تجربه سفررستوران‌گردی

معرفی 10 تا از بهترین رستوران‌های سرخ‌رود

سرخ‌رود را می‌شود 2 جور تعریف کرد؛ می‌توانیم خیلی ادبی بگوییم، مثلا سرخ‌رود شهری در استان مازندران، مرکز شهرستان محمودآباد و در 6 کیلومتری فریدون‌کنار است. می‌توانیم هم شما را به شکل زیر با سرخ‌رود آشنا کنیم:

تصور کنید کودکی شش یا هفت‌ساله هستید و بالاخره روز سفر به شمال رسیده است. با ذوق و شوق وسایلتان را جمع کرده‌اید، در ماشین نشسته‌اید و از اول راه مدام بعد از هر بخش آبی‌رنگی که در افق دیدتان می‌بینید می‌پرسید: «پس کی به دریا می‌رسیم؟ دریا کو؟ این دریا است؟» تا اینکه بالاخره پدر یا مادرتان می‌گوید سمت راست را ببین، دریا آنجا است. سرخ‌رود از آن شهرهای شمالی است که در راستای خط ساحلی دریای خزر قرار دارد. شهری که در آن دریا به پیشواز شما می‌آید.

[gravityform id=”1″ title=”true”]

همه جذابیت‌های سفر به شهرهای شمالی مثل سرخ‌رود به شنا در دریا، شن‌بازی یا گردش در طبیعت محدود نمی‌شود. بخش اصلی سفر، امتحان کردن غذاهای محلی یا سر زدن به رستوران‌های سرخ‌رود است. اگر تصمیم گرفتید برای سفر بعدی خود یا تعطیلات پیش‌رو به سرخ‌رود سفر کنید و نگرانید که خدای‌نکرده گرسنه بمانید، به خواندن این مقاله ادامه دهید تا با 10 تا از معروف‌ترین رستوران‌های سرخ‌رود آشنا شوید.

برای آشنایی بیشتر با این شهر می‌توانید مقاله سرخ رود کجاست را بخوانید.

اجاره ویلا سرخرود با قیمت عالی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

رستوران ترنج

رستوران ترنج
عکس از مصطفی اسدالله زاده

سرخ‌رود یکی از مقصدهای گردشگری محبوب در استان مازندران است و به‌ همین خاطر تعداد زیادی رستوران در این منطقه یا نزدیکی آن وجود دارد. رستوران ترنج یکی از رستوران‌های لوکس و معروف در سرخ‌رود است. اگر در سفر به سرخ‌رود می‌خواهید جشن تولد یکی از همسفرانتان را برگزار کنید یا مناسبت خاصی پیش روی شما است و می‌خواهید عزیزی را سورپرایز کنید، رستوران ترنج انتخاب مناسبی است. فضای داخلی این رستوران تقریبا بزرگ است و معماری نسبتا مدرنی دارد.

منوی رستوران ترنج شامل انواع غذاهای محلی و سنتی ایرانی است. چلوکباب، چلوماهی، جوجه‌کباب، خورش‌های محلی و … از آیتم‌های پرطرفدار رستوران ترنج هستند. یکی از مواردی که این رستوران را با سایر رستوران‌های سرخ‌رود متمایز می‌کند، نوشیدنی‌های رنگارنگ و نحوه سرو آن‌ها است.

آدرس: استان مازندران، سرخ‌رود، بزرگراه سرخ‌رود-فریدون کنار، نرسیده به گل لاله

ساعت فعالیت: رستوران ترنج از 12 ظهر تا ساعت 11:00 شب باز است. (البته توصیه می‌کنیم قبل از رفتن به رستوران ترنج با آن‌ها تماس بگیرید، چون ممکن است ساعت کاری آن‌ها در بعضی روزها تغییر کند.)

شماره تماس: 44885710-011

محدوده قیمت: نسبتا گران

رستوران ناردون

رستوران ناردون
عکس از شهروز اسماعیلی

رستوران ناردون، یکی از معروف‌ترین رستوران‌ها در سرخ‌رود است. دکوراسیون ساده و خودمانی این رستوران، مدل میز و صندلی‌ها و رومیزی‌های طرح داری که روی آن‌ها است، به شما احساس راحتی و حسی مشابه حضور مادر در خانه را می‌دهد. البته این حس خیلی هم غیرواقعی نیست، چون مدیریت این رستوران بر عهده چند زن هنرمند است و این موضوع را در ظرافت و نحوه سرو غذاهای رستوران ناردون می‌بینید.

کباب و ماهی پای ثابت منوی بیشتر رستوران‌های سرخ‌رود هستند و رستوران ناردون هم از این قضیه مستثنا نیست، ولی هرکدام از این رستوران‌ها به روش خاص خود و رموزی که دارند، این غذاها را طبخ می‌کنند.

اگر طرفدار غذاهای سنتی ایرانی هستید، رستوران ناردون انتخاب خوبی است. در منوی این رستوران انواع خوراک مرغ، پلو مرغ‌ترش، پلو مرغ ناردون، مرغ شکم پر، کباب بختیاری، چلو گوشت آلو، خورش قیمه، خورش قورمه و… وجود دارد.

آدرس: استان مازندران، سرخ‌رود، بزرگراه سرخ‌رود-فریدون کنار، خیابان رضوی

ساعت فعالیت: 11 صبح تا 12 شب. (البته ساعت کاری رستوران ناردون ممکن است در بعضی روزهای هفته یا ایام تعطیل مثل تعطیلات نوروز تغییر کند؛ پس بهتر است قبل از رفتن به این رستوران با شماره زیر تماس بگیرید تا از ساعت کاری آن‌ها باخبر شوید.)

شماره تماس: 44886494-011

محدوده قیمت: متوسط و مناسب

رستوران بابا حسن

رستوران باباحسن
عکس از علی نصرتی

یکی دیگر از رستوران‌های شناخته‌شده سرخ‌رود رستوران بابا حسن است که معمولا هیچ‌وقت خالی از مشتری نیست. اولین چیزی که در بدو ورود به این رستوران توجه شما را جلب می‌کند دیوارهای رنگی و صندلی‌های آبی آن است. فضای داخلی این رستوران تقریبا مدرن و اروپایی است، طوری که شاید احساس کنید در صحنه تئاتر هستید.

بخش خوشمزه این رستوران یعنی منوی آن شامل انواع غذاهای سنتی ایرانی و غذاهای محلی است. خورش قیمه، خورش قورمه‌سبزی، زرشک‌پلو با مرغ، مرغ انار دون، مرغ‌ترش، چلو گوشت آلو، چلو ماهیچه و … در کنار انواع کباب و جوجه‌کباب، از غذاهای معروف این رستوران هستند.

آدرس: استان مازندران، سرخ‌رود، کنارگذر شمالی

ساعت فعالیت: 12 ظهر تا 11:30 شب

شماره تماس: 09118659135

محدوده قیمت: متوسط تا نسبتا گران

رستوران سنتی خورشید سرخ

رستوران سنتی خورشید سرخ
عکس از رادینا قاسمی

نوبتی هم باشد، نوبت معرفی یک رستوران سنتی در سرخ‌رود است که امکان سرو غذا در فضای باز هم داشته باشد. در رستوران خورشید سرخ، میز و صندلی‌های چوبی، رنگ و جنس دیوارها که حس خانه‌های خشتی را می‌دهند، حصیرها و گلیم‌هایی که برای تزیین به دیوار آویزان هستند و … دست‌به‌دست هم داده‌اند تا فضای داخلی این رستوران کاملا حال‌وهوای شهرها شمالی را برای شما تداعی کند.

طراحی فضای باز این رستوران هم هماهنگی کاملی با فضای داخلی آن دارد. از المان‌های جذاب فضای باز رستوران خورشید سرخ می‌توان به کلبه‌های چوبی دورتادور باغ، حوض آبی که در آن قرار دارد و گل‌کاری‌های حیاط اشاره کرد.

از اسم این رستوران و خواندن چند خط قبل، حتما حدس زده‌اید که در آشپزخانه این رستوران چه سبک غذایی طبخ می‌شود. اردک محلی ناردونی، چلو ماهی سفید شکم پر، چلو غاز محلی، خروس محلی فسنجانی، چلومرغ آلو، کوکو ماهی شور و کباب‌های متنوع از غذاهای پرطرفدار این رستوران هستند. چاشنی‌های کنار غذای رستوران خورشید سرخ هم شامل سالاد فصل، سالاد شیرازی، ماست و خیار، ماست و بادمجان، ترشی ناز خاتون و … می‌شود.

منوی کافه این رستوران هم منوی کاملی است و چون از ساعت 8:30 صبح فعال هستند می‌توانید برای صرف یک وعده صبحانه ایرانی هم به این رستوران بروید.

درضمن میتوانید با اجاره ویلا و سوئیت سرخ رود، لذت سفرتان را چندبرابر کنید.

آدرس: استان مازندران، سرخ‌رود، بلوار امام رضا، نبش امام رضا 12

ساعت فعالیت: 8:30 صبح تا 12 شب

شماره تماس: 09119112483

محدوده قیمت: نسبتا گران

رستوران اکبر جوجه

رستوران اکبرجوجه

نمی‌شود به استان مازندران سفر کرد و به یکی از شعبه‌های واقعی اکبر جوجه سر نزد. در سفر به سرخ‌رود برای اینکه خودتان را به شعبه اصلی رستوران اکبر جوجه برسانید کافی است کمی به سمت فریدون‌کنار رانندگی کنید.

این شعبه رستوران اکبر جوجه دکوراسیونی تقریبا مدرن ولی ساده دارد. حال‌وهوای رستوران‌های اکبر جوجه به شکلی است که نیازی نیست نگران این باشید که اگر یک‌تکه از غذایتان افتاد یا دستتان خورد و لیوان نوشابه روی زمین ریخت، دیگران در مورد شما چه فکری می‌کنند. فضای خودمانی این رستوران‌ها باعث می‌شود که بتوانید با خیال راحت از نوش جان کردن یک وعده اکبر جوجه لذت ببرید. (البته به عقیده نگارنده در هیچ رستورانی نباید نگران این چیزها باشید، حتی در لوکس‌ترین رستوران جهان!)

آدرس: استان مازندران، جاده سرخ‌رود به سمت فریدون‌کنار، بلوار نامجو، نرسیده به بازار ماهی، نبش نامجو هفتم، روبروی استادیوم شهدا

ساعت فعالیت: 11 صبح تا 5 بعدازظهر- 7 عصر تا 11 شب

شماره تماس: 091135653393

محدوده قیمت: متوسط و مناسب

رستوران ریحون

رستوران ریحون
عکس از هادی زارع کهن

اگر به دنبال یک رستوران با حال‌وهوای رستوران‌هایی هستید که در کودکی و در سفر به شمال به آن‌ها می‌رفتید، رستوران ریحون در سرخ‌رود میزبان شما است. احتمالا از لحظه‌ای که پا به این رستوران می‌گذارید، با دیدن ورودی رستوران، میز و صندلی‌ها، پرده‌هایی که به شیشه‌ها زده‌اند و بنر «غذا حاضر است»، ذهن شما به گشت‌وگذار در سفرهای دوران کودکی می‌رود.

اگر می‌خواهید مثل دوران قدیم ذوق خوردن پیش‌غذاهای شمالی مثل زیتون‌پرورده مخصوص، ماست محلی، ماست و خیار قبل از غذا تا زمان ظاهر شدن چلو ماهی سفید، باقالی قاتوق، مرغ‌ترش، کوبیده زعفرانی، اردک‌ترش و … را تجربه کنید، رستوران ریحون با منوی گیلانی مازندرانی خود، انتخاب خوبی است.

آدرس: استان مازندران، سرخ‌رود، کنارگذر شمالی، بعد از بلوار دریا

ساعت فعالیت: 10 صبح تا 12 شب

شماره تماس: 09118032545

محدوده قیمت: متوسط و مناسب

رستوران عالی مقام

رستوران عالی مقام
عکس از محمد‌امین ابراهیم پور

رستوران عالی مقام یکی از رستوران‌های قدیمی سرخ‌رود است که برای صرف یک وعده غذایی سنتی ایرانی در محیطی ساده، انتخاب خوبی است. این رستوران دوطبقه است و به همین خاطر ظرفیت مشتریان زیادی دارد، پس اگر تعداد شما زیاد است و می‌خواهید یک وعده غذای سنتی نوش جان کنید، می‌توانید به رستوران عالی مقام فکر کنید.

اگر هم می‌خواهید غذای خود را در ویلا یا سوئیتی که اجاره کردید نوش جان کنید، می‌توانید روی آشپزخانه رستوران عالی مقام حساب کنید و غذاهای محلی مازندران، انواع کباب، جوجه‌کباب، ماهی و کته را سفارش دهید.

آدرس: استان مازندران، سرخ‌رود، میدان معلم، خیابان بهار، خیابان شهرداری

ساعت فعالیت: 11 صبح تا 3 بعدازظهر- 7:30 عصر تا 11:30 شب

شماره تماس: 09119126163

محدوده قیمت: مناسب و مقرون‌به‌صرفه

کافه‌رستوران ایتالیایی دومو

کافه‌رستوران ایتالیایی دومو
عکس از مانا امینی

از وقتی پای پیتزا و ماکارونی به سفره ما ایرانی‌ها باز شد، غذای ایتالیایی به یکی از غذاهای اصلی و جدانشدنی از برنامه غذایی ما تبدیل شد. تنوع اصلی غذاهای ایتالیایی در سس و ترکیبات آن‌ها است؛ البته هر کشوری هم بنا بر ذائقه خود تغییراتی در دستور تهیه این غذاها به وجود آورده است.

در سفر به سرخ‌رود، رستوران دومو یکی از گزینه‌های مناسب برای نوش جان کردن یک وعده غذای ایتالیایی، دریایی، سنتی و محلی است. تفاوت این رستوران با سایر رستوران‌های سرخ‌رود، معماری مینی‌مال و لوکس، نورپردازی ملایم و رنگ‌های آرامش‌دهنده میز و صندلی‌های آن است.

به‌جز غذاهای پرطرفدار ایتالیایی یعنی پاستا و پیتزا، در منوی این رستوران برگر، مرغ سوخاری، سیب‌زمینی سرخ‌کرده و… هم وجود دارد. برای پیش‌غذا هم نگران نباشید چون سالاد سزار و سوپ‌های این رستوران پیش‌غذاهای خوبی هستند.

اگر به دنبال یک کافه برای صرف وعده صبحانه یا میان‌وعده هستید بازهم می‌توانید روی کافه‌رستوران دومو حساب کنید. در منوی این کافه‌رستوران انواع صبحانه فرنگی، پنکیک، املت و … در کنار نوشیدنی‌های خنک رنگارنگ و قهوه‌های متنوع وجود دارد.

منوی غذاهای محلی رستوران دومو هم شامل انواع ما کباب، ماهی، مرغ انار دون، فسنجان و … می‌شود.

آدرس: استان مازندران، سرخ‌رود، بلوار اصلی، کیلومتر 12 جاده محمودآباد به سرخ‌رود-روبروی شهرک دریا

ساعت فعالیت: رستوران دومو از ساعت 11 صبح ساعت 11:30 شب باز است.

شماره تماس: 44823580-011

محدوده قیمت: نسبتا گران

رستوران مرغ سوخاری IFC

رستوران مرغ سوخاری IFC
عکس از اکبر آزاد خواه

مرغ سوخاری از آن غذاهایی است که در تمام جهان طرفداران پروپاقرصی دارد. اگر از آن دسته کسانی هستید که یک هفته بدون مرغ سوخاری برایتان بی‌معنی است، پس در سفر به سرخ‌رود به رستوران مرغ سوخاری IFC بروید.

دکوراسیون این رستوران مثل نحوه نورپردازی، تصاویر رنگارنگ روی دیوار و مدل میز و صندلی‌ها شبیه اکثر فست فودها است. مرغ پایه اصلی همه غذاهای این رستوران است و انواع مرغ سوخاری در اندازه‌های مختلف در کنار سیب‌زمینی سرخ‌کرده و برگر مرغ در منوی این رستوران وجود دارند.

برای اجاره ویلا شمال، اتاقک در تمامی مراحل همراه شما خواهد بود.

آدرس: استان مازندران، سرخ‌رود، بلوار شهدا

ساعت فعالیت: 9 صبح تا 11:59 شب

شماره تماس: 44886437-011

محدوده قیمت: مناسب و مقرون‌به‌صرفه

رستوران کباب اسپرس

رستوران کباب اسپرس
عکس از شهرام شاکری

اکثر ما برای رفتن به شهرهای شمالی، خودروی شخصی را به قطار و هواپیما ترجیح می‌دهیم. بدون شک یکی از دلایل آن‌هم لذت رانندگی در جاده چالوس است. جاده‌ای که هر ایرانی یک خاطره منحصربه‌فرد از آن دارد.

اگر بعد از چند ساعت رانندگی و تحمل ترافیک، دلتان خواست به یک رستورانی بروید که شهرت آن به کباب‌ باشد، می‌توانید در سفر به سرخ‌رود به رستوران کباب اسپرس بروید. رستورانی که دکوراسیونی معمولی دارد و خیلی بزرگ نیست؛ اما به سرو تخصصی کباب در سرخ‌رود معروف است.

تمرکز اصلی رستوران کباب اسپرس روی سرو انواع کباب است و به همین خاطر منوی آن شامل کباب‌کوبیده، جوجه‌کباب، کباب دنده، ششلیک و … در کنار پلو زعفرانی و کته می‌شود.

آدرس: استان مازندران، سرخ‌رود، بلوار شهدا، نرسیده به میدان معلم

ساعت فعالیت: 10 صبح تا 1 بامداد

شماره تماس: 09058053311

محدوده قیمت: متوسط تا نسبتا گران

 




     

    سخن پایانی

    در این مقاله در مورد 10 تا از معروف‌ترین رستوران‌های سرخ‌رود خواندید. این رستوران‌ها با توجه به دلایل زیر معرفی شدند:

    • تعداد افرادی که نام آن‌ها را در اینترنت جست‌وجو کرده بودند.
    • فعالیت و حضور آن‌ها در شبکه‌های مجازی
    • کیفیت و امتیاز مشتریان به غذا و بهداشت رستوران‌ها

    در آخر باید بگوییم سرخ‌رود نه‌تنها یکی از مقصدهای مهم گردشگری است، بلکه یکی از مناطق خوشمزه ایران است که رستوران‌های متنوعی دارد. رستوران‌هایی که اکثر آن‌ها غذاهای سنتی ایرانی به‌خصوص کباب و جوجه‌کباب را سرو می‌کنند. حالا که با رستوران‌های سرخ‌رود آشنا شدید کافی است در سایت اتاقک در نوار جست‌وجوی بالای صفحه، نام سرخ‌رود را جست‌وجو کنید تا خیالتان بابت اجاره ویلا در سرخ‌رود هم راحت شود.

     

    1.1/5 - (105 امتیاز)

    اتاقک

    مسعود تاجیک

    مسعود هستم، شیفته نوشتن، ادبیات و سینما. تولید محتوا برای من یک لذت دوجانبه دارد، هم روح خودم را جلا می‌دهد و هم باعث می‌شود حس مفید بودن داشتi باشم. این‌که نوشته من بتواند جواب سؤالات کسی را بدهد یا او را از سردرگمی نجات دهد، لذت وصف‌ناپذیری است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *