تجربه سفرجاهای دیدنیشهرها

رویایی ترین جاهای دیدنی ایران | 10 مقصد برای سفر از رؤیا به واقعیت

همه ما عکس‌هایی داریم که در آن‌ها همه اجزای صورتمان، حتی چین‌وچروک دور چشم‌هایمان می‌خندند؛ چشمانمان برق میزند و انگار رگه‌هایی از نور مثل ردی از طلا روی صورتمان می‌درخشد. بعضی از این عکس‌ها، خیلی ناگهانی از ما گرفته‌شده و اصلاً نمی‌دانیم عکاسش کیست. خیلی از این عکس‌ها هم مربوط به سفرهایی است که در آن‌ها خوشحال بودیم، خیلی خوشحال. احساس می‌کردیم خوشبخت‌ترین آدم روی زمین هستیم و تکه‌ای از بهشت به نام ما شده است. سفرهایی که وقتی می‌خواهیم در یک کلمه خلاصه‌اش کنیم می‌گوییم، آن موقع به رؤیایی‌ترین جای ایران سفر کرده بودم.

یک جای رؤیایی برای هرکدام از ما تعریف خاصی دارد، به نظر یک نفر ساحل دریا در بهترین آب‌وهوا یک جای رؤیایی است، یک نفر دیگر جایی جز جنگل را رؤیایی نمی‌داند. برای یک نفر هم تماشای قلعه‌های تاریخی و سفر ذهنی به گذشته‌ها، یک لحظه رؤیایی را می‌سازد. حالا من می‌خواهم در این مقاله، شما را از وسط زندگی روزمره به یک تور مجازی و بازدید از رویایی ترین جاهای دیدنی ایران ببرم. هر سلیقه‌ای که داشته باشید، حتماً در این فهرست جای رؤیایی مورد نظرتان را پیدا می‌کنید و برنامه سفرتان را می‌چینید.

جنگل‌های هیرکانی، میراث جهانی

جنگل‌های هیرکانی
جنگل‌های هیرکانی 3 استان مازندران، گیلان و گرگان را محاصره کرده است.

جنگل‌های هیرکانی مثل مادربزرگ یا پدربزرگی هستند که یک خانه خیلی خیلی بزرگ دارند. از هر سمت که وارد خانه شوید، فرصت نمی‌کنید در یک روز همه گوشه و کنار آن را ببینید؛ البته قدمت جنگل‌های هیرکانی خیلی بیشتر از سن یک مادربزرگ است، چراکه کاوش‌ها نشان داده‌اند قدمت این جنگل‌ها به 66 میلیون سال پیش می‌رسد.

در آن زمان این جنگل‌ها در اکثر نقاط جهان وجود داشتند؛ اما در عصر یخبندان بخش زیادی از آن‌ها از بین رفتند یا کوچک‌تر شدند. خوشبختانه ما در شمال کشورمان هنوز بخشی از جنگل‌های هیرکانی را داریم. جنگل‌هایی که قسمت عمده آن‌ها در استان مازندران و بخش‌هایی از آن هم در استان گلستان و گیلان قرار دارد.

جنگل‌های هیرکانی میراث جهانی هستند. در جنگل‌های هیرکانی شمال ایران، بیشتر از 3 هزار و 200 گونه گیاه و 58 گونه جانور مختلف مثل یوزپلنگ ایرانی، خرس قهوه‌ای و انواع پرندگان زندگی می‌کنند.

آب‌وهوای جنگل‌های هیرکانی در اکثر روزهای سال مطبوع است، اصلاً اگر مطبوع نبود این‌همه جانور و گیاه نمی‌توانستند در آن زندگی کنند. با این حال اگر می‌خواهید سفر به جنگل‌های هیرکانی چیزی فراتر از یک سفر رؤیایی باشد، بهار و پاییز بهترین زمان سفر به این جنگل‌ها است. برای رسیدن به این جنگل‌ها هم درهای 3 دروازه ورودی استان‌های مازندران، گیلان و گرگان به روی شما باز است.

کاریز کیش، کاریزی در تنها جزیره مرجانی جهان

کاریز کیش
کاریز کیش؛ کاریزی است که تنها در جزیره مرجانی جهان یافت می‌شود.

گفتم که قرار است شما را از وسط زندگی‌تان به رویایی ترین مکان های ایران ببریم. حالا هم می‌خواهیم از جنگل‌های هیرکانی در شمال ایران به جزیره زیبای کیش و کاریز رؤیایی‌اش برویم.

کاریز کیش مثل یک شهر زیرزمینی با معماری خیره‌کننده و میزبانان دریایی است. کاریز درواقع همان قنات است؛ اما کاریز کیش با سایر کاریزها چند تفاوت اصلی دارد و همین تفاوت‌ها است که آن را به یکی از رویایی ترین جاهای دیدنی ایران تبدیل کرده است:

  • کاریز کیش یک کاریز 2000 ساله با ارتفاع 45 متر است.
  • سقف کاریز کیش را مرجان‌هایی چند هزارساله پوشانده‌اند که مثل میزبان‌های دریایی این کاریز، در حال خوشامدگویی به مهمانان هستند.
  • جهانیان فقط یک جزیره مرجانی با کاریز دارند که آن‌هم کاریز کیش در کشور ما است.
  • اگر می‌خواهید صدف‌ها و مرجان‌هایی که در این کاریز هستند را در جای دیگری از جهان ببینید یا باید غواصی کنید یا به موزه‌ها بروید. این در حالی است که در کاریز کیش کافی است سرتان را بالا بگیرید.
  • هوای قنات در همه روزهای سال خنک است. به همین خاطر این مکان یک جای رؤیایی است که هر موقع سال که از آن دیدن کنید، گرما اذیتتان نمی‌کند.
  • تماشای تصفیه‌خانه طبیعی آب، چاه‌های مختلف، موزه خلیج‌فارس و عکاس‌خانه هم لذت سفر به کاریز کیش را دوچندان می‌کند.

به نظر من دلایل بالا هر مسافری از هر جای زمین را به این فکر می‌اندازد که چرا تا به حال به کاریز کیش سفر نکرده است. برای بازدید از این کاریز باید به استان هرمزگان و جزیره کیش بروید. از آنجا می‌توانید به‌راحتی با تاکسی به کاریز بروید یا اگر خودرو دارید به میدان المپیک، بلوار میرمهنا بروید. ساعت بازدید از این کاریز از ساعت 9:50 صبح تا 10:30 دقیقه شب است. البته ممکن است ساعت بازدید در روزهای مختلف سال تغییر کند، پس حتماً قبل از رفتن به کاریز، ساعت بازدید را چک کنید.

اجاره سوئیت کیش با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

اسالم به خلخال، میزبانی همیشه آماده با خلق‌وخویی رنگارنگ

اسالم به خلخال
جاده اسالم به خلخال، پیچ‌درپیچ و خیره کننده

یک سفر رؤیایی فقط در تماشای جاهای دیدنی فوق‌العاده مثل جنگل، کوه، دریا، قلعه‌های تاریخی و غیره خلاصه نمی‌شود. گاهی یک جاده به‌تنهایی یک سفر را به سفری رؤیایی تبدیل می‌کند. در ایران بدون شک جاده اسالم به خلخال، نه‌تنها زیباترین جاده ایران بلکه یکی از رویایی ترین جاهای دیدنی ایران هم است.

جاده اسالم به خلخال مثل دوستی است که یک زوج در اولین قرارهای عاشقانه، متوجه می‌شوند بین آن‌ها مشترک است. دلیل این تشبیه هم این است که جاده اسالم به خلخال 2 شهر زیبای اسالم از توابع تالش در استان گیلان و خلخال در استان اردبیل را به یکدیگر وصل می‌کند.

اگر از سمت اسالم وارد جاده اسالم به خلخال شوید، با جاده‌ای جنگلی و پیچ‌درپیچ روبه‌رو می‌شوید، طوری که احساس می‌کنید از یک تونل جنگلی رد می‌شوید. بعد از یک ساعت رانندگی، کم‌کم نور انتهای تونل را می‌بینید. مناظر اطرافتان از جنگل‌های انبوه به دشت‌های سرسبز تغییر می‌کنند و افق دید شما نمی‌تواند چیزی جز زیبایی ببیند.

یکی از جذابیت‌های دیگر جاده اسالم به خلخال این است که در بخش‌هایی از آن، مه هم به کمک درختان و دشت‌ها در میزبانی می‌آید.

اگر در اولین روزهای بهار به این جاده بروید انگار کمی به مهمانی زود رسیده باشید، چون میزبانان یعنی درختان و پوشش گیاهی، در حال جوانه زدن هستند؛ ولی باران و مه حضوری فعال دارند. اگر از خرداد تا تابستان بروید، میزبان سبزرنگ شما، تمام و کمال کنارتان است.

در پاییز میزبان یکی از رنگارنگ‌ترین لباس‌هایش را پوشیده است و جلوه‌ای دیگر از زیبایی‌ها و هنرش را به رخ شما می‌کشد. زمستان این جاده هم دیدنی است ولی بهتر است مراقب باشید چون ممکن است کمی بداخلاق باشد و به همین خاطر حتماً با دست پر و زنجیر چرخ به دیدنش بروید.

همسایه‌های این جاده مثل دشت شقایق، دریاچه نئور، جنگل‌های تالش، پارک جنگلی و ساحل گیسوم، ییلاق لرزه، ییلاق متش و غیره هم درخور آن هستند و این سفر رؤیایی را لذت‌بخش‌تر می‌کنند.

سواحل مکران چابهار، محل قرار بیابان و اقیانوس

سواحل مکران چابهار
سواحل مکران جایی برای خیره شدن به توده بی‌مرز آب – عکاس: الهام صحرایی

چابهار در استان سیستان و بلوچستان یکی از توریستی‌ترین شهرهای بندری ایران و گنجینه‌ای از جاهای دیدنی است. سواحل مکران در چابهار، یکی از رویایی ترین جاهای دیدنی ایران است. بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی در ایران است و ساحل مکران هم مستقیم به آب‌های آزاد راه دارد. زیبایی ساحل مکران را نمی‌توان با کلمات توصیف کرد، باید با چشم دید، با گوش شنید و عطر دریا را استشمام کرد. دریایی که هیچ فرقی بین ملاقات‌کنندگانش نمی‌گذارد و هر بار در همان ثانیه‌های اول دیدار آن‌ها را شوکه می‌کند.

 در سواحل مکران روبه‌رو شدن با توده بی‌مرز آب که معلوم نیست اول و آخرش کجاست و تازه خورشید هم از دلش طلوع می‌کند و بعد در آغوشش می‌خوابد، کشتی‌های رنگارنگ توریستی و غرق شدن در صدای امواج، یکی از رؤیایی‌ترین تصاویر زندگی را به واقعیت تبدیل می‌کند.

در این سواحل صخره‌ای و مرجانی که قدم بزنید، مسخ می‌شوید. به خودتان می‌آیید و می‌بینید کفش‌هایتان را از پا درآورده‌اید و دل به دریا سپرده‌اید. بعد خیس می‌شوید، خنده‌تان می‌گیرد و همین‌جا است که قشنگ‌ترین عکس‌های زندگی‌تان ثبت می‌شوند.

بسیاری از جاهای دیدنی چابهار مثل اسکله بریس، چشمه گل افشان و کوه‌های مریخی چابهار هم در محدوده سواحل مکران قرار دارند که منطقه را به‌خصوص در نیمه دوم سال رؤیایی‌تر می‌کنند.

اجاره سوئیت در چابهار با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

گردنه حیران، همان‌جایی که حافظ می‌گوید در نظربازی ما بی‌خبران حیرانند!

گردنه حیران
گردنه حیران، راه ارتباطی بین آستارا و اردبیل – عکاس: مهدی خواستی

مگر می‌شود بخواهم رویایی ترین جاهای دیدنی ایران را معرفی کنم و اسمی از گردنه حیران نبرم.

یکی از معانی حیران، سرگشته است و واقعاً هم وقتی از این گردنه پر پیچ‌وخم عبور می‌کنید، از معجزه‌های طبیعت و هوا، سرگشته و حیران می‌شود. حیران در ریشه تالشی به معنی منطقه‌ای است که با ابر و مه احاطه شده است. تقریباً می‌توان گفت روزی از سال نیست که به گردنه حیران بروید و ابر و مه نباشد. فضای مه‌آلود این منطقه هم به خاطر ارتفاع آن از سطح دریا نیست؛ بلکه رطوبت دریای خزر است.

 این گردنه مثل موی پریشان و مجعد زنی زیبا است که مدام پیچ‌وتاب خورده است. در بهار، پاییز و تابستان با طیف وسیعی از رنگ‌های مختلف دلبری می‌کند و با اولین بارش برف هم سفیدرنگ می‌شود.

گردنه حیران در استان گیلان قرار دارد و راه ارتباطی بین آستارا و اردبیل است. از جاذبه‌های دیگر رانندگی در این جاده، تماشای مردم محلی، عبور از میان جنگل‌های هیرکانی، قدم زدن حیوانات اهلی و غیره است. اگر هم دوست داشته باشید حیرانی بیشتری را تجربه کنید می‌توانید از این گردنه 176 کیلومتر راه تا ییلاق ماسال را در پیش بگیرید و به یکی دیگر از رویایی ترین جاهای ایران بروید.

دشت لوت، لذت آرامش نخراشیده

دشت لوت
کلوت‌های شهداد تنها دروازه امن برای ورود به کویر لوت هستند – عکاس: سجاد آقاخانی

در زندگی ما زمانی می‌رسد که احساس می‌کنیم دیگر جایی در محل زندگی‌مان ما را خوشحال نمی‌کند و چشممان از دیدن مناظر تکراری خسته شده است. دلمان می‌خواهد یکی ما را از وسط زندگی بلند کند، ببرد تا دورها و بگذاردمان درست وسط یک جای رؤیایی مثل دشت لوت.

کویر لوت در فهرست 30 بیابان بزرگ دنیا قرار دارد و تا مدت‌ها گرم‌ترین نقطه زمین شناخته می‌شد. شاید پیش خودتان فکر کنید یک جای گرم و کویری چرا باید رؤیایی باشد؟ اولین دلیل برای رؤیایی بودن دشت لوت، شب‌های پرستاره آن است. طوری که احساس می‌کنید اگر دستتان را کمی بالا بگیرید، می‌توانید سبد سبد ستاره بچینید. دلیل دوم برای رؤیایی بودن این منطقه اسرار ناشناخته آن است. این رمزورازها به این خاطر به وجود آمده‌اند که بخش‌هایی از این کویر، هنوز رنگ رد پای هیچ انسانی را ندیده است. کویر لوت وسعت زیادی دارد و شامل بخش‌هایی از استان کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان می‌شود.

کلوت‌های حاشیه شهداد، منطقه پرطرفدار برای علاقه‌مندان به کویرگردی است و باید بگویم از پهنه وسیع کویر لوت، تنها دروازه ایمن برای گردش در کویر لوت، همین کلوت‌های حاشیه شهداد است. این کلوت‌ها سه بخش سبز، قرمز و نارنجی دارند که برای گردش در قسمت نارنجی و قرمز باید مجوز بگیرید و حتماً با راهنما بروید. چراکه یکی دیگر از دلایل رؤیایی بودن این منطقه، فریبایی آن است که امکان دارد حتی راهنماهای حرفه‌ای را هم گول بزند و راه را گم کنند.

با سفر به دشت لوت، نه‌تنها می‌توانید از تماشای کلوت‌های 20 هزارساله و آسمان پرستاره در شب لذت ببرید، بلکه تجربه‌های لذت‌بخش دیگری مثل تماشای دریاچه کویر لوت، سافاری و شترسواری هم در انتظارتان هستند.

البته حواستان باشد برای خوابیدن زیر آسمان پرستاره تنهایی دست‌به‌کار نشوید و حتماً به یکی از کمپ‌های اطراف مثل اکو کمپ ستاره یا کمپ کویری شهداد بروید. تماشای قلعه شفیع‌آباد و آب‌انبار شهداد در نزدیکی دشت لوت هم به رؤیایی‌تر شدن سفر کمک می‌کنند. راستی بهترین زمان سفر به کویر لوت هم بهار و پاییز است.

چغازنبیل، سفری رؤیایی با غول چراغ جادو

چغازنبیل
چغازنبیل سازه‌ای قدیمی‌تر از تخت جمشید است که در شهر شوش قرار دارد.

آدم‌ها برای کلمه رؤیایی تعریف‌های مختلفی دارند که یکی از آن‌ها بازدید از جاهای تاریخی و درعین‌حال مرموز است. اگر شما هم این تعریف را برای کلمه رؤیایی دارید پس بی‌معطلی راهی چغازنبیل شوید. چغازنبیل در شهر شوش قرار دارد و یکی از اولین بناهای تاریخی ایران است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید آن‌هم در سال 1979!

عمر چغازنبیل که با اسم زیگورات چغازنبیل هم شناخته می‌شود حتی از تخت جمشید هم بیشتر است و در دوران ایلامی‌ها یعنی 1250 سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده است. این بنا تنها سازه باقی‌مانده از یک ساختمان چندطبقه است. معماری چغازنبیل مربعی شکل است و یکی از قدیمی‌ترین تصفیه‌خانه‌های آب ایران هم در آن ساخته شده است.

دلیل قرار گرفتن نام چغازنبیل در فهرست رویایی ترین جاهای دیدنی ایران فقط قدمت تاریخی و سازه عجیب آن نیست. یکی از مهم‌ترین دلایل، افسانه‌ها و شایعه‌هایی است که در مورد جادو و طلسم آن وجود دارد. در سال 1935، کارکنان شرکت نفت ایران و انگلیس در حال حفاری نفت چاه بودند که با کتیبه‌های به‌جامانده از چغازنبیل روبه‌رو می‌شوند. باستان‌شناسانی که درباره این کتیبه‌ها تحقیق کردند می‌گویند روی آن‌ها جادویی با این مضمون نوشته شده است:

«هر کس این بنا را تخریب کند، نه‌تنها خودش بلکه نسل او هم به نفرینی ابدی دچار خواهند شد». البته این نوشته فقط در حد افسانه و شایعه نیست. گویا حاکمی در دوران آشوریان دستور تخریب این بنا را داد و 38 سال بعد به نفرین آن دچار و حکومتش با خاک یکسان شد. به‌هرحال جدای از این افسانه‌ها و شایعه‌ها، اگر دوست دارید سفری رؤیایی به یک مکان تاریخی داشته باشید، چغازنبیل مثل غول چراغ جادو، این خواسته شما را تمام و کمال برآورده می‌کند.

دشت دریاسر، زندگی در تابلوهای نقاشی

دشت دریاسر
دشت دریاسر در جنوب تنکابن قرار دارد – عکاس: مصطفی متقی نیا

 دوباره از جنوب و چابهار می‌خواهیم برویم به شمال و استان مازندران تا به دشت دریاسر در جنوب تنکابن برسیم. دشتی که دورتادورش را کوه‌ها فرا گرفته‌اند و تنها یکی از چشم‌اندازهای فوق‌العاده شمال، قله‌های الموت هستند.

دشت دریاسر در بهار و به‌خصوص اردیبهشت، در زیباترین حالت خود قرار دارد؛ مثل کسی که قرار است به یکی از مهم‌ترین مهمانی‌های زندگی‌اش برود و حسابی به خودش رسیده است. عطر بابونه زده که مدهوشتان کند و لباسی سبزرنگ پوشیده که هر بار به آن نگاه می‌کنید سیر نمی‌شوید. یکی از دلبری‌های دیگر این دشت، چشمه‌های زیادی است که از دل آن می‌جوشند و هر بار شما را حیرت‌زده می‌کنند.

از میان این دشت رؤیایی، رودخانه‌ای از کوه‌های سیالان سرچشمه می‌گیرد که صدای فرح‌بخشی به وجود می‌آورد و همراه خوب شما در پیاده‌روی است. دشت دریاسر در انتهای جاده زیبای دو هزار و بعد از روستای عسل محله در انتظار شما است.

باداب سورت، گردهمایی چشمه‌ها

باداب سورت
باداب سورت؛ واقع در روستای ارست شهرستان ساری – عکاس: احمد کریمی

باداب سورت شهرستان ساری از آن جاهایی است که برای پیدا کردن مشابهش که زیاد هم نیست، باید تا مکزیک و نیوزلند یا آذربایجان غربی سفر کنید. باداب سورت نام یک چشمه پلکانی است که تصور شما از چشمه را کاملاً به هم می‌ریزد. این چشمه‌های طبقاتی، دومین میراث طبیعی ایران هستند که بعد از کوه دماوند نامشان به فهرست آثار ملی ایران اضافه شد. باداب سورت دومین چشمه آب شور جهان هم است که در روستای ارست شهر ساری قرار دارد. برای تماشای این چشمه‌ها باید آماده باشید که تا ارتفاع 1841 متری از سطح دریا پرواز کنید و مناظر بی‌نظیری ببینید که نفستان را بند می‌آورند.

این باداب چشمه‌های مختلفی دارد که هیچ‌کدام شبیه دیگری نیستند. مزه، حجم آب و حتی بوی این چشمه‌ها با یکدیگر فرق دارد؛ مثلاً اولین چشمه عمیق و با آب شور است. دومین چشمه در طبقه بالا، آبی ترش به رنگ قرمز و نارنجی دارد. شیب کوهستان و سرازیر شدن آب این چشمه‌ها، صدها طبقه از چشمه‌ها با اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف زرد، نارنجی و قرمز به وجود آورده است. تماشای باداب سورت باعث می‌شود که احساس کنید در رؤیا هستید و امکان ندارد منظره پیش چشمتان واقعی باشد.

معمولاً هیچ چیز خوبی راحت به دست نمی‌آید، در مورد باداب سورت هم باید بگویم که 8 کیلومتر آخر جاده منتهی به این باداب را فقط خودروهای آفرود می‌توانند طی کنند. در سال هم 1400 هزینه ورودی این منطقه 150 هزار تومان بود.

اجاره ویلا ساری با کمترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

جزیره هرمز، به مهمانی رنگ‌ها دعوت شده‌اید

جزیره هرمز
جزیره هرمز با خاک سرخ و کوه‌های سفید و زرد به سرزمین رنگ‌ها معروف است.

جزیره هرمز یکی از رؤیایی‌ترین جزیره‌های ایران در بندرعباس است. جزیره‌ای که باید چشمانتان را برای تماشای فستیوالی از رنگ‌ها آماده کنید. به همین خاطر به این جزیره لقب سرزمین رنگ‌ها دادند، جزیره‌ای که خاکش سرخ و کوه‌هایش زرد، سفید و قرمز هستند. خاک این جزیره نه‌تنها رنگش فرق می‌کند؛ بلکه محلی‌ها از آن ادویه‌ای به نام سوراغ هم تهیه می‌کنند. این ادویه رنگ و بوی غذاهای محلی جزیره هرمز را عوض کرده است و به همین خاطر سفر به جزیره هرمز، سفری رؤیایی و خوشمزه است.

دره رنگین‌کمان، دره سکوت و دره مجسمه‌ها یکی دیگر از جاهای رؤیایی در جزیره هرمز هستند. دره مجسمه‌ها جایی است که صخره‌ها در طول سال‌ها، شکل‌های عجیب‌وغریبی مثل اژدها، کله گوسفند و غیره به خود گرفته‌اند. هر چه در این دره جلوتر بروید، مسیر باریک و باریک‌تر می‌شود تا اینکه ناگهان به پرتگاهی با ارتفاع 40 متر می‌رسید. آنجا خلیج‌فارس زیر پای شما است.

اجاره سوئیت در هرمز با قیمت عالی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

سخن آخر

در این مقاله 10 تا از رویایی ترین جاهای دیدنی ایران را برایتان معرفی کردم. جاهایی که بعضی از آن‌ها به خاطر طبیعت بی‌رقیبشان، بعضی به خاطر اسرار و افسانه‌هایشان و بعضی دیگر هم به خاطر قدمت تاریخی و شکوهشان رؤیایی بودند.

سفر به هرکدام از این جاهای رؤیایی، منجر به همان عکس‌هایی می‌شود که در ابتدای مقاله گفتم، یعنی عکس‌هایی که تمام صورتتان می‌خندد، چشمانتان برق می‌زند و احساس می‌کنید خوشبخت‌ترین انسان روی کره زمین هستید. به هرکدام از این جاهای رؤیایی که سفر کنید، اتاقک تنهایتان نمی‌گذارد و مثل یک رفیق خوب کنار شما است تا اقامتگاهی که می‌خواهید را رزرو کنید.

سوالات متداول

رویایی ترین جاهای دیدنی ایران کدام‌اند؟

دشت دریاسر، جزیره هرمز، کاریز کیش، گردنه حیران، جاده اسالم به خلخال، جنگل هیرکانی، چغازنبیل

جنگل هیرکانی کجاست؟

جنگل‌های هیرکانی منطقه وسیعی هستند و از 3 استان شمالی یعنی گلستان، گرگان و گیلان می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

چغازنبیل کجاست؟

چغازنبیل در استان خوزستان و در 45 کیلومتری شهر شوش قرار دارد.

3.7/5 - (47 امتیاز)

اتاقک

مینا افجه

همیشه عاشق تعریف‌کردن خاطراتم بودم، مخصوصا بعد از اینکه از سفر میومدم. جزئیات خونه‌های‌تاریخی، حرکت نور لابلای درخت‌ها یا صدای دریا رو طوری تعریف میکردم که دوستام می‌گفتن انگار خودشون اونجا بودن. همین استعداد، جرقه علاقه به نوشتن رو در من زد. تا جایی‌که دیگه نوشتن رو به حرف زدن ترجیح دادم و حالا در اتاقک این تجربه‌ها رو با شما به اشتراک میذارم.

نوشته های مشابه

‫24 دیدگاه ها

    1. سلام، ممنون از شما که مقاله رو خوندید و دیدگاهتون رو ارسال کردید، خوشحالیم که لذت بردید.

  1. یکی از زیباترین مناطق گردشگری ایران استان کرمانشاهان می‌باشد با داشتن ۴۰۰۰ اثر تاریخی.
    بطور مثال جاده کرمانشاه به پاوه جز دیدنی‌ترین راه های دنیاست.
    سه اثر تاریخی بیستون،طاق بستان ومعبداناهیتا ثبت جهانی شده اند

      1. درود بر شما عالی بود ولی انتظار داشتم از سومیم استان باستانی وطبیعی کرمانشاه هم موردی نام می بردی ویا شاید تا کنون به این استان سفر نکردید وبی خبر هستید

        1. سلام ممنون از وقتی که برای مطالعه مقاله و ارسال پیام گذاشتید. حتما در مقالات و به روزرسانی های بعدی، سراغ کرمانشاه زیبا و بی رقیب خواهیم رفت.

  2. درودخیلی عالی بودبله رسانه‌های ایرانی کمترجاهای دیدنی کشورمونو نشون میدن

    1. ممنون از پیامتون، هر شهر و روستای ایران به تنهایی پر از جاهای دیدنیه

      1. سلام، خوشحالم که مقاله رو دوست داشتید و عکس ها هم فرصت کمی خاطره بازی رو به شما داد

  3. آفرین کشورمان ایران راخیلی خوب توصیف گردید این درس عبرتی باشه
    برای کسانیکه به مردم وکشورما اهانت
    میکند وچیزی ازش نمیدانند.
    زیبایی‌های کشورمان تمام نشدنیست.
    که آثارش درکشورهای همسایه تا
    اروپاکشیده شده که میراث ایرانند.

    1. ممنون که وقت گذاشتید و مقاله رو خوندید، بله واقعا گوشه گوشه ایران پر از جاهای دیدنی و خیره کننده است.

    2. بس کنید ،همه چیز و سیاسی میکنید. نشد یه مطلب بخونیم . زیرش یه تعداد به یه تعداد دیگه توهین نکرده باشن.

  4. سلام .مرسی از شما بابت معرفی این مکان‌های جذاب .واقعا لذت بردم و حتمادر لیست سفرهام قرارشون میدم

    1. خوشحالم که مقاله رو دوست داشتید، ممنون از وقتی که برای مطالعه گذاشتید، امیدوارم سفرهای خوبی در انتظارتون باشه

  5. سلام .مرسی از شما بابت معرفی این مکان‌های جذاب .واقعا لذت بردم و حتمادر لیست سفرهام قرارشون میدم

    1. سلام
      خیلی از شهر های ایران را سفر کردم وخسته نشدم حتی برای چند بار رفتم هر کجا برای خودش تعریفی دارد .
      درسته ما شمال داریم ولی ما که جنوب هستیم برای خودمان هم شمالی داریم آن هم شهر کرد هست با داشتن آب‌ فراوان ودرختان گردو وهوای خنک با صفا هست.
      ممنون از اینکه جاهای زیبا ایران را یاد آوری شد موفق باشید.

      1. سلام، ممنون که مقاله رو مطالعه کردید و برای ما کامنت گذاشتید. بله واقعا شهرکرد و تمام شهرهای ایران به نوبه خود رویایی و دیدنی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *