تجربه سفررستوران‌گردی

رستوران‌های دماوند| شکم‌گردی زیر سایه دیو سپید پای‌دربند

دماوند یکی از کهن‌ترین شهرهای ایران است. شهری که پیشینه تاریخی آن به زمان کیومرث اولین پادشاه ایران می‌رسد و زادگاه اسطوره‌ها و پهلوانان زیادی بوده است؛ پس از دیدن نام شهر دماوند در فهرست آثار ملی تعجب نکنید. شهر دماوند در مسیر تهران به آمل در جاده فیروزکوه قرار دارد و فاصله آن با تهران حدود 74 کیلومتر است. فاصله‌ای که اگر ترافیک نباشد طی کردن آن کمتر از 2 ساعت زمان می‌برد. قله دماوند، پیست آبعلی، باغ‌های میوه، آب‌وهوای خوب و پاکیزه و چندین دلیل دیگر را کنار فاصله کم شهر دماوند با تهران بگذارید تا متوجه شوید چرا این شهر یکی از مناطق نمونه گردشگری در ایران است.

برای اهالی پایتخت، سفر به شهر تاریخی دماوند و اقامت چندروزه در آن، مثل رفتن به خانه پدربزرگ و مادربزرگی است که هم‌قد قله دماوند آغوششان برای شما باز است و سفره‌خانه‌شان همیشه پربرکت. حالا که حرف سفره پربرکت شد، پس به خواندن مقاله ادامه دهید تا با رستوران‌های دماوند آشنا شوید.

برای آشنایی با این شهر زیبا می‌توانید مقاله دماوند کجاست را مطالعه کنید.

اجاره ویلا دماوند با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

رستوران ملل

رستوران ملل
عکس از حامد شجاع

رستوران ملل بهترین گزینه برای کسانی است که دوست دارند در سفر به دماوند، یک وعده غذا را در یک رستوران لوکس سرو کنند. این رستوران یکی از لوکس‌ترین رستوران‌های دماوند است و منوی غذای آن تنوع زیادی دارد.

در منوی این رستوران انواع غذاهای ایرانی و فرنگی وجود دارد و اگر دوست دارید غذایی را برای اولین بار امتحان کنید، می‌توانید روی رستوران ملل حساب کنید. منوی غذاهای فرنگی این رستوران شامل انواع استیک، پاستا، غذاهای دریایی مانند میگو و … می‌شود.

در منوی غذاهای سنتی هم فیله ترش، انواع کباب و جوجه‌کباب، ته‌چین، باقالی‌پلو، ششلیک مخصوص ملل و … وجود دارند. اگر هم از آن دسته افرادی هستید که پیش‌غذا برایتان حذف نشدنی است، نگران نباشید؛ چون در منوی رستوران ملل می‌توانید از بین پیش‌غذاهای مختلفی مانند سالاد سزار، سالاد فصل، میرزاقاسمی، سوپ روز و … یک یا چند مورد را انتخاب کنید. شکم‌گردی در رستوران ملل اینجا تمام نمی‌شود، برای نوش جان کردن دسر کافی است بعد غذا از منوی کافه ملل دسر، یک فنجان چای، قهوه یا کیک سفارش دهید.

رستوران ملل سه سالن مجزای سی آی پی، وی آی پی و سالن تشریفات دارد؛ به همین خاطر گزینه مناسبی برای برگزاری جشن تولد، مراسم خاص مثل روز تولد یا سالگرد ازدواج و دورهمی‌های دوستانه یا خانوادگی است.

آدرس: استان تهران، دماوند، گیلاوند، بلوار آیت‌الله خامنه‌ای

ساعت فعالیت: این رستوران تا 12 شب میزبان مشتریان و مسافران است. (البته ممکن است ساعت کاری رستوران ملل در تعطیلات و آخر هفته متغیر باشد، پس توصیه می‌کنیم قبل از رفتن به رستوران از طریق شماره تلفن زیر، از ساعت کاری آن مطمئن شوید)

شماره تماس:76331000 -021

محدوده قیمت: لوکس و گران

رستوران توحید

رستوران توحید
عکس از آردین دخت

یکی از رستوران‌های شناخته‌شده در منطقه دماوند رستوران توحید است. این رستوران قدیمی که بیشتر از 2 دهه از افتتاح آن می‌گذرد، یک رستوران معروف بین اهالی دماوند است.

فضای داخلی این رستوران دکوراسیونی مدرن دارد و با توجه به قیمت غذاها، در دسته رستوران‌های لوکس دماوند قرار می‌گیرد؛ اما برویم سراغ منوی این رستوران که هم طرفداران غذای فوری و هم طرفداران غذاهای سنتی را راضی نگه می‌دارد:

منوی غذای فوری این رستوران شامل انواع کنتاکی، ساندویچ، دونر، برگر و پیتزا می‌شود، در همین منو هم برای پیش‌غذا سالاد سزار، سالاد فصل، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، قارچ سرخ‌کرده و … وجود دارد.

طرفداران غذاهای سنتی هم کافی است از منوی غذاهای سنتی که در آن انواع کباب‌کوبیده، چلو ماهیچه، جوجه‌کباب، ته‌چین، خورش قیمه و … وجود دارد استفاده کنند. در این منو پیش‌غذاهای رایج غذای سنتی مانند ترشی، سیرترش، زیتون، ماست و خیار و … در نظر گرفته شده است.

آدرس: استان تهران، دماوند، جاده فیروزکوه، گیلاوند، روبروی اداره صنعت و معدن

ساعت فعالیت: 12 صبح تا 12 شب (شاید ساعت کاری رستوران توحید در تعطیلات و آخر هفته متغیر باشد، پس توصیه می‌کنیم قبل از اینکه به رستوران بروید از طریق شماره تلفن زیر، از ساعات کاری آن مطمئن شوید)

شماره تماس: 76315004-021

محدوده قیمت: نسبتا گران

رستوران ممتاز

رستوران ممتاز
عکس از علی میان آبادی

رستوران ممتاز برای صرف ناهار یا شام در یک رستورانی که محیطی خودمانی و معمولی داشته باشد گزینه خوبی است. در این رستوران خبری از تشریفات رستوران‌های لوکس نیست؛ بنابراین نیازی نیست تمام حواستان به این باشد که حتما شیک غذا بخورید و می‌توانید با خیال راحت روی غذایی که سفارش داده‌اید تمرکز کنید.

نکته جالب در مورد رستوران ممتاز این است که دکوراسیون داخلی آن شبیه به رستوران‌هایی است که غذای فوری سرو می‌کنند اما در این رستوران غذاهای سنتی ایرانی مانند کباب، جوجه‌کباب و … سرو می‌شود.

آدرس: استان تهران، دماوند، گیلاوند، بلوار آیت‌الله خامنه‌ای، 100 متر پایین‌تر از بلوار شاهد

ساعت فعالیت: 12 ظهر تا 4:30 عصر، 7:30 عصر تا 11:30 شب

شماره تماس: 76317653-021

محدوده قیمت: متوسط و تقریبا مناسب

رستوران سفیر

رستوران سفیر
عکس از امیر امین

برای صرف یک وعده غذای ایرانی در رستورانی با دکوراسیونی تقریبا مدرن و لوکس، می‌توانید به رستوران سفیر بروید. رستوران سفیر برای کسانی که سفر بدون صرف یک وعده کباب برای آن‌ها معنایی ندارد، انتخاب مناسبی است. در منوی این رستوران انواع کباب، جوجه‌کباب، شوید باقالی‌پلو و زرشک‌پلو وجود دارد و می‌توانید برای چاشنی کنار غذا هم بورانی اسفناج، ماست‌وخیار، ماست موسیر محلی، زیتون‌پرورده و … را انتخاب کنید.

آدرس: استان تهران، دماوند، بلوار آیت‌الله خامنه‌ای، خیابان 9 دی

ساعت فعالیت: این رستوران تا 11 شب باز است.(البته امکان دارد ساعت کاری رستوران سفیر در تعطیلات و آخر هفته تغییر کند، پس توصیه می‌کنیم قبل از رفتن به رستوران سفیر، با شماره تلفن زیر تماس بگیرید تا از ساعت کاری آن مطمئن شوید)

شماره تماس: 76345810-021

محدوده قیمت: مناسب و مقرون‌به‌صرفه

کافه‌رستوران کوک

کافه‌رستوران کوک
عکس از نیلوفر مشهدی

نوبتی هم باشد، نوبت معرفی یک رستوران است که شهرت آن به پیتزاهایی است که سرو می‌کند. کافه‌رستوران کوک در دماوند، رستورانی است که می‌توانید برای نوش جان کردن پیتزا یا سایر غذای فوری‌ها مانند انواع برگر و ساندویچ به آن بروید.

دکوراسیون این رستوران مدرن است و فضای تقریبا بزرگی دارد. یکی از تفاوت‌های کافه‌رستوران کوک با سایر رستوران‌های دماوند صندلی‌های رنگی و نورپردازی خاص آن است. نکته مهم در مورد کافه‌رستوران کوک این است که به‌جز سالادهای متنوع و نسبتا حجیمی که دارد، پیتزا را به هر دو شکل آمریکایی و ایتالیایی سرو می‌کند.

کافه‌رستوران کوک همان‌طور که از نامش پیداست منوی مجزای کافه هم دارد و باتوجه به دکوراسیونی که گفتیم، نیازی نیست حتما برای وعده ناهار یا شام به آنجا بروید. می‌توانید برای صرف یک نوشیدنی گرم یا سرد در کنار کیک یا حتی یک سالاد هم ‌به این رستوران فکر کنید.

آدرس: استان تهران، دماوند، جاده فیروزکوه، گیلاوند، بلوار شهید باهنر

ساعت فعالیت: کافه‌رستوران کوک تا ساعت 11:30 شب باز است. (البته ممکن است ساعت کاری کافه‌رستوران کوک در تعطیلات و آخر هفته متغیر باشد، پس پیشنهاد می‌کنیم برای اطمینان از ساعت کاری، قبل از اینکه به رستوران بروید با شماره زیر تماس بگیرید)

شماره تماس: 76333868-021

محدوده قیمت: متوسط تا نسبتا گران

رستوران بابک

رستوران بابک
عکس از بابک مدنی

آب‌وهوای شهر دماوند در همه فصل‌های سال برای مسافران جذاب است؛ مثلا در بهار و تابستان هوا مطبوع و دلپذیر است، پاییز و زمستان شهر دماوند هم با هوایی خنک و بارش برف و باران، دلبری‌های خاص خودش را دارد.

همه این‌ها را گفتیم که بگوییم اگر دوست دارید به رستورانی بروید که به‌جز فضای سرپوشیده، بتوانید غذای موردعلاقه‌تان را در محیط باز هم نوش جان کنید، رستوران بابک انتخاب مناسبی است. در این رستوران علاوه‌بر فضای داخلی، در محوطه باغ میزهایی برای صرف انواع غذاهای سنتی مانند کباب، جوجه‌کباب و غذاهایی دریایی مانند چلو ماهی، خوراک ماهی و … در نظر گرفته شده است.

نکته جالب در مورد رستوران بابک، آلاچیق یا کلبه‌های کوچکی است که در باغ آن قرار دارد و مکانی مناسب برای دورهمی‌ها یا مشتری‌های زیاد است. این کلبه‌های چوبی مکان خوبی برای برگزاری یک مراسم تولد یا مهمانی به شکلی متفاوت و خاطره‌انگیز است.

آدرس: استان تهران، دماوند، دوراهی گیلاوند، یک کیلومتر به سمت فیروزکوه، جنب پل شلمبه

ساعت فعالیت: رستوران بابک تا ساعت 11:45 شب باز است. (ممکن است ساعت کاری در تعطیلات و آخر هفته متغیر باشد، پس توصیه می‌کنیم قبل از اینکه به رستوران بابک بروید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید)

شماره تماس: 76345922-021

محدوده قیمت: متوسط تا نسبتا گران

کافه‌رستوران سرای سنتی دیدنی‌ها

کافه‌رستوران سرای سنتی دیدنی‌ها
عکس از رضا نورمحمدی

باغ رستوران دیدنی‌ها همان‌طور که از نامش پیدا است، واقعا دیدنی است. از همان ابتدای ورود به این رستوران دکوراسیون خاص و متفاوت آن چه در فضای سرپوشیده و چه در فضای باز شما را مجذوب می‌کند. فضای داخلی این رستوران با حوضی که در آن قرار دارد و میز و صندلی‌های لهستانی و تخت‌هایی که برای نشستن دارند، تلفیقی از دکوراسیون سنتی و مدرن دارد. در مقابل کلبه‌های چوبی موجود در باغ آن، المان‌هایی مانند یک باجه تلفن همگانی زردرنگ و موتور سرپوشیده قرمزرنگ قرار دارد که حال و هوایی کاملا ایرانی به فضای باز این رستوران می‌دهد. در اکثر روزهای هفته در رستوران دیدنی‌ها موسیقی زنده هم اجرا می‌شود.

در منوی این رستوران هم انواع نوشیدنی‌های گرم و غذاهای سنتی ایرانی دیده می‌شود.

آدرس: استان تهران، دماوند، جاده دماوند، ابتدای شهر آبعلی، بعد از پل هوایی، سرای سنتی دیدنی‌ها

ساعت فعالیت: باغ رستوران دیدنی‌ها تا ساعت 11:30 شب آماده ارائه خدمات است. (شاید ساعت کاری در تعطیلات و آخر هفته تغییر کند، پس حتما قبل از رفتن به رستوران با شماره تلفن زیر با آن‌ها در ارتباط باشید)

شماره تماس: 76532105-021

محدوده قیمت: متوسط تا نسبتا گران

رستوران زمرد

رستوران زمرد
عکس از پوریا ابراهیمی

در سفر به هر شهری، ممکن است برنامه سفر طوری باشد که شما در ساعت‌های معمول روز به مقصد نرسید؛ مثلا بعد از ساعت 12 شب یا قبل از ساعت 9 صبح به مقصد موردنظرتان برسید. در این حالت اگر غذایی همراه نداشته باشید یا دلتان یک وعده غذای کامل بخواهد 2 راه دارید، یا باید صبر کنید تا رستوران‌ها فعالیت خودشان را شروع کنند یا به یک رستوران شبانه‌روزی بروید. رستوران زمرد یک رستوران 24 ساعته است و حتی اگر سرگرم تفریح شدید و نیمه‌شب دلتان هوس غذا کرد می‌توانید به آنجا بروید.

با اینکه دکوراسیون این رستوران خیلی لوکس نیست، اما نحوه چیدمان صندلی‌ها، شکل آن‌ها، رنگ دیوارها و نورپردازی سالن به شما این احساس را می‌دهد که به رستورانی با حال و هوای دهه 50 رفته‌اید.

برویم سراغ اصل مطلب یعنی منوی رستوران. رستوران زمرد غذاهای سنتی متفاوتی مانند کباب‌ها، خوراک جوجه و مرغ، زرشک‌پلو، کباب دنده، شوید باقالی‌پلو و … سرو می‌کند.

آدرس: استان تهران، دماوند، خیابان مطهری، جنب کوچه مهر

ساعت فعالیت: شبانه‌روزی

شماره تماس: 76329565-021

محدوده قیمت: متوسط تا نسبتا گران

کافه‌رستوران دالون بهشت

کافه‌رستوران دالون بهشت
عکس از رضا بابایی

کافه‌رستوران دالون بهشت، یکی از رستوران‌های سنتی معروف در شهر دماوند است. این رستوران دوطبقه، یک انتخاب مناسب برای کسانی است که دوست دارند غذای ایرانی را در محیطی نوش جان کنند که دکوراسیونی ایرانی و سنتی داشته باشد. نوشته‌های روی دیوار و تخت‌هایی که با پشتی و فرش‌های ایرانی آراسته شده‌اند، همگی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که علاقه‌مندان رستوران‌های سنتی را راضی نگه‌ می‌دارند.

حتما با خواندن چند خط قبل حدس زده‌اید که منوی کافه‌رستوران دالون بهشت، یک منوی کاملا ایرانی است. جوجه‌کباب و کباب، ته‌چین و خوراک مرغ در کنار پیش‌غذاهای سنتی مانند میرزاقاسمی و کشک‌بادمجان، ترشی، ماست و … از معروف‌ترین غذاهای این رستوران هستند.

اگر به دنبال رستورانی برای صرف صبحانه هم باشید، می‌توانید به کافه‌رستوران دالون بهشت بروید، چون در منوی کافه این رستوران انواع املت، نیمرو و سوسیس تخم‌مرغ در کنار قهوه‌های متنوع، چای و دم‌نوش وجود دارد.

آدرس: استان تهران، دماوند، بلوار شهرداری، خیابان جواهری، خیابان شهید نوروزی

شماره تماس: 76324651-021

محدوده قیمت: متوسط تا نسبتا گران

 رستوران اکبر جوجه

 رستوران اکبر جوجه
عکس از رضا ناصری

اکبر جوجه نام رستوران است یا نام یک غذا؟ مسئله این است! حتما بارها در شهر محل سکونت یا شهری که به آن سفر می‌کنید رستورانی به نام اکبر جوجه یا رستوران برادران کلبادی را دیده‌اید. آقای علی‌اکبر کلبادی نژاد که در سال 1330 اولین بار مرغ محلی را با سس مخصوصی سرخ کرد، نمی‌دانست که سال‌ها بعد، در جای‌جای ایران رستوران‌هایی زنجیره‌ای با نام اکبر جوجه خواهد داشت.

حالا جواب سؤال بالا این است که اکبر جوجه هم اسم یک مجموعه رستوران زنجیره‌ای و هم نوعی سبک طبخ مرغ است. اگر می‌خواهید در سفر به دماوند یک وعده اکبر جوجه نوش جان کنید، می‌توانید به رستوران اکبر جوجه یا چلو جوجه‌گاه برادران کلبادی بروید.

اکثر شعبه‌های رستوران اکبر جوجه مانند همین شعبه دماوند، دکوراسیونی ساده و معمولی‌ دارند که ازقضا خیلی این دکوراسیون برای مشتریان اهمیتی ندارد؛ چون آن‌ها به‌قصد خوردن یک وعده جوجه سرخ‌شده به سبک حاج علی‌اکبر کلبادی نژاد به آنجا می‌روند.

آدرس: استان تهران، دماوند، گیلاوند، بلوار آیت‌الله خامنه‌ای، بعد از امامزاده محمد

ساعت فعالیت: تا ساعت 11:45 شب باز است. (البته ممکن است در تعطیلات و آخر هفته متغیر باشد، پس توصیه می‌کنیم قبل از اینکه به رستوران بروید از طریق شماره تلفن زیر، از ساعت کاری آن مطمئن شوید)

شماره تماس: 76340074-021

محدوده قیمت: مناسب و مقرون‌به‌صرفه

طباخی البرز

طباخی البرز
عکس از وریا مرادی

رستوران‌های بالا همگی انتخاب‌های مناسبی برای صرف وعده ناهار یا شام با غذاهای سنتی یا فرنگی بودند. در سفر به دماوند با آب‌وهوای مطبوعش، صرف یک وعده کله‌پاچه حسابی می‌چسبد. در مورد کله‌پاچه دو نوع رویکرد وجود دارد، یا کسی عاشق آن است یا حتی نمی‌تواند بوی این غذا را تحمل کند.

اگر شما در دسته اول هستید و اسم کله‌پاچه را که می‌شنوید دلتان برای تلیت نان ضعف می‌رود و حتی آداب خاصی برای خوردن کله‌پاچه دارید، در سفر به دماوند حتما به طباخی البرز بروید.

آدرس: استان تهران، دماوند، بلوار شهید باهنر

ساعت فعالیت: شبانه‌روزی

محدوده قیمت: مناسب و مقرون‌به‌صرفه

 




     

    سخن آخر

    مقوله غذا یک مقوله کاملا سلیقه‌ای و شخصی است؛ به این معنی که ممکن است از یک غذای واحد که سر میز است چند نفر خیلی خوششان بیاید و چند نفر احساس کنند کیفیت غذا خیلی خوب نیست؛ بنابراین درنهایت هرکس سلیقه و نظر خودش را در مورد غذا دارد. در این مقاله شما در مورد 11 تا از معروف‌ترین رستوران‌های دماوند خواندید. رستوران‌هایی که با توجه به سلیقه غذایی‌تان که غذای سنتی یا غذای فوری است، می‌توانید یک یا چند مورد از آن‌ها را انتخاب کنید. پس در سفر به دماوند آن‌ها را گوشه ذهنتان داشته باشید. در نهایت برای اجاره ویلا در دماوند می‌توانید روی ما حساب کنید 🙂

    Rate this post

    اتاقک

    مسعود تاجیک

    مسعود هستم، شیفته نوشتن، ادبیات و سینما. تولید محتوا برای من یک لذت دوجانبه دارد، هم روح خودم را جلا می‌دهد و هم باعث می‌شود حس مفید بودن داشتi باشم. این‌که نوشته من بتواند جواب سؤالات کسی را بدهد یا او را از سردرگمی نجات دهد، لذت وصف‌ناپذیری است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *