جاهای دیدنی

بهترین مقاصد گردشگری تابستان 99 را بشناسیم!

بهترین مقاصد گردشگری تابستان 99 از نظر شما کدامند؟ آیا مقصدی برای سفر تابستانی خود انتخاب کرده‌اید؟ حتما می دانید که مهمترین نکته برای انتخاب مقصد سفر تابستانی، شرایط آب و هوایی است، و بهتر است گزینه ای را انتخاب نمایید که آب و هوای معتدل و خنکی داشته باشد تا بتوانید بهترین استفاده را از سفر ببرید. در این مقاله قصد داریم بهترین مقاصد گردشگری تابستان 99 را به شما معرفی نماییم. تا انتها همراه ما باشید.

گزینه‌های زیادی وجود دارند که باعث می شود یک سفر خاطره انگیز و به یادماندنی شود. انتخاب یک شهر توریستی زیبا در شرایط نامساعد آب و هوایی باعث می شود که تجربه خوبی برای شما برجای نماند. بنابراین بایستی در روزهای گرم تابستان دقت بیشتری به خرج داده و مقصد سفر را هوشمندانه انتخاب نمایید. با ما همراه باشید تا بهترین مقاصد گردشگری تابستان 99 را مرور کنیم.

کردستان

یکی از قطب‌های مهم گردشگری در قسمت شمال غرب کشور، بی شک استان سرسبز و زیبای کردستان است. آب و هوای معتدل، طبیعت بکر، مناظر زیبا و نفس‌گیر، مردمان خونگرم، فرهنگ غنی و پرمایه و آثار تاریخی جذاب باعث شده تا هر ساله گردشگران زیادی این منطقه را برای سفر انتخاب کنند. در صورتی که مقاله “معرفی جاذبه‌های گردشگری سنندج” را مطالعه کرده باشید، با جاذبه های گردشگری پاینتخت این استان آشنا هستید.

کردستان به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص دارای جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی زیادی است که در سراسر این استان پراکنده شده‌اند و به همین دلیل یکی از بهترین مقاصد گردشگری تابستان 99 لقب گرفته. در ادامه تعدادی از جاذبه‌های گردشگری کردستان آمده است که می‌توانید بازدید از آنها را در برنامه سفر خود قرار دهید.

چشمه آب معدنی باباگرگر

در مجاورت مقبره‌ی امامزاده‌ای در مسیر قروه به بیجار، چشمه‌های آب معدنی وجود دارند که آب گرم معدنی با فشار از آن‌ها خارج می‌شود. به ‌دلیل وجود املاح مختلف در این آب‌ها، رنگ آن در زمان‌های مختلف در طیف رنگ آجری و زرد در تلاطم است. وجود این املاح در آب باعث شده که به ‌مرور، لایه‌های سنگی در اطراف هر دهانه از چشمه شکل گیرد، که باعث پیدایش افسانه‌های حضور اژدها در این منطقه نیز شده است.

چشمه آب معدنی باباگر
چشمه آب معدنی باباگر

منطقه تاریخی قمچیان

منطقه تاریخی قمچیان در حواشی جاده مریوان به سقز واقع شده است. جویبارها، كوه‌های سر به فلک کشیده، درختان و طبیعت زیبای این منطقه چشم را خیره می‌کند. قارچ، پیچك و ریواس از خوراکی‌های  محلی این منطقه است. همچنین در کوه‌ها و دره‌های اطراف این منطقه حیوانات وحشی مانند خرس، روباه، خرگوش و گرگ دیده می‌شود.

منطقه تاریخی قمچیان
دشت قمچیان

دشت بیلو

دشت بیلو در فاصله ۱۵ کیلومتری از شهرمریوان واقع شده است. این دشت با پوشش گیاهی و جنگل زیبا و چشمه‌های فراوان گردشگران زیادی را به سوی خود می‌خواند. این منطقه هر ساله در فصل بهار تا اواخر تابستان به دلیل شرایط آب و هوایی و پوشش گیاهی مناسب میزبان لک لک‌ها است. بدیهی است که حضور لک لک‌ها در دشت بیلو، گردشگران زیادی را به خود جلب می کند.

دشت بیلو
دشت بیلو

دریاچه زریوار

بی شک دریاچه زریوار یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری استان کردستان است. این دریاچه در فاصله سه کیلومتری از غرب مریوان قرار دارد. ویژگی منحصربه فرد دریاچه زریوار این است که هیچ منبع خاصی برای آب دریاچه وجود ندارد، بلکه از طریق بارش باران و چشمه‌ها به وجود آمده است. به همین دلیل است که مردم محلی این دریاچه را اسرارآمیز می دانند. این دریاچه در تابستان و زمستان زیبایی خاص خود را دارد. و در هر فصلی گردشگران را به سوی خود می‌کشد.

دریاچه زریوار
دریاچه زریوار

عمارت آصف مشیر دیوان

عمارت آصف مشیر دیوان یا خانه کرد یکی از بناهای قدیمی باشکوه و زیبا در سنندج است. خانه کرد یکی از بزرگترین موزه‌های مردم شناسی مربوط به یک قوم است. این بنا دارای گچبری‌ها و آجرکاری‌های زیبا به سبک صفوی است که البته  در دوران قاجار و پهلوی نیز گچبری‌های زیبایی به آن افزوده شده است.

عمارت آصف مشیر دیوان
عمارت آصف مشیر دیوان

حمام خان

از دیگر جاذبه‌های طبیغی این استان حمام خان است. این حمام که در قسمت شمالی بازار سرپوشیده ی سنندج قرار گرفته است از ابتدا نزد مردم محبوب بوده است. در این حمام سنگ نبشته ای وجود دارد که متعلق به امان الله خان اردلان (والی کردستان) است.

حمام خان
حمام خان

لرستان

استان لرستان به دلیل وجود کوه‌ها، آبشارها و جنگل‌های بلوط معروفش شهرت پیدا کرده است. این استان، منطقه‌ای خوش آب‌ وهوا و چهار فصل است، که جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی منحصربه فردش آن را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تابستان 99 برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است.

بهترین فصل برای سفر به لرستان، مانند اکثر مناطق با آب و هوای معتدل، بهار و به ‌خصوص ماه اردیبهشت است. اما در سایر فصول سال نیز، متناسب با آب‌ وهوای رایج فصلی و با همراه بردن لباس‌های متناسب با فصل، می‌توان سفری راحت و دلپذیر داشت.

آبشار بیشه

ابن آبشار زیبا در دهستان سپیددشت شهرستان خرم‌آباد و در ۶۴ کیلومتری این شهر واقع شده است. این منطقه با طبیعت بکر و زیبا، مکانی عالی برای طبیعت گردی و لذت بردن از هوای دلچسب و مناظر زیبای این استان است.

آبشار بیشه
آبشار بیشه

دره شیرز

دره شیرز یک دره در شمال شهرستان کوهدشت است. تنگه دره شیزر ۵ کیلومتر امتداد دارد، و در میان آن رودخانه‌ای در جریان است که در دهانه ورودی شیرز به رودخانه سیمره می‌پیوندد. این دره که در بخش زردلان و در منطقه‌ای به نام اولادقباد واقع شده است، دارای طبیعتی زیبا و چشمه‌های جاری با آب فراوان، صخره‌های تند و تیز و میوه‌های وحشی فراوان است.

دره شیرز
دره شیرز

منطقه زیبای مخمل کوه

مخمل‌کوه، کوهی با ارتفاع ۱۹۰۰ متر در شمال شرق خرم‌آباد است که از سنگ‌های رسوبی تشکیل شده است. نام‌گذاری این کوه به این علت است که صخره‌های آن پوشیده از گلسنگ هستند و به همین علت بخش آفتابگیر آن رنگ سیاه دارد و بخش پشتی آن سبزرنگ است. این منطقه اکنون به یک پارک جنگلی تبدیل شده است و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

مخمل کوه
منطقه زیبای مخمل کوه

پل شکسته

لرستان به علت دارا بودن بیش از ۱۰۰ پل تاریخی پایتخت پل‌های ایران نامیده می شود. پل شکسته که در گویش لری به آن پل اشکسه نیز می‌گویند، یکی از این پل‌هاست که در جنوب شهر خرم‌آباد و در انتهای بلوار تمدن واقع شده است.

این پل، تنها پل تمام سنگی جهان است که در گذشته دارای ۲۳۰ متر طول و ۱۹ چشمه طاق بوده است، که حالا از میان آن‌ها تنها ۵ چشمه طاق باقی مانده و بقیه در گذر زمان از بین رفته‌اند. این پل که در زمان ساسانیان ساخته شده، استان لرستان را به خوزستان متصل می‌کرده است.

پل شکسته
پل شکسته یا پل شاپوری

قلعه فلک الافلاک

این قلعه به دژ شاپورخواست یا قلعه‌ی دوازده برجی معروف است. قلعه فلک الافلاک بر فراز تپه‌ای مشرف به مرکز شهر و رودخانه واقع شده و قدمتش به زمان ساسانیان برمی‌گردد. این بنای تاریخی دارای دو موزه‌ی دیدنی باستان‌شناسی و مردم‌شناسی، آزمایشگاه مرمت اشیای باستانی، فروشگاه محصولات فرهنگی و چایخانه‌ی سنتی است. چشمه‌ی پرآب گلستان نیز زیبایی این بنا را بیشتر کرده است.

قلعه فلک الافلاک
قلعه فلک الافلاک

گرداب سنگی

گرداب سنگی در غرب شهر خرم‌آباد و در نزدیکی میدان تختی واقع شده است. از این حوضچه‌ی سنگی که ۱۸ متر ارتفاع دارد و محیطش ۲۵۶ متر مربع است برای هدایت آب به اقصی نقاط شهر استفاده می‌شود. قدمت گرداب سنگی هم به زمان ساسانیان برمی‌گردد و در تمام ماه‌های سال آب دارد.

گرداب سنگی
گرداب سنگی

دریاچه کیو

این دریاچه‌ی مصنوعی که آب آن از چشمه‌های اطراف شهر تأمین می‌شود، در پارک کیو در شهر خرم‌آباد واقع شده است. کیو در زبان لری به معنای کبود است و به علت زلالی و عمق این دریاچه به این نام معروف شده است.

دریاچه کیو
دریاچه کیو

گرگان

گرگان شهری خوش آب و هوا و دارای تنوع و گوناگونی زیادی است که در قسمت شمال شرق کشور قرار دارد. جنگل‌های انبوه و سرسبز گرگان هر طبیعت دوستی را به خود جذب می کند.   طبیعت زیبا، چشم نواز و دل انگیز آن به همراه جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی آن را به یک مکان جذاب برای گردشگران تبدیل کرده است و باعث شده تا به عنوان یکی از گزینه ها در لیست بهترین مقاصد گردشگری تابستان 99 قرار گیرد.

روستای زیبای جهان نما

جهان نما در ۸۵ کیلومتری گرگان و جنوب شرقی شهرستان کردکوی قرار دارد. دهکده جهان نما در دامنه کوه جهان نما که 3086 متر از سطح دریا ارتفاع دارد، واقع شده است، یعنی قدم زدن در جهان نما درست مانند قدم زدن در پشت بام گلستان است.

روستای جهان نما
روستای جهان نما

چابهار

شهر بندری چابهار در جنوب غربی استان سیستان و بلوچستان و در سواحل دریای عمان و اقیانوس هند واقع شده است. علاوه بر این جاذبه‌های گردشگری بی نظیری که در این شهر وجود دارد باعث شده تا در بین گردشگران نیز این شهر بسیار مورد توجه قرار بگیرد و به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری تابستان 99 مطرح شود.

از لحاظ آب و هوایی این شهر دارای شرایط بهاری و معتدلی است و به همین دلیل به آن لقب «چابهار» یا «چهاربهار» داده شده است.  درواقع نام چابهار به‌عنوان یک بندر اقیانوسی از آب‌وهوای همواره بهاری آن گرفته‌ شده است، و می توان گفت که هوای این بندر در زمستان گرمایی مطلوب و در تابستان خنکایی دلپذیر را برای گردشگران به همراه دارد.

از مهمترین ویژگی های این شهر می توان به این نکته اشاره کرد که این شهر تنها بندر اقیانوسی ایران است و در لنگرگاه آن کشتی‌های اقیانوس‌پیما نیز می‌توانند پهلو بگیرند. همچنین این بندر خنک ترین بندر ایران در تابستان است؛ و به همین دلیل است که از بهترین مقاصد گردشگری تابستان 99 است. در ادامه تعدادی از جاذبه های گردشگری چابهار را با هم مرور می کنیم.

کوه‌های مینیاتوری

این کوه‌ها که در نزدیکی ساحل کچو تا خلیج گواتر قرار گرفته‌اند و از جمله پدیده‌های مورفولوژی در این منطقه به شمار می رود. در این کوه‌ها هیچ آب و گیاهی یافت نمی شود و اگر کوهنوردی ماهر و قادر به استفاده از تجهیزات جهت یابی نیستید، هرگز تنها و بدون راهنما به این کوه‌ها قدم نگذارید.

کوههای مینیاتوری
کوههای مینیاتوری

گل فشان

یکی از جاذبه‌های شهرستان چابهار، کوه‌های گل‌افشان است که مهم‌ترین آن‌ها در نقطه‌ای نزدیک به کنارک به نام بندر تنگ قرار دارد. کوه گل فشان بندر تنگ که حدودا ۱۰۰ متر ارتفاع دارد در صد کیلومتری شهر چابهار واقع می باشد.

اگر در فصولی که بارندگی نیست، به بالای کوه بروید، خواهید دید که چاله ای با قطری کمتر از ۱ متر و عمقی نیم متری وجود دارد که با گِل پوشیده شده است. ویژگی آن این است که در فواصل زمانی مختلف می توانید مقداری گل را مشاهده کنید که با صدایی خاص شبیه به ترکیدن حباب از این چاله خارج می شوند و در اطراف پراکنده می گردند.

گل فشان
گل فشان

تالاب لیپار

تالابی صورتی رنگ در بندر چابهار است که از جمله جاذبه‌های دیدنی سواحل جنوبی ایران در سیستان و بلوچستان به شمار می رود. بهترین زمان برای بازدید از این تالاب بین ماه‌های بهمن، اسفند، فروردین، شهریور، مهر و آذز است چرا که در این ماه‌ها جریانات دریایی حاصل از طوفان‌های زیاد می شود و با تغییراتی که وجود می آورد موجب افزایش بیش از حد تعداد پلانکتون‌های گیاهی می شود. تماشای تالابی قرمز رنگ می تواند خاطره ای ماندگار در ذهن شما باقی گذارد.

تالاب لیپار
تالاب لیپار

اردبیل

اردبیل در دشت اردبیل و در قلب کوه‌های سبلان و باغرو قرار دارد. این شهر که در قدیم آرتاویل نامیده می‌شد، دیدنی‌های تاریخی و طبیعی فراوانی دارد. این شهر باستانی حدود ۳۰۰۰ سال قدمت دارد و با آب‌و‌هوای مطبوع، مردمی خونگرم و مهمان‌نواز و جاذبه‌های طبیعی بی‌شک یکی از بهترین مقاصد گردشگری تابستان 99 است.

مرز ایران و آذربایجان

گذرگاه بیله‌سوار یا بازارچه بیله‌سوار یا گمرگ بیله‌سوار در استان اردبیل، شهرستان مرزی بیله‌سوار مغان واقع شده‌است. فاصله گمرک بیله‌سوار از مرکز استان اردبیل ۱۵۹ کیلومتر و تا نزدیک‌ترین فرودگاه ۵۰ کیلومتر است؛ و فاصله تا باکو، پایتخت کشور جمهوری آذربایجان حدود ۱۳۰ کیلومتر است.

خانه تاریخی ارشادی

خانه ارشادی یکی از زیباترین بناهای تاریخی اردبیل است. این بنا با معماری دوره قاجار ساخته شده و زیبایی نمای بیرونی و معماری داخلی آن قابل توجه است. خانه ارشادی در یکی از قدیمی‌ترین محلات اردبیل قرار گرفته است. و مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

خانه تاریخی ارشادی
خانه تاریخی ارشادی

مسجد جامع اردیبل

مسجد جامع اردبیل در محله پیرشمس ‌الدین اردبیل است و در همسایگی آتشکده ای متعلق به دوره اشکانی واقع شده است. بنای قبلی مسجد از ایوان، حیاط و طاق باشکوهی تشکیل شده بود که در جریان حمله مغول در سال ۶۲۰ هجری قمری نابود شد اما حدود ۳۰ سال بعد دوباره از نو بنا شد. امروز با اینکه ساختمان اصلی مسجد از بین رفته و فقط قسمت‌هایی از آن به جای مانده است اما باز هم معماری جالب توجه آن چشم ها را خیره می کند.

مسجد جامع اردبیل
مسجد جامع اردبیل

سرعین

سرعین، زیبای بی‌همتای استان اردبیل است که در ۳۰ کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته و بیش از هر چیز به آب‌های گرم و طبیعت چشم‌نوازش شهرت دارد. سرعین، شهر چشمه‌های همیشه جوشان، به دلیل وجود آثار باستانی، جاذبه‌های طبیعی و مخصوصا چشمه‌های آب گرم در بین گردشگران از شهرت و محبوبیت فراوانی برخوردار است.

چشمه‌های آب گرم

از مهم‌ترین دلایلی که باعث پیشرفت صنعت گردشگری در سرعین شده است، وجود چشمه‌های آبگرم است که شهرت جهانی دارند. وجود همین چشمه‌های ارزشمند، علت نام‌گذاری سرعین شده‌اند؛ سرعین در لغت به‌معنی سرچشمه است. خاصیت درمانی مواد معدنی این چشمه‌ها، سرعین را به قطب توریست-درمانی کشور تبدیل کرده است.

چشمه آب گرم سرعین
چشمه های آب گرم سرعین

دریاچه نئور

یکی از گردشگاه‌های مهم اطراف شهر اردبیل دریاچه زیبای نئور است. این دریاچه در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل به طرف خلخال در یکی از دره‌های کوهستان باغیرو و در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا با مساحتی بالغ بر ۲۱۰ هکتار و عمق متوسط ۵ متر یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین دریاچه‌های ایران است. نئور مشتمل بر دو دریاچه کوچک و بزرگ است که در فصل بهار به هم می‌پیوندند و یک دریاچه را به وجود می‌آورند.

دریاچه نئور
دریاچه نئور

ماسوله

شهر تاریخی ماسوله در استان گیلان و نزدیک به فومن واقع شده است.. خانه‌های پلکانی، گل‌های شمعدانی که از نمای خانه‌ها آویخته‌ شده‌اند، قاب‌های قدیمی و چشم‌نواز پنجره‌ها و عروسک‌های دست‌بافت رنگارنگ تصویر ماسوله را در خاطر زنده می‌کند. همان طور که انتظار می رود ماسوله در همه‌ی ماه‌های سال میزبان گردشگران داخلی و خارجی است و به راحتی به لیست بهترین مقاصد گردشگری تابستان 99 راه پیدا کرد.

ماسوله یکی از بهترین مقاصد گردشگری تابستان 99
ماسوله یکی از بهترین مقاصد گردشگری تابستان 99

قله شاه معلم در ماسوله

قله شاه معلم ماسوله از قله های استان گیلان، مشرف به استان زنجان از یکسو وشهرستان خلخال از سوی دیگر است. این قله به ارتفاع ۳۰۵۸متر است. از ویژگی‌های مهم مسیر این قله که باید به خاطر داشته باشید، این است که در مسیر این قله از خود شهر ماسوله تا قله و بلعکس هیچ چشمه آبی (بجزچشمه محل امامزاده ابراهیم) وجود ندارد.

بلندترین نقطه ماسوله

قله سمام یا سماسوس با ۳۶۸۹ متر ارتفاع، مرتفع‌ترین قلهٔ مشرف به دریای خزر و بلندترین قله استان گیلان محسوب می شود. اگر بر فراز قله سماموس بایستید معمولاً همهٔ دره منطقه به نام طالشکوه و بخشی از اِشکَوَرات تا دریای خزر قابل رویت خواهد بود که گاهی اوقات نیز پوشیده از مه ‌است، که زیبایی چشم انداز را صد چندان می سازد.

ماسال

ماسال یکی از جذاب‌ترین شهر‌های استان گیلان است و با شایستگی در لیست بهترین مقاصد گردشگری تابستان 99 قرار گرفته است. این شهر که در نزدیکی کوه‌های تالش واقع شده، جاذبه های طبیعی فراوانی دارد، که هر ساله گردشگران فراوانی را به خود جلب می کند. در نظر داشته باشید که بهترین زمان سفر به ماسال در تابستان، شهریور ماه است. در ادامه چند مورد از جاذبه های ماسال را با هم مرور می کنیم.

بام سبز ماسال

بام سبز ماسال، از زیباترین مناطق گردشگری استان گیلان، منطقه کوهستانی است که علاوه بر جلگه شهر ماسال قسمت‌هایی از مناظر زیبای شهرستان‌های صومعه‌سرا و بندرانزلی از این منطقه قابل رویت است.

غارهای ماسال

در ماسال  بیشتر از ۱۷ غار بزرگ و کوچک وجود دارد، که غار آویشو با قندیل ها و آبشارها و ستون های آهکی، بزرگ‌ترین و معروف‌ترین غار ماسال است. و همین خود سبب جذب گردشگر به این منطقه گردشگری شده است. غارهایی همچون غار باستانی خندیله پشت، غار چسلی، غار کلچال نیز از دیگر عارهای معروف ماسال است.

بام سبز ماسال
بام سبز ماسال

آبشارهای ماسال

ماسال به شهر آبشار نیز معروف است، آبشارهایی مانند آبشار ویوز در مجاورت منطقه ییلاقی اولسبلنگاه در ماسال، آبشار خون با ارتفاع بیش از ۱۵ متر، آبشار تولی نساء و آبشار رامینه با ارتفاع ۱۰ متر از جمله مشهورترین آبشارهای ماسال هستند.

رودخانه‌های ماسال

ماسال دو رودخانه مهم دارد که گردشگران را به خود جلب می کند. دو رودخانه خالکایی ماسال و مرغک شاندرمن از جمله جاذبه های طبیعی ماسال هستند که به دلیل امکان قایقرانی در آب های خروشان باعث شده اند این شهر در لیست بهترین مقاصد گردشگری تابستان 99 قرار بگیرد.

ماکو

ماکو یکی از شهرهای زیبا و دیدنی در استان آذربایجان غربی است که در گروه شهرهای مرزی ایران قرار می گیرد. ماکو، لقب “شهر سنگی” یا “داش ماکو” را داراست. شهر ماکو در نزدیکی مرز ترکیه قرار دارد. شهر ماکو به طور نسبی آب و هوای سرد و خشکی دارد.

با توجه به شرایط آب و هوایی که این شهر دارا هست بهترین زمان برای سفر به سمت آن اواخر اسفند تا اواسط فروردین می باشد. اما جاذبه های گردشگری آن به خصوص بازار مرزی خرید باعث شده است تا به لیست بهترین مقاصد گردشگری تابستان 99 نیز راه یابد.

بازار مرزی برای خرید

شهرستان ماکو با کشور ترکیه هم‌مرز است، و بزرگ‌ترین منطقه‌ آزاد ایران و دومین منطقه آزاد (از نظر وسعت) بعد از شانگهای چین به شمار می رود. بازارچه‌ی مرزی ماکو در ۵ کیلومتری جاده ماکو بازرگان قرار دارد و هر روز میزبان شمار زیادی از گردشگران است که برای خرید اجناس ترک و معتبر به این بازار مرزی مراجعه می کنند.

شهر قلعه قبان

بقایای قلعه ماکو در بلندترین نقطه شهر ماکو و در زیر صخره بلند چتر مانندی دیده می‌شود. زمان ساخت قلعه ماکو به درستی مشخص نشده است، اما گمان می‌رود که بنای اولیه آن مربوط به قبل از اسلام ‌باشد، که بعدها برج و باروهایی به آن اضافه شده است. كتيبه قلعه قبان که متعلق به دوره صفوی است جزو آثار ملی به ثبت رسیده است.

شهر قلعه قبان
شهر قلعه قبان

کلام آخر

امیدواریم با توجه به مطالب گفته شده و بررسی بهترین مقاصد گردشگری تابستان 99 بتوانید، بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید و یک سفر خاطره انگیز را تجربه نمایید. همچنین به خاطر داشته باشید که اتاقک در کنار شماست و با انتخاب هر شهری برای سفر، می توانید اقامتگاه دلخواه خود را از اتاقک رزرو نمایید. منتظر شما هستیم.

5/5 - (1 امتیاز)
اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *