریم بیشتر درباره ساحل گیسوم، امکانات آن و دیگر جاذبه‌هایی که می‌توانید در اطراف ساحل گیسوم پیدا کنید، برایتان بگوییم.

ساحل گیسوم کجاست؟

ساحل گیسوم کجاست
اتصال جنگل و دریا در گیسوم شبیه یک رویاست – عکاس: M GHLM DST

برای دستیابی به ساحل گیسوم در ابتدا باید خودتان را به گیسوم برسانید. فاصله تهران تا ساحل گیسوم حدود 400 کیلومتر است. تقریبا 5 تا 6 ساعت را باید برای رسیدن به ساحل گیسوم کنار بگذارید. ابتدا خودتان را به شهر زیبای رشت برسانید. سپس وارد مسیر جاده‌ رشت به آستارا شوید و پس از طی نمودن حدود 90 کیلومتر به گیسوم برسید.

گیسوم تقریبا 15 کیلومتر قبل از تالش است، به همین دلیل آب‌وهوای آن خوش و دوست‌داشتنی است.

آب‌وهوای ساحل گیسوم در فصل‌های مختلف

آب‌وهوای ساحل گیسوم در فصل‌های مختلف
گیسوم در هر فصلی زیبایی منحصر به خود را دارد – عکاس: محمدرضا ساجدی

فصل بهار: بهترین فصل برای رفتن به ساحل گیسوم بهار است. در فصل بهار با شکوفا شدن جوانه‌های درختان و گیاهان ساحل گیسوم طراوتی تازه به خود می‌گیرد. در این فصل بارندگی‌ها در شمال کشور افزایش می‌یابد که ممکن روزهای سفر شما در ساحل گیسوم ابری یا بارانی باشند. با این حال نگران نباشید؛ زیرا ساحل گیسوم در روزهای بارانی و ابری نیز جذابیت‌های خاص خود را دارد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

فصل تابستان: درختان در تابستان حسابی سرسبز می‌شوند و آب‌وهوا نیز مطبوع است. به دلیل انبوه بالای درختان، ساحل گیسوم در فصل تابستان هوای خنک‌تری دارد. درنتیجه برای برپایی کمپ شبانه شرایط جوی مناسب‌تر است.

فصل پاییز: فصل پاییز هم یکی از بهترین فصل‌هایی است که می‌توانید برای بازدید از ساحل گیسوم در نظر داشته باشید. در پاییز ساحل گیسوم به رنگ‌های نارنجی، قرمز و زرد پاییزی تغییر می‌کند و منظره‌ای بسیار متفاوت از فصل‌های تابستان و بهار گیسوم می‌سازد. اگر در فصل پاییز به گیسوم سفر کردید حتما لباس و وسایل گرم با خود همراه داشته باشید.

فصل زمستان: ساحل گیسوم در فصل زمستان به طور کامل در برف غرق می‌شود. منظره‌ای سفید و متفاوت در فصل زمستان از ساحل گیسوم همه ساله طرفداران خاص خود را به این منطقه جذب می‌کند. در فصل زمستان ساحل گیسوم آب‌وهوای بسیار سردی دارد و مناسب برپایی کمپ نمی‌باشد. اگر در فصل زمستان به گیسوم سفر کردید حتما همراه با خود لباس و تجهیزات مناسب داشته باشید.

گشت‌وگذاری دلپذیر در ساحل گیسوم

گشت‌وگذاری دلپذیر در ساحل گیسوم
در ساحل گیسوم تفریحات هیجان‌انگیز زیادی وجود دارد – عکاس: Ehsan Safa Bakhsh

ساحل گیسوم به همت تلاش‌های شهرداری تالش محیطی خانوادگی و بسیار مناسب برای گشت‌زنی و تفریح گردشگران است. در ساحل گیسوم علاوه‌بر منظره بسیار جذاب ساحلی شاهد امکانات تفریحی بسیاری نیز خواهید بود. شهربازی‌ها، پیست‌های اسب سواری، سواری با موتورهای چهار چرخ، سینماها و تفریحات آبی مانند شنا، جت اسکی، قایق سواری و غیره را می‌توانید در ساحل گیسوم تجربه کنید.

در اطراف ساحل گیسوم نیز رستوران‌ها و کافه‌های جذاب بسیاری قرار دارند که می‌توانید وعده‌های غذایی خود یا عصرانه را در آنجا میل کنید. اگر اهل ماهیگیری هستید، به جمع ماهیگیران محلی و حرفه‌ای بپیوندید. دوست دارید جایی اتراق کنید؟ در کنار ساحل کمپ خود را برپا کنید و از پیاده‌روی و آرامش ساحل لذت ببرید. علاوه‌بر این‌ها در گیسوم امکان استفاده از پاراسل و پاراگلایدر نیز فراهم شده تا کمی هیجان هم چاشنی سفرتان به تالش باشد.

امکانات اقامتی و رفاهی ساحل گیسوم

امکانات اقامتی و رفاهی ساحل گیسوم
در ساحل گیسوم تفریح‌های آبی بسیاری است – عکاس: بهمن غفوری

در ساحل گیسوم می‌توانید از اقامتگاه‌ها، هتل‌ها، سوئیت‌ها و پلاژهای دریایی اطراف ساحل گیسوم نیز استفاده کنید. رزرو ویلا در اطراف ساحل نیز تجربه‌ای عالی است که پیشنهاد می‌کنیم آن را از دست ندهید. در ساحل گیسوم امکانات رفاهی مانند مغازه، رستوران، تعمیرگاه، نانوایی، نمازخانه و غیره برای تسهیل اقامت فراهم شده است تا دغدغه و نگرانی از این بابت نداشته باشید. علاوه‌بر ساحل گیسوم و دیدنی‌هایش، اگر زمان کافی داشته باشید، خوب است به دیدن جاذبه‌های اطراف آن هم سری بزنید. جاذبه‌های اطراف ساحل گیسوم به شرح زیر است.

دیدنی‌های اطراف ساحل گیسوم

کم نیستند جاهای دیدنی اطراف ساحل گیسوم که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. از آبشار و دریاچه گرفته تا ییلاقات خوش آب‌وهوا که جان می‌دهد چند صباحی را در این مکان‌ها گذر کرد. بیایید با این مکان‌های دیدنی بیشتر آشنا شویم.

آبشار ویسادار

آبشار ویسادار
ویسادار از آبشارهای زیبا در نزدیکی گیسوم است – عکاس: امیر مهتاب فر

در زبان تالشی ویسادار یعنی سایه درخت بید. آبشار ویسادار یکی از زیباترین مکان‌هایی است که می‌توانید در هنگام سفر خود به گیسوم از آن بازدید داشته باشید. ویسادار در 27 کیلومتری جاده رشت به آستارا واقع شده است.

دریاچه سراگاه

دریاچه سراگاه
دریاچه سراگاه یک دریاچه مصنوعی است – عکاس: Ali Mosayebi

دریاچه سراگاه از جاذبه‌های بسیار زیبا گیسوم است. البته لازم است که بدانید دریاچه سراگاه یک دریاچه مصنوعی است و به طور طبیعی آبگیری نمی‌شود. از امکانات دریاچه سراگاه می‌توان به کمپ‌های طبیعی و محیط مناسب آن برای تعطیلات خانوادگی اشاره کرد.

ییلاق‌های تالش

ییلاق‌های تالش
بهترین زمان سفر به ییلاق‌های تالش فصل بهار و تابستان است.

از آنجا که گیسوم حدود 15 کیلومتر با تالش فاصله دارد، در صورت داشتن زمان، بهتر است که تالش و مناطق خوش آب‌وهوای اطراف آن را نیز ببینید. از جمله ییلاق سوباتان، ییلاق شکردشت، ییلاق دو خال کوه و ییلاق شیله وشت که به خصوص در بهار و تابستان بسیار تماشایی و دوست‌داشتنی هستند.

پارک جنگلی سیاهداران

پارک جنگلی سیاهداران
پارک سیاهدارن یک فضای عالی برای دیدن حیات‌وحش است – عکاس: مهدی مولوی

پارک جنگلی سیاهداران یکی از مناطق گردشگری و محبوبی است که می‌توانید در آن ساعات خوشی را بگذرانید. از تفریحات محبوب در پارک جنگلی سیاهداران می‌توان به سورتمه جذاب آن اشاره کرد. همچنین اگر اهل طبیعت‌گردی هستید و از دیدن حیوانات آزاد لذت می‌برید می‌توانید همراه با تیم خود به طبیعت‌گردی و تماشای حیواناتی مانند آهو و گوزن بپردازید.

از دیگر جاذبه‌های جذاب اطراف ساحل گیسوم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جاده اسالم به خلخال
  • قلعه‌رودخان
  • خانه میرزا کوچک خان
  • ماسوله
  • چمخاله گیلان

سخن آخر

ساحل گیسوم از زیباترین مقاصد گردشگری در گیلان است. برای دیدن این ساحل نه تنها از مسیر جنگلی زیبا گذر خواهید کرد بلکه می‌توانید از امکانات متنوع آن هم استفاده کنید. اگر شهرهای شمالی را دوست دارید و می‌خواهید اوقاتی خوش را در این مناطق داشته باشید، پیش از آغاز سفرتان ویلا یا اقامتگاه خود را رزرو کنید. چرا که محل‌های اقامتی مقاصد پرطرفدار خیلی زود پر می‌شود و ممکن است به مشکل بر بخورید. برای رزرو ویلا در گیسوم و یا اجاره اقامتگاه در گیلان، اتاقک با مجموعه‌ای کامل و به روز، همراهتان است.

3.9/5 - (19 امتیاز)

اتاقک

نیوشا امینیان

قلم و سفر جهانم رو شکل دادن و من رو به دنیای نویسندگی آوردن. گاهی نجوم درس می‌دم و اوقاتی رو صرف نقاشی می‌کنم. در ذهن من، با نوشتن هر کلمه، روحی در وجودش دمیده می‌شه و تا همیشه زنده نگهش می‌داره. با کلماتی لبریز از روح زندگی، از زیباترین مقاصد سفر، بیشتر بدونید.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. ساحل گیسوم پر از زباله. رستورانها فوق العاده کثیف. و پر از سگ های ولگرد که کاملا ایجاد مزاحمت میکنن. در کل هیچ توجهی به مناطق گردشگری گیلان نمیشه از ساحل انزلی بگیر تا هر جا دیگه در استان گیلان

  2. ساحل گیسوم پر از زباله. رستورانها فوق العاده کثیف. و پر از سگ های ولگرد که کاملا ایجاد مزاحمت میکنن. در کل هیچ توجهی به مناطق گردشگری گیلان نمیشه از ساحل انزلی بگیر تا هر جا دیگه در استان گیلان

  3. ساحل و جنگل پر از زباله، زباله های خانگی و بیمارستانی که تا کنون مدیریت نشده…در ضمن دریاچه سراگاه بیش از 25کیلومتر با گیسوم فاصله داره و در روستای سراگاه تالش واقع شده…متاسفانه معرفی نقاط دیدنی فقط به انباشت زباله منجر شده

  4. ساحل پر از زباله ،دریایی که فاضلاب درونش ریخته میشه ،جنگلهای پر از زباله ،اینها چه طور زیبا هستن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن