شهرهارستوران‌گردی

با 1+3 تا از رستوران های رینه آشنا شوید | شکم‌چرانی در جوار دماوند

سفر را به شکل‌های مختلف می‌توان تعریف کرد. سفر یعنی دل سپردن به طبیعت، سفر یعنی گشت‌وگذار و بازدید از جاهای تاریخی، سفر یعنی معاشرت با مردم محلی و آشنایی با فرهنگ آن‌ها، سفر یعنی فرار از رژیم و امتحان کردن غذاهای محلی و …

حالا اگر شما از آن دسته افراد هستید که برایتان سفر با امتحان کردن غذاهای محلی و شکم‌چرانی معنایی عمیق‌تر می‌گیرد، پس این مقاله را بخوانید. چون قرار است با 4 از بهترین رستوران های رینه آشنا شویم. شهری در بخش لاریجان آمل که سومین شهر مرتفع ایران به حساب می‌آید و آب‌وهوای کوهستانی و طبیعت بکرش، اشتهای آدم را دوچندان می‌کند.

پیشنهاد می‌کنم برای آشنایی بیشتر با این شهر، مقاله رینه کجاست را در مجله اتاقک بخوانید.

رستوران قزل آلا

رستوران قزل آلا
رستوران قزل آلا نامی پررنگ در لیست رستوران های رینه است. – عکاس: Saeed Farno

رینه شهری خوش آب‌وهواست، به همسایه دماوند معروف است و بیشتر رستوران های رینه در جاده هراز و مسیر لاریجان و آمل قرار دارند. یکی از شناخته‌شده‌ترین رستوران های رینه، رستوران قزل آلاست که غذاهای آن فقط به انواع ماهی و به‌خصوص قزل‌آلا محدود نمی‌شود.

در آشپزخانه رستوران قزل‌آلا انواع غذاهای محلی شمالی و غذاهای سنتی تهیه می‌شوند و می‌توانم پیش‌بینی کنم که نوش جان کردن یک وعده‌ غذای گرم و خوشمزه در این رستوران می‌تواند مقدمه خوبی برای شروع سفرتان، یا یک جمع‌بندی خاطره‌انگیز و خوشمزه در پایان سفرتان به رینه باشد.

فضای داخلی این رستوران نسبتاً بزرگ است و نیازی نیست بابت پر بودن رستوران و نداشتن ظرفیت نگران باشید. راستی یادتان نرود در سفر به شهرهای شمالی حتماً در کنار غذای اصلی چاشنی‌های خوشمزه و خوش عطر مثل ماست محلی، سیرترشی، زیتون و… را هم سفارش دهید.

آدرس رستوران قزل‌آلا: آمل، جاده رینه به لاریجان

شماره تماس: 43384131-0011

ساعت کاری: 24 ساعته

محدوده قیمت: متوسط تا گران

برای اجاره ویلا و سوئیت در رینه از سایت یا اپلیکیشن اتاقک کمک بگیرید.

رستوران سالاری

رستوران سالاری
رستوران سالاری یکی از بهترین رستوران های رینه با انواع غذاهای سنتی است. – عکاس:HamidReza Seif

یکی دیگر از بهترین رستوران های رینه، رستوران سالاری است. این رستوران در میان گردشگران و مسافران طرفداران زیادی دارد، طوری که بیشتر روزهای سال و به‌خصوص بهار، تابستان و تعطیلات نوروز حسابی شلوغ است.

در رستوران سالاری که فضای پذیرایی بزرگی دارد، انواع غذاهای سنتی و محلی سرو می‌شوند. نوش جان کردن یک وعده غذا در این رستوران، آن هم با دکوراسیون مجللی که دارد، قسمتی خوشمزه در خاطرات سفرتان به رینه خواهد بود. تازه اگر قصد دارید یکی از همسفرانتان را به مناسبت تولد، جشن سالگرد ازدواج یا هر بهانه خوش دیگری غافلگیر کنید، می‌توانید با هماهنگی قبلی به این رستوران بروید.

آدرس رستوران سالاری: آمل، جاده نوا

شماره تماس: 433352300-0011

ساعت کاری: 12 ظهر تا 12 شب

محدوده قیمت: نسبتاً گران

رستوران روگلی

رستوران روگلی
رستوران روگلی با دکوراسیونی مدرن و منوی غذایی متنوع است. – عکاس: Man

رستوران روگلی یکی از مدرن‌ترین رستوران های رینه است. این رستوران با دکوراسیون مدرن و تنوع منوی غذایی‌اش توانسته است در قلب مسافران به رینه و کسانی که از جاده هراز عبور می‌کنند، جای محکمی پیدا کند. دیوارهای سبزرنگ این رستوران آن‌هم در نزدیکی طبیعت بی‌نظیر دماوند، باعث شده که از همان بدو ورود به رستوران روگلی آرامش شما را در آغوش بگیرید.

منوی غذایی رستوران روگلی شامل انواع غذاهای سنتی مثل کباب، جوجه‌کباب، ششلیک، چلو ماهیچه، چلو ماهی، مرغ شکم پر و … می‌شود. تازه برای طرفداران وعده صبحانه خبر خوبی دارم. شما می‌توانید برای صرف وعده دلپذیر صبحانه هم روی رستوران روگلی حساب باز کنید و روز خود را با یک املت ایرانی، نیمروی خوشمزه یا نان و پنیر محلی در کنار کره، عسل، مربا، گردو و … شروع کنید.

در ضمن این رستوران دو شعبه با فاصله کمی از یکدیگر دارد، به همین خاطر اگر غرق زیبایی‌های رینه و جاده هراز شدید و شعبه اول را پشت سر گذاشتید، می‌توانید به شعبه دوم بروید.

آدرس رستوران روگلی: جاده رینه به لاریجان

شماره تماس: 43342815-0011

ساعت کاری: هر روز از ساعت 6 صبح تا 12 شب

محدوده قیمت: نسبتاً گران

اگر قصد سفر به شهرهای شمالی را دارید، اجاره ویلا شمال از اتاقک، دغدغه شما بابت اقامتگاه را برطرف می‌کند.

رستوران کاردیچال (رستوران قدس سابق)

رستوران کاردیچال
رستوران کاردیچال یکی دیگر از بهترین رستوران های رینه است. – عکاس: Kourosh Alipour

همسایگی رینه با دماوند باعث شده است که در حوالی این شهر، رستوران‌های مختلفی فعال باشند. رستوران کادریچال یا رستوران قدس سابق یکی دیگر از رستوران های رینه است که دکوراسیونی مجلل دارد. طوری که می‌تواند انتخابی مناسب برای برگزاری جشن‌های مختلف در روزهای مهم زندگی شما به حساب بیاید.

در این رستوران با چشم‌انداز بی‌نظیرش می‌توانید وعده‌های غذایی مختلف را نوش جان کنید. برای مثال می‌توانید اوایل صبح و وقتی خورشید تازه دارد جان می‌گیرد، برای صرف وعده صبحانه سراغش بروید. ظهر و موقع چرت خورشید، زمان مناسبی برای صرف ناهار در این رستوران است. شب هم که دیگر صفای خودش را دارد و می‌توانید با نوش جان کردن یک وعده غذای سنتی ایرانی مثل انواع کباب، جوجه‌کباب، ماهیچه، خورشت و … حسن ختامی جذاب برای سفرتان به رینه خلق کنید.

آدرس رستوران کاردیچال: آمل، جاده هراز، بعد از پلور

شماره تماس: 43342241-0011

ساعت کاری: هر روز از ساعت 5:30 صبح تا 12 شب

محدوده قیمت: نسبتاً گران

سخن آخر

در این مقاله شما را با 4 تا از معروف‌ترین رستوران های رینه که در جاده هراز قرار داشتند، آشنا کردیم. رستوران‌هایی که هرکدام حال و هوایی متفاوت داشتند و باب سلیقه افراد مختلف بودند. لذت شکم‌چرانی در سفر، لذتی است که چاشنی اصلی در سفر به حساب می‌آید. اگر اهل رستوران گردی هستید و دوست دارید در سفر به هر نقطه‌ای با معروف‌ترین رستوران‌های آنجا یا حوالی آن آشنا شوید، این مقاله را مجدد بخوانید و برای سایر دوستانتان هم بفرستید.

خوشحال می‌شویم در بخش نظرات، سایر رستوران‌های این منطقه را به ما معرفی کنید و اگر تجربه‌ای از این رستوران‌ها داشتید با ما و سایر دوستان اتاقکی در میان بگذارید.

سؤالات متداول درباره رستوران های رینه

معروف‌ترین رستوران های رینه کدامند؟

رستوران روگلی، رستوران کاردیچال، رستوران قزل آلا و رستوران سالاری از معروف‌ترین رستوران های رینه هستند.

بهترین رستوران های رینه کدامند؟

رستوران روگلی و رستوران سالاری دو نمونه از بهترین رستوران های رینه هستند.

لیست رستوران های رینه چیست؟

تنوع رستوران های رینه زیاد است با این حال رستوران قزل‌آلا، رستوران سالاری، رستوران روگلی در دو شعبه و رستوران کاردیچان چند نمونه از بهترین‌ها در لیست رستوران های رینه هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

اتاقک

مینا افجه

همیشه عاشق تعریف‌کردن خاطراتم بودم، مخصوصا بعد از اینکه از سفر میومدم. جزئیات خونه‌های‌تاریخی، حرکت نور لابلای درخت‌ها یا صدای دریا رو طوری تعریف میکردم که دوستام می‌گفتن انگار خودشون اونجا بودن. همین استعداد، جرقه علاقه به نوشتن رو در من زد. تا جایی‌که دیگه نوشتن رو به حرف زدن ترجیح دادم و حالا در اتاقک این تجربه‌ها رو با شما به اشتراک میذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *