تجربه سفررستوران‌گردی

رستوران های رودسر | غذای اصیل گیلانی در رستوران های رودسر

در چند سال گذشته خیلی از دوستان نزدیک، هم کلاسی‌های دانشگاه و حتی همکارانم به کشورهای مختلف دنیا مهاجرت کردند و به جز دلتنگی‌های معمول برای خانواده و دوستان بیشترین جملاتی که در ویدئوکال می‌گویند، هوس غذاهای متنوع ایرانی است. البته امروز به دلیل مهاجرت بالای ایرانی‌ها در بیشتر مناطق دنیا رستوران‌ها و فروشگا‌ه‌‌های ایرانی با تنوع غذایی وجود دارند، اما باید بپذیریم که دستپخت مادران ایرانی در هیچ جای دنیا پیدا نمی‌شود!

عطر برنج شمالی، ماهی کباب تازه، سیرترشی‌های چندساله، کباب ترش، مرغ شکم پر و غذاهای متنوعی که در سراسر ایران با ادویه‌های منحصربه ‌فرد طپخ می‌شوند، چیزهایی نیستند که بتوانید آن سر دنیا به راحتی پیدا کنید.

این مقدمه چینی را نکردم که اگر در فکر مهاجرت هستید، به خاطر غذاهای ایرانی منصرف شوید یا اینکه بگویم کشورهای خارجی تنوع غذایی ندارند! نوشتم که یادآوری کنم در سفر به شهرهای مختلف ایران، به جای ساندویج وپیتزا که همیشه و همه جای دنیا به وفور موجود است، سراغ غذاهای محلی و اصیل آن شهر بروید و خودتان را با طعم‌های جدید خوشحال کنید، چون بدون شک یکی از بهترین لذت‌های سفر شکم‌گردی است.

اما این مقاله درباره غذاهای خوشمزه گیلانی در رستوران‌های خوب و معروف رودسر است، بنابراین در ادامه رستوران های رودسر را با هم بررسی می‌کنیم.

رستوران کاکوشاه رودسر

رستوران کاکوشاه رودسر
کته کباب در رستوران کاکوشاه رودسر – عکاس: عباس خجسته

یکی از رستوران های رودسر که امتیاز بالایی را در بین کاربران دریافت کرده، رستوران کاکوشاه رودسر است. این رستوران به دلیل استفاده از مواد اولیه با کیفیت، محیط تمیز و پرسنل خوش برخورد جزء رستوران‌های محبوب و پرطرفدار در رودسر است. رستوران کاکوشاه محیط مناسبی برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه دارد و همچنین در این رستوران نگران جای پارک برای خودرو نباشید، چون در ورودی رستوران محیطی برای پارک خودرو دارد.

رستوران کاکوشاه انواع غذاهای اصیل گیلانی مانند کباب ترش، ماهی کباب، میرزاقاسمی، کوبیده، مرغ ترش و … را با انواع مخلفات ارگانیک سیرترشی، زیتون پرورده، دوغ و ماست محلی سرو می‌کند. رستوران کاکوشاه هر روز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب به مهمانان سرویس دهی می‌کند، همچنین به دلیل همزمانی ماه رمضان با عید نوروز، این رستوران خدمات خود را به مسافران ارائه می‌دهد.

آدرس رستوران کاکوشاه رودسر: رودسر، کمربندی، ۲۰۰ متر بعد از پمپ بنزین ارغوان، رستوران کاکوشاه

شماره تماس رستوران کاکوشاه رودسر: ۰۹۳۶۲۶۶۸۶۸۶

برای اجاره ویلا شمال می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

اجاره ویلا شمال
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

رستوران تلار رودسر

رستوران تلار رودسر
نمای بیرونی رستوران تلار رودسر

یکی دیگر از رستوران های رودسر که جز بهترین رستوران‌های محلی محسوب می‌شود، رستوران تلار است. این رستوران به دلیل فضای باز، دوبالکن بزرگ، چیدمان با میزهای چوبی و منظره‌ای بی نظیر دارد و برای دورهمی‌های خانوادگی بسیار ایده‌آل است. ضمن اینکه این رستوران فضای پارک برای خودرو را دارد.

رستوران تلار با محیط شیک و تمیز، کیفیت بالای مواد اولیه، قیمت مناسب و برخورد محترمانه و گرم پرسنل جزء یکی از رستوران‌های محبوب در بین مسافران است.

در رستورن تلار شما می‌توانید انواع غذاهای محلی مانند باقالی قاتوق، کباب ترش، جوجه ترش، میرزاقاسمی، گمج کباب، ماهی و سایر غذاهای محلی با انواع مخلفات اشپل، گردو، ترشی، سیرترشی، زیتون پرورده و … سرو می‌شود. رستوران تلار رودسر هر روز از ساعت ۱۱ ظهر تا ۱۲ شب با غذاهای خوشمزه آماده پذیرایی از مهمانان است و همچنین به دلیل همزمانی ماه رمضان ۱۴۰۳ با تعطیلات نوروز این رستوران برای مسافران سرویس‌دهی دارد.

آدرس رستوران تلار رودسر: رودسر، ضلع جنوبی پارک ملت رودسر، رستوران تلار

شماره تماس رستوران تلار رودسر: ۰۱۳۴۲۶۲۹۰۹۳

باغ رستوران پارادایس؛ از بهترین رستوران های رودسر

باغ رستوران پارادایس رودسر
نمایی از آلاچیق‌های باغ رستوران پارادایس رودسر – عکاس: حامد ملکیان

اگر از طرفداران منظره دریا هستید، باید به باغ رستوران پارادایس رودسر بروید. این رستوران جزء بهترین رستوران‌های ساحلی در شهر رودسر است که به دلیل محیط دنج، آلاچیق، پرسنل خوش برخورد، کیفیت بالا مواد اولیه و تنوع غذاهای محلی یکی از محبوب‌ترین رستوران های رودسر است.

از این رو، پیشنهاد می‌کنم در سفر به رودسر حتما یک وعده غذایی را در رستوران پارادایس میل کنید و نگران جای پارک خودرو نیز نباشید، چون فضای کافی برای پارک را دارد. رستوران پارادایس هر روز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب انواع غذاهای محبوب و محلی گیلکی از جمله کباب‌ ترش، کباب کوبیده، مرغ ترش و … با مخلفات خوشمزه مانند زیتون پرورده، سیر ترشی و … آماده پذیرایی از مهمانان است.

آدرس رستوران پارادایس رودسر: رودسر، ساحل رامدشت رودسر، بعد از دانشگاه علمی کاربردی، باغ رستوران پارادایس

شماره تماس رستوران پارادایس رودسر: ۰۹۱۱۲۴۷۴۷۳۹

رستوران حلاج رودسر

یکی دیگر از رستوران های رودسر که در بین کاربران امتیاز بالایی دارد، رستوران حلاج رودسر است. این رستوران با وجود فضای نسبتا کوچکی که دارد، به دلیل کیفیت بالای غذا و قیمت مناسب جزء محبوب‌ترین چلوکبابی‌های رودسر محسوب می‌شود.

محیط رستوران حلاج به همان سبک چلوکبابی‌های قدیمی بسیار ساده اما تمیز و دنج است که بیشتر برای سرو غذاهای کبابی مانند جوجه کباب، کباب کوبیده، کباب ترش و … با مخلفات لذیذ شمالی مثل زیتون پرورده، دوغ محلی، سیرترشی و … برای مهمانان سرو می‌شود.

در شهرهای شمال کشور کته کباب یکی از مهم‌ترین غذاهاست و رستوران حلاج یکی از بهترین کته کبابی‌های شهر رودسر به شمار می‌آید، که بین مردم بومی و توریست‌ها بسیار معروف است.

آدرس رستوران حلاج رودسر: رودسر، میدان طالقانی، خیابان امام خمینی، رستوران حلاج

شماره تماس رستوران رودسر: ۰۱۳۴۲۶۲۳۴۵۵

برای اجاره ویلا و سوئیت ساحلی، خانه و آپارتمان مبله در رودسر می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

رستوران کامکار رودسر

رستوران کامکار رودسر
نمایی از دیزاین رستوران کامکار رودسر – عکاس: بهزاد بهمن یار

اگر از طرفداران فضای مدرن هستید و در کنار غذای محلی به غذاهای فرنگی و فست‌فود علاقه دارید، باید به رستوران کامکار رودسر بروید. رستوران کامکار با طراحی مدرن، سالن بزرگ، کیفیت بالای مواد اولیه، تنوع غذایی ایرانی و فرنگی، پرسنل خوش اخلاق و … یکی از محبوب‌ترین کافه رستوران های رودسر شناخته می‌شود.

همچنین به دلیل وجود کافی شاپ، شما می‌توانید به جز سرو غذا؛ چایی، دمنوش، قهوه، دسر و انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم را سفارش دهید. در رستوران کامکار انواع کباب، جوجه کباب، غذاهای ایرانی، پیتزا، ساندویج، سالادهای ایرانی و فرنگی، استیک و … به همراه مخلفات معروف شمالی سرو می‌شود؛ بنابراین یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خانواده‌ها یا گروه‌های دوستی است که سلیقه‌ غذایی متنوع دارند.

آدرس رستوران کامکار رودسر: رودسر، میدان شهرداری، کوچه فجر، مجتمع تجاری کامکار، طبقه آخر، رستوران کامکار

شماره تماس رستوران کامکار رودسر: ۰۱۳۴۲۶۲۷۴۶۴

سخن آخر

رودسر یکی از شهرهای توریستی و محبوب استان گیلان است که سالانه افراد زیادی از سراسر ایران و حتی کشورهای خارجی به این‌جا سفر می‌کنند، به همین دلیل از امکانات خوبی مانند رستوران، کافه، مرکز خرید و اقامتگاه‌های مدرن و سنتی برخوردار است.

برای اقامت در شهر رودسر می‌توانید از طریق سایت و اپلیکیشن اتاقک واحدهای متنوع را ببینید و براساس بودجه و سلیقه رزرو کنید. البته اگر در زمان تعطیلات به رودسر سفر می‌کنید، باید حداقل از دو هفته قبل اقدام به اجاره ویلا یا سوئیت کنید.

سوالات متداول

بهترین اقامتگاه‌های رودسر کدام‌اند؟

در سایت یا اپلیکیشن اتاقک تعداد زیادی واحد فعال در منطقه رودسر وجود دارد و شما با جست‌وجوی کلمه رودسر می‌توانید اقامتگاه‌های این منطقه را ببینید و براساس امتیاز و سلیقه انتخاب کنید.

رستوران های رودسر در ماه رمضان باز هستند؟

به دلیل همزمانی ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروز و توریستی بودن رودسر، این رستوران‌ها در ماه رمضان نیز برای مهمانان سرویس‌دهی دارند.

بهترین زمان سفر به رودسرچه فصلی است؟

رودسر یکی از شهرهای ساحلی در استان گیلان است که آب و هوای معتدل و مرطوبی دارد؛ بنابراین بهترین زمان سفر به این شهر فصل بهار است.

1/5 - (1 امتیاز)

اتاقک

فاطمه امیری

راستش از بچگی‌ عاشق غرق شدن توی دنیای قصه‌ها و خیال‌پردازی نویسنده‌ها بودم! با اینکه دانشگاه عکاسی خوندم، اما نوشتن و تصویرسازی با کلمه‌ها همیشه برام جذاب‌تر بوده...:) برای همین الان اینجام تا جذابیت‌های گردشگری رو با کلمه به تصویر بکشم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *