جاهای دیدنی

معرفی پارک ساعی تهران | جنگلی کوچک در میان هیاهوی خیابان ولی‌عصر

فرض کنید هوا خنک و بارانی است. احتمالا شما هم دوست داشته باشید الان در این هوای بارانی در یکی از جاده‌های شمال قدم بزنید و در نهایت به یکی از جنگل‌های سرسبز برسید که زیبایی آن روح شما را لمس ‌کند. قدم زدن در خیابان ولی‌عصر، طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه هم، مثل قدم‌زدن در یکی از جاده‌های شمال است. البته صدای بوق ماشین‌ها و موتورها را هم به آن اضافه کنید.

در جایی میان این خیابان پارک زیبای ساعی قرار دارد که دقیقا حس جنگل‌های شمال را تداعی می‌کند. بوستانی خلوت و زیبا که اگر پا به داخل آن بگذارید، شلوغی و آلودگی تهران با آرامش، هوای خنک و صدای پرندگان جایگزین می‌شود. پارک ساعی تهران که بیش از نیم قرن از عمرش می‌گذرد، دارای معماری خاص و طراحی منحصربه‌فرد است و آنقدر فضایی آرام و دلنشینی دارد که تصور چنین فضایی آن هم چند متر آنطرف‌تر از خیابان پرهیاهوی ولی‌عصر برای همه غیر ممکن است. پارک ساعی در شب و روز حسابی پررفت‌وآمد است و یکی از جاهای دیدنی محبوب و پرطرفدار تهران به شمار می‌رود.

به همین دلیل در این مقاله از اتاقک با چشم‌هایی شسته و نگاهی نو به پایتخت رفته‌ایم تا یکی از دیدنی‌ترین جاهای این شهر یعنی پارک ساعی را به قلم در ‌آوریم. اگر می‌خواهید با این جنگل کوچک و تاریخی که برای چند ساعت فرار از تهران شلوغ مکان مناسبی است آشنا شوید، با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

پارک ساعی تهران کجاست؟

پارک ساعی تهران کجاست
پارک ساعی دارای 6 دروازه ورودی است.

بوستان ساعی در منطقه 6 شهرداری تهران در حاشیه بلوار ولیعصر و کمی پایین‌تر از میدان ونک قرار گرفته است. این پارک یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های تهران است که ۱۲ هکتار مساحت دارد. مسئولیت ورود به کل این دوازده هکتار را هم شش دروازه ورودی این پارک که در فاصله زیادی از یکدیگر قرار گرفته‌اند، بر عهده دارند؛ بنابراین به راحتی می‌توانید از هر نقطه‌ای که بخواهید وارد پارک شوید.

در ضلع شمالی پارک ساعی دو درب ورودی قرار گرفته که برای وسایل نقلیه خدماتی ساخته شده است. دو دروازه در بخش شرقی قرار دارد که به خیابان خالد استانبولی منتهی می‌شود. دو دروازه ورودی هم در بخش غربی ساخته شده است. ورودی اصلی این پارک هم در در خیابان ولی‌عصر ما بین درب‌های شرقی و غربی قرار دارد.

یکی از جذابیت‌های پارک ساعی تهران اختلاف ارتفاع این پارک با سطح زمین است. انگار این پارک در قسمت جداگانه‌ای از سطح شهر قرار گرفته است و برای ورود به آن باید یک مسیر پلکانی را طی کنید. اگر عکس‌های این پارک را دیده باشید احتمالا مجسمه‌ای را خواهید دید که روی نیمکتی نشسته و به منظره پارک خیره شده است، گویا از درختان پارک مراقبت می‌کند. این مجسمه متعلق به کریم ساعی بنیان‌گذار و بانی اصلی ساخت پارک ساعی است. اگر دوست دارید بیشتر درباره داستان و تاریخچه پارک ساعی بدانید پس ادامه این مقاله را بخوانید.

برای اجاره روزانه خانه در تهران می‌توانید از سایت اتاقک اقدام کنید.

اجاره روزانه خانه تهران با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

تاریخچه پارک ساعی

داستان پارک ساعی تهران از سال ۱۳۲۴ آغاز شد. در آن زمان کریم ساعی که دانش‌آموخته محیط‌زیست بود زمینی به مساحت 300 هزارمترمربع که از ونک تا عباس‌آباد را در بر می‌گرفت، برای ساخت این پارک اختصاص داد البته امروزه از آن زمین بزرگ فقط ۱۲ هکتار باقی مانده است. اولین کلنگ ساخت بوستان ساعی در سال ۱۳۲۹ به زمین خورد و در سخت آن هم تنها یک باغبان، یک معمار و چند کارگر مشارکت داشتند.

کریم ساعی در این پارک درختان متعددی کاشت و آن را به‌صورت شیب‌دار ساخت تا شبیه جنگل باشد. سپس آن را در اختیار وزارت کشاورزی قرار داد. پس از فوت وی در سال 1336به علت سانحه هوایی، وزارتخانه این پارک را به شهرداری واگذار کرد. در سال ۱۳۴۲ استاد حسین محجوبی معمار و نقاش برجسته ایرانی اقدام به بازسازی این پارک کرد. وی با الهام از باغ‌های ایرانی- اسلیمی نقشه این پارک را طراحی کرد.

حتی در طراحی برخی از قسمت‌های این پارک هم ازجمله قسمت باغ ژاپنی از سبک معماری ژاپنی بهره گرفت. بازسازی این پارک درنهایت در سال 1352 به پایان رسید. امروزه تعداد درختان پارک ساعی افزایش داده شده و شهرداری نیز با اضافه کردن امکانات تفریحی و رفاهی مختلف آن را به یکی از مشهورترین تفریحگاه‌ها و پارک‌های تهران تبدیل کرده است.

آب‌ و هوای پارک ساعی تهران

آب‌وهوای پارک ساعی تهران
آب‌وهوای پارک ساعی تهران در همه فصل‌ها جذابیت خاص خودش را دارد.

پارک ساعی تهران در داخل شهر تهران قرار دارد و فاصله آن با مرکز شهر حدودا 8 کیلومتر است. به همین دلیل آب‌وهوای پارک ساعی تهران مانند آب‌وهوای تهران است. به این معنی که آب‌وهوای این پارک در بهار معتدل و مطبوع و در تابستان هم گرم است. در اوایل پاییز و قبل از سرد شدن هوا پارک ساعی آب‌وهوای مطبوع و دلپذیری دارد ولی با آمدن زمستان آب‌وهوای این پارک بسیار  سرد می‌شود. مخصوصا وقتی سنگ‌فرش‌ها و درختان پارک ساعی با آغوشی باز از دانه‌های سفید برف میزبان می‌کنند.

مسیر دسترسی به پارک ساعی تهران

مسیر دسترسی به پارک ساعی تهران
بررسی مسیر دسترسی به پارک ساعی تهران – عکاس: Farid Pouya

اگر قصد سفر به تهران و قدم زدن در دل یکی از زیباترین پارک‌های این شهر یعنی پارک ساعی را دارید و می‌خواهید با مسیر دسترسی به این پارک آشنا شوید ما به شما می‌گوییم از چه راهی می‌توانید به این پارک بروید. برای دسترسی به پارک ساعی در هر کجای ایران که هستید اول باید خود را به تهران برسانید.

موقعیت دقیق پارک ساعی در تهران نیز به گونه‌ای است که از شرق به خیابان وزارا و از غرب نیز به خیابان ولیعصر منتهی می‌شود به همین دلیل دسترسی به آن از هر نقطه‌ای از این شهر بسیار راحت است و می‌توانید با استفاده از وسایل نقلیه مختلفی ازجمله مترو، اتوبوس و خودروی شخصی خود را به پارک ساعی برسانید.

دسترسی با مترو

برای رفتن به پارک ساعی می‌توانید از متروی خط 3 تهران استفاده کنید و در ایستگاه میرزای شیرازی پیاده شوید. این ایستگاه در خیابان بهشتی و تقاطع میرزای شیرازی واقع شده است. از ایستگاه مترو تا پارک هم حدودا 20 دقیقه راه است. می‌توانید این فاصله را در مسیر خیابان وزرا پیاده‌روی کنید یا با تاکسی خود را به پارک ساعی تهران برسانید.

دسترسی با اتوبوس

قرار گرفتن پارک ساعی در خیابان ولیعصر (عج) باعث شده که دسترسی به این پارک با استفاده از اتوبوس‌های بی.آر.تی راحت شود. دو خط پارک وی_ میدان راه‌آهن و پایانه تجریش_ میدان راه‌آهن در نزدیکی پارک، ایستگاه دارند. می‌توانید سوار این اتوبوس‌ها شوید و در ایستگاه آبشار (پله سوم) که مقابل پارک قرار دارند پیاده شوید و کمی تا ورودی پارک قدم بزنید.

دسترسی با خودروی شخصی

اگر وسیله نقلیه شخصی را ترجیح می‌دهید، سه اتوبان مدرس، کردستان و شهید قاسم سلیمانی یا همت مسیر دسترسی به پارک ساعی را در اختیارتان خواهند گذاشت. مسیر دسترسی از هر یک از این اتوبان‌ها هم به صورت زیر است:

  • بزرگراه مدرس: از بزرگراه مدرس مسیر را تا خروجی خیابان اقاقیا، دنبال کنید و وارد خیابان بیهقی شوید. این مسیر را تا میدان آرژانتین ادامه دهید و سپس از خیابان بهاران وارد خیابان وزرا شوید تا به بوستان ساعی برسید.
  • بزگراه قاسم سلیمانی: در بزرگراه قاسم سلیمانی از خروجی خیابان قنبری خارج شوید و این مسیر را تا رسیدن به خیابان بهشتی و خیابان انقلاب ادامه دهید. از خیابان انقلاب به سمت پارک ساعی حرکت کنید.
  • بزرگراه کردستان: از بزرگراه کردستان وارد خیابان شهید گمنام شوید و سپس با گذر از خیابان‌های جهان آرا، چهاردهم، اسدآبادی، و میرزای شیرازی شمالی در نهایت به خیابان ولیعصر بروید. خیابان ولیعصر را تا رسیدن به بوستان ساعی ادامه دهید.

بهترین زمان سفر به پارک ساعی تهران

بهترین زمان سفر به پارک ساعی تهران
بهترین زمان سفر به پارک ساعی فصل بهار و تابستان است – عکاس: Ali Shajarizadeh

پارک ساعی در هر فصلی دیدنی است و  جذابیت‌های خاص خودش را دارد. شما می‌توانید بستگی به هدف و سلیقه‌ای که دارید یکی از فصل‌ها را برای سفر به تهران و بازدید از پارک ساعی انتخاب کنید. اگر بخواهیم کلی بگوییم پارک ساعی بهار آب‌وهوای مطبوعی دارد و تماشای شکوفه‌های درختان حسابی سرذوقتان خواهد آورد. از اوایل خرداد تا اواخر تابستان آب‌وهوای پارک ساعی تهران گرم و معتدل است و خانواده‌ها به بهانه شب‌نشینی در همه ساعات از روز و شب بساط پیک‌نیک را در این پارک پهن می‌کنند.

در پاییز پارک ساعی تهران دیدنی‌تر می‌شود و با آسمانی آبی، طبیعت رنگارنگ و قطره‌های ریز باران که از لابه‌لای برگ‌های درختان به پایین می‌ریزند، غوغا می‌کند. اگر هوای سرد اذیت‌تان نمی‌کند و میانه‌تان با سرما خوب است پس در زمستان هم می‌توانید به دیدن پارک ساعی بروید. ولی اگر از ما بپرسید در این فصل طبیعت این پارک لباسی از جنس برف بر تنش کرده و در حال استراحت است. پس بهتر است مزاحم خواب و استراحت‌شان نشویم. با این تفاسیر بهترین زمان سفر به پارک ساعی اواسط بهار تا اواخر تابستان است. در این بازه زمانی هم آب‌وهوا مطبوع است و هم منظره درختان سبزرنگ اطراف خیره‌کننده هستند.

جاهای دیدنی نزدیک به پارک ساعی تهران

بعد از این ‌که از تماشای پارک ساعی تهران و طبیعت بی‌نظیر آن لذت بردید، می‌توانید از جاهای دیدنی نزدیک این پارک هم دیدن کنید تا لذت سفر به تهران و بازدید از پارک ساعی تکمیل شود:

برج میلاد

برج میلاد
برج میلاد از معروف‌ترین جای دیدنی نزدیک پارک ساعی است – عکاس: Fati Mom

به‌جرئت می‌توان گفت از معروف‌ترین جاهای دیدنی تهران، نزدیک به پارک ساعی و دلیل اصلی سفر بسیاری از گردشگران به این منطقه، بازدید از برج میلاد تهران است. این برج با 18 طبقه و 436 متر ارتفاع در فاصله چند دقیقه‌ای از پارک ساعی قرار گرفته  است. برج میلاد که یکی از اصلی‌ترین نمادهای شهر تهران است، به خاطر امکانات و تفریحات فراوان طرفداران زیادی دارد.

این برج از بخش‌های مختلفی ازجمله ساختمان پایین برج (لابی)، شفت (بدنه اصلی برج)، قسمت مدور بالای برج (ساختمان رأس) و دکل آنتن تشکیل شده است. در ساختمان پایین این برج شش طبقه تجاری قرار دارد که این شش طبقه به رستوران‌ها، کافه‌ها، مراکز خرید، نمایشگاه و غیره اختصاص داده شده است. شما می‌توانید بعد از اینکه حسابی از قدم زدن در مراکز خرید، کافه و رستوران‌های ساختمان پایین برج لذت بردید، با آسانسورهایی که در قسمت شفت یا بدنه اصلی برج میلاد قرار دارند، به ساختمان بالای برج بروید و به تماشای زیبایی‌های تهران بنشینید.

آدرس برج میلاد: تهران، میان بزرگراه حکیم غرب، بعد از بزرگراه چمران، ورودی اختصاصی برج.

پل طبیعت

پل طبیعت
پل طبیعت یکی از پل‌های زیبا در پایتخت است – عکاس: امیر مسیبی درچه

در سفر به تهران و بازدید از پارک ساعی پیشنهاد می‌کنیم حتماً از پل طبیعت هم دیدن کنید. پلی پیاده‌رو که دو پارک اصلی پایتخت یعنی پارک طالقانی و پارک آب‌و‌آتش را به هم وصل می‌کند. این پل در منطقه عباس‌آباد قرار گرفته و منظره و چشم‌انداز زیبایی از شهر تهران را نشان می‌دهد. ساخت پل طبیعت در سال 1389 آغاز و پس از چهارده سال در نهایت در سال 1393 افتتاح شد.

این پل بسیار زیبا و مدرن است و در طراحی آن از پل‌های قدیم ایران نظیر پل خواجو اصفهان الهام گرفته شده است. در ساخت آن نیز بالاترین استانداردها و ضریب ایمنی رعایت شده تا این پل صد سال عمر کند. در سفر به تهران، بازدید از پل طبیعت قطعا به یکی از بخش‌های خاطره‌انگیز سفر شما تبدیل خواهد شد.

آسمان نمای گنبد

آسمان نمای گنبد
گنبد مینا در حوالی پارک ساعی، مکانی برای علاقه‌مندان به نجوم و ستاره‌شناسی – عکاس: Fahime Ghts

یکی‌دیگر از جاهای دیدنی نزدیک به پارک ساعی، آسمان نمای گنبد یا گنبد مینا است. این گنبد بزرگ‌ترین آسمان نمای خاورمیانه است که 1800 متر مساحت دارد و ظرفیت آن نیز بالغ‌بر150 نفر است. از این مجموعه جهت نجوم و ستاره‌شناسی استفاده می‌شود و دارای یک رصدخانه هوایی و یک سالن نمایش است که در آن، فیلم‌های دوبعدی و سه‌بعدی جذاب و منحصربه‌فرد از فضا، کهکشان راه شیری، ستارگان و نحوه شکل‌گیری آن‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

گنبد مینا یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی تهران است. این‌جا، جایی است که شما را به دل آسمان و تماشای هر آنچه در میان زمین و آسمان است، می‌برد. این آسمان نما در پارک آب و آتش قرار گرفته و با خودرو 12 دقیقه با پارک ساعی تهران فاصله دارد.

آدرس گنبد مینا: تهران، میدان ونک، پارک آب و آتش، گنبد مینا

پارک نوروز

پارک نوروز
بعد از بازدید از پارک ساعی، پارک نوروز منتظر شماست – عکاس: Amirmohammad Behnampour

مگر می‌شود تا تهران رفت و از پارک نوروز دیدن نکرد. مخصوصا اینکه قصد سفر در تعطیلات نوروز را داشته باشید که در آن صورت هم فال است و تماشا! چراکه یکی از هدف‌های این پارک، گرامی‌داشت آیین باستانی نوروز است. این پارک در پهنه غربی اراضی عباس‌آباد قرار گرفته و دارای کارکردهای فرهنگی و بین‌المللی است و روزانه از گردشگران زیادی میزبانی می‌کند. در این مجموعه به جز فضای سرسبز، تفریحات هیجان‌انگیز دیگری از انواع تفریحات آبی گرفته تا سینما 7 بعدی، فضای بازی کودکانه، پیست اسکی و غیره در انتظار شماست.

آرس پارک نوروز: تهران،  بزرگراه حقانی، خیابان دیدار جنوبی، پارک نوروز تهران

فعالیت‌هایی که می‌توان در پارک ساعی تهران انجام داد!

بازدید از پارک ساعی، بازدید از یک منطقه گردشگری با طبیعت منحصربه‌فرد است. در این منطقه می‌توانید در میان درختان سربه‌فلک‌کشیده که سال‌های دورودرازی است مثل دوست و همسایه در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند، قدم بزنید. طبیعت‌گردی، عکاسی، پیکنیک، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و کمپینگ از محبوب‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توانید در بوستان ساعی تهران انجام دهید. بعد که حسابی از عکاسی و همنشینی با درختان لذت بردید می‌توانید به سراغ دیگر فعالیت‌های مهیج این پارک بروید:

باغ‌وحش کوچک پارک ساعی

باغ‌وحش کوچک پارک ساعی
باغ وحش پارک ساعی میزبان حیوانات مختلفی است – عکاس: Mohsen Ahmadi

در بخش جنوب غربی پارک ساعی باغ‌وحشی کوچکی قرار دارد که میزبان حیوانات مختلفی است، هرچند که این باغ وحش کوچک است اما در همین فضای جمع‌وجور جذابیت‌های مختلفی وجود دارد. حیوانات و جانوران مختلفی ازجمله سنجاب و همستر، چند نوع خزنده مثل لاکپشت و برخی از انواع پرندگان مثل طوطی، طاووس، غاز و غیره در این باغ وحش زندگی می‌‌کنند.

دریاچه و آبشار مصنوعی

دریاچه و آبشار مصنوعی
برکه مصنوعی پارک ساعی زیستگاه پرندگان آبزی مختلفی است.

در باغ وحش پارک ساعی برای پرندگان آبی یک دریاچه یا بهتر است بگوییم یک برکه مصنوعی ساخته شده است. در بعضی قسمت‌های این دریاچه مصنوعی، آبشار و صخره‌ها هم به چشم می‌خورد. چیزی که لذت تماشای این منظره را کامل می‌کند گوش دادن به صدای خوش آب همراه با تماشای بازیگوشی و شیطنت مرغابی‌ها و غازهایی است که در آن زندگی می‌کنند.

باغ ژاپنی

باغ ژاپنی
باغ ژاپنی از جذاب‌ترین قسمت‌های پارک ساعی است.

یکی از مشهورترین بخش‌های پارک ساعی تهران، باغ ژاپنی است که در آن پرندگان آبزی نگهداری می‌شوند. این بخش از پارک که جزء زیباترین قسمت‌های آن به شمار می‌رود محوطه‌ای روباز است و با الهام از از باغ‌های ژاپنی طراحی و ساخته شده است. از دیگر جذابیت‌های این بخش از پارک ساعی آلاچیق‌های آن است که شبیه به عمارت‌های ژاپنی با سقف شیبدار ساخته شده‌اند.

پیست اسکیت

پیست اسکیت
اسکیت بازی یکی از پرطرفدارترین فعالیت‌ها در پارک ساعی است.

در ضلع شرقی پارک ساعی تهران زمین اسکیت قرار دارد که استفاده از آن برای افراد بالای چهار سال آزاد است. علاوه بر اسکیت بازی در این مجموعه انواع کلاس‌های آموزش اسکیت ازجمله اسکیت نمایشی، اسکیت هاکی، اسکیت سرعتی و اسکیت فری نیز زیر نظر  مربیان باتجربه و حرفه‌ای آموزش داده می‌شود.

مجسمه‌های پارک ساعی

مجسمه‌های پارک ساعی
در گوشه وکنار پارک ساعی تهران مجسمه‌های جذابی قرار دارد – عکاس: Ali Sarabi PhD

در هنگام پیاده‌‌روی در پارک ساعی تهران المان‌ها، تندیس‌ها و مجسمه‌هایی جالبی از حیوانات و پرندگان مختلف به چشم می‌خورد. در کنار هر مجسمه و تندیس هم که بخشی از هویت این بوستان قدیمی به شمار می‌روند، نام آن‌ها نوشته شده است. رنگ‌ها و طراحی بصری منحصربه‌فرد این مجسمه‌ها که در هر گوشه و کنار پارک پراکنده شده‌اند، به قدری خلاقانه هستند و به واقعیت شباهت دارند که لذت گردشگری در پارک ساعی را دوچندان می‌کنند.

به‌جز این‌ها امکانات تفریحی مختلفی نیز ازجمله میز  پینگ‌پنگ، فوتبال‌دستی، میز شطرنج، والیبال، بدمینتون، دستگاه‌های هوازی، زمین بازی کودکان، دستگاه‌های ورزشی، آمفی تئاتر روباز و کتابخانه در پارک ساعی تهران وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها هم  لذت ببرید و بعد در بوفه این پارک خستگی‌تان را در کنید.

اقامت در پارک ساعی تهران

اقامت در پارک ساعی تهران
بررسی گزینه‌های اقامت در نزدیکی پارک ساعی تهران – عکاس: hossein J

در پارک ساعی تهران آلاچیق‌هایی دلنشین برای پیک‌نیک‌های کوتاه تعبیه شده است که تعدادشان هم کم نیست. اما این آلاچیق‌ها بیشتر برای نشستن مناسب هستند و امکان کمپینگ و چادر زدن در آن‌ها وجود ندارد. پس برای اقامت می‌توانید به سراغ هتل‌هایی که در نزدیک این پارک هستند، بروید. اگر هم نمی‌خواهید هزینه‌ی زیادی برای هتل بپردازید می‌توانید با اجاره سوئیت و خانه در تهران با توجه به سلیقه، تعداد نفرات، بودجه و امکانات موردنظرتان آن هم چند روز قبل از آغاز سفر، خیال‌تان را از بابت سقف بالای سرتان راحت کنید.

اجاره روزانه خانه تهران با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

نکاتی که لازم است قبل از سفر به پارک ساعی تهران بدانید!

  • اگر قصد سفری چند روزه به تهران را دارید و می‌خواهید از پارک ساعی دیدن کنید، پس قبل از سفر اقامتگاه خود را رزرو کنید تا خیالتان از بابت اقامتگاه راحت باشد.
  • اگر دوست دارید در زمان‌های خلوت به پارک ساعی بروید و در آرامش و سکوت از دیدن آن لذت ببرید، بهتر است برنامه بازدیدتان را برای اواسط هفته بچینید چون آخر هفته‌ها پارک ساعی تهران به شدت شلوغ می‌شود.

سخن آخر

در این مقاله همراه هم راهی پایتخت ایران شدیم و بعد هم به دیدن یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین پارک‌های این شهر یعنی پارک ساعی رفتیم. تماشای مجسمه‌های متنوع این پارک، باغ ژاپنی، باغ وحش و درختان سر به فلک کشیده آن لذتی وصف‌نشدنی داشت و چون با اجاره ویلا و سوئیت از اتاقک خیالمان از بابت اقامتگاه راحت بود تا پاسی از شب نیز در این پارک ماندیم و از تفریحات مهیج آن لذت بردیم، با خودمان خلوت کردیم، خندیدیم و عکس‌های زیبایی را از خنده‌هایمان در پارک ساعی تهران ثبت کردیم.

سوالات متداول درباره پارک ساعی تهران

پارک ساعی تهران کجاست؟

پارک ساعی در خیابان ولیعصر تهران، پایین‌تر از میدان ونک قرار گرفته است.

معروف‌ترین جاهای دیدنی نزدیک پارک ساعی کدام‌اند؟

برج میلاد، پل طبیعت، آسمان نمای گنبد (گنبد مینا)، پارک نوروز از معروف‌ترین جاهای دیدنی نزدیک پارک ساعی هستند.

در پارک ساعی چه دیدنی‌ها و امکانات تفریحی وجود دارد؟

باغ وحش، باغ ژاپنی، پیست اسکی، امکانات ورزشی، زمین بازی کودکان، دریاچه مصنوعی، مجسمه‌های پارک ساعی.

بهترین زمان سفر به پارک ساعی تهران کی است؟

پارک ساعی در تمام فصول سال دیدنی است اما برای شب‌نشینی و لذت بردن از فضای سبز، فصل بهار و تابستان بهترین زمان سفر و بازدید از بوستان ساعی است.

چطور به پارک ساعی تهران برویم؟

برای بازدید از پارک ساعی در هرکجای ایران که هستید باید ابتدا به تهران بروید. از تهران نیز مسیرهای مختلفی برای دسترسی به این پارک وجود دارد و می‌توانید با وسایل نقلیه مختلف ازجمله مترو، اتوبوس‌های بی‌آرتی و خودروی شخصی خود را به پارک ساعی برسانید.

1/5 - (1 امتیاز)

اتاقک

سلوا طاحونی

سلوا هستم، پر انرژی، برونگرا و عاشق یادگیری، از نوشتن مقالات جدید لذت می‌برم و می‌توانم چیزهای جدیدی برای گفتن داشته باشم. محتوا خلق می‌کنم تا همه بتوانند سریعتر به چیزی که می خواهند دسترسی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *