شهرهاجاهای دیدنی

همه چیز درباره بهترین دریاچه های مازندران | غوغای آبی صدای طبیعت

دریاچه‌ها مناظر خیره‌کننده‌ای هستند که از جاذبه‌های کم‌نظیر و پرطرفدار محسوب می‌شوند. اگر جزو کسانی باشید که طبیعت محل آرامش آن‌ها است، حتما تجربه نشستن در کنار دریاچه‌ها با لیوانی چای داغ و لذت بردن از منظره و سکون آن‌ها را داشته‌اید. در این میان نوار ساحلی و شمالی ایران به علت آب‌وهوای مرطوب و بهره‌مندی از نعمت باران، دریاچه‌های بسیاری در دل خود جای داده‌اند. در وسعت دریاچه‌های مازندان «آرامش» و «صلابت» موضوعاتی هستند که خود به خود به ذهن هر کسی خطور می‌کند. این دریاچه‌ها با طبیعتی باورنکردنی، زیبایی‌های بی‌نظیر و آسایشی که در آن برای هر فردی پدید می‌آورد، فضایی دلربا را القا می‌کند. حیف است که به سفر شمال رفته و بدون دیدن این مناظر زیبا بازگردید. در این مقاله از مجله اتاقک با ما همراه باشید تا تعدادی از بهترین دریاچه های مازندران را به همراه آدرس دقیق بشناسیم.

دریاچه‌گردی در مازندران

دریاچه‌گردی در مازندران
عکاس: Mohsen GHasemi

مازندران با مناظر طبیعی و دریاچه‌های زیبایی که دارد، به یکی از مناطق مناسب برای دریاچه‌گردی در ایران تبدیل شده است. ویژگی‌های منحصربه‌فردی که در تک‌تک دریاچه‌ها وجود دارد، افراد بسیاری را به سمت شهر مازندران زیبا می‌کشاند. همچنین اگر شما به دنبال گذراندن یک تعطیلات آرام در کنار آب زلال و تمیز هستید و در کنار آن به ماهیگیری، قایق‌رانی و شنا علاقه دارید مازندران مقصد بسیار مناسبی برای شماست.

دریاچه چورت

دریاچه چورت
عکاس: Mohammadreza Estin

دریاچه چورت یکی از بکرترین و آرام‌ترین طبیعت‌ها را دارد. برای دسترسی به این بهشت کوچک، نیاز به عبور از روستای دیدنی چورت خواهید داشت. برای فرار کردن از شلوغی شهر و پناه بردن به زندگی ساده در طبیعت و روستا، می‌توانید مدتی میهمان این روستا و مردم میهمان‌نواز آن باشید. غواصی، قلاب‌های ماهیگیری و تفرجگاه چورت از جمله جاذبه‌های موجود در روستا هستند. ناگفته نماند که می‌توانید دوربین عکاسی خود را برداشته، یک قایق اجاره کرده و مشغول گشت‌زنی در فضای خارق‌العاده‌ای شوید که از ترکیب درختان و دریاچه ایجاد شده است.

آدرس دریاچه چورت: ایران، شهر ساری، مابین ساری و کیاسر، دهستان گرماب، ۱۰ کیلومتری روستای چورت

اجاره ویلا ساری با کمترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

دریاچه فراخین

دریاچه فراخین
عکاس: reza karami

این دریاچه سبز دومین دریاچه استان مازندران است که در ارتفاع 2200 متری، میان جنگلی با درختان بلند و شاخ و برگ‌هایی جادویی قرار گرفته است. این در واقع یک تالاب جنگلی است که مسیر آن از میان انبوه درختان می‌گذرد. آرامش و سکوت جذابی که این طبیعت بکر ایجاد کرده است شما را برای چندین ساعت غرق حس خوب و ناب خواهد کرد.

آب دریاچه از یک سو از چشمه فراخین در بالادست و از سوی دیگر توسط بارش‌ها، تامین می‌شود. برای رسیدن به این دریاچه باید آفرود باز باشید و با اتومبیل به دل جنگل بزنید یا پیاده‌روی طولانی آغاز کرده و مسیری خاکی را در میان درختان سر به فلک کشیده پشت سر بگذارید. دریاچه فراخین جایی قرار گرفته است که توسط جنگل‌های هیرکانی محاصره شده است. علاوه‌بر این پوشش گیاهی مجاورت این دریاچه زیبایی‌اش را چندین برابر کرده است. توصیه می‌کنیم عبور از داخل جنگل هیرکانی و مناظر خیره‌کننده آن را از دست ندهید.

آدرس دریاچه فراخین: ایران، نوشهر، بخش کجور، بعد از روستای ویسر

دریاچه ولشت

دریاچه ولشت
عکاس: hesam32 Tjdd

به احتمال قوی در سفرهای شمالی خود به دریاچه ولشت سر زده‌اید. این دریاچه محبوب با 150000 مترمربع وسعت و 20 متر عمق در مرزن آباد قرار گرفته و بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین مازندران است. به علت پذیرا بودن شمار بسیاری از گردشگران در این دریاچه، امکانات رفاهی- تفریحی آن نیز به نسبت سایر دریاچه‌ها از کیفیت بهتری برخوردار است. چشم‌انداز جادویی از ترکیب کوه‌های بلند، دریاچه و تصویر انعکاس جنگل در آن، اولین چیزی است که در بدو ورود شما را جادو خواهد کرد.

پس از این می‌توانید از امکانات قایق‌سواری، ماهیگیری و تجربه‌های هیجان‌انگیز دریاچه‌گردی استفاده کنید. توصیه می‌کنیم در زمان‌های خلوت سال به ولشت سر بزنید تا از زیبایی و امکانات موجود بهره کافی را ببرید. در مسیر خاکی و بکر دریاچه که البته با سختی‌هایی همراه است مناظر روستایی و کلبه‌های کوچکی خواهید دید که مسیر شما را زیباتر می‌کنند. گفتنی است که مسیر دریاچه ولشت جزو مکان‌های بسیار عالی برای دوچرخه‌سواری محسوب می‌شود. حتما بدون رکاب‌زنی این مسیر را ترک نکنید.

آدرس دریاچه ولشت: ایران، 25 کیلومتری جاده چالوس، سه کیلومتر قبل از شهر مرزن آباد

دریاچه شورمست

دریاچه شورمست
عکاس: Amir Mahtab far

قرارگیری در منطقه طبیعی جنگل‌های توسکا و زیبایی چشم‌نوازی که در ترکیب با کوهستان‌های سر به فلک کشیده ایجاد می‌کند، محبوبیت فراوانی به دریاچه شورمست بخشیده است. امروزه تنها دریاچه طبیعی در منطقه سوادکوه همین دریاچه است و طرفداران بسیاری به خصوص در نیمه‌های اول سال دارد. در صورتی که به دریاچه شورمست سفر کنید می‌توانید از امکاناتی نظیر قایق‌سواری، ماهیگیری، دوچرخه‌سواری و اسب‌سواری استفاده کرده و هیجان سفر خود را تکمیل کنید.

آدرس دریاچه شورمست: ایران، شهرستان سوادکوه، شهر پل سفید، خیابان شهید رجائی، جاده دریاچه شورمست

دریاچه گزن چال

دریاچه گزن چال

در ادامه به دریاچه گزن چال، یکی از دریاچه‌های بزرگ و کمتر شناخته شده مازندران می‌رسیم. این دریاچه بکر و آرام در کنار جنگل‌های هیرکانی و روستای گزن چال قرار گرفته است. آب‌وهوای تمیز و آرامش لذت‌بخش این دریاچه را کمتر جایی پیدا خواهید کرد. گونه‌های نادر گیاهی و جانوری، چمن‌های رنگارنگ از گل و مسیر کوهنوردی، همگی مجموعه‌ای عالی برای کمپینگ‌های روز تعطیل و شب‌نشینی‌های دور آتش را فراهم می‌کنند.

آدرس دریاچه گزن چال: ایران، روستای گزن چال

دریاچه ممرز

دریاچه ممرز
عکاس: hossein mohammadi

فضایی تیره و ترسناک در میان طبیعت وحشی نوشهر، مقصد بعدی ماست. حال که از آرامش و سکون پنهان دریاچه گزن چال در میان کوه‌های بلند گذشتیم، بهتر است سری به دریاچه ارواح مازندران بزنیم. ممرز دریاچه‌ای واقع در روستای صلاح الدین کلای سفلی از توابع نوشهر هست که با مجموعه متناقضی از درختان زنده و سرسبز و درختان خشک شده پوشیده شده است. جالب است بدانید که با استفاده از تفریح آفرود سواری نیز می‌توانید به این دریاچه مشهور بروید.

برای اینکه به این دریاچه زیبا و معروف برسید باید راهی نوشهر شوید و سپس با گذشتن از جاده فرعی به روستای صلاح‌الدین کلای سفلی برسید. در جاده فرعی و هنگام عبور از میان جنگلی بکر همزمان با شنیدن صدای پرندگان، حسابی سر کیف خواهید آمد. پس از این و تجربه هیجان آفرود سواری یا آرامش قدم‌زنی در جنگل، به منظره خیره‌کننده و جادویی ممرز خواهید رسید. اگر زمانی که آب پایین می‎‌رود را ببینید، شاید کمی بترسید. درختان نیمه جانی که سر از آب بیرون می‌آورند در ترکیب با مه و صدای حیوانات، صحنه ترسناک و مرموزی رقم می‌زنند. این دریاچه به سبب قرارگیری در منطقه ملا کلا، به این نام نیز خوانده می‌شود.

آدرس دریاچه ممرز: ایران، شهرستان نوشهر، ۵ کیلومتری شمال چلندر

دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات
عکاس: Benyamin Bohlouli

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای علاقمندان ماهیگیری، دریاچه الیمالات است. این دریاچه غنی که به اسم دریاچه چمستان نیز معروف است، در نزدیکی روستای کاردگرکلا در فاصله هشت کیلومتری از نور واقع شده است. طبیعت منطقه و پتانسیل‌های موجود امکان تجربه تفریحات کوهنوردی، دوچرخه‌سواری، عکاسی، پرنده‌بینی و کمپ‌های شبانه را فراهم می‌کند. مسیر دسترسی از میان جنگل‌های بکر و گرمی عبور می‌کند که آرامش خاصی به شما هدیه خواهد داد.

اینجا و در سد الیمالات مجموعه کاملی از جاذبه‌های گردشگری در انتظار شما خواهند بود. با وجود جنگل‌های استوایی مانند و سکوتی آرامش‌بخش، همه چیز برای تجربه گردشی بی‌نظیر مهیا خواهد بود. آب زلال و خنک، جنگل باشکوه، سرسبز و غنی، آسمان صاف، پرتو نور خورشید و سکوتی وصف‌ناپذیر همه و همه دست به دست هم داده تا از طبیعت دلربا لذت ببرید.

آدرس دریاچه الیمالات: ایران، 3 کیلومتری جاده اصلی نور به چمستان

دریاچه الندان

دریاچه الندان
عکاس: Mohsen GHasemi

اینجا یک اثر باستانی جذاب را خواهید دید. دریاچه الندان کیاسر در واقع یک عارضه طبیعی است که در دویست میلیون سال قبل تشکیل شده است. دریاچه الندان تنها از بارش‌ها تغذیه شده و هیچ چشمه‌ای در اطراف آن وجود ندارد. الندان با مساحت هفده هکتار در قلب جنگل‌های هیرکانی قرار گرفته است. مناظر فوق طبیعی و خیره‌کننده این منطقه هر بیننده‌ای را به وجد می‌‌آورد.

بهترین زمان برای بهره‌مندی از زیبایی‌ها و جاذبه‌های طبیعی الندان فصل بهار و تابستان است. در این محل امکان اجاره قایق‌های پارویی و پدالی را خواهید داشت و بدین ترتیب به سفری ماجراجویانه و هیجان‌انگیز در قلب دریاچه خواهید رفت. در طبیعت جذاب این دریاچه همچنین امکان برپایی کمپ‌های شبانه یا پیک نیک را خواهید داشت. برای دسترسی و استنشاق اکسیژن خالص موجود در طبیعت بکر الندان، باید خود را به روستای ازنی برسانید. جالب است بدانید که پوشش گیاهی متنوع این مکان به همراه خاصیت دارویی گیاهان باعث شده است که از آن‌ها در طب سنتی استفاده کنند. این مکان غنی به همراه شگفتی‌های طبیعش دل هر کسی را فریب می‌دهد.

آدرس دریاچه الندان: ایران، شهر ساری، 65 کیلومتری شهر ساری، 20 کیلومتری شهرستان کیاسر، دهستان چهار دانگه، دامنه ازنی کوه

دریاچه سد میجران

دریاچه سد میجران
عکاس: Pedram Osanlou

حتما اسم جنگل‌های دالخانی به گوشتان خورده است. تصور کنید مسیری بهشتی از درختان و چمن‌ها را به سمت جنگل دالخانی و رودخانه‌های سرشار طی کنید. این مسیری است که برای دسترسی به دریاچه سد میجران طی خواهید نمود. این دریاچه کاربردی در بیست کیلومتری جنوب شرقی شهر توریستی رامسر قرار گرفته است. این سد که در ابتدای دهه هشتاد خورشیدی در این منطقه برای تامین آب مزارع کشاورزی بومیان ساخته شد امروزه به یک منطقه طبیعت‌گردی و پیک نیک تبدیل شده است.

آدرس دریاچه سد میجران: ایران، شهر رامسر، ۲۰ کیلومتری جنوب به سمت نسارود

اجاره ویلا رامسر با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

دریاچه سد دریوک

دریاچه سد دریوک
عکاس: Safa Daneshvar

دریاچه سد دریوک یکی از دو دریاچه دیدنی معروف در چالوس است. جالب است بدانید که این سد زیبا در شمالی‌ترین نقطه استان تهران واقع شده است. دشت دریوک مجموعه‌ای از جاذبه‌های بی‌نظیر را در خود جای داده است که دریاچه سد دریوک یکی از آن‌ها است. در نیمه دوم سال پرنده‌های مهاجر نادری در این دریاچه برای زاد و ولد اقامت می‌کنند که سوژه‌های به‌شدت جذابی برای عکاسی هستند.

آدرس دریاچه سد دریوک: ایران، چالوس، روبه‌روی دره ولی آباد هزارچم، دامنه کوه دال کمر

سخن آخر

به مازندران زیبا که سفر کنید، با دنیایی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری مواجه خواهید شد. در این حال زمان بسیاری برای گردش و بهره‌مندی از تمامی این مناظر نیاز خواهید داشت؛ اما اگر لیستی از جاذبه‌های ویژه‌تر و محبوب‌تر تهیه کنید، در مدت زمان مناسبی، سفری خاطره‌انگیز و لذت‌بخش تجربه خواهید کرد. دریاچه‌ها بخش بزرگ و جذابی از این جاذبه‌ها هستند که در مازندران به وفور خواهید دید. بنابراین در این متن سعی کردیم تا عناوینی از دریاچه‌های بکر و دیدنی مازندران ارائه دهیم تا با فراغ بال سفر کرده و به سلیقه خود از آرامشی که طبیعت به شما هدیه خواهد کرد بهره ببرید. برای رزرو اقامتگاه کافی است قبل از رفتن به مازندران سری به اقامتگاه‌ها به همراه جزئیات کامل و تصویر مشاهده کنید و متناسب با سلیقه و بودجه‌ای که دارید مکان مورد نظر خود را رزرو کنید تا سفری دلچسب و ماندگار داشته باشید.

سوالات متداول

بهترین و معروف‌ترین دریاچه‌های مازندران کدام‌اند؟

دریاچه‌های چورت، فراخین، ولشت، شورمست، گزن چال، ممرز، الیمالات، الندان، سد میجران و سد دریوک

چه تفریحات دیگری علاوه‌بر دریاچه گردی وجود دارد؟

قایق‌رانی، کوهنوردی، دوچرخه‌سواری، پیک نیک

مسیرهای دسترسی به استان مازندران کدام‌اند؟

جاده فیروزکوه، جاده چالوس، جاده هراز، آزادراه تهران – شمال، اتوبان قزوین رشت

5/5 - (16 امتیاز)

اتاقک

سلوا طاحونی

سلوا هستم، پر انرژی، برونگرا و عاشق یادگیری، از نوشتن مقالات جدید لذت می‌برم و می‌توانم چیزهای جدیدی برای گفتن داشته باشم. محتوا خلق می‌کنم تا همه بتوانند سریعتر به چیزی که می خواهند دسترسی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

    1. سلام
      منطقه لاریجان هم دیدنی های زیادی داره
      مازندران،آمل،لاریجان

  1. سخن آخر اینکه شمال کشور فقط گرانی است هیچ خبری نیست ….گرانی بیش از حد اجاره ویلاها باعث شده که مسافران سال به سال کاهش پیدا کند

    1. سال به سال مسافر داره زیادتر هم میشه یه روز تعطیل بیا بابلسر اگه دو ساعت تو ترافیک گیر نکردی اون وقت بگو خیلی ها میان این جا شبا چادر میزنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *