تجربه سفرجنگل‌هارامسر

معرفی کامل جنگل‌ های شمال | گشت‌و‌گذار در دل درختان انبوه

یکی از مهم‌ترین دلایلی که مسافران عاشق و دلباخته‌ی سفر به شمال هستند، جنگل‌های بکر و سرسبز آن است. شمال ایران به دلیل قرارگیری بین دریای خزر و رشته‌کوه‌های البرز، چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای را در دل خود جای داده که تماشای آن لذتی به‌یادماندنی برای مسافران رقم می‌زند. هنگامی که به جنگل‌های شمال سفر می‌کنید، لذت برپا کردن چادر و کمپینگ در دل جنگل، پیک‌نیک، برپا کردن آتش، گشت‌وگذار و عبور از میان درختان سربه‌فلک‌کشیده و شنیدن صدای پرندگان هوش از سرتان خواهد برد! اما زیباترین و بکرترین جنگل‌های شمال کدامند؟ در این مقاله مرا همراهی کنید تا با یکدیگر در میان جنگل‌های انبوه و خوش‌آب‌وهوای شمال به گشت‌وگذار بپردازیم. ابتدا به جنگل‌های مازندران می‌رویم و پس از آن سری به جنگل‌های سرسبز گیلان و گلستان می‌زنیم.

پارک جنگلی کشپل (نور، مازندران)

چند آلاچیق و درختان زیبا در پارک جنگلی کشپل

پارک جنگلی کشپل در استان مازندران و شهرستان نور قرار گرفته است. یکی از ویژگی‌هایی که باعث محبوبیت بیشتر این پارک جنگلی شده، امکانات کامل و چشمه‌های آب گرم در اطراف آن است. مساحت این پارک جنگلی به بیش از 21 هکتار می‌رسد و رودخانه‌ی زیبای لاویج از میان آن عبور می‌کند. جنگل‎‌های چمستان، آبگرم لاویج و کوه‌های استوار اطراف این جنگل را احاطه کرده‌اند و گونه‌های مختلف گیاهی از جمله بلوط، ممرز و توسکا در آن دیده می‌شوند. اگر می‌خواهید در جنگلی با امکانات کامل در کنار خانواده به تفریح، بازی و گشت‌وگذار بپردازید، از رفتن به این جنگل پشیمان نخواهید شد. از دیگر امکانات این جنگل می‌توان به رستوران، فروشگاه، زمین بازی کودکان، سرویس بهداشتی، نمازخانه و … اشاره کرد.

آدرس: استان مازندران، شهرستان نور، پنج کیلومتری جنوب غربی چمستان

اجاره ویلا در نور با قیمت عالی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

پارک جنگلی سیسنگان (نوشهر، مازندران)برکه پارک جنگلی سیسنگان

جنگل سیسنگان مقصدی فوق‌العاده جذاب برای دوست‌داران طبیعت و ماجراجویان است. زیبایی طبیعی خیره‌کننده این جنگل، با درختان سربه‌فلک‌کشیده چندبرابر شده است. با وجود درختان سرسبز و جویبارهای پرپیچ‌و‌خم، محیطی آرام و زیبا ایجاد شده که نفس شما را بند می‌آورد. این جنگل زیستگاه طیف متنوعی از گیاهان و جانوران از جمله گونه‌های کمیاب و در معرض خطر است که آن را به مقصدی جذاب برای علاقه‌مندان به حیات وحش تبدیل می‌کند. تنوع زیست محیطی غنی این جنگل همچنین به این معنی است که فرصت‌های زیادی برای فعالیت در فضای باز مانند پیاده‌روی، کمپینگ و تماشای پرندگان وجود دارد. هوای خنک و با طراوت جنگل آن را به مکانی ایده‌آل برای فرار از گرمای تابستان تبدیل کرده است و آرامش جنگل برای استراحت و مدیتیشن عالی است. در مجموع، جنگل سیسنگان برای هر کسی که به دنبال تماشای زیبایی و تجربه آرامش طبیعت است، مقصدی مناسب به‌شمار می‌رود. امکانات بی‌شماری از جمله واحدهای اقامتی، سرویس‌های بهداشتی، پارک، ایستگاه امداد، بازارچه، آلاچیقريال زمین بازی، سفره‌خانه و … نیز در این جنگل وجود دارند.

آدرس: استان مازندران، جاده نوشهر به نور، ۳۰ کیلومتری نوشهر

اجاره ویلا نوشهر با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

جنگل دالخانی (رامسر، مازندران)

جنگل دالخانی در رامسر

جنگل دالخانی، یکی از جنگل‌های انبوه و سرسبز است که در استان مازندران قرار دارد. وسعت این جنگل حدود 300 هکتار است و در نزدیکی روستای دالخانی و میان رشته کوه البرز قرار گرفته است. این جنگل به دلیل زیبایی طبیعی خیره‌کننده و طیف متنوعی از گیاهان و جانوران، مقصدی محبوب برای علاقه‌مندان به طبیعت و ماجراجویان در فضاهای بزرگ و باز است. جنگل دالخانی زیستگاه انواع گونه‌های درختی از جمله درختان بلوط، ممرز، راش و افرا است که سایه‌ و پناهگاهی برای حیات وحش ساکن در این منطقه فراهم می‌کند. برخی از گونه‌های جانوری که در جنگل یافت می‌شوند عبارتند از: گرگ، گراز وحشی، خرس، روباه و همچنین گونه‌های مختلف پرندگان.

جنگل دالخانی یک مقصد محبوب برای پیاده‌روی و کمپینگ است، زیرا مسیرهای پیاده‌روی متعددی دارد که از میان جنگل می‌پیچند و مناظری خیره‌کننده از کوه‌ها و دره‌های اطراف را به نمایش می‌گذارند. با سفر به این جنگل از پیک‌نیک در محیط آرام و زیبای جنگل لذت خواهید برد.

آدرس: استان مازندران، جاده رامسر به تنکابن، هفت کیلومتری رامسر

اجاره ویلا رامسر با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

جنگل الیمستان (آمل، مازندران)منظره کوه و دشت و چند اسب در جنگل الیمستان

مکانی بکر و مرموز برای عاشقان طبیعت! جنگل الیمستان یکی از جنگل‌های هیرکانی شمال ایران است که در نزدیکی شهر آمل قرار دارد. این جنگل کوهپایه‌ای پوشش گیاهی متنوعی از درختان و درختچه‌ها را در دل خود جای داده و همچنین رودخانه‌ها و آبشارهای خروشانی دارد که آبادانی و سرسبزی آن را چندبرابر کرده‌اند. گونه‌های جانوری وحشی و اهلی ازجمله گراز، خرس قهوه‌ای و عقاب طلایی در این منطقه زندگی می‌کنند. بخش زیادی از این جنگل حفاظت‌شده است و نمی‌توان از آن بازدید کرد و برای بازدید از سایر بخش‌ها باید از جاده هراز عبور کنید. هنگامی که در این جنگل به گشت‌وگذار می‌پردازید، گله‌هایی از اسب جلوی چشمتان نمایان خواهد شد. لازم است بدانید این جنگل امکانات خاصی ندارد و کاملا بکر است.

آدرس: استان مازندران، جاده هراز، ۴۰ کیلومتری جنوب آمل، جاده الیمستان

پارک جنگلی صفارود (رامسر، مازندران)

پارک جنگلی صفارود

یکی از زیباترین جنگل‌های استان مازندران، پارک جنگلی صفارود است که در مسیر جاده رامسر به جواهرده قرار دارد. چشمه‌های آب معدنی و رودخانه‌های پرآب، سراسر این جنگل را پوشانده‌اند و جذابیت آن را چندبرابر کرده‌اند. درواقع، دلیل نامگذاری این جنگل به صفارود، وجود همین رودخانه‌های خروشان است. در این جنگل مسیری پلکانی وجود دارد که امکان رسیدن به قله مارکوه را برایتان فراهم می‌کند. حیوانات جنگلی زیادی از جمله خرس، خوک، بز کوهی، خرگوش، سمور و پلنگ در این جنگل زندگی می‌کنند. اگر عاشق اتراق در طبیعت هستید، پارک جنگلی صفارود مانند بهشتی برای شما خواهد بود. آلاچیق‌های بزرگ اقامتی، سرویس‌های بهداشتی و فروشگاه‌های متعدد ازجمله امکانات پارک جنگلی صفارود هستند.

آدرس: استان مازندران، رامسر، ۹ کیلومتری جاده جواهرده به رامسر

جنگل دوهزار و سه هزار (تنکابن، مازندران)جنگل دوهزار و سه هزار

حتما تابه‌حال نام جنگل‌های دو هزار و سه هزار مازندران را شنیده‌اید. دو هزار و سه هزار رشته‌ای از جنگل‌های شمال ایران و در رشته کوه البرز هستند. این جنگل‌های شگفت‌انگیز مساحتی حدود 35000 هکتار را پوشش می‌دهند و چشم‌اندازهای زیبا و متنوعی دارند که شامل دامنه‌های شیب‌دار کوه‌ها و دره‌ها است. این جنگل‌ها محل زندگی گونه‌های مختلف درختی از جمله درختان بلوط، راش، ممرز و افرا هستند که سایه‌بانی برای گشت‌وگذار و تفریح شما محسوب می‌شوند. برخی از گونه‌های جانوری که در این جنگل‌ها یافت می شوند عبارتند از خرس، گرگ، گراز وحشی و انواع مختلف پرندگان که صدای آواز آن‌ها آرامش‌بخش جانتان خواهد بود.

جنگل‌های دو هزار و سه هزار مقصدی محبوب برای طبیعت‎گردی و کمپینگ نزد دوستداران طبیعت است، زیرا مسیرهای پیاده‌روی متعددی دارد که در میان جنگل پیچیده‌اند و مناظر مسحورکننده‌ای ایجاد کرده‌اند. این جنگل‌ها همچنین به دلیل زیبایی طبیعی بکر و داشتن فضایی آرامش‌بخش شناخته شده‌اند که آن را به مکانی عالی برای وقت‌گذرانی تبدیل کرده‌اند.

در سال‌های اخیر نگرانی‌هایی در مورد قطع غیرقانونی درختان در جنگل‌های دو هزار سه هزار وجود داشته که منجر به تلاش‌هایی برای و حفاظت از این منطقه شده است. دولت ایران ابتکارات مختلفی را برای رسیدگی به این مسائل اجرا کرده و مناطق حفاظت شده این منطقه را افزایش داده است. این جنگل‌ها منبعی طبیعی و ارزشمند در ایران محسوب می‌شوند و برای کسانی که عاشق نوای طبیعت، کوهنوردی و ماهیگیری هستند، مقصدی عالی به‌شمار می‌روند.

آدرس: استان مازندران، تنکابن، خرم آباد، سه راه سلیمان آباد، جاده جنگل دوهزار

جنگل پلنگ دره (شیرگاه، مازندران)

رودخانه و درختان انبوه جنگل پلنگ دره

پلنگ دره جنگلی دیدنی در دره‌های رشته کوه البرز است که در نزدیکی شهر رامسر قرار دارد. این جاذبه دیدنی شامل زمین ناهموار، دامنه‌های شیب‌دار و پوشش گیاهی سرسبز است که آن را به مقصدی محبوب برای طبیعت‌گردان و دوست‌داران جنگل‌نوردی تبدیل کرده است. نام این دره از کلمه “پلنگ” گرفته شده، زیرا این منطقه زمانی محل زندگی جمعیت زیادی از این گربه‌های بزرگ بوده است. اگرچه پلنگ در این جنگل فعلا نادر است، اما همچنان محل زندگی انواع حیواناتی مانند خرس قهوه‌ای، گرگ، روباه و گونه‌های مختلف پرندگان به‌شمار می‌رود.

یکی از جذابیت‌های اصلی پلنگ دره، چشم‌اندازهای دیدنی آن است که مناظر خیره‌کننده‌ای از کوه‌ها، جنگل‌ها و رودخانه‌های اطراف را جلوی چشمانتان به نمایش می‌گذارد. مسیرهای پیاده‌روی متعددی نیز در این جنگل وجود دارند که به شما این فرصت را می‌دهند تا شگفتی‌های طبیعی منطقه از جمله آبشارها، رودخانه‌ها و چشمه‌های آب گرم را کشف کنید. این دره همچنین به‌خاطر داشتن چشمه‌های آب گرم‌ فراوان شهرت دارد. مردم به خواص درمانی آب این چشمه‌ها اعتقاد دارند.  این چشمه‌ها با پای پیاده یا ماشین قابل دسترسی هستند. یکی از دلایلی که باید حتما در تابستان به این جنگل سفر کنید، داشتن رودخانه‌ای پرآب است که آب‌تنی در آن بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

آدرس: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، شیرگاه

پارک جنگلی نور (محمودآباد، مازندران)پارک جنگلی نور

پارک جنگلی نور پارکی بزرگ در شهر محمودآباد است. این پارک حدود 3600 هکتار وسعت دارد و با پوشش گیاهی سرسبز، مسیرهای دیدنی و امکانات تفریحی، سالانه مسافران زیادی را به‌سوی خود می‌کشاند و آن را به مقصدی محبوب برای مردم محلی و گردشگران تبدیل کرده است. در این پارک انواع گونه‌های درختی از جمله درختان بلوط، افرا و نارون وجود دارد که سرپناهی برای حیات وحش ساکن این منطقه فراهم می‌کند. برخی از گونه‌های جانوری این پارک عبارتند از سنجاب، خرگوش و انواع مختلف پرندگان خوش‌صدا.

یکی از جاذبه‌های اصلی پارک جنگلی نور مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری آن است که به شما این فرصت را می‌دهد تا شگفتی‌های طبیعی منطقه از جمله آبشارها، رودخانه‌ها و مناظر مسحورکننده را کشف کنید. این پارک همچنین دارای چندین منطقه برای پیک‌نیک، زمین بازی و امکانات ورزشی است که آن را به مکانی عالی برای خانواده‌ها و لذت بردن از فضای باز تبدیل می‌کند.

آدرس: استان مازندران، نور، پنج کیلومتری نور در جاده محمود آباد

جنگل لفور (شیرگاه، مازندران)منظره ای از دریاچه و جنگل لفور

جنگلی وسیع که دریاچه‌ای در مرکز آن می‌درخشد! لفور جنگلی وسیع است که در رشته کوه البرز و در شهر شیرگاه استان مازندران قرار دارد. به دلیل شرایط آب‌وهوایی بسیار مطبوع و داشتن سدی بزرگ، این جنگل تنوع زیستی غنی دارد و چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای را در دل خود جای داده است. جنگل لفور مکان بسیار مناسبی برای ماجراجویی .و کشف شورانگیز ناشناخته‌ها به‌شمار می‌رود، پس اگر عاشق ماجراجویی هستید، توصیه می‌کنم حتما به این جاذبه شگفت‌انگیز سفر کنید. این جنگل زیستگاه انواع گونه‌های درختی از جمله درختان بلوط، افرا، ممرز و راش است که زیستگاه متنوعی از حیات وحش از جمله خرس، گرگ، روباه و گونه‌های مختلف پرندگان را فراهم می‌کند. این جنگل همچنین دارای چندین منطقه برای پیک‌نیک و برپایی کمپ است که آن را به یک مقصد محبوب برای عاشقان طبیعت تبدیل می‌کند. هنگامی که به این جنگل سفر کردید، از من به شما نصیحت، دقایقی را به تماشای دریاچه شگفت‌انگیز لفور بنشینید و به روح خود آرامش ببخشید.

آدرس: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، شیرگاه، روستای لفور

پارک جنگلی چالدره (تنکابن، مازندران)پارک جنگلی چالدره

پارک جنگلی چالدره پارکی بسیار زیبا و خیره‌کننده در شهر تنکابن استان مازندران است. مساحت این پارک تقریبا 700 هکتار است و به دلیل زیبایی طبیعی و پوشش گیاهی سرسبز بین مسافران شهرت دارد. در این پارک جنگل‌های انبوهی از درختان بلوط و راش وجود دارند که فضای خنک و با طراوت را حتی در ماه‌های گرم تابستان فراهم می‌کنند. جنگل‌های این پارک زیستگاه انواع حیات وحش از جمله آهو، گراز وحشی و گونه‌های مختلف پرندگان است. این جنگل به شما این فرصت را می‌دهد تا شگفتی‌های طبیعی از جمله آبشارها، رودخانه‌ها و مناظر خیره‌کننده را کشف کنید؛ همچنین صدای دلنشین پرندگان در این جنگل شما را به وجد خواهد آورد. چشم‌اندازی از شالیزارها و باغ‌های میوه شهر تنکابن اطراف این جنگل را پوشانده‌اند و در فصل بهار بوته‌های وحشی آلوچه و تمشک نیز جلوی چشمانتان ظاهر خواهند شد.

اگر می‌خواهید در این پارک جنگلی بزرگ اتراق کنید، کلبه‌های چوبی در اختیار شما قرار دارند؛ از طرفی دیگر امکان برپایی کمپ نیز در این جنگل برایتان مهیا است تا چند روزی را از زندگی جنگلی لذت ببرید.

آدرس: استان مازندران، تنکابن، ۲۰ کیلومتری تنکابن در مسیر جاده دوهزار

جنگل گیسوم (تالش، گیلان)جنگل گیسوم

گیسوم جایی است که جنگل و دریا به یکدیگر می‌پیوندند! بله درست شنیدید، هنگامی که پا به جنگل‌های گیسوم در استان گیلان می‌گذارید، فقط چند قدم با دریا فاصله دارید. این جنگل میان رشت و آستارا قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی تالش محسوب می‌شود. جنگل گیسوم زیستگاه گیاهان و جانوران متنوعی از جمله درختان بلوط و راش و همچنین گونه‌های مختلف پرندگان، پستانداران و خزندگان است. رودخانه گیسوم که از میان جنگل می‌گذرد، منبع اصلی آب برای مناطق اطراف است و آن نیز زیستگاه گونه‌های مختلف آبزی است. علاوه‌براین، رودخانه گیسوم زیبایی دوچندانی به مناظر این جنگل بخشیده که چشم شما را نوازش می‌کند. جنگل گیسوم یک مقصد محبوب برای گردشگران و دوستداران طبیعت است که به دنبال لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی هستند. مسیر پیاده‌روی و مکان‌های کمپینگ و همچنین پیک‌نیک در این جنگل وجود دارند، بنابراین می‌توانید اوقاتی به‌یادماندنی با دوستان و خانواده خود در آن بگذرانید. در مجموع، جنگل گیسوم مقصدی است که هرکسی که به استان گیلان سفر می‌کند، باید از آن دیدن کند و تجربه‌ای بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی را رقم بزند.

آدرس: استان گیلان، جنوب شهرستان تالش

اجاره ویلا در تالش با پشتیبانی 24 ساعته
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

پارک جنگلی سراوان (رشت، گیلان)باتلاق سبز پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان در استان گیلان واقعا مانند بهشتی برای عاشقان جنگل است، چراکه علاوه‌بر داشتن دریاچه و رودخانه، امکانات رفاهی نیز دارد که اوقاتی شیرین برایتان رقم می‌زند. وقتی وارد پارک جنگلی سراوان می‌شوید، جنگلی باشکوه را خواهید دید که به نظر می‌رسد بی‌انتها است. درختان بالای سر شما قرار دارند و یک سایه‌بان طبیعی برایتان ایجاد می‌کنند که با فیلتر کردن نور خورشید، فضایی دلنشین ایجاد خواهد شد. یکی از مهم‌ترین تفریحات جنگل سراوان، قایق‌سواری در رودخانه و چشم‌انداز سبز مرداب است.

همانطور که به عمق جنگل می‌روید، دنیایی از شگفتی‌ها را مشاهده خواهید کرد، از جمله درختان بلوط باشکوه، درختان راش و ممرز. این جنگل با صدای پرندگان و دیگر حیات وحش حس سرزندگی را در شما بیدار می‌کند. در این پارک می‌توانید به پیک‌نیک، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و کمپینگ بپردازید. همچنین می‌توانید در مسیرهای پیاده‌روی خوش‌منظره پرسه بزنید، گوشه‌های پنهان جنگل را کشف کنید یا به سادگی استراحت کنید و از یک پیک‌نیک در میان زیبایی‌های آرام طبیعت لذت ببرید.

آدرس: استان گیلان، ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی رشت

اجاره ویلا رشت با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

جنگل نقله بر (رودبار، گیلان)جنگل نقله بر

جنگل نقله بر یکی از جاذبه‌های طبیعی زیبای استان گیلان در شمال ایران است. این جنگل در شهرستان رودبار قرار دارد و از نظر گردشگری و تفریحی موردتوجه مسافران بی‌شماری قرار گرفته است. نقله بر جزو جنگل‌های کوهستانی است که در ارتفاعات استان گیلان و در کنار رودخانه نقله بر قرار دارد. این جنگل دارای پوشش گیاهی غنی و چشمگیری است که از جمله آن‌ها می‌توان به بلوط، درخت چنار، بید و زمین‌سوزن اشاره کرد. وجود رودخانه‌های فراوان در این جنگل، محیطی ایده‌آل برای ماهیگیری، ‌پیاده‌روی و کوهنوردی فراهم کرده است. این جنگل طبیعت بکر و خلوتی دارد و برای طبیعت‌گردی و گشت‌وگذار مقصدی عالی است. جنگل نقله بر همچنین به‌عنوان جاذبه‌های دیدنی دیگری نیز شناخته شده است، از جمله روستاهای کوچک و سنتی که در کنار جنگل وجود دارند و فرهنگ و سنت مردمان این منطقه را نشان می‌دهند. در کل، جنگل نقله بر یکی از جاذبه‌های طبیعی زیبا و خاص ایران است و برای دوست‌داران طبیعت و تفریح در محیط‌های خلوت و آرامش‌بخش، یک مقصد بسیار جذاب و شگفت‌انگیز است.

آدرس: استان گیلان، رودبار، روستای رستم آباد

جنگل سیاهکل (دیلمان، گیلان)منظره‌ای از جنگل سیاهکل و کوه‌های اطراف

جنگل سیاهکل در استان گیلان گنجینه‌ای واقعی از طبیعت است که تجربه‌ای بی‌نظیر را برای کسانی که عاشق فضای باز هستند ارائه می‌دهد. همانطور که وارد جنگل می‌شوید، با درختان سربه‌فلک‌کشیده‌ای روبرو می‌شوید که به نظر می‌رسد به سمت آسمان حرکت می‌کنند. این جنگل توسط درختان تنومند و پهن‌برگ مانند بلوط، ممرز و راش پوشیده شده و مناظری خیره‌کننده را ایجاد کرده که خانه طیف متنوعی از گیاهان و جانوران است. هنگامی که راه خود را در میان شاخ و برگ‌های انبوه طی می‌کنید، از رنگ‌های زنده و عطر شیرین جنگل شگفت زده خواهید شد. یکی از چشمگیرترین ویژگی‌های جنگل سیاهکل، فراوانی نهرها و آبشارهای طبیعی است که در سراسر منطقه پراکنده هستند. این نهرها در جنگل جریان دارند و صدای آرامش بخشی ایجاد می‌کنند که به روحتان آرامش می‌بخشند. آبشارها با آب شفاف کریستالی که روی صخره‌ها می ریزند، صحنه‌ای عالی خلق خواهند کرد.

همانطور که در جنگل کاوش می‌کنید، فرصتی برای دیدن انواع حیات وحش از جمله روباه، گراز وحشی و انواع گونه‌های پرندگان نیز خواهید داشت. اگر خوش شانس باشید، حتی ممکن است یک گوزن با شکوه یا یک سنجاب بازیگوش را ببینید. جنگل سیاهکل مکانی است که می‌توانید از استرس‌های زندگی روزمره فرار کنید و خود را در زیبایی‌های دنیای طبیعی غرق کنید. پس بیایید و جادوی جنگل سیاهکل را خودتان تجربه کنید، مطمعا باشید ناامید نخواهید شد!

آدرس: استان گیلان، جاده سیاهکل، دیلمان

جنگل فتاتو (خمام، گیلان)مسیری زیبا در میان جنگل فتاتو

جنگل فتاتوی خمام یکی از زیباترین جنگل‌های هیرکانی شمال به‌شمار می‌رود که نام آن در فهرست میراث ملی ایران ثبت شده است. در سراسر این جنگل، درختان پهن‌برگ وجود دارند و زمین‌شناسان آن را با عنوان موزه طبیعی زنده می‌شناسند. این جنگل یک چراگاه طبیعی برای بسیاری از دام‌ها محسوب می‌شود. مرداب جیرسر و دهنه سرشیجان از مهم‌ترین دیدنی‌های این جنگل هستند که زیبایی دوچندانی به آن بخشیده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم در فصل بهار یا تابستان به جنگل فتاتو سفر کنید تا از آب‌وهوای بی‌نظیر آن و همچنین اتراق و گشت‌وگذار لذت ببرید. این جاذبه دیدنی دل شما را می‌رباید و خاطراتی فراموش‌نشدنی برایتان به یادگار خواهد گذاشت. در این مکان می‌توانید دوباره با طبیعت ارتباط برقرار کنید، از استرس‌های زندگی روزمره فرار کنید و خود را در زیبایی‌های دنیای طبیعی غرق کنید.

آدرس: استان گیلان، بین رشت و انزلی، خمام

جنگل صفرا بسته (آستانه اشرفیه، گیلان)منظره‌ای از جاده در میان درختان انبوه جنگل صفرا بسته

تونلی جنگلی که به بهشت می‌رسد! پارک جنگلی صفرا بسته یک ذخیره‌گاه طبیعی زیبا در استان گیلان ایران است. این پارک جنگلی در روستایی با همین نام قرار دارد و قدمت آن به چند قرن می‌رسد! بسیاری از درختان این جنگل قامتشان خم شده و برخی درحال به آغوش کشیدن یکدیگر هستند. از میان این جنگل جاده‌ای عبور می‌کند که بالای جاده تونلی ایجاد شده است و سوژه مناسبی برای عکاسی به‌شمار می‌رود. این پارک جنگلی به خاطر پوشش گیاهی انبوه و متنوعش که شامل انواع درختان بلوط، راش، افرا و نارون است، شهرت دارد. رانندگی و قدم زدن پارک جنگلی صفرا بسته به شما این فرصت را می‌دهد تا از شلوغی زندگی شهری فرار و با زیبایی‌های دنیای طبیعی ارتباط برقرار کنید.

آدرس: استان گیلان، شهرستان آستانه اشرفیه، جاده صفرابسته

پارک جنگلی ناهارخوران (گرگان، گلستان)

پارک جنگلی ناهارخوران و برگ‌های پاییزی در کنار برکه آب

جنگلی باشکوه، سرسبز و پر از آرامش در قلب شهری شلوغ! شاید باورتان نشود ولی این جنگل بکر و شگفت‌انگیز در شهر گرگان قرار گرفته که با مناظری چشمگیر از مسافران دلربایی می‌کند. هنگامی که به پارک جنگلی ناهارخوران قدم می‌گذارید، با منظره‌ای خیره کننده از درختان سرسبز و چمن‌های آراسته شده روبرو خواهید شد. موقع گشت‌وگذار در پارک جنگلی ناهارخوران، می‌توانید به‌راحتی در هر گوشه از فضاهای آرام آن بنشینید و به صدای پرندگان گوش جان بسپارید. با قدم زدن در مسیرهای پر پیچ‌وخم که از پارک عبور می‌کنند، با مناظر و صداهای بی‌شماری مواجه می‌شوید که احساس شادابی و طراوت را در شما ایجاد می‌کنند. صدای خش‌خش ملایم برگ‌ها، غل‌غل ملایم جویبار و صدای جیک‌جیک پرندگان همگی با هم ترکیب می‌شوند تا سمفونی طبیعت را ایجاد کنند.

اگر فعالیت‌ زیاد و قدم زدن در جنگل شما را خسته و اشتهایتان را زیاد کرده است اصلا نگران نباشید، چراکه در ناهارخوران می‌توانید ناهار، شام و صبحانه نوش جان کنید؛ چرا که کافه‌های و رستوران‌های دنج در این منطقه وجود دارند و با غذاهای لذیذ محلی و ایرانی از شما پذیرایی می‌کنند. پارک ناهارخوران یک پناهگاه واقعی برای کسانی است که به دنبال فرار از شلوغی زندگی شهری و ارتباط مجدد با طبیعت هستند.

آدرس: استان گلستان، هشت کیلومتری جنوب شرقی گرگان

اجاره ویلا در گرگان با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

جنگل توسکستان (گرگان، گلستان)

ارتفاعات جنگل توسکستان

یکی از زیباترین جنگل‌های شمال ایران، جنگل توسکستان است که در اکثر روزهای سال در اقیانوسی از مه غرق شده است. این جنگل در جاده گرگان به شاهرود قرار دارد و جاده آن نیز یکی از زیباترین جاده‌های ایران به‌شمار می‌رود و از میان چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای عبور می‌کند. این جنگل یکی از غنی‌ترین جنگل‌های هیرکانی است و گونه‌های مختلفی از گیاهان و جانوران خاص و منحصربه‌فردی را در دل خود جای داده است. جنگل توسکستان آنقدر بزرگ است که خود جاذبه‌هایی ازجمله دشت سر علی آباد، روستای چهارباغ و دشت گرمابدشت را دارد. اگر می‌خواهید این جنگل را در حالت مه گرفته تماشا کنید، در فصل‌های بهار و پاییز به آن سفر کنید، اما هوای آن در فصل تابستان نیز بسیار مطبوع است.

آدرس: استان گلستان، ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی گرگان، جاده گرگان به شاهرود

پارک جنگلی النگدره (گرگان، گلستان)

پارک جنگلی النگدره

خبری خوش برای عاشقان دوچرخه‌سواری! حتی اگر صاحب دوچرخه نیستید، می‌توانید با کرایه آن در پارک جنگلی النگدره ساعاتی را به دوچرخه‌سواری بپردازید و از این فعالیت در مناظر مسحورکننده جنگل لذت ببرید. این پارک در رشته کوه النگدره که بخشی از رشته کوه بزرگ البرز است، قرار دارد. مسیری برای قدم زدن نیز در این جنگل وجود دارد که امکان لذت بردن از شگفتی‌های جنگل را برایتان فراهم می‌کند. علاوه بر لذت بردن از جاذبه‌های طبیعی، می‌توانید از پیک‌نیک و برپایی کمپ در این جنگل نیز بهره‌مند شوید. در این جنگل امکاناتی مانند سرویس بهداشتی و آلاچیق نیز وجود دارند. رودخانه‌های خروشانی نیز در پارک جنگلی النگدره جاری هستند که می‌توانید غرق تماشای آن‌ها شوید.

آدرس: استان گلستان، پنج کیلومتری جنوب غربی گرگان، جاده جنگلی ناهارخوران

جنگل گلستان (گالیکش، گلستان)

جنگل گلستان

جنگل، به‌معنای واقعی! اگر فردی ماجراجو هستید و عاشق کشف شورانگیز ناشناخته و روبه‌رویی با موجودات جدید هستید، حتما بازدید از جنگل گلستان را در برنامه‌هایتان بگنجانید. جنگل گلستان منطقه‌ای حفاظت‌شده در استان گلستان، در شمال شرقی ایران است. این پارک مساحتی حدود 90000 هکتار دارد و همین آن را به یکی از بزرگ‌ترین جنگل‌های ایران تبدیل کرده است. این جنگل به خاطر مناظر متنوعش از جمله کوه‌ها، جنگل‌ها، رودخانه‌ها و تالاب‌ها که زیستگاه گونه‌های گیاهی و جانوری مختلفی را فراهم می‌کند، شهرت دارد. هنگام ورود به این جنگل، انگار وارد دنیای جدیدی می‌شوید و حس ماجراجویی در شما بیدار می‌شود.

جنگل گلستان زیستگاه چندین گونه در خطر انقراض مانند یوزپلنگ آسیایی، پلنگ ایرانی و غزال گواتر است. از دیگر جانوران حیات وحش این جنگل می‌توان به خرس قهوه‌ای، گرگ، گراز وحشی و گونه‌های مختلف پرندگان اشاره کرد. هنگام بازدید از این جنگل می‌توانید از پیاده‌روی، جنگل‌نوردی و کمپینگ در محیطی زیبا لذت ببرید. چندین رودخانه و آبشار در این پارک وجود دارند که امکان ماهیگیری و شنا را فراهم می‌کنند. پارک ملی گلستان با ماشین به راحتی قابل دسترسی است و ورودی‌های متعددی به این پارک وجود دارد. این پارک همچنین دارای امکانات متعددی مانند مراکز بازدید، مناطق پیک نیک، گزینه‌های اقامتی، از جمله خانه‌های سنتی و مکان‌های مناسب کمپینگ است.

آدرس: استان گلستان، جاده گرگان به بجنورد، ۱۵۰ کیلومتری شمال شرقی گرگان

پارک جنگلی جهان نما (کردکوی، گلستان)پارک جنگلی جهان نما

یکی دیگر از جنگل‌های شمال که مناظری بهشتی را در دل خود جای داده، منطقه حفاظت‌شده جهان‌نما است. این جنگل در ارتفاعات استان گلستان قرار دارد و به‌همین دلیل به آن بام گلستان نیز می‌گویند. مناظر این جنگل بسیار خاص و دیدنی هستند، پس اگر به فکر جنگل‌نوردی هستید، بهتر است بازدید از این منطقه را جزو اولویت‌های خود قرار دهید. گروه‌های مختلفی از طبیعت‌گردان و کوهنوردان در طول سال از این منطقه بازدید و نقاط بکر و دیدنی آن را کشف می‌کنند. چشمه‌ها و رودخانه‌های بسیار، باعث جذابیت چندبرابر مناظر این منطقه شده‌اند. گونه‌های مختلفی از پرندگان مانند عقاب، جغد، بلدرچین، شاهین و قرقاول در این جنگل زندگی می‌کنند؛ همچنین جانورانی مانند شغال، روباه، گرگ و بز جزو فراوان‌ترین جانوران این جنگل هستند.

آدرس: استان گلستان، 60 کیلومتری شهرستان کردکوی

سخن پایانی

جنگل‌ها از متنوع‌ترین اکوسیستم‌های روی کره زمین به‌شمار می‌روند و برای حفظ سلامت زمین بسیار مهم هستند. آنها غذا و سرپناه را برای گونه‌های بی‌شماری فراهم می‌کنند، به تنظیم آب‌وهوا کمک می‌کنند و از زمین در برابر سیل و رانش محافظت می‌کنند. بازدید از جنگل‌ها بهترین راه برای ارتباط با طبیعت و کشف زیبایی‌های آن است؛ همچنین فرصتی برای دیدن تنوع باورنکردنی گیاهان و جانورانی است که جنگل‌ها را خانه می‌نامند. در این مقاله از مجله گردشگری اتاقک، سعی کردم بهترین و بکرترین جنگل‌های شمال را به شما معرفی کنم تا باتوجه به روحیات خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و سفر ماجراجویانه و هیجان‌انگیز خود را آغاز کنید. فراموش نکنید که هنگام بازدید از این جنگل‌های ارزشمند، چیزی جر ردپا در طبیعت نیندازید. درضمن برای اجاره ویلا در شمال اصلا نگران نباشید، چراکه می‌توانید روی اتاقک حساب کنید.

4/5 - (127 امتیاز)

اتاقک

گلناز قمیان

گلناز هستم، ماجراجو، عاشق سفر و طراحی لباس. سعی می‌کنم با نوشته‌هام بهتون کمک کنم بهتر سفر کنین و بهتر لباس بپوشین.

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. جنگلهای شمال درسته خیلی زیباودیدنی وبكرهستندولی خطرات
    خودشان رادارند من که اصالت شمالیم
    عمرابتونم بتنهای بیش ازصدقدم جلو
    برم ولی باگروه میتوان تاجایی جلورفت

    1. سلام ممنونم از نظرتون
      این مقاله کامل‌تر میشه و جنگل‌های گیلان معرفی میشن حتما

  2. بخاطر اینکه اجاره ویلاها در شما کشور بخصوص رامسر بسیار بسیار گران است …بنابراین سفر به شمال کشور اشتباه محض است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *