رستوران‌گردیشهرها

بهترین و معروف‌ترین رستوران های هرمز | جزیره‌‌ای ناب با خاک‌های رنگین

هرمز، جزیره‌ای زیبا در میان آب‌های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره قشم است؛ بنابراین بسیاری از مسافران قشم یا بندرعباس، بخشی از سفرشان را هم به گشت‌وگذار در این جزیره اختصاص می‌دهند. زمان ورود به این جزیره، یکی از دغدغه‌های مسافرین این است که کجا می‌توانند طعم واقعی غذاهای سنتی این خطه را بچشند و یا برای خوردن یک غذای خوشمزه یا نوشیدنی گوارا کجا بروند؟

به‌همین دلیل در این مقاله از مجله گردشگری اتاقک، تصمیم گرفتیم تا با هم سفری متفاوت به جزیره هرمز داشته باشیم. می‌خواهیم رستوران های هرمز را از جهات مختلف بررسی کنیم و لیستی از بهترین‌شان را به شما معرفی کنیم. شما هم اگر تجربه سفر به این جزیره را داشته‌اید و غذایی لذیذ را در محیطی دوست‌داشتنی نوش‌جان کرده‌اید، خوشحال می‌شویم از تجربیات‌تان بهره‌مند شویم.

غذاخوری خاله فاطمه و خالو شهریار

غذاخوری خاله فاطمه و خالو شهریار
محیط ساده و صمیمانه این رستوران گردشگران را به وجد می‌آورد – عکاس: زهرا سرایی

در این رستوران می‌توانید طعم واقعی غذاهای محلی جنوب را با یک دنیا صفا و صمیمیت نوش‌جان کنید. در غذاخوری خاله فاطمه و خالو شهریار منوی متنوعی از صبحانه، غذاهای گیاهی، غذاهای دریایی و انواع نوشیدنی‌ها سرو می‌شود. در و دیوار رستوران هم نقش‌ونگارهایی از جنس دریا و مردمان جنوب را به تصویر کشیده است. در این‌جا، برخلاف دیگر رستوران‌ها خبری از میز و صندلی نیست، بلکه از شما بر روی سفره‌هایی حصیری و به رسم جنوب پذیرایی می‌شود.

این رستوران در پخت غذاهایی چون خوراک ماهی یا میگو، قلیه، دوپیازه ماهی و میگو، ته چین، عدسی، سمبوسه، کشک بادمجان، کوکو سیب زمینی و تاس کباب تبهری خاص داشته است. اگر روزی گذرتان به این رستوران خورد، حتما طعم ماهی شیر و میگو پلو آن را بچشید. بی‌دلیل نیست که غذاخوری خاله فاطمه و خالو شهریار جزء بهترین رستوران های هرمز محسوب می‌شود.

آدرس غذاخوری خاله فاطمه و خالو شهریار: جزیره هرمز، بلوار صیادان، روبروی بلوار ساحلی، تیاب میناب، جنب مسجد جامع، غذاخوری خاله فاطمه و خالو شهریار

شماره تماس: 09179589816

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 7 صبح تا 23 شب

محدوده قیمت: نسبتا گران

برای اجاره اقامتگاه بوم گردی و خانه روزانه در هرمز می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

اجاره سوئیت در هرمز با قیمت عالی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

کافه گِلَک، با فضایی متفاوت و سنتی

کافه گِلَک
کافه گلک در نزدیکی قلعه پرتغالی‌ها قرارگرفته است – عکاس: دل‌آرا خدایی

گِلَک، نام کافه‌ای زیبا و جزء متفاوت‌ترین رستوران های هرمز است که در لغت به معنای خاک‌های سرخ است. وقتی وارد این کافه می‌شوید، تصورات خود از دکوراسیون‌های مدرن و نوشیدنی‌های لوکس کافه‌های امروزی را به کل از دست می‌دهید و با دنیایی جدید مواجه می‌شوید. جالب این‌جاست که کافه گِلَک، در نزدیکی قلعه پرتغالی‌ها قرار گرفته است؛ بنابراین بعد از بازدید از این بنای تاریخی می‌توانید خود را مهمان یکی از نوشیدنی‌های منحصربه‌فرد و متفاوت آن کنید و از طعم بی‌نظیر آن در فضایی خودمانی لذت ببرید.

این کافه دارای دو فضای روباز و سرپوشیده است. در فضای باز کافه، نمایی زیبا از دریا و میز و صندلی‌هایی از جنس تنه درختان نخل انتظارمان را می‌کشد. فضای صمیمانه و دنج داخلی هم با لبه‌های کاشی‌کاری شده، میز‌های چوبی، گلیم و بالشتک‌هایی کوچک آراسته شده است. بر دیوارها چند تابلوی نقاشی سنتی جنوبی و اطراف آن هم کوزه‌هایی سفالی و صنایع دستی جنوب کشور به چشم می‌خورد. دیوارهای کافه با کاشی‌های ایرانی قدیمی پوشیده شده است.

کافه گلک در سه وعده صبحانه، نهار و شام پذیرای شماست و در آن انواع غذاهای سنتی جنوبی و نوشیدنی‌های سنتی جنوب کشور سرو می‌شود.

آدرس کافه گِلَک: جزیره هرمز، خط ساحلی، جاده اصلی اسکله به قلعه پرتغالی‌ها، کافه گلک

شماره تماس: 09179589816

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 22 شب

محدوده قیمت: متوسط

آشپزخانه خنجی زاده، رستورانی از جنس دریا

آشپزخانه خنجی زاده
در این رستوران، مهمان‌نوازی مردم جنوب و بوی مطبوع غذا مدهوش‌تان می‌کند – عکاس: علی شیان‌زاده

آشپزخانه خنجی زاده، به دلیل سبک و سیاق متفاوت و رفتار خونگرم و خودمانی پرسنلش باعث می‌شود تا حس رفتن به یک مهمانی صمیمانه را داشته باشید. این رستوران بیشتر شبیه به خانه‌های سنتی جنوب کشور است.

در این مجموعه، جشنواره‌ای از بوی مطبوع غذاهای سنتی جنوب برپاست و شما میان این همه بوی بهشتی مدهوش می‌شوید. به توصیه ما، زمان سفارش غذا در این رستوران دیدگاه قبلی خود نسبت به غذاهای دریایی که قبلا خورده‌اید را کنار بگذارید و از طعم خوش قلیه ماهی یا میگو پلو آن لذت ببرید. از دیگر غذاهای معروف آشپزخانه خنجی زاده، می‌توان به مواردی نظیر میگو و ماهی، میکس ماهی و میگو، بشقاب ویژه شامل کوکو ماهی، ماهی و میگو سرخ‌کرده و برنج و چیپس ماهی و قلیه اشاره کرد.

آدرس آشپزخانه خنجی زاده: جزیره‌ هرمز، خیابان 12 فروردین، آشپزخانه خنجی زاده

شماره تماس: 09179035496 – 09175443155

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 16 بعدازظهر

محدوده قیمت: نسبتا گران

کافه رونگ، کافه‌ای دنچ در جوار دریا

کافه رونگ
کافه رونگ با منویی متنوع در جوار دریای خلیج فارس قرار گرفته است – عکاس: آمر شمایی

کافه رونگ واقع در مجموعه گردشگری فرهنگی رونگ و خط ساحلی جزیره، مکانی مناسب و جزء بهترین رستوران های هرمز برای دورهمی‌های دوستانه و وقت‌گذرانی است. حتی شما می‌توانید صبحانه مورد علاقه خود را در کافه رونگ و در جوار دریا نوش‌جان کنید و صبح خود را با انرژی زیاد شروع کنید.

شما می‌توانید با مراجعه به این کافه، ضمن مشاهده منظره زیبای دریا انواع لقمه‌های سرد و گرم محلی، قهوه‌های خوش عطر جنوبی، خوراکی‌های خاص جنوب کشور از جمله شیره خرما و ارده، انواع نوشیدنی مدرن و خنک از جمله مهیتو و انواع اسنک را سفارش دهید.

آدرس کافه رونگ: استان هرمزگان، جزیره هرمز، کافه رونگ

شماره تماس: 07635322302

ساعت فالیت: همه روزه از ساعت 7 صبح تا 13 بعدازظهر و 17 بعدازظهر تا 22 شب

محدوده قیمت: متوسط

غذاخوری سنتی خاله سکینه

غذاخوری سنتی خاله سکینه
در رستوران خاله سکینه، حس می‌کنید مهمان مردمان جنوب شده‌اید – عکاس: کیان‌مهر احتیاط کار

این غذاخوری چیزی شبیه به خانه‌های سنتی جنوب است که از روی ادب و مهمان‌نوازی درب خانه‌اش را به روی مهمانان جزیره باز کرده است. شاید غذاخوری سنتی خاله سکینه، منوی متنوعی نداشته باشد، اما همان چند نوع غذای آن با ماهی و میگو، بسیار لذیذ و دوست‌داشتنی است. کیفیت غذاها عالی است و از بهترین و تازه‌ترین مواد اولیه تشکیل شده است و به گفته مهمانان رستوران، میگو دو پیازه آن از خوشمزگی حرف ندارد. پس می‌توان چنین بیان کرد که غذاخوری سنتی خاله سکینه جزء بهترین رستوران های هرمز محسوب می‌شود.

آدرس غذاخوری سنتی خاله سکینه: هرمز، بلوار امام خمینی، بلوار خلیج فارس، غذاخوری سنتی خاله سکینه

شماره تماس: 09395997368

ساعت فعالیت: این رستوران به صورت 24 ساعته آماده خدمت‌رسانی است

محدوده قیمت: متوسط

مزرعه و کافه ارگانیک سلیدون

مزرعه و کافه ارگانیک سلیدون
در رستوران سیلدون مواد غذایی همه ارگانیک و تازه هستند – عکاس: سعید معتمد

مزرعه و کافه ارگانیک سلیدون، از دیگر محبوب‌ترین و بهترین رستوران های هرمز است. اسم رستوران به معنای آشپزخانه بیضی‌ شکل لنج است که در زبان محلی به آن سلیدون گفته می‌شود. علت این نام‌گذاری هم به دلیل مصالحی است که برای ساخت و تزیین رستوران استفاده شده است. این مجموعه شامل دو بخش رستوران و کافی‌شاپ سنتی است که البته همه محصولات و خوراکی‌های آن، از مزرعه‌ای ارگانیک و طبیعی تهیه می‌شود. به‌همین دلیل، همه غذاهای آن ارگانیک هستند و می‌توانید با خیالی راحت غذاهای آن را نوش‌جان کنید.

 فضای بیرونی رستوران با درختان نخل، سنگ‌ها و صدف‌های دریایی تزیین شده و بسیار زیباست. پس تا آماده شدن غذا، حتما گشتی در حیاط بزنید و از محیط زیبای آن عکس بگیرید. مکان‌های سرو غذا به صورت آلاچیق یا فضای باز است که از چوب درختان و برگ نخل ساخته شده، در آن‌ حصیر پهن کرده‌اند و پشتی گذاشته‌اند. به این اتاق‌ها کپر گفته می‌شود.

منوی رستوران شامل غذاهای بومی مانند ماهی سرخ شده و قیله ماهی، میگو دو پیازه و خرچنگ، با طعمی بی‌نظیر است، اما اگر طرفدار غذاهای دریایی نیستید، می‌توانید مرغ سرخ شد‌ه‌ سفارش دهید. در کافی‌شاپ هم انواع دمنوش‌های سنتی و گیاهی سرو می‌شود، اما به توصیه گردشگران شربت گیاهی سیلدون که متشکل از 11 نوع عرقیجات است، را از دست ندهید. علاوه ‌بر عرقیجات، دوغ محلی و خوش‌مزه‌ی رستوران هم طعم دلنشینی دارد.

آدرس مزرعه و کافه ارگانیک سلیدون: هرمز، بلوار امام خمینی، بلوار خلیج فارس، مزرعه و کافه ارگانیک سلیدون

شماره تماس: 09357874424

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 2 بامداد

محدوده قیمت: متوسط

رستوران هتل ساحل سرخ

رستوران هتل ساحل سرخ
رستوران ساحل سرخ در قلب جزیره هرمز قرار گرفته و ساختمانی نوساز دارد.

این جزیره زیبا با این که مساحت کمی دارد، اما رستوران های هرمز سبک و سیاق متفاوتی دارند و هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهند. رستوران ساحل سرخ هم برای کسانی مناسب است که می‌خواهند غذای خود را در محیطی نوساز نوش‌جان کنند. این رستوران در مجموعه تفریحی و اقامتی ساحل سرخ با ساختمانی تمیز و نوساز، در قلب جزیره هرمز و در نزدیکی بسیاری از جاذبه‌های دیدنی قرار گرفته است.

رستوران دارای دو فضای داخلی و روباز، با میز و صندلی و تخت‌های سنتی در سه وعده صبحانه، نهار و شام پذیرای شماست. در این رستوران موسیقی زنده جنوبی پخش می‌شود و در آن می‌توانید انواع غذاهای دریایی، نان محلی تموشی، انواع فست‌فود و ساندویچ دریایی را با قیمت مناسب و کیفیت عالی سفارش دهید. همچنین امکان سفارش چای و قهوه یا استفاده از قلیان هم در فضای رستوران و کافه ساحل سرخ وجود دارد.

آدرس رستوران هتل ساحل سرخ: جزیره هرمز، خیابان ورزش، هتل ساحل سرخ

شماره تماس: 09121575713

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 23 شب (البته برای سفارش غذا هماهنگی‌های لازم را انجام دهید).

محدوده قیمت: متوسطه روبه بالا

رستوران محلی بادیل

رستوران محلی بادیل
بادیل نمادی از یک رستوران ساده و صمیمی است.

بادیل نمادی از یک رستوران ساده و صمیمی است که در حیاط یک خانه مسکونی قرار گرفته شده است و اعضای یک خانواده، صمیمانه و سخاوتمندانه از شما پذیرایی می‌کنند. در این حیاط با شاخه‌های نخل سایه‌بانی درست شده است و کف حیاط هم با پتویی ساده فرش شده است. غذاها در ظرف‌های فلزی و روی سفره‌های حصیری سرو می‌شود. منوی رستوران بادیل شامل ماهی، میگو، قلیه ماهی و مرغ است که همه از مواد تازه و باکیفیت بالا تهیه شده‌اند و طعمی بی‌نظیر دارند.

آدرس رستوران محلی بادیل: هرمز، جاده کرانه، رستوران محلی بادیل

شماره تماس: 09903077067

ساعت فعالیت: به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی است.

محدوده قیمت: متوسط

رستوران مش معصومه، موکب امام حسین (ع)

رستوران مش معصومه
رستوران مش معصومه؛ از محبوب‌ترین رستوران های هرمز

رستوران مش معصومه یا آشپزخانه موکب امام حسین (ع)، از دیگر محبوب‌ترین رستوران های هرمز است که در آن انواع غذاهای دریایی و محلی سرو می‌شود. اگر روزی گذرتان به رستوران مش معصومه جزیره هرمز خورد، حتما قلیه ماهی آن را تست کنید.

آدرس رستوران مش معصومه: جزیره هرمز، میدان ابتدای شهر، رستوران مش معصومه

شماره تماس: 09174652927

محدوده قیمت: نسبتا ارزان

رستوران ردبیچ

رستوران ردبیچ
رستوران ردبیچ برای شب‌نشینی گزینه بسیار جذابی به شمار می‌رود – عکاس: زهرا محمدی

این مجموعه با نمایی رو به دریا و منویی متنوع میان تورهای گردشگری و مسافران، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. شب نشینی در فضای باز پر درخت و دلنشین رستوران یک تجربه عالی و فراموش‌نشدنی است. در این رستوران تنوعی از غذاهای دریایی، کبابی، سوخاری، نان محلی و غیره پیش‌روی شماست. غذاهای محلی این رستوران از بهترین و تازه‌ترین مواد اولیه تهیه می‌شوند و طعمی از جنس دریا دارند.

آدرس رستوران ردبیچ: جزیره هرمز، خیابان ورزش، نرسیده به دانشگاه آزاد، مجموعه هتل و تور ساحل سرخ، رستوران دربیچ

شماره تماس: 07635322918

ساعت فعالیت: به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی است.

محدوده قیمت: متوسط روبه بالا

 




     

    سخن آخر

    امروز با هم در میان رستوران های هرمز گشتی زدیم و درباره دکوراسیون متفاوت رستوران‌های جزیره، طعم لذیذ غذاهای محلی این دیار و مهمان‌نوازی مردمانش صحبت کردیم. شاید در ظاهر این جزیره ساده به‌نظر برسد، اما در باطن جزیره‌ای غنی و ثروتمند است و دیدنی‌های زیادی در خود نهفته دارد.

    پس چه خوب است، اگر تا به حال مسافر این جزیره ناب با خاک‌های سرخ رنگ نشده‌اید، سفر به جزیره هرمز را در برنامه خود بگنجانید و از محیط دلنشین و غذاهای دریایی بی‌نظیرش لذت ببرید. البته قبل از حرکت به سمت این جزیره بهتر است، اقامتگاه مورد نظرتان را در جزیره هرمز یا جزیره قشم که اندک فاصله‌ای با آن دارد به صورت آنلاین از سایت اتاقک با بهترین کیفیت و قیمت رزرو کنید و با خیالی آسوده راهی این دیار رنگین شوید.

    سوالات متداول

    بهترین کافه‌های جزیره هرمز کدام است؟

    کافه سلیدون، کافه گلک و کافه رونگ

    کدام رستوران غذاهای ارگانیک دارد؟

    مزرعه و کافه ارگانیک سلیدون

    محیط کدام رستوران‌ها خانگی است؟

    رستوران محلی بادیل، رستوران مش معصومه، غذاخوری سنتی خاله سکینه و غذاخوری خاله فاطمه و خالو شهریار

    1.2/5 - (35 امتیاز)

    اتاقک

    مائده سمیع‌زاده

    مائده هستم. فارغ‌التحصیل رشته برق و مخابرات، اما از اون جایی که عاشق طبیعت و ایران‌گردی هستم، تصمیم گرفتم، با نوشته‌هام پلی بشم برای آشنا کردن شما با طبیعت بکر و زیبای ایران عزیزمون، به قول نیما یوشیج هر قدر به طبیعت نزدیک شویم، زندگی شایسته تری پیدا می‌کنیم.

    نوشته های مشابه

    ‫2 دیدگاه ها

    1. بله آنچنان مردم را در فقر فروبردن که کسی جزء خودشون نتواند به مسافرت برود.

      1. خیلی از مردم هر چند سخت و کم هزینه و ساده به سفر میرن و لذت میبرن و جنبه‌های مثبت و خاطره انگیز سفر رو به یادگار نگه میدارن،

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *